יום שבת, 20.04.2024 שעה 00:40

36 ספורטאים ואישים יקבלו עיטור על מפעל חיים

ג'נין שטראוס, יעקב שחר, אורי מלמיליאן, מוטי ארואסטי ומשה אשכנזי הם רק קומץ מהאנשים שיקבלו את הפרס מיו"ר הכנסת, ראובן ריבלין ב-6 ביולי

|
ג'נין שטראוס בסאג'ור (באדיבות המרכז לטניס בישראל)
ג'נין שטראוס בסאג'ור (באדיבות המרכז לטניס בישראל)

36 ספורטאים ואישים בכירים זכו בעיטור על מפעל חיים אשר יוענק להם על ידי יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין בטקס שיתקיים במשכן ב-6 ביולי.

בין הזוכות גם מנכ"ל המרכז לטניס בישראל, עו"ד ג'נין שטראוס, כדורסלן העבר, מוטי ארואסטי, טניסאית העבר, אילנה ברגר, מאמן בית"ר ירושלים, אורי מלמיליאן, לוי פסבקין, מראשי איגוד האתלטיקה, זהבה שמואלי, מבכירות האתלטיות הישראליות, השופט בעבר משה אשכנזי, מנהלה האגדי של מכבי תל אביב בעבר, שמואל (שמלוק) מחרובסקי, משה דדש, יו"ר בית"ר בעבר, נשיא מכבי חיפה, יעקב שחר ורבים נוספים.

ג'נין שטראוס - שנים של תרומה לטניס

מאז עלייתה לישראל מדרום אפריקה, בשנת 1971, פועלת שטראוס למען הספורט בארץ. כאלופת ישראל בטניס (1974) ושחקנית נבחרת הפדרציה, כחברת הנהלה בארגונים למען הספורט וכמנכ"ל המרכז לטניס בישראל מזה קרוב לעשור, היא רתמה את ניסיונה המקצועי ואת אהבתה לספורט לטובת הישגי ישראל בספורט ולהעצמת ילדים באמצעות הספורט.

שטראוס קיבלה את אות ראש הממשלה במסגרת חגיגות ה-60 למדינת ישראל על תרומתה רחבת ההיקף לקידום אוכלוסיות נוער באמצעות הטניס.

כמנכ"ל המרכז לטניס בישראל שילבה שטראוס את אהבתה לספורט עם הרצון והמחויבות לפעול למען הדור הצעיר בישראל. בין הישגיה אפשר למנות את הקמת פנימיית המצוינות לשחקנים מצטיינים, בעיקר מהפריפריה, במרכז לטניס ברמה"ש, את הקמת המרכז לטניס בישראל - גליל בסאג'ור, למען העדה הדרוזית והאוכלוסייה המגוונת בסביבה ההופך לספינת הדגל לדו-קיום באזור.

כמו כן, את הצטרפות המרכז לטניס בישראל לשותפים - עיריית עכו, קבוצת IDB והסוכנות היהודית - להקמת מרכז טניס חדש בעכו שנחנך בתחילת החודש ואת החזרת התחרות הבינלאומית Israel Open - תחרות ATP לגברים הגדולה ביותר מזה 13 שנה המתקיימת בישראל עם סך פרסים של 100,000 דולר ועלות תחרות בסך 250,000 דולר.

שטראוס ושמעון פרס (ONE)
שטראוס ושמעון פרס (באדיבות המרכז לטניס בישראל)

בהובלתה של שטראוס גדל המרכז לטניס בישראל והוא מונה כיום 14 מרכזים הפזורים ברחבי הארץ המשרתים כ-13,000 ילדים מדי שבוע. מתוך תפיסה של ספורט כמנוף לשינוי חברתי יזמה שטראוס את פיתוחן של תכניות למען אוכלוסיות מגוונות, ביניהן ילדים בסיכון וילדים בעלי צרכים מיוחדים.

שטראוס אמרה: "כל חיי עסקתי בתחום הספורט – כשחקנית טניס, כחברת הנהלת איגוד הטניס וההנהלה הבינלאומית של המרכז לטניס בישראל ובעשור האחרון כמנכ"ל המרכז לטניס בישראל. בכל תפקיד שמילאתי ראיתי הזדמנות לקדם סדר יום לאומי של הקניית ערכים, חינוך ועשייה דרך הספורט".

"אני מקדישה את הפרס לכל אלה שעמלו יחד אתי, ללא לאות, למען מטרה זו. זהו כבוד גדול עבורי לקבל את העיטור על מפעל חיים בתחום הספורט ובכוונתי להמשיך ולפעול למען חברה טובה יותר גם בעתיד".            

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */