יום חמישי, 28.03.2024 שעה 12:31
ליגת ווינר סל 23-24
83%1433-162618מכבי ת"א
79%1574-179619הפועל ת"א
68%1533-160819עירוני רמת גן
61%1417-147318הפועל חולון
56%1408-146018הפועל ירושלים
55%1622-161120בני הרצליה
50%1669-162920עירוני קריית אתא
42%1558-154219הפועל עפולה
40%1633-162320עירוני נס ציונה
37%1712-156919הפועל חיפה
28%1569-149618הפועל גליל עליון
28%1565-138718הפועל אילת
25%1762-163520הפועל ב"ש/דימונה
לוח משחקים
  • הפועל עפולה
  • 64 - 65
  • בני הרצליה
  • עירוני קריית אתא
  • 74 - 76
  • הפועל ירושלים
  • עירוני נס ציונה
  • 91 - 87
  • הפועל גליל עליון
  • הפועל ת"א
  • 68 - 90
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • הפועל אילת
  • 85 - 70
  • מכבי ת"א
  • הפועל חולון
  • שישי, 05/04, 00:00
  • עירוני רמת גן

שחורציאניטיס חתם לשנתיים במכבי תל-אביב

כפי שפורסם לראשונה ב-ONE, היווני הענק יהיה הזר השישי של סגנית האלופה לאחר שתנאיו נסגרו. שחורציאניטיס: "אעשה הכל כדי לפאר את שמה של מכבי"

|
שחורציאניטיס במעמד החתימה (האתר הרשמי של מכבי ת
שחורציאניטיס במעמד החתימה (האתר הרשמי של מכבי ת"א)

הסנטר היווני סופוקליס שחורציאניטיס חתם היום (חמישי) על חוזה לשנתיים בשורותיה של מכבי תל אביב ויחזק את הקו הקדמי בנוקיה החל מהעונה הבאה. כזכור, על כך ש"בייבי-שאק" בדרכו למכבי תל אביב פורסם לראשונה ב-ONE.

לאחר החתימה אמר שחורציאנטיס: "ברגע שהחלטתי לא להמשיך ביוון, חיפשתי מועדון גדול, מסודר ומפואר, שאוכל לתרום לו  ומצאתי את כל אלה במכבי ת"א. אני ממש נרגש להגיע לת"א ולהיכל נוקיה. אני מכיר היטב את המועדון, המסורת, האוהדים, ההישגים הגדולים. אעשה הכל להמשיך לפאר את שמה של מכבי ת"א".

דייויד בלאט התייחס להחתמה היוקרתית: "אני מברך על החתימה של שחורציאניטיס ומאושר ממנה. אנחנו הגדרנו לעצמנו מטרות בבניית הקבוצה,כשאחת המטרות העיקריות היתה שחקן פנים, שחקן שיהווה מטרה גדולה מתחת לסל. הפגנו סבלנות, עברנו דרך ארוכה ובסוף מצאנו את אחד הסנטרים הטובים ביותר באירופה, שהוא גם אחד השחקנים המיוחדים והאטרקטיביים ביותר שאפשר למצוא. האוהדים שלנו חיכו לשחקן גדול והנה הוא בא".

ממכבי תל אביב נמסר ל-ONE בנושא כי: "אנחנו מאוד שמחים שכל המגעים עלו יפה והצלחנו להגיע לתאום והבנות בכל ההקשרים, שחורציאניטיס הוא חיזוק מצויין עבור הקבוצה לעונה הבאה ואנחנו מקווים שהוא יצליח להשתלב במועדון ויהפוך לאחד מהשחקנים החשובים והדומיננטים שלנו".

כזכור, בשעות הבוקר המריאו דייויד פדרמן, אחד מהבעלים של הקבוצה, ועוזר מאמן מכבי תל אביב גיא גודס לקפריסין שם נפגשו עם סוכנו היווני של השחקן. בתום פגישה יחסית קצרה סוכמו כל התנאים בין הצדדים והושגה חתימה רשמית שהפכה את סופוקליס שחורציאניטיס לשחקן הרכש הזר השישי של מכבי תל אביב העונה.

שחורציאניטיס. &qout;מאושר להגיע לתל אביב&qout; (רויטרס)
שחורציאניטיס. "מאושר להגיע לתל אביב" (רויטרס)
 

המגעים עם השחקן החלו כבר לפני מספר ימים אך לא היה ברור האם בסופו של דבר השחקן אכן יגיע לישראל. ביממה האחרונה הואץ המשא ומתן בין הצדדים לאחר שהנהלת מכבי תל אביב החליטה שהיא מעוניינת להחתים את השחקן בסכום כסף שיעמוד בתקציב שקבעה לעצמה העונה.

כעת משנסגרו כל הפרטים, שחורציאניטיס שמצא עצמו במהלך הקיץ ללא קבוצה לאחר שכמעט וחתם בלוס אנג'לס קליפרס, לא הצליח להרשים בליגת הקיץ בלאס וגאס ויעשה את המעבר הנחשק לשורות הצהובים.

שחורציאניטיס. הזר השישי של מכבי ת&qout;א (רויטרס)
שחורציאניטיס. הזר השישי של מכבי ת"א (רויטרס)
 

בסביבותו של השחקן טוענים כי הוא החזיק בהצעות מקבוצות אחרות באירופה, אך בסופו של דבר העדיף להגיע למועדון גדול כמו מכבי תל אביב ולהיות שחקן מרכזי בשורותיה.

סנטר ענק עם בעיות משקל 
שחורציאניטיס (25) נולד בקמרון לאבא יווני ואמא קמרונית, גובהו 2.06 מטרים ומשקלו 156 קילוגרמים. הסנטר הענק החל את הקריירה באירקליס ומשם עבר לקאנטו מהליגה האיטלקית. לאחר עונה באיטליה חזר לאריס סלוניקי וממנה עבר לאולימפיאקוס.

ב-5 שנים עם האדומים, שחורציאניטיס הגיע פעמיים לפיינל פור היורוליג, ב-2009 הפסיד בחצי הגמר וב-2010 הפסיד בגמר לברצלונה. עם נבחרת יוון, הסנטר זכה במדליית הכסף באליפות העולם ביפן ב-2006 ובמקום השלישי באליפות אירופה ב-2009.

שחורציאניטיס אף נבחר בסיבוב השני של דראפט ה-NBA בשנת 2003, אך החליט לוותר ולהישאר עם חוזהו באולימפיאקוס. אמש לקח שחורציאניטיס חלק במשחק ההכנה של יוון בניקוסיה. היוונים ניצחו את הנבחרת המקומית, קפריסין, 41:76. "בייבי שאק" קלע 14 נקודות ואף נפצע בסיום המשחק.

"בייבי-שאק" ספג למעשה את מרבית הפרסום שלו, לא בגלל יכולות הכדורסל שלו (שהן מהגבוהות שיש בעמדה בה הוא משחק), אלא בעקבות משקל גופו. בשיא משקלו של שחורציאניטיס, הסנטר שקל 171 קילוגרמים, בעונה בה שיחק באריס סלוניקי. בחוזה שחתם עם אריס היה סעיף שקבע שעל השחקן להוריד ממשקלו ובעקבות משקל השיא אליו הגיע, שוחרר מחוזהו בקבוצה.

דייויד בלאט. חיזוק משמעותי למכבי תל אביב (רויטרס)
דייויד בלאט. חיזוק משמעותי למכבי תל אביב (רויטרס)
 

אחרי ביקורת רבה שנמתחה עליו, שחורציאניטיס הגיע לאולימפיאקוס שדרשה ממנו להוריד את משקלו והוא אכן הפחית 20 קילוגרמים תוך שלושה חודשים. לאחר מכן הסנטר העלה שוב במשקלו, אך לא חזר למימדים העצומים בהם היה ב-2004.

את הכינוי "בייבי שאק" קיבל שחורציאניטיס לאחר המשחק המפורסם בו העיפה נבחרת יוון את נבחרת ארה"ב ממשחקי אליפות העולם בכדורסל ב-2006. השחקן לא פעם נדרש להשוואה הזו מאז.

"זה די אדיר מבחינתי, הרי בכל הנעורים שלי הייתי קם לפנות בוקר בכדי לראות אותו משחק, אז כשפתאום משווים אותך אליו זה מרגש".

שאקיל אוניל. שחורציאניטיס: &qout;מרגש שמשווים בינינו&qout; (רויטרס)
שאקיל אוניל. שחורציאניטיס: "מרגש שמשווים בינינו" (רויטרס)
 

פעם אחת השניים אף נפגשו, כאשר שחורציאניטיס הגיע להתרשמות בלוס אנג'לס קליפרס: "הוא סיפר לי שהוא אוהב את סגנון המשחק שלי וכי עליי להישאר קשוח ובכושר. זה באמת הרגיש טוב לשמוע את זה ממנו".

למרות ההשוואות החוזרות ונשנות עם שאקיל, שחורציאניטיס אמר לא פעם כי הוא מעדיף שישוו אותו לשחקן NBA אחר. "אני בכלל חושב שיש לי יכולות שיותר מזכירות את אלטון בראנד", אמר לאחר שנבחר על ידי הקליפרס בדראפט 2003.
 

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */