יום חמישי, 28.03.2024 שעה 21:47
ליגה לאומית 23-24
5417-4727עירוני ק"ש1
5432-5127בני יהודה2
5126-4427עירוני טבריה3
4934-5427מכבי יפו4
4330-4227הפועל נוף הגליל5
4042-4627הפועל ניר רמה"ש6
3837-2927מכבי הרצליה7
3733-3527הפועל א.א. פאחם8
3538-3827הפועל עכו9
3433-2727מ.ס כפר קאסם10
3347-3527סקציה נס ציונה11
2932-3227הפועל ר"ג12
2935-2327הפועל ראשל"צ13
2637-2427הפועל כפ"ס14
2147-2727הפועל עפולה15
1657-2327איחוד בני שפרעם16
לוח משחקים
  • הפועל ר"ג
  • שישי, 29/03, 16:00
  • עירוני טבריה
  • עירוני ק"ש
  • שישי, 29/03, 16:00
  • הפועל א.א. פאחם
  • הפועל כפ"ס
  • שישי, 29/03, 16:00
  • סקציה נס ציונה
  • הפועל נוף הגליל
  • שישי, 29/03, 16:00
  • בני יהודה
  • הפועל עפולה
  • שישי, 29/03, 16:00
  • הפועל ראשל"צ
  • מ.ס כפר קאסם
  • שני, 01/04, 19:00
  • מכבי הרצליה
  • איחוד בני שפרעם
  • שני, 01/04, 19:00
  • הפועל עכו
  • מכבי יפו
  • שני, 01/04, 19:00
  • הפועל ניר רמה"ש

רעננה עלתה לראשונה בתולדותיה לליגת העל

השחקנים מהשרון עשו היסטוריה לאחר שגברו 0:1 על לוד כדי להבטיח עליה. אלי כהן: "זה היום המאושר בחיי". זעם בלוד על הפועל רמת-גן. צפו בחגיגות

|
שחקני רעננה בטירוף אחרי הניצחון (שי לוי)
שחקני רעננה בטירוף אחרי הניצחון (שי לוי)

הפועל רעננה עשתה היסטוריה ועלתה לראשונה בתולדותיה לליגת העל אחרי ניצחון 0:1 על בני לוד במחזור הלפני אחרון של הליגה הלאומית. השחקנים של אלי כהן ניצלו את ההפסד של היריבה הגדולה שלהם על העליה האוטומטית, אחי נצרת, 1:0 לעירוני רמה"ש ופתחו פער של 6 נקודות על המקום ה-6 המוביל למבחנים.

רעננה עשתה זאת אחרי עונות רבות בהן היא היתה קרובה מאוד לעליה, אך בכל פעם זה התפספס ברגע האחרון. גם העונה רעננה כבר פתחה פער גדול מאוד על אחי נצרת, שתלך למבחני העליה, אבל הרבה תוצאות לא טובות במחזורים האחרונים הגבירו את הלחץ במועדון מהשרון. בסופו של דבר העליה הגיעה וכך גם השמחה הגדולה.

הרבה מהקרדיט צריך להגיע למאמן הקבוצה, אלי כהן, שהוביל בעבר את הפועל רמת-גן הקטנה לזכיה בגביע המדינה ועכשיו רושם לזכותו עליה לליגת העל עם קבוצה צנועה כמו הפועל רעננה. גם חלוץ הקבוצה, דודו ביטון, השלים עונה מצוינת בקבוצה וסיים ככובש המוביל שלה.

בעקבות ההפסד שלה, והניצחון של רמה"ש ירדה בני לוד למקום הלפני אחרון המוביל למבחנים בתום העונה.

"היה קשה וארוך", סיפר מאמן אלי כהן כשהוא נרגש לאחר המשחק והוסיף: "עשינו לעצמנו את החיים קשים, אבל אין יותר מתוק מזה. הפועל רעננה עשתה היום היסטוריה. אם היו שואלים אותי לפני חמש שנים אם הפועל רעננה תגיע לליגת העל, אז היה לי קשה להאמין והיום זה היום המאושר בחיי".

רעננה בליגת העל

"זאת השנה השלישית ברציפות שאנחנו מסיימים ב-5 הראשונות. השחקנים פה שמו את הלב והנשמה שלהם ואני מבטיח לכם שהפועל רעננה לא תבייש ותהיה קבוצה לגיטימית בליגת העל. אנחנו לא באים כדי לעשות טיול ולחזור לליגה הלאומית".

אלי כהן מודה לקהל שהגיע לחגוג את העליה של רעננה (שי לוי)
אלי כהן מודה לקהל שהגיע לחגוג את העליה של רעננה (שי לוי)

חלוץ רעננה, דודו ביטון, שעתידו בקבוצה עדיין לא ברור: "הגעתי לרעננה כדי לקבל דקות משחק ואני שמח שהצלחנו לעלות ליגה והוכחנו שאנחנו קבוצה ראויה. עשינו את זה בדרך הקשה ורעננה ראויה לליגת העל. אני לא ידוע עדיין מה יהיה איתי אבל אני מאוד רוצה להישאר פה ואני מקווה שהכל יסתדר".

קפטן רעננה, חיים מלכה: "כבר בתחילת השנה הצבנו לעצמנו מטרה לעלות ליגה ואני שמח שעשינו את זה. כולם אמרו שלא נעלה ליגה אבל הצלחנו להראות שאנחנו ראויים לליגת העל. אני שמח גם שבא היום הרבה קהל ושמח איתנו. אני מאמין שנעמיד קבוצה טובה בשנה הבאה, אולי רעננה לא תרוץ לאליפות אבל זו בהחלט תהיה קבוצה שתוכל להישאר בליגה הראשונה".

שחקני רעננה רוקדים ושרים (שי לוי)
שחקני רעננה רוקדים ושרים (שי לוי)

כובש שער העלייה, ג'וני טננבאום, לא הסתיר את שמחתו ואמר: "אני נותן גול אחד בשנה והשנה זה הגול של העליה וזה הכי מתוק. אני שנה שלישית פה ותמיד חלמנו על לעלות. אנחנו קבוצה שנלחמת בכל דקה ועלינו ליגה כמו גדולים. אם נשחק עם הלב והנשמה כמו שאנחנו עושים תמיד גם בליגת העל נוכל לעשות שם דברים יפים".

"יש לנו את ליאור לינדר שהוא הבליין הכי גדול בקבוצה והוא מחליט איפה אנחנו הולכים לחגוג ואני אגלה לכם גם סוד הוא אמר לי אתמול שהוא חלם בלילה שאני מבקיע היום את השער".

שימו לב לחולצה: &qout;או או או, שלום ללאומית&qout; (שי לוי)
שימו לב לחולצה: "או או או, שלום ללאומית" (שי לוי)

בצד המפסיד של בני לוד היה זעם רב בסיום המשחק. הבעלים של הקבוצה, אבו סובחי, נטש את המגרש עם שריקת הסיום ולא היה מוכן להתראיין. אך במהלך המשחק לאחר שהורחק בידי השופט השמיע בקול את הטענות שלו גם לעבר השופט הרביעי שלדעתו פחד מאנשי רעננה והכריע את המשחק בכרטיס האדום לאסף בן מוחא. אבו סובחי ביקר בחריפות גם את קבוצת הפועל ר"ג שלטענתו "פתחה רגליים" ונתנה למכבי הרצליה לנצח היום.

יובל נעים, מאמנה של הפועל רמת-גן, התייחס לטענות של אבו סובחי ואמר ל-ONE: "אנחנו בירידת מתח גדולה, הרצליה שהיא קבוצה מצוינת באה ונתנה משחק טוב. לא שמחתי לראות מה שקרה אבל זה חלק מהכדורגל. קשה מאוד לשמור על מתח בקבוצה שכבר עלתה ליגה וקרה מה שקרה. שיחקנו בהרכב הכי חזק שעמד לרשותנו, יכולתי לשלב שחקני נוער ולא עשיתי את זה. שאבו סובחי יכבד את עצמו ואני לא מתכוון להגיב על הדברים האלה. שבוע שעבר הפסדנו בלוד בדקה ה-90 ולא שמעתי אותו מתלונן".
היחידי שהיה מוכן להתראיין בבני לוד הוא מאמן הקבוצה, סלימאן אזברגה: "אנחנו עכשיו נמצאים במקום שמוביל למבחנים. מבחינת המשחק אני מרוצה, הקבוצה שהיתה פחות טובה ניצחה. חבל שלפעמים השופטים באים מתערבים וקובעים תוצאות של משחקים, אבל אני לא בא בטענות רק לשופטים".

אוהדי רעננה מרימים את אלי כהן אל על (שי לוי)
אוהדי רעננה מרימים את אלי כהן אל על (שי לוי)

"היו לנו החמצות שפגעו בנו וחבל שככה זה נגמר. בדקה 50 להרחיק לי שחקן כ"כ חשוב שלא בצדק, אחרי שהשופט היה שני מטר מהאירוע והחליט לא לתת צהוב בא השופט הרביעי שהיה יותר רחוב וקובע שזה כרטיס אדום, אבל שוב, אני לא בא בטענות לאף אחד אלא רק לקבוצה שלי שלא ניצחנו היום".

מחצית ראשונה
המשחק נפתח בצורה מבלובלת מצד שתי הקבוצות. הניסיון הראשון לשער היה של רעננה, כאשר שרון גורמזנו ניסה להפתיע את ניל אברבנל בבעיטה מרחוק, אך השוער היה מוכן ועצר.

ג´וני טננבאום בטירוף לאחר השער (שי לוי)
ג´וני טננבאום בטירוף לאחר השער (שי לוי)

דקה 12 - 0:1 להפועל רעננה: בני לוד לא הצליחה להדוף כמו שצריך כדור קרן שהוגבה לתוך הרחבה, ג'וני טננבאום עט על המציאה ומ-16 מטרים בעט כדור שעבר את כל ההגנה של האורחים ונכנס פנימה.

מייד לאחר השער של טננבאום קיבל בן לולו הזדמנות טובה להשוות את התוצאה, אך כשהוא לבד מול אברבנל בעט לגופו של השוער. לאחר השער של טננבאום המשחק נרגע מעט ולמרות לחץ מסוים של בני לוד, התוצאה נשמרה.

אסף בן מוחא מוחה על האדום שקיבל מלירן וקסברגר (שי לוי)
אסף בן מוחא מוחה על האדום שקיבל מלירן וקסברגר (שי לוי)

מחצית שניה
דקה 48 - אסף בן מוחא קיבל כרטיס אדום: השופט לירן וקסברגר החליט להוציא צהוב שני לבלם בני לוד אחרי מכה לפניו של שחקן כריסטיאנו דוס סנטוס.

יו"ר בני לוד, אבו סובחי, הורחק גם הוא מהמגרש אחרי שבא בטענות לשופט על הרחקתו של אסף בן מוחא והמשיך לקלל את השופט מהיציע גם אחרי הרחקתו. שרון גורמזנו כמעט הבטיח את העליה של רעננה עם נגיחה מצוינת בדקה ה-61, אך אברבנל התעופף והדף מצוין.

אבו סובחי ביציע לאחר שהורחק (שי לוי)
אבו סובחי ביציע לאחר שהורחק (שי לוי)

דקה 75 - כרטיס אדום לקראבליו מרעננה: חלוץ רעננה נכנס בצורה פראית בשחקן בני לוד ולא השאיר ללירן וקסברגר שום ברירה אלא להרחיקו ולהשוות את מספר השחקנים על המגרש.

שתי דקות לסיום הציל שניר משען את רעננה מספיגה בצורה דרמטית, אחרי שבעיטה של אבו ענזה הצליחה לעבור את השוער. עד הסיום נשמרה התוצאה והפועל רעננה הבטיחה את העליה שלה אחרי שנודעה לה התוצאה מעילוט (אחי נצרת הפסידה 1:0 לעירוני רמה"ש).

דוס סנטוס בניתור מרשים (שי לוי)
דוס סנטוס בניתור מרשים (שי לוי)

הפועל רעננה: שאול סמדג'ה, חיים מלכה, שניר משען, רועי לוי, ג'וני טננבאום, כריסטיאנו דוס סנטוס, גיא קואז, גיל קופר, דודו ביטון, שניר שוקר, שרון גורמזנו (פוסטרמן/71).

בני לוד: ניל אברבנל, תומר בצלאל, איבוס יובלדיו, אסף בן מוחא, מורד אבו ענזה (טל מאיר/36), מוחמד קבהה (אלעד גבאי/83), איהב כדורה, דודו בן שושן, אחמד סבע, קאובינה אגודה, משה בן לולו.

אלי כהן נישא על כפיים (שי לוי)
אלי כהן נישא על כפיים (שי לוי)
שחקני הפועל רעננה בטירוף (שי לוי)
שחקני הפועל רעננה בטירוף (שי לוי)

 
מאמן רעננה, אלי כהן, מאושר (שי לוי)
מאמן רעננה, אלי כהן, מאושר (שי לוי)

סייע בהכנת הידיעה: גיא וקנין

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */