יום שבת, 18.05.2024 שעה 16:32
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7625-6733מכבי ת"א1
6824-6933מכבי חיפה2
6129-5333הפועל ב"ש3
5344-4533הפועל חיפה4
4339-3633מכבי בני ריינה5
4041-3233בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4336-3732הפועל ירושלים1
3956-4332מכבי פ"ת2
3648-2832הפועל חדרה3
3539-4432בית"ר ירושלים4
3547-3332מכבי נתניה5
3444-2632מ.ס אשדוד6
3051-3432הפועל ת"א7
2448-2432הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 2 - 1
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • 1 - 0
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ת"א
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל פ"ת
  • ראשון, 19/05, 20:00
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 20/05, 20:00
  • מכבי פ"ת

שביט אלימלך פורש: היתה לי קריירה מדהימה

השוער החליט לתלות את הכפפות בגיל 37 וישמש כעוזרו של דני ניראון בהפועל פ"ת בעונה הבאה. אלימלך ל-ONE: "אני שמח על כל רגע כשחקן"

|
שביט אלימלך. מסיים קריירה ארוכה
שביט אלימלך. מסיים קריירה ארוכה

אחרי קריירה מדהימה, רצופת הצלחות וזכיה בתארים, השוער הוותיק שביט אלימלך הודיע היום (רביעי): אני פורש מכדורגל. בגיל 37 הודיע השוער, שייזכר לרוב בזכות הקריירה המופלאה בהפועל ת"א, שהוא תולה את הכפפות ונפרד מאצטדיוני הכדורגל.

עבור רבים מאוהדי הכדורגל, אלימלך היה במשך שנים אחד השוערים הטובים בכדורגל הישראלי. השוער, שזכה באליפות עם הפועל ת"א וכמובן היה חלק בולט במסע המופלא של האדומים עד לרבע גמר גביע אופ"א, וכן היה ידוע כספורטאי גדול וכמנהיג, הן בהפועל ת"א, הן בעירוני קרית שמונה וכן בהפועל פ"ת, בה כיהן כקפטן בעונה החולפת.

אלימלך נפגש עם יו"ר הפועל פ"ת, דני לוי ועם המנכ"ל אפי צפריר בכדי לסגור את הפרטים על הצטרפותו לצוות המקצועי של המועדון, בו ישמש כעוזר המאמן של דני ניראון.

"הגעתי להחלטה לפרוש ואני שמח ושלם עם ההחלטה שקיבלתי", אמר אלימלך ל-ONE, "היתה לי קריירה מדהימה ואני מודה לאלוהים שעשיתי אותה.

"פגשתי בהפועל פתח-תקוה אנשים מדהימים כמו אפי צפריר ודני לוי שהחליטו להכניס אותי לצוות המקצועי במועדון ואני הולך להיות עוזר מאמן.

שביט אלימלך פורש

במבט לאחור על הקריירה, סיפר אלימלך: "השנים הכי טובות שלי היו בהפועל ת"א ובעיקר בשנה ששיחקנו באירופה. זו היתה שנה שלא אשכח כל חיי, פשוט שנה מדהימה. לכל שנה היו עליות ומורדות אבל בסך הכל היתה לי קריירה מצוינת ואני שמח על כל רגע שהיה לי בכדורגל כשחקן".

אלימלך אמר לאחר מכן לספורט 103 FM בשיתוף ONE: "זה לא קל, 20 שנה בקבוצות בוגרות ובנבחרות. החלטתי עם המשפחה שצריך לפרוש עם ראש מורם, דווקא עכשיו כשאני יכול לתרום עוד עונה לפרוש כי זה טוב לטווח ארוך. אני רוצה לפרוש כשאני מרגיש טוב ויכול לתרום, זה אחרת מאשר לפרוש ועושים לך טובה. אני מרגיש אני יכול לתת עוד שנה-שנתיים".

שביט אלימלך: &qout;מתחיל משהו חדש כעוזר של דני ניראון&qout; (אור שפונדר)
שביט אלימלך: "מתחיל משהו חדש כעוזר של דני ניראון" (אור שפונדר)

"זה משהו שהחלטתי לגביו כבר לפני, ההחלטה הזאת מתבשלת כמה חודשים טובים. באותה ליגה כ"כ הרבה שנים אתה מרגיש שמיצית, במיוחד שנפל בחלקי להיות בהפועל פ"ת שהוחלט שאכנס לצוות המקצועי, זו נחיתה רכה".

"את התקופה בהפועל ת"א לא אשכח, כל 11 השנים. משחקים באירופה, משחקים גדולים בארץ. כל התקופה הזאת בהפועל בניתי את השם שלי בהרבה דם ויזע. הסיום לא היה צורם בגלל הקהל והשחקנים, והם הכי חשובים. באו 12,000 אוהדים להיפרד ממני כשהייתי בק"ש, זה הכי חשוב וזו היתה תקופה מצוינת".

אוהדי הפועל נפרדים מאלימלך בבלומפילד (ניר בוקסנבאום)
אוהדי הפועל נפרדים מאלימלך בבלומפילד (ניר בוקסנבאום)

"עכשיו אני מתחיל דרך חדשה ואני רוצה ללמוד את זה בלי קיצורי דרך. שיחקתי עוד בליגה השלישית בראשל"צ ובניתי לאט לאט את הקריירה, גם פה אני רוצה הכל לאט וביסודיות. אני אהיה עוזר המאמן של דני ניראון ואני מאמין שנעשה משהו טוב בהפועל פ"ת".

"הרגע המאכזב בקריירה היה הסיום בהפועל שלא היה צריך להיות כך, אבל אין מה לעשות. כמו שאני שלם עם החלטות שעשו לטובה כך גם להפך, גם בהחלטות הקשות בדיעבד אני שלם איתן. גם אם הייתי מקבל הצעה מבית"ר להיות שוער ראשון הייתי מחליט לפרוש".

אלימלך (שי לוי)
אלימלך: "גם אם הייתי מקבל הצעה מבית"ר הייתי פורש" (שי לוי)

"תמיד יש תחושה של החמצה באירופה, היתה לי אופציה לצאת לאירופה אבל זה היה בשנה הגדולה עם הפועל. יש לי 15 הופעות בנבחרת וזה לא מספק אותי, אבל הייתי 9 שנים בסגל הנבחרת וזה סיפור בפני עצמו".

"הפחד הוא פחות כי הנחיתה יותר רכה, אני נשאר בתחום שאני כ"כ אוהב ויש לי הרבה מה לתרום. עסקתי בהשקעות קטנות וקצת נדל"ן, אבל כל עוד אני בכדורגל אני מאמין בלתת את הכל בתחום הזה. תמיד פה ושם יש את התחביבים הקטנים אבל לא יותר מזה".

"לבנות הכל בהדרגה, לאט לאט, תוחלת החיים של שוער יותר ארוכה. לא צריך כבר בגיל 20 שאתה חייב לעמוד בשער של הנבחרת. צריך להגיע מוכן כי שוער זה תפקיד כפוי טובה".

דני לוי: &qout;שכולם ילמדו איך נפרדים משחקן ענק&qout;
דני לוי: "שכולם ילמדו איך נפרדים משחקן ענק"

יו"ר הפועל פ"ת דני לוי אמר: "שמנהלי ההקבוצות ילמדו איך נפרדים משחקן ענק. כולם מנצלים, מקצצים את השחקן ונותנים לו בעיטה בראש. שביט בן-אדם יותר ענק ממה שהוא היה שחקן. הוא בא לקראת המועדון ונתתי לו חוזה לשנתיים, הוא דמות ואישיות ונפלה בחלקי זכות גדולה שאחד כזה לידי".

"גם לקצץ צריך לדעת איך. שביט גם הקל עלי את הדרך אז היה לי כיף. מסתבר שלא טעיתי שהוא לידו. הוא יהיה עוזר המאמן וחונך של השערים הצעירים, הוא יעבוד איתם. אין לו תעודת PRO, גם למאמנים של הנבחרות הצעירות אין את התעודה הזו".
אלימלך - גדל במכבי, מזוהה עם הפועל
שביט אלימלך שגדל במחלקת הנוער של מכבי ת"א ושיחק בה במשך ארבע עונות, ערך את הופעת הבכורה שלו בבוגרים כבר בעונת 1988/89. השוער אף הספיק לזכות עם הצהובים בתואר האליפות בעונת 91/92.
 

שביט אלימלך בפעולה. זה הסוף (תומר גבאי)
שביט אלימלך בפעולה. זה הסוף (תומר גבאי)

בהמשך עבר לעירוני ראשון לציון בה עמד בין הקורות ארבע שנים עד עונת 95/96 והספיק להגיע עם המועדון הכתום לגמר גביע המדינה.

התחנה השלישית של אלימלך בקריירה היתה ארוכה יותר ועימה הוא הכי מזוהה: הפועל ת"א. 11 עונות עמד השוער בין הקורות בבלומפילד והיה חלק בכל ההצלחות של המועדון. בין היתר זכה אלימלך עם הפועל באליפות אחת וארבעה גביעי מדינה. עונת 99/00 נחשבה לאחת המולצחות שלו לאחר שהצליח ביחד עם חבריו לזכות בדאבל.

אלימלך היה שותף מרכזי בקמפיין האירופי המדהים של האדומים בעונת 01/02 בין השאר כשעצר במו ידיו את חלוצי צ'לסי במשחק הירואי בסטמפורד ברידג'. במהלך אותה עונה הפועל הצליחה להדיח את גזיאנטפספור הטורקית, הבלוז ופארמה.

שביט אלימלך במדי הפועל ת&qout;א באירופה. היה שותף לקמפיין החלומי (רויטרס)
שביט אלימלך במדי הפועל ת"א באירופה. היה שותף לקמפיין החלומי (רויטרס)

לקראת תום עונת 06/07 הסתכסך השוער שהיה יקיר האוהדים עם ראשי הפועל ת"א והושעה עד סיומה. התחנה הבאה בקריירה שלו היתה עירוני קרית-שמונה בה שיחק אלימלך עונה בודדת. בתחילת העונה שעברה הוא חתם בהפועל פ"ת ומיד הפך לקפטן הקבוצה.

העונה במלאבס אלימלך נטל חלק ב-26 משחקי ליגה ושלושה משחקים בגביע הטוטו. בנבחרת הלאומית רשם השוער 14 הופעות בסה"כ כשמשחק הבכורה שלו בתחילת שנת 1999 הסתיים בניצחון מוחץ של ישראל 0:7 על אסטוניה.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */