יום שבת, 20.04.2024 שעה 15:56
לוח משחקים
  • רומא
  • חמישי, 02/05, 22:00
  • באייר לברקוזן
  • מארסיי
  • חמישי, 02/05, 22:00
  • אטאלנטה

מכבי תפגוש את פאריס סן-ז'רמן בשלב הפלייאוף

אחרי שהדהימו את אולימפאיקוס, ינסו הצהובים לעבור את המשוכה הצרפתית בדרך לשלב הבתים בליגה האירופית. המשחק הראשון ב-19.8 בצרפת

|
מאקללה מניף את הגביע הצרפתי. יגיע לארץ (רויטרס)
מאקללה מניף את הגביע הצרפתי. יגיע לארץ (רויטרס)

אחרי ההישג הנהדר נגד אולימפיאקוס, מכבי תל-אביב הוגרלה היום (שישי) מול פאריס סן-ז'רמן בשלב הפלייאוף של הליגה האירופית. המשחק הראשון בשלב הפלייאוף ייערך ב-19 באוגוסט בצרפת והגומלין שבוע לאחר מכן בבלומפילד. 

בעקבות ההדחה המפתיעה של מכבי חיפה, מכבי ת"א שהדהימה 0:1 את אולימפיאקוס, היתה הנציגה הישראלית היחידה בהגרלה של הסיבוב האחרון לפני שלב הבתים היוקרתי.

אל 35 המנצחות של סיבוב המוקדמות השלישי, ביניהן מכבי ת"א, הצטרפו 15 הקבוצות שהודחו מליגת האלופות ו-24 מועדונים נוספים שיחלו את העונה האירופית שלהם בשלב הפלייאוף.

כמו בסיבוב הקודם, גם הפעם מכבי ת"א לא היתה מדורגת אבל היא נמנעה ממפגש מול מועדוני פאר כליברפול, מנצ'סטר סיטי, אסטון וילה, יובנטוס, שטוטגרט, בורוסיה דורטמונד, ספורטינג ליסבון, פורטו, פ.ס.ו. איינדהובן, גלאטסראיי, פנרבחצ'ה, פאלרמו, נאפולי ואחרות.

הקבוצות שנטלו חלק בהגרלה, חולקו ל-7 בתים של מדורגות ולא-מדורגות. מכבי ת"א שובצה לבית מספר 1 והיריבות שהיא יכולה היתה לפגוש הן: צסק"א מוסקבה, באייר לברקוזן, אוניראה אורזיצ'ני של רוני לוי ופיינורד.

נמני: מגיע קרדיט גדול לשחקנים

עבור קשר מכבי ת"א, אלברט באנינג, מדובר במפגש מול האקסית. הקשר הקמרוני הגיע בתחילת הקיץ לקרית שלום וההישג המשמעותי ביותר שלו עד כה היה כרטיס אדום במשחק הראשון מול אולימפיאקוס.

ממכבי ת"א נמסר בתגובה: "זו הגרלה קשה אבל גם אולימפיאקוס היתה הגרלה קשה מאוד והתמודדנו איתה בכבוד. נעשה את המקסימום כדי להיערך בהתאם לקראת המפגשים הקרובים מול פאריס סן ז'רמן".

הכירו את פאריס סן-ז'רמן
יריבת מכבי ת"א בשלב הפלייאוף של הליגה האירופית, כמו גם העיר אותה היא מייצגת, אינן זרות לכדורגל הישראלי. ההיפך הוא הנכון, נדמה כי התפתחות הכדורגל הישראלי מתקשר היטב עם עיר האורות ויעידו על כך הניצחון ההיסטורי ההוא של נבחרת ישראל בפארק דה פראנס ב-1993.

אנטואן קומבורה. שיחק במדי פ.ס.ז´ וחזר למועדון כמאמן ראשי (רויטרס)
אנטואן קומבורה. שיחק במדי פ.ס.ז´ וחזר למועדון כמאמן ראשי (רויטרס)
 

מכבי חיפה היתה הקבוצה הישראלית הראשון שהתמודדה מול פאריס סן-ז'רמן במשחק רשמי באירופה וגברה עליה 3:4 בדרך לשלב השני של גביע המחזיקות ב-1998 וכולנו כמובן זוכרים את הניצחון ההירואי של הפועל ת"א על פאריס סן-ז'רמן בפארק דה פראנס לפני ארבע שנים, משחק שבסיומו התפרעו האוהדים המקומיים ואחד מהם אף נורה למוות על ידי שוטר מקומי.

בעונה הקרובה ינסו בפאריס להסתמך על נסיון. אוהדי מכבי שיגיעו לבלומפילד למפגש מול הצרפתים יוכלו לספר לילדיהם כי ראו את קלוד מאקללה הוותיק משחק, כמו גם לודוביק ז'ולי, ז'רום רוטן והשוער שלאורך שנים היה מזוהה יותר מכל עם יריבת פ.ס.ז' לצמרת הצרפתית ליון, גרגורי קופה.

הבלמים של מכבי יאלצו להתמודד עם החלוץ הטורקי, מבולאט ארדין, שבעונה שעברה הרשית 15 פעמים לטובת מחזיקת הגביע הצרפתי. הגנת מכבי תצטרך להיזהר גם מהכושר של פגי לואינדולה, שיכול לתת מהניסיון שלו ולעזור לקבוצה לעבור. מי שעומד על הקווים של פ.ס.ז' הוא אנטואן קומבורה בן ה-46, שמתחיל את עונתו השניה במועדון. קומבורה אף שיחק במדי פאריס בשנים 1990-1995.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */