יום חמישי, 28.03.2024 שעה 14:46

שלו מנשה חוגג ניצחון של נתניה (דרור עינב)

יותר אדומים משערים: 0:1 לנתניה מול הפועל פ"ת

שלו מנשה כבש את שער ניצחון בדקה ה-54 ואחרי 4 דקות ראה את הכרטיס האדום. גם זוגבו וצרפתי הורחקו. ראובן עטר: "ברחנו מהפלייאוף התחתון"

יום שבת, 19/12/2009, 19:00אצטדיון הקופסא - 2000 צופיםליגת העל - מחזור 14
הפועל פ"ת
כרטיס אדום גיא צרפתי (90)
הסתיים
1 0
שופט: חלים זאטמה (ציון: 8)
שער שלו מנשה (54)
כרטיס אדום שלו מנשה (58)
כרטיס אדום אריסטידה זוגבו (79)
מכבי נתניה
ליגת העל 09-10
 פלייאוף עליון 
4926-8735הפועל ת"א1
4916-7235מכבי חיפה2
3435-5235מכבי ת"א3
3134-4335בני יהודה4
2644-5035בית"ר ירושלים5
2245-3635מ.ס אשדוד6
 פלייאוף תחתון 
2731-3133בני סכנין1
2447-4433מכבי פ"ת2
2355-4933הפועל ב"ש3
2147-4433מכבי נתניה4
  
2350-4435הפועל חיפה1
2352-3835הפועל עכו2
2348-2835הפועל פ"ת3
2249-3435הפועל ר"ג4
1858-3335הפועל רעננה5
1681-3335מכבי אחי נצרת6
לוח משחקים
  • מכבי אחי נצרת
  • 3 - 3
  • מכבי ת"א
  • מכבי פ"ת
  • 3 - 2
  • הפועל עכו
  • הפועל ב"ש
  • 3 - 2
  • הפועל חיפה
  • מכבי נתניה
  • 0 - 1
  • הפועל פ"ת
  • מ.ס אשדוד
  • 0 - 0
  • בני סכנין
  • בית"ר ירושלים
  • 0 - 1
  • הפועל ר"ג
  • מכבי חיפה
  • 0 - 2
  • בני יהודה
  • הפועל ת"א
  • 0 - 5
  • הפועל רעננה
הרכבים וציונים
 
 

עם מלוא המוטיבציה התייצב הערב (שבת) אלי מחפוד עם קבוצתו החדשה ישנה, הפועל פתח תקוה למשחק בקופסא מול מכבי נתניה ורצה לזכות בנקודות ראשונות. המאמן השלישי העונה של הקבוצה ממלאבס עדיין לא הצליח "לנקות" מעליו את עברו בנצרת, ונתניה ניצחה 0:1.

זה היה משחק חלש במיוחד ולמעט ההזדמנות הכמעט יחידה שהובילה לשער היתרון המקומי, 2,000 האוהדים שהגיעו לקופסא לא נהנו ממשחק כדורגל משובח, אבל ראו מלבד השער גם שלושה מורחקים.

תחילה השער. בדקה ה-54 ניצל שלו מנשה פיספוס כדור שהיה מיועד לאובוד אוקוצ'ה ומקרוב כבש את שער הניצחון. אחרי ארבע דקות הוא שתמש בידיו שלא לצורך, נתן מרפק לאחד משחקני פתח תקוה וראה את הכרטיס האדום.

השער לא העיר את המשחק ולא את השחקנים והקצב נותר איטי ומשעמם. הכדור נע רוב הזמן במרכז השדה וגם כשכבר הגיע לרחבה, הצליחה ההגנה להרחיק את הסכנה בקלות.

עשר דקות לסיום החליט גם שוער נתניה, זוגבו, לקחת את החוק לידיים, ובסיום עירבוביה בתוך הרחבה ולאחר ויכוחים בין השחקנים החליט שוער נתניה "לפזר את ההפגנה" בדחיפות וראה גם הוא את הכרטיס האדום. בתוך תוספת הזמן הורחק גם גיא צרפתי בכרטיס צהוב שני ובשניות האחרונות נותרו שחקניו של מחפוד עם עשרה שחקנים. 

הרבה רגשות ומעט שערים

עטר: ברחנו מהפלייאוף התחתון, מחפוד: קיבלתי תמונה על הקבוצה
קפטן מכבי נתניה, אלמוג כהן, אמר בסיום: “אני שמח שניצחנו. היתה מלחמה על המגרש, הרבה אמוציות. הקהל שלנו נתן לנו דחיפה גדולה ובזכותו הרגשנו שאנחנו לא במיעוט מספרי. עשינו ניצחון בשיניים, אבל ידענו שזה מה שיהיה. למרות שברחנו מהתחתית, אנחנו עדיין מסתכלים למטה והמטרה שלנו היא קודם כל לטפס מקום אחד מעל לזה שאנחנו נמצאים בו".

אוהדי מכבי נתניה מהדור הוותיק. לא נהנו מהמחצית הראשונה (דרור עינב)
אוהדי מכבי נתניה מהדור הוותיק. לא נהנו מהמחצית הראשונה (דרור עינב)

שלו מנשה, שהורחק במהלך המשחק, אמר: “אני לא כל כך בטוח שהיה צריך להרחיק אותי, אבל אני מקבל את זה. אני לא אוהב לדבר על שופטים. צריך לראות בטלוויזיה, אני לא יודע מה היה, זה חלק מהמשחק. עשינו ניצחון רביעי ברציפות נגד קבוצה מאוד קשה שהסתגרה 50-60 דקות עם 7-8 שחקנים בהגנה. אני שמח שאחרי כל ההרחקות וכל מה שהיה במשחק הזה, הצלחנו לנצח ולאסוף עוד שלוש נקודות".

מנשה, שחוזהו מסתיים בסוף העונה, אמר לגבי חידושו: “הסוכן שלי, דדה חדד, מטפל בדברים האלה. מספר קבוצות פנו אליו אבל לא עשו את זה רשמית כי זה אסור. יש לי חוזה במכבי נתניה עד סוף השנה, אני יודע שהם רוצים לשבת איתי. אני מאוד אשמח להישאר במכבי נתניה, אני אוהב את המועדון".

זוגבו ומנשה רואים את המשחק מבחוץ (דרור עינב)
זוגבו ומנשה רואים את המשחק מבחוץ (דרור עינב)

מאמן הצהובים, ראובן עטר, הוסיף: “לפי מה שהבנתי, האדומים היו מוצדקים. אני לא ראיתי, נבדוק את זה ואחרי שנעשה זאת נחליט מה לעשות עם השחקנים. אם הם אשמים, הם ייענשו במסגרת המועדון. אין לי שום טענות לשיפוט, אני חושב שהשופט היה בסדר גמור".

על תנאי המגרש הקשים אמר: "המגרש הוא קטסטרופה, אי אפשר לשחק פה וזה בא לידי ביטוי בעיקר במחצית הראשונה. פתחנו את המחצית השניה מצויין, אחמד סבע שנכנס הוסיף לנו מחץ ושלטנו עד ההרחקה. אחרי ההרחקה, הלכנו אחורה. יש לי קבוצה של שחקנים לוחמים ורצף הניצחונות הזה הוא לא סתם. אין ספק שהיום ברחנו מהפלייאוף התחתון. נמשיך לעבוד, לא נהיה חכמולוגים ונסתכל רק למעלה אלא נמשיך להסתכל על התחתית".

עטר (דרור עינב)
עטר: "לפי מה שהבנתי, האדומים היו מוצדקים" (דרור עינב)

מי שהפסיד במשחק הבכורה שלו, אלי מחפוד, סיפר בסיום על התחושות: “האדומים היו מוצדקים, יש לנו הרבה עבודה בקבוצה. היום ראיתי את הקבוצה בפעם הראשונה. השחקנים הראו כבוד ונחישות ואני מקווה שמהדברים האלה, מהכבוד והנחישות, נביא נקודות בעתיד".

"יש קבוצות שלא ישר מנצחות עם מאמן חדש על הקווים, גם ראובן עטר במשחק הראשון שלו העונה בנתניה לא ניצח. אני מקווה שיהיה לי המזל שהיה לראובן בהמשך המחזורים. היום קיבלתי תמונה יותר טובה מה חסר בקבוצה שלי ומה צריך לעשות בהפועל פ"ת", סיכם מחפוד.

אלי מחפוד מאוכזב. הפסד במשחק החזרה שלו לפ&qout;ת (דרור עינב)
אלי מחפוד מאוכזב. הפסד במשחק החזרה שלו לפ"ת (דרור עינב)

מחצית ראשונה
שופט המשחק חלים זטמה שרק את השריקה הראשונה למשחק והוציא את שתי הקבוצות לדרך. ההזדמנות הראשונה במשחק היתה בדקה ה-6 כששניר גואטה שבעט כדור חזק אבל מצא את יוסי שקל עירני מוכן. אחרי דקה היה זה פרנסמן שניסה לבחון את השוער האורח, אבל הכדור הלך לרשת החיצונית.

קצב המשחק הלך וירד ושתי הקבוצות מיעטו להגיע למצבי הבקעה ליד שני השערים. הכדור נע בעיקר במרכז השדה ו-2,000 הצופים שהגיעו ראו כדורגל ירוד.

סבן מצליח לשמור יציבות ומגיע ראשון לכדור (דרור עינב)
סבן מצליח לשמור יציבות ומגיע ראשון לכדור (דרור עינב)

בדקה ה-28 ניסתה נתניה למצוא את השער אבל הנגיחה של שניר גואטה מהגבהה של מעבי לא הלכה למסגרת. אחרי חמש דקות ניסה מעבי בעצמו לבעוט מ-17 מטר אבל הכדור לא הטריד את שקל שקלט בקלות.

עד השריקה האחרונה למחצית לא נרשמו שום אירועים מיוחדים והשריקה למחצית למעשה הצליחה לסיים 45 דקות משעממות במיוחד.

ליאוניד קרופניק תומך בחבריו החדשים מהיציע בשלב הזה (דרור עינב)
ליאוניד קרופניק תומך בחבריו החדשים מהיציע בשלב הזה (דרור עינב)

מחצית שניה
עם פתיחת המחצית השניה ערכו שני המאמנים חילוף אחד בקבוצה שלהם די לנסות ולשפר במשחק את קצב הנעת הכדור. עבור זה נתניה, זה השתלם מהר.

דקה 54 - 0:1 למכבי נתניה - רביד גזל הגביה כדור טוב לתוך הרחבה לעברו של אובודו אוקוצ'ה שפיספס את הכדור. שלו מנשה ניצל את הפיספוס של אוקוצ'ה ומחמישה מטרים שם את הכדור בפנים כדי להעלות את המקומיים ליתרון.

שלו מנשה חוגג שער לנתניה (דרור עינב)
שלו מנשה חוגג שער לנתניה (דרור עינב)

דקה 58 - מנשה רואה את הכרטיס האדום - ארבע דקות אחרי השער שכבש איבד מנשה את העשתונות, נפן מרפק לאחד משחקני פתח תקוה בתוך רחבת האורחת וחלים זטמה הראה לו את הכרטיס האדום.

שלו מנשה בכניסה לחדר ההלבשה אחרי שהורחק (דרור עינב)
שלו מנשה בכניסה לחדר ההלבשה אחרי שהורחק (דרור עינב)

ולא שהשער שיפר במשהו את המשחק. אם חשבנו שהשער יאיר את המשחק ויעורר את השחקנים אבל זה לא קרה. הקצב חזר מהר להיות איטי ושוב הכדור נע יותר במרכז השדה מאשר ברחבה.

עשר דקות לסיום התחוללה עירבוביה ברחבת נתניה והמתח עלה. כל כך עלה עד ששוער נתניה, זוגבו, החליט לעשות מעשה ודחף את אחד משחקי פתח תקוה בכוח. לזאטמה זה הספיק כדי לשלוח אותו למקלחת מוקדמת.

זוגבו מסיים את חלקו במשחק מוקדם מהצפוי (דרור עינב)
זוגבו מסיים את חלקו במשחק מוקדם מהצפוי (דרור עינב)

וחגיגת המורחקים לא נגמרה בשניים האלה. בתוספת הזמן, רגע לפני השריקה האחרונה ראה גיא צרפתי כדרטיס צהוב שני וגם הוא סיים את חלקו לפני כולם. 

מכבי נתניה: אריסטד זוגבו, קלמי סבן, אוראל דגני, ביבאן פרנסמן, טל מעבי, אלמוג כהן, רביד גזל, שלו מנשה, שניר גואטה, דלה ימפולסקי (אחמד סבע 46), אובודו אוקוצ'ה (ליפשיץ 79).

הפועל פ"ת: יוסי שקל, נאל חתובה, תומר בן חיים (רפי דאהן 64), גל כהן, עמנואל מתיאס, גורג' ג'ברו, ג'ונתן אסוס, עידן סרור (איימן אבו סאלח 46), גיא צרפתי, ארמון בן נעים (אלנתן סלמי 58), אוסמן באשירו.

RSS RSS   Facebook Twitter טוויטר   הדפס   הוסף תגובה 
אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה