יום חמישי, 28.03.2024 שעה 21:08
גל קרפל

להכות בברזל בעודו חם

דעה: להפועל יש קבוצה שיכולה להגיע רחוק באלופות, מול קבוצה שזכורה היטב. הצהובים כבר בלחץ היסטרי, השכונה חצי בוכה וחצי צוחקת ורק חיפה מרוצה

הגרלה מאוד מעניינת ופיקנטית קיבלה הפועל תל אביב, בהנחה שאכן האדומים ישחקו מול אקטובה מקזחסטן. גם ההגרלות של בני יהודה ומכבי ת"א מרתקות, מכבי חיפה, לעומתן, יכולה להיות מרוצה מהגרלה משעממת ונוחה.

כזכור, בעונה שעברה ראינו את הקבוצה מקזחסטן מדהימה את מכבי חיפה עם שלישייה ב-20 דקות בקרית אליעזר, אחרי 0:0 בבית, אבל סופגת לאחר מכן רביעייה במשחק, שלדעתי היה הכי גדול שנראה בארץ בשנים האחרונות.

למרות שהיריבה הבוסנית, ז'לזניצ'אר, היא באמת חלשה במיוחד, בהפועל תל אביב יכולים להיות מעודדים ממה שראינו ביום שלישי בבלומפילד. האדומים נראו כמו המשך ישיר של העונה שעברה והם חייבים לעבור גם את הקבוצה מקזחסטן וגם את זו מגאורגיה.

הפועל ת"א מספיק טובה גם כדי לעבור גם הסיבוב שאחריו, אבל זה בכלל לא יהיה לה קל. הקבוצה של אלי גוטמן תגיע עמוסה בביטחון למשחקים שנותרה לה, אבל אסור שהביטחון הזה יהפוך למוגזם.

אקטובה חוגגת  (עמית מצפה)
אקטובה חוגגת בחיפה. היממה את הירוקים עם שלישייה מהירה (עמית מצפה)
 

עם כל הניסיון של הפועל ת"א מהעונה שעברה בליגה האירופית, וואליד באדיר הוא היחיד בקבוצה שאי פעם שיחק בליגת האלופות. לאדומים יש שילוב טוב ונכון של קבוצה שיודעת מה היא רוצה מעצמה, מכירה את יכולתה, מנוסה, אבל לא יהירה. זה איזון מאוד עדין שמאוד חשוב לשמור עליו.

הסיבוב השלישי של המוקדמות לא צפוי להיות מאוד קשה עבור האדומים, אבל סיבוב הפלייאוף יהיה מאוד מאוד קשה. בהפועל תל אביב נוטים לחשוב שאם מכבי חיפה עברה בעונה שעברה את רד בול זלצבורג עם 1:5 קל, אז זו בטח לא חוכמה כל כך גדולה. זו מחשבה מסוכנת וגם לא נכונה.

הפועל חייבת להכות בברזל בעודו חם. המועדון נמצא בשיאו בכל הזמנים, מבחינת כמות האוהדים שיש לה, בעיקר הצעירים שבהם. יש לה סגל מצויין, מאמן שמקבל המון כבוד מהאוהדים והשחקנים כאחד והנהלה שמוכנה לתת את כל מה שהמועדון דורש.

גוטמן מודה לקהל (דרור עינב)
לגוטמן כדאי להיזהר, הקבוצה מקזחסטן לא מפחדת (דרור עינב)
 

אם האדומים לא יעפילו העונה לליגת האלופות, הם עשויים להצטער על זה לעוד שנים רבות. ההשקעה הכספית הגדולה של הבעלים בהבאת שחקנים ובעיקר בהשארת הסגל הקיים במשכורות גבוהות, לא תהיה משתלמת מבחינה כלכלית אם היא לא תגובה על ידי עלייה למפעל הכי יוקרתי בעולם.

הכסף שזז בליגת האלופות לא דומה לזה של הליגה האירופית ויש פה הזדמנות היסטורית לאדומים, להתחיל בתהליך של כמה שנים, להפוך להיות אימפריית הכדורגל הגדולה של ישראל. אקטובה, או אלופת גאורגיה רוסטבי, הן בכל מיקרה יריבות די נוחות והאדומים יכולים להיות מרוצים. את המתח הגדול באמת כנראה נשמור לסיבוב הפלייאוף, אבל גוטמן, תיזהר - הקזחים חוצפנים.

מיץ´ גולדהאר (עודד כהן)
מיץ´ גולדהאר. אם מכבי תעוף, הוא יכול לשכוח מלהתחיל להרוויח העונה (עודד כהן)
 

באשר לשלוש הנציגות בליגה האירופית: מכבי תל אביב יכולה להיות מאוד מפוחדת לקראת המפגש עם אולימפיאקוס הגדולה. הצהובים השקיעו המון כסף בקיץ ואם היא לא תעבור, היא יכולה לשכוח מלהחזיר אפילו מעט מן ההשקעה הגדולה של מיץ' גולדהאר כבר במהלך העונה.

בני יהודה דווקא תהנה מקופה יפה וחוויה נפלאה מול יובנטוס, אבל אני בטוח שבמועדון מאוד רצו להדהים את כולם ולעלות לליגה האירופית, הסיכוי שזה יקרה הוא אפסי כעת. היחידה שיכולה לצאת באמת מרוצה זו מכבי חיפה, שהיתה יכולה לזכות ליריבות יותר קשות יותר מאשר מינסק. הירוקים נראים על הגל לליגה האירופית ואם אני מנחש, הייתי אומר שנראה שוב הירוקים והאדומים מייצגים את ישראל באירופה, בזמן שכל השאר מקנאות.

הכתוב הינו טור דעה

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים