יום שישי, 19.04.2024 שעה 12:40
ליגה אנגלית 23-24
7332-7632מנצ'סטר סיטי1
7126-7532ארסנל2
7131-7232ליברפול3
6349-6833אסטון וילה4
6049-6532טוטנהאם5
5052-6932ניוקאסל6
5048-4732מנצ'סטר יונייטד7
4858-5233ווסטהאם8
4752-6131צ'לסי9
4450-5232ברייטון10
4351-4632וולבס11
4251-4933פולהאם12
4257-4732בורנמות'13
3354-3732קריסטל פאלאס14
3258-4733ברנטפורד15
2748-3232אברטון16
2658-4233נוטינגהאם פורסט17
2570-4633לוטון18
2068-3333ברנלי19
1684-3032שפילד יונייטד20
לוח משחקים
  • לוטון
  • שבת, 20/04, 17:00
  • ברנטפורד
  • שפילד יונייטד
  • שבת, 20/04, 17:00
  • ברנלי
  • וולבס
  • שבת, 20/04, 21:30
  • ארסנל
  • אברטון
  • ראשון, 21/04, 15:30
  • נוטינגהאם פורסט
  • אסטון וילה
  • ראשון, 21/04, 17:00
  • בורנמות'
  • קריסטל פאלאס
  • ראשון, 21/04, 17:00
  • ווסטהאם
  • פולהאם
  • ראשון, 21/04, 18:30
  • ליברפול
  • טוטנהאם
  • שלישי, 14/05, 22:00
  • מנצ'סטר סיטי
  • ברייטון
  • רביעי, 15/05, 21:45
  • צ'לסי
  • מנצ'סטר יונייטד
  • רביעי, 15/05, 22:00
  • ניוקאסל

כמה טוב, כמה יוסי: מסע מרגש בקריירה של בניון

לכבוד יום ההולדת ה-30 של הקשר, החלטנו לקבץ את התחנות בחייו. הדמעות בב"ש, יום כיפור בספרד, גמר הגביע בווסטהאם, השער בברנבאו והנבחרת

|
בניון ברגע הגדול בקריירה במדריד (GettyImages)
בניון ברגע הגדול בקריירה במדריד (GettyImages)

הוא מופנם, עניו, שקט ואהוב על הבריות. בחור שבכל תחנה בדרך השאיר את חותמו ותמיד נשאר בליבם של אלה שהשאיר מאחור. מילה רעה לא תשמעו עליו למרות שהוא כבר בן שלושים. ממש היום.

תמיד נזכור את התמונה של הילד הבוכה על הדשא בווסרמיל, שחקן שתמיד לוקח את הנטל על כתפיו, מקבל את האחריות בשמחה, ולא שוכח להוסיף הרבה רגש.

הוא מסוג האנשים שיצעד בראש הטור, אך בו זמנית לא יישכח את הימים שהיה האחרון. הוא אחד שמאמין בעצמו ולא נותן לשום דבר לעמוד בדרכו ובשתי מילים זהו יוסי בניון.  

אם יש מודל כלשהו ששחקן ישראלי צעיר צריך לשאוף אליו, זהו ללא ספק, יוסי בניון.  

זה התחיל עם בחור צעיר ואלמוני שעלה לבוגרים של באר שבע בגיל 17, וכבר אז סחב קבוצה שלמה על הגב.

לכן, אם ניתן היה ללמוד משהו מאותה חצי עונה, הרי שבכל קבוצה אליה יוסי מגיע, הוא הופך לשחקן מפתח בין אם זו באר שבע שנלחמה מול הירידה או ליברפול הגדולה.

בניון מול צ´לסי. המשחק האחרון לפני יום ההולדת (GettyImages)
בניון מול צ´לסי. המשחק האחרון לפני יום ההולדת (GettyImages)

אין ספק שבניון הוא אחד השגרירים המוצלחים ביותר של ישראל. הוא שיחק במעמדים הכי גבוהים, הבקיע גולים חשובים ובעיקר נשאר אהוב בכל מקום אליו הלך. לרגל יום הולדתו ה-30, הנה מסע בין התחנות בחייו של מי שהתחיל את הקריירה כילד שנוסע בטרמפים לאימונים בבירת הנגב והיום טס בין ג'רארד לטורס למדריד.  

נחיתה באמסטרדם, דמעות בווסרמיל ואליפות בכרמל 
כבר בגיל 15 זוהה בניון ככישרון גדול ויצא לאייאקס היוקרתית. גם שם, כמו בכל מקום אחר, הוא הפך לשחקן מצטיין ולכובש השערים המוביל של הקבוצה.

למרות זאת, ההתאקלמות לא עברה בצורה חלקה ויוסי חזר לארץ. בניון עוד הספיק לזכות במקום השלישי באליפות אירופה עם נבחרת הנערים לפני שעלה לבוגרים של באר שבע. כולנו זוכרים את הרגע המפורסם. בניון ניגש לבעוט פנדל בדקה ה-90, דוידוביץ' הדף ובניון הבקיע את הריבאונד אך מיד פרץ בבכי כשגילה שהוא בדרך לליגה השניה.

בניון חוגג במדי חיפה. זכה עם הקבוצה ב-2 אליפויות
בניון חוגג במדי חיפה. זכה עם הקבוצה ב-2 אליפויות

הוא תמיד היה אחד שלוקח ללב וכבר בגיל צעיר לא היתה לו בעיה לקחת הכול על כתפיו, סימן למה שיעשה מאוחר יותר בתחנות מפוארות יותר.

ב-1998, הוא עשה את הדרך לכרמל, לקח אליפות ראשונה בשנת 2001 תחת הדרכתו של אברהם גרנט והפך לכוכב המוביל בליגה המקומית באותה תקופה. לאחר שהטביע את חותמו עם אליפות ירוקה נוספת, הוא החליט לצאת ולנסות את מזלו בחו"ל.  

החל בצום יום כיפור בספרד והסתיים בהצעה מדהימה מצסק"א
בניון שיחק שלוש עונות במדיה של סנטאנדר במהלכן כבש 21 גולים ב-101 הופעות. ההתחלה, כמו בכל קבוצה אליה עבר, לא היתה קלה. את השנה הראשונה, הקשר פתח באימוני כושר מפרכים ועבודה מאסיבית על מנת להעלות את מסת השריר ואת הסיבולת.

בניון סיפר אז כי האינטנסיביות זה משהו שהוא לא רגיל אליו, מבחינת העומס וקושי, אך כמו תמיד, הקשיים רק חישלו אותו והפכו אותו לחזק יותר פיזית ובעיקר מנטלית. איש לא זוכר, שבתחילת העונה הראשונה ישב יוסי במשך שבעה משחקים על הספסל, הכול בגלל שבחר לכבד את יום כיפור, והקבוצה השיגה ניצחון חוץ נאה בזמן זה.

בניון בסנטאנדר. הקריירה האירופית החלה בקבוצה הקטנה (GettyImages)
בניון בסנטאנדר. הקריירה האירופית החלה בקבוצה הקטנה (GettyImages)

כהרגלו, בניון הפך לשחקן מרכזי במועדון ולקראת סוף העונה השלישית, הוצע לו לעבור לצסק"א מוסקבה תמורת סכום גבוה במיוחד. יוסי כהרגלו לא הסתנוור מהכסף הגדול והעדיף להישאר בספרד או לעבור לאנגליה, מה שלדעתו היה נכון יותר עבור הקריירה שלו.

בסופו של דבר, נרכש יוסי על ידי ווסטהאם שהשלימה עליה לפרמייר ליג, בסכום קטן בהרבה ממה שהיו מוכנים לשלם עליו במועדון הפאר הרוסי. הצניעות, כך יסתבר, משתלמת.  

לונדון כן מחכה לו - כל משחק כמו גמר גביע
יוסי נחת בווסטהאם בעונת 2005/2006, וערך את הופעת הבכורה במשחק הפתיחה של אותה עונה, הניצחון 1:3 על בלקבורן. כהרגלו, ההתחלה לא היתה קלה. יוסי לא היה רגיל לקצב האנגלי המטורף והתקשה לסיים משחקים כאשר הוא בדרך כלל מוחלף באזור הדקה ה-70. שוב, הקושי חישל אותו.

בניון בווסטהאם.
בניון בווסטהאם. התרגל לקצב של הליגה האנגלית

הוא עבד קשה יותר ולאט לאט רכש את היכולות להתמודד עם הקצב והחל לסגור משחקים שלמים. בניון השלים שתי עונות בקבוצה הלונדונית, כששיאו בקבוצה היה כמובן גמר הגביע האנגלי מול קבוצתו הבאה ליברפול.

אותו משחק היה גם מיקרו קוסמוס לקריירה של בניון. מגיע למקום ומעמד חדש, מתנהג בצניעות, עושה את העבודה בשקט, והופך לשחקן מוביל. הגמר הזה הזכיר במעט את אותו משחק מפורסם בבאר שבע, כאשר למרות יכולת מצוינת של בניון שסחף את חבריו קדימה, בסופו של דבר הקבוצה הפסידה. יוסי שוב נשאר עם הדמעות.  

לעולם לא תצעד לבד, יוסי בניון
כבר עם החתימה במועדון האנגלי, ניתן היה לראות שוב מאיזה חומר עשוי יוסי בניון. הילד מדימונה העדיף לרדת בשכר ולחתום על חוזה קצר טווח (לעומת התנאים שהוצעו לו בווסטהאם) על מנת להתקדם מבחינה מקצועית. בפעם המי יודע כמה בקריירה שלו, בניון קיבל החלטה חכמה כשהוא חשב בעיקר על קידום הקריירה שלו כשחקן ולא כלקוח בבנק. גם באספקט הזה ניתן לומר שהוא בנה את הקריירה שלו בצורה סופר חכמה כשהוא קיבל החלטות נכונות לאורך כל הדרך.

בניון בניטז ובאבל (ONE)
בניון מוצג בליברפול

בניון הצטרף לקבוצה ב-2007 והוצג ביחד עם ראיין באבל. כמה סימלי. שני שחקנים שהגיעו יחדיו למועדון אך כמה תרם הישראלי לקבוצה לעומת, מי שסומן ככוכב הולנדי.

השער הראשון שלו במרסיסיידרס הגיע בגביע הליגה מול רדינג במבצע סולו יפה. בניון סיים עונה ראשונה טובה בליברפול, וכמו בכל התחנות בקריירה שלו לאט לאט בנה את הבטחון שלו והחל להראות מה הוא יודע. בשיאו של בניון בליברפול, הוא השחקן השלישי בחשיבותו בקבוצה. אחרי ג'רארד וטורס, כל אוהד של ליברפול יודע שאם יקרה משהו טוב לקבוצה זה יגיע מרגליו של בניון.

הגול כנראה הכי חשוב בקריירה שלו היא אותה נגיחה מול ריאל מדריד בשמינית גמר הצ'מפיונס, שעזרה לליברפול להדיח את המועדון הספרדי מליגת האלופות. כרגיל, בניון הצטנע, אמר שהתחושה מיוחדת לכבוש אבל מה שבאמת חשוב הוא שהקבוצה ניצחה.

בניון חוגג עם אוהדי ליברפול (רויטרס)
בניון חוגג מול האוהדים. אחד האהובים באנפילד (רויטרס)

אי אפשר גם לשכוח את הגול המפורסם ב-4:4 מול ארסנל, כשבניון מוכיח גם אומץ כשזינק היישר לתוך רגליו של בקארי סניה. דוגמה נוספת לאופיו היא העובדה שהוא לא חגג את הגול שהבקיע מול ווסטהאם בניצחון 0:3 של ליברפול, לאחר שהודה כי יש לו עדיין רגשות כלפי המועדון הראשון של באי הבריטי. בניון הוא גם השחקן היחידי שהבקיע שלישיות עבור ליברפול הן בליגה, הן בליגת האלופות והן בגביע האנגלי.  

נשאר רק עוד דבר אחד קטן..
תחושת החמצה היחידה של השחקן קשורה לנבחרת. למרות השתתפותו במספר קמפיינים והפיכתו לקפטן, הנבחרת תחת הובלתו טרם הצליחה להעפיל לטורניר חשוב, מה שבהחלט ישאיר תחושה החמצת קלה בסוף הקריירה.

לבניון נשארה ככל הנראה הזדמנות אחרונה להוליך את הנבחרת קדימה, בקמפיין הקרוב, ואפשר להיות בטוחים שבשלב זה של הקריירה זהו הדבר החשוב ביותר עבורו. אליפות עם ליברפול הוא כנראה כבר לא ייקח לצערו ולצער ה"קופ", אך לשחק עם הנבחרת באליפות אירופה עוד יש לו סיכוי.  

בניון מול קרואטיה. אולי הפעם אפשר לעשות את זה
בניון מול קרואטיה. אולי הפעם אפשר לעשות את זה

ללא ספק, יש לו עוד כמה עונות לשחק כשכרגע לא ברור אם יישאר בליברפול גם בעונה הבאה. מה שבטוח הוא, שאת פני ההיסטוריה הוא כבר שינה, כשהיה לאחד הכדורגלנים הטובים והמוערכים ביותר שיצאו ממדינת ישראל. לנו רק נשאר להגיד לו תודה על המון רגעי שמחה ואושר, ולקוות, שעם קצת מזל, עוד נזכה לראות אותו מוביל נבחרת ישראלית גם באליפות אירופה בפולין ואוקראינה, מה שייתן סיום מושלם לקריירה הנפלאה שלו.

ועוד משאלה קטנה. לו רק היינו יכולים לתת דבר אחד ליוסי בניון, הרי שהיתה זו האפשרות להיות מסוגל להביט על עצמו כפי שאחרים רואים אותו. אבל אם תשאלו את יוסי, אין ספק שלמרות כל המעמדים, הגולים וההישגים, הוא עדיין אותו ילד צנוע מדימונה, אותו אחד שעומד על הכביש היוצא מדימונה מנסה לתפוס טרמפים עם אבא על מנת להגיע לאימון. מודל לחיקוי? כבר אמרנו.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */