יום שלישי, 14.08.2018 שעה 09:46
ראשי|תוצאות LIVE|ONE VOD|הימורי ספורט|גליצ'ים|Winner|רדיו|גיימינג|בריאות וכושר

זה אפשרי: לרדת במשקל בלי לספור קלוריות

נמאס לכם לחשב בדרך המשקל היעד שלכם? אתם בידיים טובות. מסתבר שאם נצמדים למספר טיפים פשוטים אפשר עדיין להגיע לתוצאות בלי לחצים מיותרים (6 תגובות)

29/01/2018 16:47 מאת שי לב
לא צריך לספור קלוריות
לא צריך לספור קלוריות

כולנו מכירים את הכלל הכי שחוק בעולם התזונה: אם אתה רוצה לרדת במשקל תאכל פחות ותזוז יותר. המאזן הקלורי הוא המלך, וכאן, בניגוד למקומות אחרים, הגודל כן קובע…

זה יכול היה להיות כלל אצבע נהדר לכל המעוניינים לרדת במשקל אך מסתבר שזה לא כל כך פשוט – ספירת הקלוריות טומנת בחובה מאמץ רב ומתחים מיותרים כאשר המידע הקלורי ידוע, והיא אף הופכת להיות בלתי אפשרית כאשר הקלוריות הן בגדר מידע מסווג כמו מסעדות או בהקשר מאכלים שאנו אינם יודעים את הרכבם.

החדשות הטובות הן שיש לא מעט דרכים לרדת במשקל בלי מחשבון ותזונאי צמוד, ולא פחות חשוב מכך, אנחנו לא חייבים להרגיש תחת זכוכית מגדלת במשך כל ארוחה וארוחה. אם האפשרות של אי ספירת קלוריות מדברת אליכם, הנה מספר טיפים לדרכים חלופיות בדרך לתזונה נכונה וירידה במשקל.

שימו לב לפחמימות שאתם אוכלים – אתם לא צריכים להיות מומחים גדולים בתזונה כדי לדעת “לא ליפול” במוצרי הקמח הלבן והמאפים. אמנם לא צריך להימנע מהם לחלוטין, אבל חשוב להבין שמדובר בקלוריות ריקות שלא תורמות לצרכי הגוף שלנו ובטח לא לתחושת השובע שלנו – אחרי מספר דקות נרגיש שוב רעבים. בא לכם מתוק? תתחילו להתרגל לפירות ופחות למאפים.

בחרו במזון שאינו מעובד – כשהגוף שלנו “מכיר” את המזון שנכנס אליו, הוא יודע לעשות בו שימוש מצוין. כשהמזון הזה מתחיל להיות מעובד, הגוף כבר חושב פעמיים ושולח אותו לא פעם לתאי השומן. מחקר שבוצע לאחרונה בארה”ב הראה כי אנשים אשר צרכו בשר מעובד, צ’יפס ושתייה ממותקת לאורך ארבע שנים, העלו במשקל עשרה קילוגרמים יותר לעומת קבוצת ביקורת שהתמקדה במזון מלא ו”קרוב לטבע” ככל הניתן. אנחנו כמובן לא נמליץ להתנזר לחלוטין, אך נזכיר עובדה נוספת לטובת המזון הטבעי – אנו תמיד נדע בו את הרכב הקלוריות, בניגוד למזון מעובד המוגש בעיקר במסעדות.

זה דווקא אחלה

צרכו חלבון באופן חכם – חלבון הוא הכרחי לבניית השרירים שלנו, בייחוד אם אנו עוסקים בפעילות בונה שריר כמו אימון בחדר הכושר, וככל שאחוז השריר שלנו בגוף יהיה גבוה יותר כך נשרוף יותר שומן. רבים לא מודעים לכך, אך תא שומן אינו דורש כל תחזוקה מבחינת הגוף, בעוד שריר דורש בהחלט (לכן גם הגוף מנסה להיפטר ממנו כשהוא רוצה לחסוך).

כאן חשוב להגיד שאליה וקוץ בה – צריכת החלבונים שלנו חשובה אך צריך לחלק אותה באופן שווה בין הארוחות (כ-30 גרם בארוחה). מתאמנים רבים צורכים את עיקר החלבון בארוחת ערב, מה שמשבש את הצריכה הנכונה לאורך היום ומה שתורם מצד שני להשמנה דווקא.

סויה. גם חלבון צריך לדעת איך לצרוך נכון

מלאו את הצלחת קודם כל בירקות – אתם יכולים לחסוך לעצמכם את ספירת הקלוריות על פי כלל האצבע הבא: מלאו חצי מהצלחת בירקות (מלאים בערכים תזונתיים אך לא בקלוריות), רבע מהצלחת בחלבון (על חשיבותו כבר הרחבנו) ורבע מהצלחת בפחמימות מלאות. שיטה זו תאפשר לכם לחסוך כ-2000 קלוריות בשבוע לעומת ארוחות “רגילות”, וכך אתם בדרך הנכונה בלי לשלוף מחשבון.

היפטרו מהסחות הדעת בזמן האכילה – אחרי שהבנו את חשיבות האיכות של המזון שלנו ניתן לעבור לתחום לא פחות חשוב – אופן צריכת המזון השלנו. צפייה בטלוויזיה תוך כדי אכילה לדוגמא, יכולה להוביל לכך שנתעלם מסימני השובע של הגוף שלנו – מה שיוביל למסיבה של קלוריות שלא ממש תכננו. בקיצור, אוכלים ולא מנשנשים – כשמגיע זמן הארוחה מתיישבים ואוכלים באיטיות עם סכו”ם (אכילה בידיים לא תביא אתכם רחוק) וללא מסכים. שמעתם? ללא מסכים.

RSS RSS   Facebook Twitter טוויטר   הדפס   הוסף תגובה 

... תגובות בטעינה ...
אסור לפספס
נגןמיהו מושיקו חוגג
הכירו את מושיקו חוגג, הבעלים של בית"ר
נגןקבלו את שער השנה בליגת הנשים של צפ' אירלנד
פצצה מהאוויר מחצי מגרש היישר לרשת
נגןברצלונה מתכוננת לסופר-קאפ
הוא לוהט: סוארס כובש שער נדיר באימון
נגןציור אחד המשלב שני כוכבי כדורגל
נראה אם תזהו את שני הכדורגלנים בציור?