יום שישי, 19.04.2024 שעה 20:08

ברנע: מהרגע שנגעתי בקיר ידעתי שאני במקום טוב

השחיין שזכה במדליית הארד באליפות אירופה: "לעמוד על הפודיום זה חלום שלי מילדות". על המאבק מול צה"ל: "לא ישנה אם אתגייס היום או בעוד שנתיים"

|
גיא ברנע. הישג ענק לשחיין (רויטרס)
גיא ברנע. הישג ענק לשחיין (רויטרס)

המדליסט החדש של ישראל, גיא ברנע נשמע נרגש מאוד הבוקר (שישי) בשיחה עם ONE. השחיין, שאמש סיים שלישי במשחה הגמר ל-50 מטר גב, עם תוצאה של 25.04 שניות, והביא לישראל את המדליה הראשונה שלה מזה עשור בשחייה העולמית, שמח על הברכות הרבות שקיבל מהארץ.

"הרגשה מעולה בעיקר אחרי פתיחת התחרות שהלכה לי לא הכי טוב כמו שציפיתי. במשחה למאה מטר היתה לי אכזבה, אבל אתמול לקחתי את כל האנרגיות האלו מההאכזבה, ו"להתפוצץ" במקצה הגמר".

ברנע מספר כי גם אחרי שסיים לשחות את משחה חייו, הוא התקשה להבין כי זכה במדליה. "מהרגע שנגעתי בקיר ידעתי שאני ממוקם טוב, כמה שרציתי את זה וכמה שיעדתי שאני ממוקם טוב, היה לי קשה להבין שאני באמת במקום השלישי ושאני מגשים חלום. לא האמנתי אז שאני הולך לעמוד על הפודיום, שזה משהו שרציתי מאז שהייתי ילד, מאז שאני זוכרת את עצמי.

כיף לי לייצג את ישראל לעמוד עם הדגל ולהביא את הכבוד שהיה חסר לנו כל כך אחרי 10 שנים בלי מדליה. רציתי מאד להביא איתי את הדגל לפודיום אבל יש חוק חדש שאוסר את זה וחבל אבל,עדיין זה לא הוריד מההתרגשות".

גיא ברנע . רוצה להמשיך בבריכה (אלעד ירקון)
גיא ברנע. רוצה להמשיך בבריכה (תומר גבאי)
 

ברנע, לא שוכח לפרגן לשאר חברי המשלחת שבהחלט מראים התקדמות אדירה בבריכה. ”אנחנו דור כזה, שמוכיח את עצמו יותר ויותר בבריכה ואני מאמין שעם הדרך שבה עבדנו בה עד עכשיו, נצליח להגיע לעוד השגים. כיף לכולנו לקבל את הפירגון הגדול מישראל ואנחנו שמים לעצמנו למטרה להביא כבוד לישראל ולייצג את המדינה בכבוד".

מדליית ארד והזכייה הנהדרת שרשם גיא ברנע, הגיעה בתזמון נהדר מבחינתו, שכן בימים אלו בדיוק מסתיים מעמדו של ברנע כספורטאי עילוי, ולמעשה הוא אמור להתגייס לצה"ל עם חזרתו לישראל באמצע השבוע הבא.

ברנע, שמשתייך לאוניברסיטת "ברקלי" בארה"ב, ולפי התוצאות הנהדרות שעשה בשנתיים האחרונות אפשר להבין כי הוא עובד במסגרת אימונים מצוינת עבורו שכרגע אין לה תחליף ראוי בישראל, ביקש משלטונות צה"ל לאפשר לו דחיית גיוס עד לאולמפיאדת לונדון 2012 על מנת שיוכל לייצג את ישראל באופן הטוב ביותר ורק לאחר מכן להתגייס.

גיא ברנע: &qout; (אלעד ירקון)
גיא ברנע: " אין דבר שמרגש אותי יותר מלייצג את מדינת ישראל" (אלעד ירקון)
 

חשוב לציין ולהבין כי השחיין הישראלי המוכשר ממש לא מנסה להתחמק מגיוס לשירות בצבא. ההפך הוא הנכון, ברנע רואה כחובתו וכזכותו גם יחד, כאזרח מדינת ישראל, להתגייס לצבא. אך לדבריו, שאיפתו הראשונה היא להביא כבוד לישראל דרך הספורט, דרך בריכת השחיה.

"אני מקווה ובטוח שבסופו של דבר יבינו שכדאי לדחות את הגיוס שלי לצבא כי אנחנו נמצאים בזמן קריטי מבחינת הכנות לאולמפיאדה וכי חשוב לי מאד להמשיך להתאמן בתוכנית אימונים שנחשבת ייחודית והמתקדמת ביותר בעולם שמוכיחה את עצמה ובעקבותיה אף הגעתי להשגים שהגעתי אליהם. אין דבר שמרגש אותי יותר מלייצג את מדינת ישראל בכבוד, ולהביא תארים למדינה וזה לא בא על חשבון הצבא, אלא, זה פשוט לפניו. זה לא ישנה שום דבר אם אני אתגייס עכשיו או בעוד שנתיים אחרי האולמפיאדה למעט העובדה שאני יעלה את הסיכויים שלנו לחזור עם מדליה לישראל".

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */