יום שישי, 29.03.2024 שעה 04:40
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6220-5526מכבי ת"א1
5518-5526מכבי חיפה2
4919-4526הפועל ב"ש3
4732-3826הפועל חיפה4
3426-2726מכבי בני ריינה5
3331-2626בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3133-2826הפועל ירושלים1
3048-3126מכבי פ"ת2
2841-2926מכבי נתניה3
2838-2126הפועל חדרה4
2637-2926הפועל ת"א5
2534-3426בית"ר ירושלים6
2242-2026מ.ס אשדוד7
1939-2026הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 30/03, 16:00
  • הפועל חיפה
  • הפועל חדרה
  • שבת, 30/03, 17:00
  • הפועל פ"ת
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 30/03, 19:30
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי ת"א
  • שבת, 30/03, 20:00
  • בני סכנין
  • מכבי נתניה
  • ראשון, 31/03, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי חיפה
  • ראשון, 31/03, 20:30
  • מכבי בני ריינה
  • הפועל ירושלים
  • שני, 01/04, 20:00
  • הפועל ת"א

חיפה? ת"א? אלמוג כהן כבר חולם בגרמנית

מודע למעמדו כמלפפון לוהט ולא מתרגש. שומע על העניין מהגדולות, אבל מדבר גרמנית. המזוודות מוכנות לקשר שמבטיח: "בעונה הבאה אני בנירנברג"

|
אלמוג כהן עם אביו. כבר מדבר גרמנית (שי לוי)
אלמוג כהן עם אביו. כבר מדבר גרמנית (שי לוי)

אילו לפני ארבע שנים, הייתה לוחשת ציפור קטנה על אוזנו של קשר מכבי נתניה, אלמוג כהן שהעונה, בגיל 22, הוא יהפוך לקפטן הקבוצה, יחוזר על ידי הקבוצות הבכירות בליגת העל ועל-ידי קבוצות נוספות באירופה ולבסוף יחתום בקבוצה מהבונדסליגה, ספק אם הקשר, שהיה אז בראשית דרכו, היה מאמין. עברו ארבע שנים, ועכשיו, הוא צריך לצבוט את עצמו לעיתים, לעשות משהו שיזכיר לעצמו, שהוא אינו חי בחלום.

באותם ימים אפורים לא נראה העתיד כה ורוד. כהן, אז שחקן ספסל בבית"ר טוברוק, נפלט לקבוצת הנוער של מכבי נתניה בניסיון להציל את הקריירה המדשדשת. אבל גם שם לא קיבל יותר מדי הזדמנויות. התמזל מזלו, ובאחד מהמשחקים שכן שיחק, קלט אותו מאמן הקבוצה הבוגרת, ראובן עטר, שהתלהב מיכולתו והקפיץ אותו לקבוצה הבוגרת.

חוליית הקישור של מכבי נתניה היתה מורכבת משחקנים שהיו מצויים אז בשיאם: מזואה אנסומבו, תמיר כהן, אמיה טגה, זנו בונדאה וישראל זביטי. ניתן להבין, שלא פעם ההבדל בין הצלחה וכישלון אינו קשור לכישרון אלא ליכולת לתפוס הזדמנות אחת ויחידה בשתי ידיים (או רגליים, במקרה זה).

עד כה, כך נראה, אלמוג כהן הוא מאלה שניצלו את ההזדמנות שניתנה לו, כשבאחד ממשחקיו הראשונים ידע להפגין משחק לחימה והקרבה מעוררי-כבוד, שזיכו אותו במקום בהרכב על חשבונם של אחדים מהשחקנים הנ"ל. ומאז ועד היום, הפך השם 'אלמוג כהן' לאחד השמות הקבועים והראשונים בהרכב מכבי נתניה.

אלמוג כהן כבר מדבר גרמנית

נירנברג: לא רק חוקי גזע
באמצע העונה שעברה עשה הקשר הצנום קפיצת מדרגה נחשונית, שאותה ניתן לייחס בחלקה לסדרה של שיחות מוטיבציה אישיות עם המאמן הגרמני דאז, לותר מתיאוס, שאף הבטיח לסייע לו במציאת קבוצה בחו"ל. 

לפני כחודשיים קיבל את התגמול עבור יכולתו והתמדתו: חוזה בקבוצת הבונדסליגה, נירנברג, אותה עיר בווארית שבזיכרון הקולקטיבי הישראלי זכורה לשמצה בעיקר בשל חוקי הגזע שנחקקו בה בימי הרייך ה-III, וכמקום שבו נשפטו כמה מבכירי המשטר הנאצי בעוון פשעים נגד האנושות, אחרי שהרייך התמוטט ומלחמת העולם ה-II נסתיימה.

נירנברג (ONE)
משפטי נירנברג. היסטוריה ופוליטיקה לחוד, וספורט לחוד

אבל היסטוריה ופוליטיקה לחוד, וספורט לחוד, ובמשפחת כהן מאושרים, ובצדק, מאפשרות המעבר, "האמנתי שהוא יגיע לרמות הגבוהות בארץ", מספר אביו, אשר כהן, וממהר להוסיף וידוי, "אבל אם אגיד שהאמנתי שהוא יגיע לאירופה אהיה שקרן. אני שמח שהוא הגיע לאירופה. זו שמחה לכל אב".

הערובה לכך שהחוויה האירופית של אלמוג לא תהיה, כפי שהיתה עבור לא מעט ישראלים צעירים אחרים, קצרה, זניחה וכואבת, היא הליווי הצמוד שעתיד לספק לו אבא אשר.

 
 האמנתי שהוא יגיע לרמות הגבוהות בארץ, מספר אביו של אלמוג, אשר כהן, "אבל אם אגיד שהאמנתי שהוא יגיע לאירופה, אהיה שקרן" 
 
 
 

"אני אעבור איתו לגרמניה, אבל אני רגיל לזה, איפה שזורקים אותי אני מסתדר. כמובן שיהיה קשה בלי האישה והילדים, אבל זה חלק מההקרבה להצלחה של הילד, כי ההצלחה שלו היא ההצלחה של כל המשפחה. כמו שהאמנתי שהוא יצליח בארץ, כך הוא יצליח בגרמניה. הוא אחד השחקנים הבודדים בארץ שהוא מקצוען לכל דבר וראינו את זה במשחקים ששיחק".

"יהיה קשה להסתדר בלי המשפחה והחברה אבל אני מאמין שאסתדר, כי יש לי מטרה בראש ואני רוצה להצליח. אני מאמין שאשתלב שם טוב אבל צריך גם מזל ואני מקווה שיהיה לי הרבה ממנו. מבחינת ממדי גוף אני לוקה בחסר אבל יש לי יתרונות אחרים, לא צריך להיות הר אדם כדי להיות שחקן חזק. שיחקתי נגד נבחרת גרמניה כמה פעמים ולא נפלנו מהם. ההבדלים בגילאים האלה בין השחקנים הישראלים לבין האירופאים הם לא גדולים כל כך".

אלמוג כהן (דרור עינב)
"יהיה קשה להסתדר בלי המשפחה והחברה, אבל אני מאמין שאסתדר" (דרור עינב)

"סיירתי שם במועדון", מספר כהן על רשמיו מהקבוצה הגרמנית, "זה מקום מדהים עם התנאים הכי טובים בעולם וברמות הכי טובות לשחקנים. כשהייתי שם התרגשתי מאד. יש לי פרפרים בבטן כשאני רואה ביום שישי בטלוויזיה את המשחקים בבונדסליגה ואת האיצטדיונים המלאים, זה מעביר בי צמרמורת".

נירנברג (GettyImages)
האיצטדיון בנירנברג. אלמוג: "זה מעביר בי צמרמורת" (GettyImages)

לקראת הקיץ: המלפפון הכי שמן
לאחרונה נפוצו שמועות ולפיהן מתכוון כהן לסגת מחוזהו בנירנברג על-מנת לחתום על חוזה גבוה יותר במכבי ת"א. "היו דיבורים פה בארץ על קבוצות שמעוניינות", מאשר אלמוג ל-ONE, אך נותר נחרץ בדעתו ונחוש לחגוג את יום העצמאות הבא בנירנברג הבנויה, "אבל אני חתום בנירנברג, ואיך שזה נראה אני אשחק שם. אין סיכוי שלא אגיע לנירנברג". 

 
 היו דיבורים פה בארץ על קבוצות שמעוניינות, אבל אני חתום בנירנברג, ואיך שזה נראה אני אשחק שם. אין סיכוי שלא אגיע לנירנברג 
 
 
 

לעומת אלמוג, לפי אביו אשר, הדברים תלויים רבות במצבה של נירנברג, שמחזורים ספורים לפני סיום העונה בגרמניה, עדיין נאבקת נגד הירידה. "אני שמח שהוא המלפפון הכי חם בליגת העל", אמר אשר, "אבל כולי תקווה שנירנברג תישאר בליגה הראשונה ושאנחנו נעבור לשם. זה לא עניין של כסף. הקידום שלו הוא הכל".

עובדת היותו אחד המלפפונים השמנים בשוק ההעברות הממשמש אינה מעבירה אותו על דעתו. אלמוג נותר צנוע, ודואג להעביר, לילדים שם בבית, מסר בעל ערך חינוכי שלא יסולא בפז: "אני לא יודע אם אני המלפפון הכי חם. יש הרבה שחקנים שעשו עונה נפלאה. זה כיף לראות שהעבודה הקשה משתלמת".

מלפפונים (GettyImages)
"לא יודע אם אני המלפפון הכי חם" (אילוסטרציה, למלפפונים אין קשר לכתבה) (GettyImages)

נתניה, עטר וסרט הקפטן
לא מן הנמנע, שאחת הסיבות לכך שכהן לא יוצא מגדרו ולא נותן לשתן להעפיל מעלה מעלה אל ראשו, לא בשל המעבר הצפוי לגרמניה ולא כתוצאה מהשמועות על ההתעניינות בארץ היא, שלרגע אין הוא שוכח למי ולמה עליו להודות על הצלחתו, "כיף גדול שעשיתי עונה טובה. ראובן עטר נתן לי את מוסר ההתקפה, זה היה חסר לי, התחלתי להבקיע ולבנות התקפות. זה שנתנו לי את סרט הקפטן נתן לי בטחון".

אלמוג כהן חוגג (קובי אליהו)
אלמוג וסרט הקפטן חוגגים שער. "סרט הקפטן נתן לי ביטחון" (קובי אליהו)

"לא כל יום נותנים לילד בן 21 להיות מנהיג של קבוצה. הופתעתי קצת שקיבלתי את הסרט באמצע העונה, ציפיתי לקבל אותו בתחילת העונה. קצת הפריע לי לקבל אותו על חשבון קלמי אבל מצד שני אין מישהו שיוותר על סרט קפטן".

"אני חושב שהייתה עונה טובה בנתניה", סיכם הקפטן הצעיר את הישגיה של קבוצתו, שסיימה את העונה הסדירה במקום התשיעי, ונמצאת בעיצומם של משחקי הפלייאוף האמצעי.

נתניה חוגגת (שי לוי)
שחקני נתניה. "אני חושב שהיתה עונה טובה בנתניה" (שי לוי)

"המטרות היו לשלב צעירים - ואת זה אנחנו עושים הכי טוב בארץ - ולהינצל מירידה, וגם את זה עשינו. ראובן הביא לקבוצה הרבה ביטחון ושקט, והוא נותן לצעירים הרבה ביטחון ואמונה. בעבר אני הייתי בין הצעירים שלהם ראובן נתן את הבמה בפעם הראשונה.

"כשאתה משחק בקבוצה שלו אתה משחק הרבה בשבילו ובשביל צדוק מלכה. שניהם יודעים איך לדבר עם שחקן ואיך לבנות אותו, מגיע להם על זה כל הכבוד. אני מברך על המהלך של שילוב הצעירים".

ראובן עטר (שי לוי)
ראובן עטר. "כשאתה משחק בקבוצה שלו אתה משחק הרבה בשבילו" (שי לוי)
אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */