יום שבת, 20.04.2024 שעה 12:31

לא רק בישראל: באולימפיאקוס בונים גלאקטיקוס

איל הספנות מרינאקיס רכש את המועדון רק לפני כחודש, הנחית את ריירה ואיבגאסה, ומנסה להביא גם את טשאבאללה. למכבי ת"א בהחלט יש סיבות לחשוש

|
שחקני אולימפיאקוס. איבדו את ההגמוניה (רויטרס)
שחקני אולימפיאקוס. איבדו את ההגמוניה (רויטרס)

הכסף לא נופל מהשמיים ולא גדל מהעצים. הסכומים העצומים שהשקיעה בקיץ אולימפיאקוס, יריבתה של מכבי ת"א הערב ב-21:30 (חמישי) במסגרת סיבוב המוקדמות השלישי של הליגה האירופית, מגיעים מהכיסים העמוקים של בעלי הקבוצה.

רק לפני מעט יותר מחודש התחלפו הבעלים של מועדון הכדורגל, כאשר איל הספנות היווני, ונגאליס מרינאקיס רכש 67 אחוז ממניות הקבוצה תמורת 50 מיליון יורו. בכך באו לסופם הספקולציות ואי הבהירות במועדון, לאחר האכזבה הרבה בסוף העונה, אותה סיימה אולימפיאקוס במקום החמישי בלבד בעקבות תוצאות גרועות במשחקי הפלייאוף, אחרי מקום שני בסיום העונה הרגילה.

סוקרטיס קוקאליס, שרכש את מועדון הכדורגל לפני 17 שנה וכעת נותר עם 13 אחוז בלבד מהמניות וימשיך לכהן כיו"ר שלה, אמר לאחר סגירת העסקה: "אולימפיאקוס תתחזק ותתמודד עם כל האתגרים. ההחלטה על העסקה מתבססת על הרצון להבטיח את ההתקדמות של אולימפיאקוס והתחזקותה".

הקבוצה שלו אכן מתחזקת - אלברט ריירה הספרדי הגיע מליברפול תמורת 4.7 מיליון יורו. דניס רומדאל, הדני של אייאקס, הגיע בהעברה חופשית וכך גם הארגנטיני אריאל איבגאסה מוויאריאל. החלוץ הבלגי הצעיר והמבטיח, קווין מיראלס, הושאל תמורת 900 אלף יורו מסט. אטיין ובנוסף נרכש המגן הגרמני של מינכן 1860, חוסה הולבאס ב-800 אלף יורו.

גם סיפיווה טשאבאללה, כוכב נבחרת דרום אפריקה, האחראי לאחד השערים היפים שנכבשו במונדיאל האחרון, נמצא על הכוונת של אולימפיאקוס. אם כל השמות הללו לא מספיקים נזכיר גם ששמו ג'נארו גאטוסו האיטלקי הוזכר כמועמד לחיזוק הקבוצה, אך בינתיים במילאן מאמינים שיישאר.

מאמן אולימפיאקוס: אפשר לעבור את מכבי

כל השחקנים הנפלאים הללו רק מצטרפים לחבורה די גדולה של כוכבים שכבר נמצאת בפיראוס. בראש אותה חבורה עומד הברזילאי המצויין, דיוגו, בעל חוזה של 1.3 מיליון יורו לשנה ומבוקש על ידי ונגר וארסנל, שהציעה עבורו כ-9 מיליון ליש"ט בשנה שעברה. וסיליוס טורוסידיס הכלבויניק, שכבש את השער המכריע בניצחון הראשון של נבחרת יוון אי פעם במסגרת המונדיאל, 1:2 על ניגריה, וחתם על חוזה חדש בקבוצה וסעיף השחרור שלו עומד על 7 מיליון יורו.

ריירה. הגיע לפיראוס בכדי לעזור לבוס החדש (רויטרס)
ריירה. הגיע לפיראוס בכדי לעזור לבוס החדש (רויטרס)
 

אולימפיאקוס, שזכתה בחמש אליפויות רצופות בין 2005 ל-2009, ידועה בפזרנותה. בתחילת העשור הגיעו לקבוצה כוכבים דוגמת כריסיטיאן קארמבו הצרפתי וכן ג'ובאני וריבאלדו הברזילאים. אך תקציב לא מאוזן הביא את הבעלים לשעבר קוקאליס להכריז בסוף עונת 2008/9 על קיצוץ חד של 40 אחוז בתקציב הקבוצה.

סיפווה טשבאללה (רויטרס)
סיפווה טשאבאללה (שני מימין). על הכוונת של אולימפיאקוס (רויטרס)
 

בואו של מרינאקיס, בעבר מנהל קבוצת הכדורעף של המועדון, מחלץ את אולימפיאקוס מהבוץ הכלכלי היחסי בו הייתה שרויה. מרינאקיס, יחד עם שותפו לאברנטיס לאברנטיאדיס (38), שנחשב ל'ילד הפלא' של עולם העסקים היווני ונבחר ליזם השנה ביוון כשהיה בן 34 בלבד, על ידי פירמת רואי החשבון הגדולה בעולם, 'ארנסט אנד יאנג', מתכוונים להשלים את סכום השקעתו במועדון למאה מיליון יורו, ככה שיש לו ולשותפו עוד קצת לבזבז.  

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */