יום שלישי, 19.03.2024 שעה 10:50

זהב לקלע סרגיי ריכטר בגביע העולם בגרמניה

הקלע בן ה-20 הפתיע כשזכה בתחרות הקליעה מ-10 מטרים ברובה אוויר וצבר 599 נקודות מתוך 600 אפשריות: "זה מרגש, לא ציפית לסיים על הפודיום"

|
קליעה למטרה. הישג מפתיע לריכטר (GettyImages)
קליעה למטרה. הישג מפתיע לריכטר (GettyImages)

הפתעה נעימה לענף הקליעה הישראלי נקבעה היום (שבת) במינכן שבגרמניה. הקלע הצעיר, סרגיי ריכטר, זכה במדליית הזהב בתחרות סבב גביע העולם לשנת 2009, הנערכת בגרמניה.

ריכטר בן ה-20 הפתיע את כל הקלעים המנוסים והגדולים מהעולם כשהעפיל לגמר הקליעה מ-10 מטרים ברובה אוויר. זהו הישג שיא עבור ריכטר, שלא העפיל לתחרות הגמר בגביע העולם קודם לכן. כדי להבין עד כמה התחרות היתה מוצלחת עבור ריכטר, המקום הגבוה ביותר אליו הגיע הקלע הצעיר בתחרות הוא המקום ה-17.

לפני הגמר, ריכטר הצליח לצבור 599 נקודות אפשריות מתוך 600 והפתיע כאמור את כולם, כשהוא רחוק נקודה אחת משיא העולם. בגמר הוא פתח טוב את הגמר ופתח פער של שתי נקודות מעל המתחרים שלו. פטר סידי ההונגרי הצליח להתקרב אליו בניקוד, אך לבסוף הוא הצליח לזכות במדליית הזהב, כשהוא רחוק שתי עשיריות הנקודה מסידי.

לאחר ההישג שלו, אמר ריכטר: “זה מאוד מרגש, אני לא ציפיתי לסיים במקום הכי גבוה על הפודיום, בהתחשב בעובדה שזו הפעם הרביעית שלי בתחרות בינלאומית".

קליעה למטרה. עד עכשיו, הישג השיא של ריכטר היה מקום 17 (GettyImages)
קליעה למטרה. עד עכשיו, הישג השיא של ריכטר היה מקום 17 (GettyImages)

במדליית הכסף כאמור זכה פטר סידי שסיים שני ואמר: “השגתי תוצאה טובה אבל לצערי זה לא הספיק בשביל מדליית זהב, הפסדתי בהפרש זעום, זה חוסר מזל". במקום השלישי סיים המתמודד הסיני ז'ו קינאן.

אסור לפספס
נגןהצצה לחופשה החלומית של משפחת רונאלדו
הצצה לחופשה החלומית של משפחת רונאלדו
נגןהסדרן נרדם בזמן המשחק, הקהל המציא לו שיר
הסדרן נרדם בזמן המשחק, הקהל המציא לו שיר
נגןספיד כובש שער מרהיב עם סלטה במספרת
ספיד כובש שער מרהיב עם סלטה במספרת
נגןחלטורה: רונאלדו הולך במרפסת ומצלם פרסומת
חלטורה: רונאלדו הולך במרפסת ומצלם פרסומת
/* LAST / NEXT ROUNDs */