יום חמישי, 18.04.2024 שעה 11:06
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

המכונה של נמני: איך תיראה מכבי תל אביב העונה?

עם רכש נוצץ וים של ציפיות החלה מכבי ת"א את המסע האירופי ב-0:2 על מוגרן. האם הכוכבים יחזירו את הצהובים לימים הגדולים של שנות ה-90?

|
מאור בוזגלו וברק יצחקי. יוצאים לדרך (ליאור טימור)
מאור בוזגלו וברק יצחקי. יוצאים לדרך (ליאור טימור)

אז מה בעצם העונה הצהובה שבפתח שונה מכל העונות? אם נחזור קצת אחורה לסיום העונה שעברה, שהיריבה העירונית הפועל ת"א זכתה בדאבל זה היה הרגע שהחליט הבעלים מיץ' גולדהאר לפתוח את הארנק. וכן, כמה שהוא פתח. המבחן הראשון מגיע הערב ב-21:00 מול מוגרן, במסגרת המוקדמות של הליגה האירופית.

לא פחות מעשרה שחקני רכש חדשים הגיעו הקיץ לקרית שלום וכל שחקן, לפחות על הנייר הוא מהרמות הגבוהות ביותר. כל שם שאבי נמני רצה לראות לובש את החולצה הצהובה - נחת במכבי ת"א.

החל מאבי סטרול ויואב זיו שחזרו מבלגיה לישראל ועד לרוברטו קולאוטי וברק יצחקי בחוד ההתקפה. תוסיפו לזה 4 זרים חדשים שאחד מהם הגיע על תקן הכוכב החדש, האריס מדוניאנין, שמצפים ממנו לנפלאות ואל תשכחו את אלירן עטר המוכשר וקלמי סבן המגן בעל הניסיון ותקבלו סגל עמוק וחזק. נשמע מפחיד? לפחות על הנייר כן.

וזה מה שרצו במכבי ת"א. שהקבוצה תחזור להיות מפחידה, שבכל עמדה על המגרש יהיה מישהו בעל ניסיון, כזה שלא מתרגש מאיזה משחק עונה ובטח שלא עושה במכנסים שמגיע דרבי מול היריבה האדומה.

כזאת שמזכירה את אותה קבוצה מתחילת שנות ה-90. הקהל הגדול כבר לא היה יכול יותר לשאת בנטל של האכזבות והכישלונות ועוד לראות את הצד האדום חוגג וצוהל. הרבה כסף נשפך, אבל כנראה שזו הדרך בשביל להחזיר את המועדון לימיו הגדולים.

הפנים החדשות של מכבי ת"א

בכל עונה שמגיעה, מנסים במכבי לבנות בקיץ קבוצה חזקה ולהנחית תותחים חדשים, הקהל מגיע ומעודד ופתאום כמו חלום רע זה מתפוצץ להם בפנים. במכבי מודעים ללחץ העצום ולכמות הציפיות שיש מקבוצת הכוכבים שנבנתה וכולם יודעים שאם העונה זה לא יצליח התוצאות יכולות להיות מאוד כואבות.

תמיר כחלון, קולאוטי וברק יצחקי מתכוננים לבעיטות (ליאור טימור)
קולאוטי ויצחקי. זו הדרך להחזיר את המועדון לימים יפים (ליאור טימור)
 

מישהו צריך חלוץ?
קללת החלוצים. כמה פעמים שמעתם את זה שהזכירו את השם מכבי ת"א? בואו נהיה כנים לרגע ונסגור על יותר מפעם בעונה. גם בקרית שלום הבינו שכדי לסיים את הסאגההזאת זה צריכים להחתים חלוצי רחבה מהטובים ביותר.

לא פחות משלושה שחקני חוד הגיעו הקיץ. רוברטו קולאוטי שהגיע מהליגה הגרמנית ונראה רעב לכדור וכבר קרע בעבר רשתות בליגה שלנו כשלבש ירוק. אלירן עטר הנסיך של השכונה, קיבל הזדמנות פז להוכיח שהוא לא עוד רק דריבליסט וכמובן חלוץ המריבה ברק יצחקי שעשה את הדרך מירושלים לת"א  ובמכבי בונים על החלוץ המצויין שיוביל את ההתקפה ויוכיח שקללת החלוצים כבר לא קיימת.

אלירן עטר. זה המקום להוכיח שהוא יותר מעוד דריבליסט (ליאור טימור)
אלירן עטר. זה המקום להוכיח שהוא יותר מעוד דריבליסט (ליאור טימור)
 

תוסיפו לשלושה האלה את יובל אבידור שבעונה השניה שלו בקבוצה, ירצה להתקדם ולהראות שגם הוא בא בחשבון, והוא בהחלט הוכיח את זה במחנה האימונים. ועוד מישהו שאולי שכחו כבר הוא יניב עזרן, זוכרים? אותו חלוץ שסיים כמלך השערים של הליגה בעונת 06-07 חוזר מפציעה ממושכת ויקווה לצ'אנס שלו.

במכבי ת"א רוצים להאמין שזה יספיק. 5 חלוצים שלכולם ניסיון מוכח בליגה, אמורים להוות חוד התקפה די קטלני.

השרידים שנשארו
במכבי ת"א דיברו בעונה שעברה על בנייה, הדרך לשלב צעירים שגדלו במועדון במטרה להחזיר את המכביזם שאבד. גם אבי נמני חזר ואמר שיש סבלנות והדרך עוד ארוכה אך הוא מאמין שתהיה משתלמת בסוף.

קפילוטו וליאור ז´אן. במועדון החליטו לעבור לאופציה ב´ (עמית מצפה)
קפילוטו וליאור ז´אן. במועדון החליטו לעבור לאופציה ב´ (עמית מצפה)
 

אך במועדון הבינו שטעו. לא בדרך ובמטרה שהציבו אלא בזמן שהתהליך הזה יכול לקחת. מכבי ת"א זה לא מועדון קטן, לאוהדים נמאס מהסבלנות הם רוצים תארים ובצדק.

ככה הם חונכו וגדלו - על הטובים ביותר. אין מה לעשות, ליאור ז'אן, ניסו קפילוטו ושרן ייני הם לא גדי ברומר, איציק זוהר ואבי נמני. אי אפשר לבנות את מכבי ת"א סביבם עם כל הצער שבדבר.

מכבי החליטה שעוזבים את הדרך של העונה שעברה ועוברים לתוכנית ב'. רוב הסגל הבריא של העונה שעברה נשאר במועדון והוא פשוט הפך לאופציה שניה. במקרה שיוכיחו אחרת, הם עשויים להיות גם חלק מאופציה ראשונה.

לירן שטראובר. שריד בודד  (ליאור טימור)
לירן שטראובר. שריד בודד (ליאור טימור)
 

עם כל הרכש שנעשה, מכבי לא חיפשה שוער וצוות האימון מאמין בשוער הוותיק לירן שטראובר בין הקורות. דור מלול, רוני גפני, ניסו קפילוטו, שרן ייני, ריף פרץ, ציון צמח, תמיר כחלון, כולם שחקני בית ובמכבי רוצים לקוות שהם ישתלבו בצורה הטובה ביותר העונה והפעם שלהם תהיה הסבלנות שהיתה לאוהדים בשנים האחרונות.

צוות לעניין
אבי נמני החליט וביקש מהבעלים מיץ' גולדהאר שהעונה הוא רוצה מאמן נוסף שיעמוד לצידו והוא יחזור לתפקיד המנג'ר, שהוא הסמכות המקצועית הגבוהה במועדון.

אבי נמני ויוסי מזרחי (ליאור טימור)
המנג'ר אבי נמני עם המאמן יוסי מזרחי (ליאור טימור)
 

אם נמני עשה בחירה נכונה את זה אנחנו נדע רק מאוחר יותר, אבל אין ספק שהבחירה במאמן יוסי מזרחי היא חכמה ויעילה עבור מכבי ת"א. איש בעל ניסיון, ללא אגו צנוע וחברותי. מזרחי כבר הביא אליפות עם בית"ר ירושלים בעונת 06-07 והיא גם היתה מורכבת מכוכבים.

יכול להיות שלא כל מאמן רצה לעבוד תחת שרביטו של אבי נמני המנג'ר, אבל יוסי מזרחי כנראה הבין שזה לא כזה נורא אלא להיפך. המאמן שהיה עוזר מאמן הנבחרת בעבר, מעריך את הסמל של מכבי ת"א ותמיד היה איתו ביחסים טובים.

אבי נמני ואיציק עובדיה. מוערך מאוד בקרית שלום (אור שפונדר)
אבי נמני ואיציק עובדיה. מוערך מאוד בקרית שלום (אור שפונדר)
 

מזרחי הבהיר לא פעם שאבי הוא זה שנותן את המילה האחרונה בקבוצה אבל זה בכלל לא מפריע לו. מזרחי יודע שהוא המאמן והוא הגיע להצליח ולנסות להחזיר את המועדון לגדולות. בצוות האימון של מכבי ת"א אפשר למצוא גם את איציק עובדיה, שמאוד מוערך בקרית שלום ויהיה החלק המשלים בפאזל בצוות האימון שנבנה בקבוצה.

בוזגלו, זה הזמן
השחקן שהגיע למכבי ת"א בקול תרועה ועדיין לא הוכיח את מה שהוא באמת יכול שזה יותר מכמה גולים בעונה, יודע שזה הזמן שלו לתת את הפריצה של בקבוצה.

מאור בוזגלו. צריכה להיות העונה שלו (ליאור טימור)
מאור בוזגלו. צריכה להיות העונה שלו (ליאור טימור)
 

בעונה הראשונה שלו במועדון מאור הגיע על תקן של כוכב, אחד שצריך לקחת את הכל על עצמו וזה לא קל, בטח לא במועדון לחוץ כמו מכבי ת"א. העונה, עם כל הרכש שנעשה ושחקני ההתקפה הרבים שהגיעו, מאור בוזגלו ממש לא התאכזב, להיפך, הוא יודע שעכשיו שיש מסביבו שחקנים טובים וגדולים הוא יכול להוציא מעצמו יותר, הנטל שהיה כבד מידי ירד ממנו וכעת הוא יכול לשחק חופשי ועדיין להוכיח לכולם כמה פוטנציאל טמון בו ולהצדיק את המחיר ששולם עליו.

הקהל של מכבי ת"א אוהב את מאור ורוצה בהצלחתו. גם בעונה שעברה שהשחקן עבר פציעה קשה, הקהל שמח לראות אותו חוזר אבל מאוד התאכזב שהוא לא חזר לעצמו ושוב סיים עונה בינונית, בטח מבחינתו.

במחנה אימונים, מאור בוזגלו נראה חד ובעיקר שמח. השחקן כובש, מבשל ולא מרבה לאבד כדורים במרכז המגרש, משהו שאפיין אותו בעונה שעברה. אם בוזגלו ייקח את העונה הזו ברצינות הוא ייתן עונה גדולה, וגם במכבי ת"א יודעים את זה.

בסופו של דבר במכבי יודעים שהכל תלוי בחיבור של השחקנים ומקווים שזה יקרה כמה שיותר מהר. עם שחקני נבחרת ישראל בהרכב בתוספת הזרים שהגיעו, מכבי ת"א חייבת לפחות לרוץ לאליפות עד הסוף. האוהדים רוצים לראות כדורגל יפה ושמח וקבוצה שמתמודדת על כל התארים. 7 שנים מכבי ת"א לא הניפה צלחת ובפעם האחרונה שזה קרה, זה הגיע גם אחרי 7 שנים של בצורת.

אוהדי מכבי ת&qout;א. רוצים כדורגל שמח אבל בעיקר צלחת אליפות (דרור עינב)
אוהדי מכבי ת"א. רוצים כדורגל שמח אבל בעיקר צלחת אליפות (דרור עינב)
 

כל אוהד צהוב חולם ומפנטז שבסיום העונה צלחת האליפות תהיה הפעם בצד שלהם. עוד כישלון בטוח לא בא בחשבון, מה שכן בטוח שמשעמם לא יהיה בקרית שלום. 

אסור לפספס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
נגןאיראן: השוער ספג מכות רק כי חיבק אוהדת
איראן: השוער ספג מכות בגלל שחיבק אוהדת
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */