יום שישי, 29.03.2024 שעה 03:58

גם לגינס נמאס: איסנר ניצח אחרי 11 שע' ו-5 דק'

ווימבלדון: האמריקני ניצח במשחק הארוך אי פעם, ורשם 112 אייסים מול מאהו שאמר: "זה המשחק הגדול בהיסטוריה". תוצאת המערכה ה-5: 68:70

|
איסנר חוגג. הכריע בקושי את המשחק (רויטרס)
איסנר חוגג. הכריע בקושי את המשחק (רויטרס)

משחק הטניס הארוך ביותר בהיסטוריה הוכרע היום (חמישי) אחרי לא פחות  מ-11 שעות וחמש דקות לטובת ג'ון איסנר, שגבר על ניקולה מאהו הצרפתי בחמש מערכות, 4:6, 6:3, 7:6, 6:7 ו...68:70 (!).

למי שפספס, המשחק שהחל כבר ביום שלישי והופסק בשל החשיכה רשם שיאים מדהימים ביומו השני. במערכה הראשונה ניצח איסנר 4:6, לפני שמאהו ענה עם 3:6 ו-6:7. האמריקני השיב גם כן בניצחון בשובר שיוויון ואז החלה המערכה המכרעת המטורפת.

שני השחקנים נאבקו זה בזה בצורה הירואית למעלה מעשר שעות ואחרי 118 משחקונים, במצב של שיוויון 59:59 חסר כל תקדים, ביקשו השניים להפסיק ולחדש את המשחק היום, בטענה שהחשיכה הקרבה מפריעה להם לראות את הכדור כמו שצריך.

המשחק חודש בשלישית במגרש מספר 18 והמשיך לשבור כמעט כל שיא אפשרי. שני השחקנים הצליחו לשמור כל אחד על ההגשות שלו, עד שבמצב של 68:69 לטובת איסנר, הוא הצליח לשבור, לראשונה היום, את יריבו הצרפתי וניצח 68:70 במערכה החמישית ואת המשחק כולו.

שני השחקנים שברו את שיא האייסים לשחקן במשחק בודד - איסנר הוא השיאן החדש עם 112 סרבים ללא מענה, בעוד שמאהו השיג "רק" 103.

"כשאתה יוצא לשחק כזה משחק , באווירה כזו, אתה לא מרגיש עייף למרות שזה בדיוק מה ששניינו, עייפים" אמר איסנר בסיום. "זה מעצבן שמישהו היה צריך להפסיד, אבל כדי לחלוק את היום הזה איתו, אני אהיה מאוד צנוע ואאחל למאהו את הכי טוב שאפשר ואולי ייצא לנו שוב לשחק יחד בלי להגיע ל-68:70 במערכה החמישית".

מאהו (רויטרס)
ניקולה מאהו. שני השחקנים לא נכנעים (רויטרס)

"שיחקנו את המשחק הכי גדול אי פעם בדיוק במקום הכי טוב בעולם לשחק טניס. היה מגיע לג'ון לנצח. הוא הגיש מדהים" הוסיף המפסיד, מאהו. שופט הכסא, מוחמד ליאני הוסיף כי לא היה לו זמן להיות עייף. "כשאתה טס במחלקה העסקית, מה זה שבע שעות עייפות לעומת זאת?"

מערכה חמישית
הפרק השלישי בקרב הארוך בהיסטוריית הטניס נפתח במגרש מס' 18. איסנר ניגש ראשון להגיש, אך הנקודה הראשונה במערכה היתה שייכת למאהו. האמריקני הגיב מיד עם שלוש נקודות משלו, השניה מהן אייס נפלא. מאהו עם שתי נקודות רצופות משלו הצליח לחזור ל-40:30.

איסנר השיג אייס נוסף ועלה ל-100 בסה"כ בכל המשחק שנמשך כבר זה היום השלישי. האמריקני השיג נקודה נוספת וקבע 59:60 במשחקונים. מאהו עלה נחוש למשחקון ההגשות שלו וניצח על האפס בדרך ל-60:60. האמריקני ראה ורצה גם. איסנר ניצח גם הוא על האפס ועלה ל-60:61. מאהו חזר להגיש ולא נכשל בדרך ל-61:61.

איסנר (רויטרס)
ג'ון איסנר. מתקשה לעמוד על הרגליים (רויטרס)

האמריקני המשיך להוציא את ההגשות שלו כמו מתוך לוע של תותח ובעזרת שלושה אייסים עלה ל-62:61. הצרפתי ניצח גם הוא וקבע 62:62 ובדרך הגיע ל-101 אייסים במשחק. איסנר נראה מותש לחלוטין, אך למרות זאת הצליח לנצח, בקושי, ועלה ל-62:63. מאהו, שנראה רענן יותר, חזר בקלילות ל-63:63. גם במשחקון הבא שום דבר לא השתנה ואיסנר ירד מנצח ועלה ל-63:64.

הצרפתי שמר על הסטטוס קוו וקבע 64:64, אך איסנר לא ויתר וניצח שוב בדרך ל-64:65. גם בשני המשחקונים הבאים דבר לא השתנה והתוצאה היא 65:66 לאמריקני. מאהו הגיב מיד עם משחקון משלו וחזר ל-66:66. איסנר ניצח ועלה ל-67:66, אך מאהו לא הסכים לוותר והשווה ל-67:67. האמריקני, שמתקשה לזוז וחובט כדורים מהקו האחורי, ניצח שוב וקבע 67:68.

מאהו השווה והמשחקון המעניין במערכה החמישית הגיע עם ההגשות של איסנר. הצרפתי כבר הצליח לעלות ל-0:30, אך איסנר לא ויתר והצליח לנצח ועלה ל-68:69. לאמריקני נמאס לצח רק במשחקוני ההגשה שלו והוא עשה מאמץ אחרון במטרה להכריע את המשחק הארוך בהיסטוריה ואף הצליח. בסיום 68:70 מדהים לג'ון איסנר על ניקולה מאהו. 

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */