יום שישי, 29.03.2024 שעה 03:32
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6220-5526מכבי ת"א1
5518-5526מכבי חיפה2
4919-4526הפועל ב"ש3
4732-3826הפועל חיפה4
3426-2726מכבי בני ריינה5
3331-2626בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3133-2826הפועל ירושלים1
3048-3126מכבי פ"ת2
2841-2926מכבי נתניה3
2838-2126הפועל חדרה4
2637-2926הפועל ת"א5
2534-3426בית"ר ירושלים6
2242-2026מ.ס אשדוד7
1939-2026הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 30/03, 16:00
  • הפועל חיפה
  • הפועל חדרה
  • שבת, 30/03, 17:00
  • הפועל פ"ת
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 30/03, 19:30
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי ת"א
  • שבת, 30/03, 20:00
  • בני סכנין
  • מכבי נתניה
  • ראשון, 31/03, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי חיפה
  • ראשון, 31/03, 20:30
  • מכבי בני ריינה
  • הפועל ירושלים
  • שני, 01/04, 20:00
  • הפועל ת"א

שומר המנורה: אריאל הרוש - העתיד של בית"ר

צנוע, לא מרבה להתראיין והקהל מטורף עליו. השוער שקיבל את המושכות, מתגלה כמניה בטוחה. גרשון: "הוא חתום על הניצחון מול מכבי". צפו בדרמה

|
הרוש עם תמוז. השחקן היציב בבית
הרוש עם תמוז. השחקן היציב בבית"ר (קובי אליהו)

בקיץ האחרון, כשבבית"ר לא ידעו האם יהיה מי שייקח את הקבוצה מידיו של ארקדי גאידמק, היתה ליו"ר איציק קורנפיין תוכנית מגירה למקרה שהמועדון ילך להליך משפטי. על הפרק: בניית קבוצה צנועה המושתת על שחקני בית צעירים כשהמטרות ברורות - להשאיר את בית"ר בליגה.

אחרי שגומא אגייאר הכניס את היד לכיס ושם 4 מיליון דולר בבקרה התקציבית יכול היה קורנפיין לבנות את בית"ר ירושלים חזקה יותר. השחקנים קיזזו בחוזיהם, דובר על רכש של מספר שחקנים בעמדות מפתח, אך דבר אחד היה ברור, קרונפיין לא הולך לחפש חיזוק לעמדת השוער בבית וגן. בירושלים, כולם בנו על שוער העתיד של המועדון, אריאל הרוש.

אחרי הדרמה הגדולה בין בית"ר ירושלים למכבי ת"א בשמינית גמר גביע המדינה בטדי, עכשיו כולם מבינים שקורנפיין צדק.

הרוש שהציל את בית"ר מספיגה מספר פעמים במהלך המשחק, הדף את הפנדל של קומאץ' ואף כבש בעצמו בדו קרב הבעיטות, שער שהעלה למעשה את הקבוצה לרבע הגמר, אחרי החטאה של שטראובר.

צפו בקרב הפנדלים בין מכבי לבית"ר

טברטקו קאלה? מאייבי? אריאל הרוש!
הרוש סומן כבר מגיל צעיר כשוער העתיד של בית"ר ירושלים. הוא זכה עם גיא עזורי באליפות וגביע עם הנוער של בית"ר ירושלים (דאבל היסטורי של קבוצת הנוער) בעונת 2006-07 ובעונה לאחר מכן הפך לשוער השני של הקבוצה הבוגרת.

 
 מאייבי: עם היכולת של אריאל הרוש אין לי סיכוי לראות דקת משחק, הוא יהיה כמו איציק קורנפיין. בית"ר מצאה שוער ל-10 שנים 
 
 
 

תחת הדרכתו של ראובן עטר זכה הרוש לקבל במספר משחקים את חולצת השוער הראשון בעונת 2008/09, כשמהצד רואה טברטקו קאלה את מי שצפוי בשנים הבאות להיות השוער הראשון של בית"ר.

הרוש הפך גם לשוער הנבחרת הצעירה, הוא צבר ביטחון באימוני בית"ר בבית וגן ונהנה מתמיכה וביטחון שהעניקו לו שחקני ההגנה של בית"ר ,בעיקר אריק בנאדו ושמעון גרשון שתמיד זרקו לשוער מילה טובה שהיה צריך ותמיד נתנו לו להרגיש שהם סומכים עליו.

אריאל הרוש. (גיא בן זיו)
אריאל הרוש. סומן כבר מגיל צעיר (גיא בן זיו)

לפני תחילת העונה כשיצחק שום חזר לתפקיד המאמן, זומן הרוש לשיחה עימו ועם קורנפיין והשניים הודיעו לשוער כי השנה הוא צריך להוכיח את עצמו ושבבית"ר בונים עליו. "אתה צריך לקחת את העונה הזו בשתי ידיים", נאמר לשוער הצעיר. "הבאנו את ז'וסלן מאייבי כדי שתהיה לך תחרות בריאה. בכוונה לא הבאנו שוער בכיר, אנחנו נותנים לך את הבמה", הבהירו שום וקורנפיין להרוש.

ובאמת הרוש הפך להיות נקודת האור בבית"ר ירושלים, שלא הצליחה להתברג בצמרת. מאייבי, שצפה באריאל הרוש מהצד הבין שאין לו מה לחפש בבית"ר ועזב. עוד לפני כן, לא הפסיק מאייבי לפרגן לשוער הצעיר ולא פעם אמר בחדר ההלבשה: "עם היכולת של אריאל הרוש אין לי סיכוי לראות דקת משחק, הוא יהיה כמו איציק קורנפיין, בית"ר מצאה שוער ל-10 שנים".

שום וקורנפיין.  (גיא בן זיו)
שום וקורנפיין. נתנו להרוש את הבמה (גיא בן זיו)

ילד טוב ירושלים
בבית"ר שומרים על הרוש בכפפות של משי. הוא לא מתראיין בלי אישורים שעוברים דרך הדובר, אסף שקד והיו"ר איציק קורנפיין, שומר על צניעות וגם בסיום משחקים בהם מציל את בית"ר מתבוסות, הוא שומר על קור רוח ומקפיד להגיד שהבסך הכל הוא עושה את העבודה שלו.

השוער הצעיר, נחשב כמו עמית בן שושן למשל, לאחד השחקנים המקצוענים של הקבוצה. הוא לא נראה יותר מדי מבלה בברים, תמיד עולה לדשא בבית וגן חצי שעה לפני השחקנים כדי להיכנס לפוקוס וצמוד למאמן השוערים של בית"ר, משה בן דוד, שמבחינתו, אריאל הרוש הוא לא רק שוער העתיד של בית"ר אלא גם של נבחרת ישראל.

הרוש מקבל תמה משום.  (גיא בן זיו)
הרוש מקבל תמה משום. בבית"ר מצאו שוער להרבה שנים (גיא בן זיו)

שחקני בית"ר מפרגנים מאוד לאיש בין הקורות. אחרי המשחק מול הפועל עכו בטדי בסיבוב הראשון של הליגה שבית"ר ספגה שער בדקה ה-90 כולם אמרו תודה לאיש אחד: לאריאל הרוש שהציל את הקבוצה מהפסד מביש בטדי.

 
 האוהדים מטורפים עליו: מה שמצחיק זה שהוא השחקן היחיד שהיינו מוכנים לקבל כל דבר שיקרה איתו ופתאום הוא הפך להיות השחקן היציב ביותר בבית"ר 
 
 
 

גרשון יודע לספר על השוער שהוא האיש הנכון במקום הנכון: "אריאל הציל אותנו לא פעם העונה", אמר הבלם על הרוש אחר אחד ממשחקי הקבוצה בטדי. "הוא מוכיח שמגיע לו להיות השוער הראשון של בית"ר ירושלים, אנחנו נשתדל בעתיד לעשות הכל כדי שתהיה לו פחות עבודה". על ההצגה ההירואית של השוער בדרמת הגביע מול מכבי ת"א, אמר עליו גרשון: "הוא חתום בענק על הניצחון הזה".

הרוש זוכה למחמאות ובבית"ר מנסים להרחיק אותו עד כמה שאפשר מהכותרות ומכלי התקשורת, גם לאלה שרוצים לפרגן לשוער. בעונה שבה הופך הרוש לשוער הראשון של בית"ר אחרי עזיבתו של טברטקו קאלה לב"ש, בבית"ר יודעים שלפעמים ההצלחה יכולה לסחרר ואת זה רוצים למנוע ולכן מגוננים עליו בעיקר לאור גילו הצעיר.

הרוש ועזריאל חוגגים על חשבון מכבי ת&qout;א בטדי. הגיבור של המשחק  (שי לוי)
הרוש ועזריאל חוגגים על חשבון מכבי ת"א בטדי. הגיבור של המשחק (שי לוי)

העונה ספגה בית"ר 33 שערים כאשר את אלו בהם היה אשם בצורה ישירה, ניתן לספור על כף יד אחת. הרוש, ביחד עם צעירים נוספים בקבוצה כמו קובי מויאל, אבי ריקן וחן עזריאל, נחשבים לדבר הבא בבית"ר ונראה שגם אם יום אחד יגיע לבירה עוד אוליגרך בדמותו של גאידמק, שישפוך פה מיליוני דולרים, על עמדת השוער לא יצטרכו להוציא כסף, בית"ר גידלה שוער לשנים הבאות.

המחמאות אותן גורף הרוש אחרי משחקי בית"ר לא משגעות אותו, הוא עדיין שומר על פרופיל נמוך, שקט מאוד בחדר ההלבשה ואחרי כל אימון מה שמעניין אותו זה האימון שצפוי להתקיים ביום שלמחרת. מדובר בשוער שאם יתמיד ביכולת הנוכחית שלו, אין בכלל ספק שהוא ימשיך להיות שוערה של בית"ר בעשור הקרוב ויהפוך במהרה לאהוד האוהדים כמו יוסי מזרחי, אורי מלמילאן, אלי אוחנה ואבירם ברוכיאן.

אוהדי בית&qout;ר. מטורפים על השוער שלהם (קובי אליהו)
אוהדי בית"ר. מטורפים על השוער שלהם (קובי אליהו)

האוהדים מטורפים עליו ומעודדים אותו בכל פעם שהוא מציל את הקבוצה מספיגת שער בטוח, אך גם כשהוא סופג שער באשמתו זוכה הרוש לעידוד מהיציעים בטדי. "הרוש שחקן בית ולפני תחילת העונה ידענו שהוא צריך את התמיכה שלנו והיינו בטוחים שהוא יעשה לא מעט טעויות בשער, מה שמצחיק זה שהוא השחקן היחיד שהיינו מוכנים לקבל כל דבר שיקרה איתו ופתאום הוא הפך להיות השחקן היציב ביותר בבית"ר", אומרים האוהדים.

להרוש יש את כל הנתונים להיות שוער העתיד של נבחרת ישראל: הוא בנוי היטב, מצטיין באחד על אחד ויש לו אינסטינקטים טובים. החיסרון היחיד שעליו עובדים איתו בבית וגן הוא השליטה ברחבה והיציאה לכדורי גובה. "לאריאל יש מוטות ידיים אידיאליות לשוער. הוא אתלט ואינטיליגנט, יש לו מיקום ברחבה של שוער עם 10 שנות וותק", מעידים עליו בבית וגן.

הרוש (גיא בן זיו)
הרוש מודה לאוהדים. שוער העתיד גם של הנבחרת? (גיא בן זיו)

"ברור שלכל אחד יש על מה לעבוד, השליטה ברחבה זה עניין של ניסיון ועל זה עובדים איתו משה בן דוד ויצחק שום שתמיד מבקש ממנו לצאת לכדורי גובה בלי לפחד. יצחק שום תמיד אמר לו: 'צא לכדורים, אל תפחד, הרחבה זה הבית שלך', מה שטוב אצל הרוש שהוא צמא ללמוד בכל אימון ואימון, יש לו את זה".

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */