יום שבת, 20.04.2024 שעה 17:30
לוח משחקים
  • רומא
  • חמישי, 02/05, 22:00
  • באייר לברקוזן
  • מארסיי
  • חמישי, 02/05, 22:00
  • אטאלנטה

מתאוששים: קטן והצעירים רוצים שוב את יובנטוס

הרוגע של שחר ואלישע, הרכש הצנוע והמנהיגות של הקפטן צריכים להוציא את חיפה מהטראומה. ב-20:45 מול מינסק, מתחיל המסע לעבר שלב הבתים

|
קטן והצעירים. המטרה: הרשת של מינסק (יניב גונן)
קטן והצעירים. המטרה: הרשת של מינסק (יניב גונן)

מכבי חיפה מודל 2010/11 היא בגדר תעלומה. מצד אחד, ישנה תחושה שמדובר בקבוצה שבורה וכאובה על אובדן האליפות, שחטפה מכה אחר מכה עם עזיבתם של ארבעה ברגים משמעותיים במכונה הירוקה. מנגד, ניתן לומר שבכרמל בונים משהו לטווח הארוך ונדמה כי זהו זמנם של הצעירים. התמונה תתחיל להתבהר הערב (20:45, קרית אליעזר) מול דינמו מינסק במסגרת סיבוב המוקדמות השלישי של הליגה האירופית.

אלישע לוי לא ממש ידע מאיפה זה בא לו. מה שהחל ב-15 במאי, במחזור הסיום של עונת 2009/10, לא נפסק. תחילה לקחו לו את ג'ורג' טשיירה המשתפר, אחר כך הגיע תורו של שלומי ארבייטמן לפרוח מהקן וגם דקל קינן כבר חורש את משטחי האימונים של בלקפול. בירם כיאל ראה ורצה גם. הקשר הצעיר, שהגיע לחיפה מג'דידה, בדרך לתחנה נוספת בקריירה, הפעם בירוק של סלטיק.

בסקירה זריזה ניתן להבחין כי אלישע איבד בן רגע את השלד שלו - שני בלמים, קשר מרכזי וחלוץ של 28 שערים בעונה. ממש על גבול הפשע עבור מאמן, שדקה קודם לכן איבד גם את תואר האליפות בגרגר האחרון של שעון החול.

אז מרימים ידיים? לא בבית הספר של יעקב שחר. הנשיא הירוק מסתכל דרומה, רואה את התל-אביביות שופכות כספים כאילו היו מי ביוב ונשאר שפוי. שחר עבר את גאידמק, לא ממש ספר את שניידר וכנראה שגם הפעם "ינצח" את המיליונרים הרגעיים. אז הוא אמנם עשה מחווה לבית"ר וקנה את עידן ורד בכמיליון דולר ושם סכום דומה על הבלם הארגנטיני, איגנסיו קאנוטו, אך לא מעבר.

אלישע לוי: כל שחקן נמצא בתמונת ההרכב

אריק בנאדו שב הביתה (בניגוד לדעת חלק מהאוהדים) לעונת פרישה ויכול להיות גיבוי ראוי מהספסל, קאנוטו מגיע עם רזומה מרשים בליגה הארגנטינית ועם מספר הופעות במדי האלביסלסטה וגם אלכסנדר זהבי הצעיר יכול להתגלות כהפתעה נעימה.

אלישע לוי. חודשים לא פשוטים עבר המאמן הירוק (דרור עינב)
אלישע לוי. המאמן הירוק עבר חודשים לא פשוטים (דרור עינב)
 

בגזרת הנשארים: אייל גולסה החלים מחיידק לאציו ומהפציעה וצפוי לקבל מקום משמעותי בהרכב העונה, ליאור רפאלוב ממשיך להתבגר וכהצהרת כוונות אף לקח שוב את חולצה מספר 10 ומוחמד גדיר כבר הבין שלא כל יום רד בול זלצבורג.

שחקני הרכש של מכבי חיפה. נכנסים לנעליים גדולות (עמית מצפה)
שחקני הרכש של מכבי חיפה. נכנסים לנעליים גדולות (עמית מצפה)
 

אחרון חביב הוא כמובן יניב קטן. הקפטן והמנהיג הבלתי מעורער של הירוקים עבר עונה בינונית מינוס, הרבה בשל פציעה טורדנית בגב. אין ספק שקטן לא יכול להרשות לעצמו יכולת כזו שנה שניה ברציפות ואחרי מנוחה ארוכה אפשר לצפות ממנו שיחזור להיות השחקן שגרם למאמנים בישראל להציב עליו שניים ושלושה שחקנים.

קשה להשוות, אולם נראה שמאז ימי אבי נמני במכבי ת"א, לא היתה בישראל קבוצה שהתבססה כל-כך על שחקן אחד, לטוב ולרע. אחרי גל העזיבות, לבטח שבתחילת העונה, כל הנטל יפול על הקפטן, בתקווה שזה יצליח להדביק את השורות, לא פחות מאשר האיש על הקווים. יכולת טובה של קטן תסחוף אחריה גם את הצעירים המוכשרים.

 
 אחרי שפגשו בעונה שעברה את באיירן מינכן, בורדו ויובנטוס בליגת האלופות, קיוו בכרמל לשחזר את ההגעה למפעל הנוצץ ונכשלו, עוד בזירה המקומית. יחד עם זאת, לא נראה שמישהו בחיפה יתנגד לארח (הפעם בקרית אליעזר), שוב, את הגברת הזקנה הפעם במפעל השני בחשיבותו 
 
 
 

במסיבת העיתונאים לקראת הבלארוסים אמר קטן: “אין לי ספק שהשחקנים החדשים ימלאו את המקום על הצד הטוב ביותר. הם הגיעו לבית חם, למשפחה ואנחנו עוזרים להם להתאקלם". עם כל הכבוד לדיבורים על "בית" ו"משפחה", הלכידות בין השחקנים תיווצר כאשר יגיעו הניצחונות והמשימה מתחילה כבר מול מינסק.

הבלארוסים מציגים קבוצה צעירה וחסרת ניסיון עם ממוצע גילאים של 22-23. עובדה נוספת שפועלת לטובת הירוקים היא היעדרם של שני הכוכבים, סרגיי קיסליאק, שיצא למבחנים בקאזאן ואנטון פוטילו, שדורש מעבר לפרייבורג. מדובר אמנם במועדון בעל היסטוריה ועבר מפוארים, עם שש אליפויות בשנות ה-90 ועוד אחת ב-2004, תחת יורי שוקאנוב (שחקנה של מכבי ת"א בעבר), אך עם הווה מעט פחות מרשים.

יניב קטן. מוביל את החבורה הירוקה (עמית מצפה)
יניב קטן. מוביל את החבורה הירוקה (עמית מצפה)
 

בעונה שעברה סיימו חניכיו של סרגיי גורנקו את הליגה במקום הרביעי כשאת האליפות חגגה, בפעם הרביעית ברציפות באטה בוריסוב. ב-2001 כבר ביקרו הבלארוסים בארץ אז הדיחו במפגש כפול את הפועל חיפה בסיבוב השני של האינטרטוטו, כולל ניצחון 0:1 בקרית אליעזר.

בחיפה סימנו את שלב הבתים של הליגה האירופית כמטרה ואם להיות כנים, זו תהיה אכזבה גדולה באם לא יצליחו לעמוד בה. קבוצתו של אלישע לוי מדורגת לאורך כל הדרך ולא תוכל לפגוש יריבות מפחידות. אם הפועל ת"א הצליחה בעונה שעברה להעפיל לשלב 32 האחרונות, הרי שלירוקים המשימה תהיה מעט יותר פשוטה מהסיבה שהם נמצאים בקבוצת האיכות השלישית. כלומר, אם יצליחו להגיע לבתים, הם יקבלו לפחות יריבה אחת, שעל הנייר, פחות טובה מהם.

עלי עותמאן מול ג´יורג´יו קייליני. בחיפה לא יתנגדו למפגש נוסף (עמית מצפה)
עלי עותמאן מול ג´יורג´יו קייליני. בחיפה לא יתנגדו למפגש נוסף (עמית מצפה)
 

אחרי שפגשו בעונה שעברה את באיירן מינכן, בורדו ויובנטוס בליגת האלופות, קיוו בכרמל לשחזר את ההגעה למפעל הנוצץ ונכשלו, עוד בזירה המקומית. יחד עם זאת, לא נראה שמישהו בחיפה יתנגד לארח (הפעם בקרית אליעזר), שוב, את הגברת הזקנה הפעם במפעל השני בחשיבותו, או אולי את ליברפול או את אתלטיקו מדריד.

כדי שהחלומות אכן יתממשו, הירוקים חייבים לשכוח את הטראומה מסוף העונה שעברה ולפתוח את העונה החדשה עם כמה כדורים ברשת של מינסק.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */