יום שישי, 19.04.2024 שעה 19:01

ניצן חן בדרך לתפור "דיל" עם ערוצים בתשלום

בימים אלו מתנהלות שיחות סגורות לשינוי השימוע, חובבי הספורט יסתפקו בפרורים, ניצן חן התקפל ומצדד בזליגות התכנים. בדרך לחקירה במשרד מבקר המדינה

|
ניצן חן - עושה פניית פרסה בשימוע ציבורי
ניצן חן - עושה פניית פרסה בשימוע ציבורי

לא יאומן כי יסופר. יו"ר מועצת הכבלים והלווין, ניצן חן, מי שהיה האיש שהעלה חיוך על פניהם של רבבות צרכני הספורט ונטע בהם תקווה במשך תקופה ארוכה, שהגיע הסוף לתשלומים האינסופיים לשידורים בתשלום, פועל בימים אלו בדלתיים סגורות בעד השידורים בתשלום ו"תופר" עסקת חבילה עם הערוצים בתשלום להמשך זליגת התכנים.

כזכור, לפני שנה וחצי יצא באופן חוקי שימוע ציבורי רחב היקף במועצת הכבלים והלווין, שהסתיים בהליך חוקי ומדוקדק לאחר הצבעה בחודש נובמבר 2008 והוכרז רשמית לאחר הצבעה נוספת בחודש פברואר 2009.  ניצן חן בכבודו ובעצמו, שקיבל במה תקשורתית וניצל אותה עד תום, הודיע חגיגית עם סיום השימוע: "בראשון ביוני 2009, כל צרכני הספורט ייהנו משידורי ספורט בערוצים פתוחים ואני שלם עם החלטתי לעשות סוף לזליגות. אני לא אכנע לאינטרסנטים וללחצים פסולים". 

שר התקשורת אטיאס, מוציא חוזר רשמי ומכריז על שימוע
על שימוע הספורט המבורך, החלטותיו ותוצאותיו, חתום ללא ספק, שר התקשורת דאז, אריאל אטיאס, שכל פועלו במשרד הושתת על דאגה לצרכן. באחת מהופעותיו הפומביות בנושא השידורים בתשלום, אמר אטיאס: "הגיע הזמן לשים סוף לכל ערוצי  פלוס פלוס פלוס" - אמר ועשה כחוק למען הצרכנים לפני יציאתו מהמשרד עם שינוי הממשלה. 

משרדי לוביסטים - נכנסים למערכה
בזמן שניצן חן "משחק" ביד רמה את תפקיד יו"ר מועצת הכבלים והלווין, שכל מהותו אמורה להיות למען הצרכן, האינטרסנטים שוכרים, במחיר יקר, משרדי לוביסטים חזקים ובעלי השפעה כבדה על הגורמים הרלוונטיים ומתחילה מסכת לחצים כבדה ואיומים קשים על מנת לבטל את החלטות השימוע הציבורי, שנעשה ע"פ חוק ובמנהל תקין.

ל-ONE נודע שבין הגורמים שהפעילו את הלחצים הקשים, נמצאו ח"כ יריב לוין מהליכוד ושרת הספורט לימור לבנת בכבודה ובעצמה, מתוך אנשי הספורט הרלוונטיים גוייס למערכה יו"ר מנהלת הליגה אבנר קופל שהתבטא לא אחת נגד השימוע.

"לא אכנע ללחצים ואיומים פסולים של אינטרסנטים"
ניצן חן התבטא לתקשורת בחודש מאי 2009 בעקבות מסכת הלחצים הכבדה אשר מפעילים עליו אינטרסטנים ולוביסטים  והוציא הודעה בכתב: "על מנת להפעיל על המועצה לחצים פסולים ובהכירו את רגישות המועצה לענפי ספורט ישראליים, החליט ערוץ הספורט לבטל שידורם של מפעלי ספורט ישראליים בטענה שאובדן ההכנסות הצפוי כתוצאה מהפגיעה בערוץ LIVE אינו מאפשר לו להמשיך ולשדרם. לא טובת מפעלי הספורט הישראלי עומדת לנגד עיניו של ערוץ הספורט בקמפיין המתוזמן שיזם נגד החלטת המועצה, אלא רצונו לגרום לציבור צופי הספורט לרכוש בניגוד לרצונם ערוצים נוספים בתשלום. במקרים רבים מפעלי ספורט ישראלים אלה, ששילמו לערוץ הספורט כדי שישדרם, נדחו על ידו לפתע פתאום והכל כדי לעורר זעם ציבורי כלפי המועצה. מועצת הכבלים והלווין שתפקידה לשמור על האינטרס הציבורי, לא תיכנע ללחצים של גופים אינטרסנטים שכל תכליתם להוציא כספים מציבור אוהדי הספורט בישראל". 

מאז ההצהרות חסרות התוכן בדיעבד, קיים ניצן חן שיחות ופגישות עם בעלי עניין ואינטרס שדרשו להשאיר את השידורים בתשלום ולהמשיך לגזול מצרכני הספורט עוד ועוד כספים, שיחות שגרמו למר חן לפחד מהאיומים ולהחליף צד מייצוג הציבור בשימוע לייצוג אותם הערוצים בתשלום. 

ניצן חן נשבר, משנה את גרסתו ודוחה את השימוע
וכאמור בתאריך 27 במאי,  יממה לפני חג השבועות, התקפל ניצן חן בפני האינטרסנטים ומשרדי הלוביסטים ששכרו והסכים, בניגוד לחוק, לדחות בשלושה חודשים את השימוע: דוחים את היציאה לדרך בשלושה חודשים. מר חן יצא בהודעה רשמית על דחיית השימוע והותיר את צרכני הספורט בהלם! מי שחשב שתמו ימי התשלומים האינסופיים, קיבל את יו"ר מועצת הכבלים והלווין מתקפל ומצדד באינטרסנטים ומאפשר להם להמשיך להתעשר על חשבוננו.

רגע, זה לא הסוף!
מאז ההחלטה המוזרה והתמוהה, שעוד תגיע עד למשרד מבקר המדינה, ניצן חן ניתק מגע עם התקשורת, ולמערכת ONE הגיע מידע ולפיו ניצן מנהל בימים אלו סדרת שיחות ופגישות בדלתיים סגורות עם בכירים בעלי עניין מהשידורים בתשלום, אותם בכירים שכינה ניצן "אינטרסנטים", מאפשר להם לפתוח את השימוע הציבורי בניגוד לחוק, ומותיר להם לקבוע מהם המשחקים שישודרו בתשלום ומהם הפירורים שלהם יזכו צרכני הספורט ללא תשלום.

שר התקשורת שומר על שתיקה רועמת
חובה לציין, שבכל ההתנהלות התמוהה של ניצן חן, יושב לו שר התקשורת, מר משה כחלון, במשרדו ולא יוצא באף הצהרה פומבית לטובת צרכני הספורט. נושא שמעלה תהיות רבות, האם מר כחלון, מי שהיה חבר הכנסת הצרכני ביותר, קיבל רגליים קרות במאני טיים עם כניסתו לתפקיד שר התקשורת? או שיש דברים שאנחנו לא יודעים? הרי לא מתקבל על הדעת, שמאז נכנס כחלון לתפקידו, במרץ 2009, לא נשמע קולו בנושא, לא יכול להיות שהמשרד הממונה על מועצת הכבלים והלווין, לא יזמין לשיחה את ניצן חן שעושה במועצת הכבלים והלווין ככל העולה על רוחו.

לכתיבת מייל לשר התקשורת mcachlon@knesset.gov.il

משה כחלון- אחראי על ניצן חן ויישום השימוע (ONE)
משה כחלון- אחראי על ניצן חן ויישום השימוע (ONE)

חברי כנסת שנלחמו והיו בעד השימוע הציבורי, נדהמו לשמוע על דחיית השימוע:

ח"כ יואל חסון: "אני מצפה מהשר הממונה, שר התקשורת, משה כחלון, להורות מיד על יישום השימוע. אני קורא לכחלון באופן מיידי לצאת לדרך עם השימוע הצרכני ולא לדחות אותו אפילו לא עוד ביממה אחת. אני נשאר בעמדתי כפי שהייתי לאורך כל הדרך, אסור שתכנים יזלגו וחובה שיהיה ברור שמגיע לעם ישראל בכלל ולצרכני הספורט בפרט לראות ספורט בחינם כפי שהיה נהוג עד שהחליטו לגזול מכולנו. מועצת הכבלים והלווין חייבת לפקח על אותן חברות פרטיות שמטרתן להרוויח ואין לי בעיה עם זה, יש לי בעיה שזה בא על חשבון הציבור. הרווח של ערוצי הספורט על חשבון הצרכן הפך להיות מוגזם ומועצת הכבלים והלווין חייבת לצאת לדרך עם ההחלטות שהתקבלו בשימוע".

ח"כ איתן כבל: "אני מכיר את נושא השידורים בתשלום לאורך ולרוחב יותר טוב מכל אחד אחר. ברמה העקרונית אני בעד השימוע, בעד הרגולטור, תמכתי בניצן חן ובשימוע, אני סבור מלכתחילה שהשימוע היה צריך לצאת בזמן, לא היתה שום סיבה למשוך את זה".

למי שהספיק לשכוח, גם השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, נלחם בממשלה הקודמת בהיותו ח"כ בחוק למניעת זליגת התכנים, חוק שהוקפא בעקבות שימוע הספורט ואמר בזמנו: "יש בארץ מצב מעוות שמעבירים את התכנים לערוצים בתשלום. הכבלים והלווין מרוויחים כך פעמיים! אין פרלמנט בעולם שקובע איזה משחק ישודר ואיזה לא. לא ייתכן שהמועצה שתפקידה להגן על האינטרס הציבורי, תגרום לעושק הציבור. אני מברך את הלחץ הציבורי ומצטרף אליו".

לסיום, בזמן שניצן חן יושב עם בעלי אינטרס כלכלי מובהק לטובתם האישית, צרכני הספורט שוב נפגעים ושוב נופלים לידיו של יו"ר חלש, מתקפל, לא רציני ולא יציב שכל פעולותיו נובעות מלחץ שרק מבקר המדינה יידע להחליט מה עומד מאחורי השינוי החד צדדי של מר חן.

מועצת כבלים ולווין? לא, מהיום אימרו מועצת החברים והקומבינות.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */