יום חמישי, 28.03.2024 שעה 14:38

הישגי לבנת: הורדת המיסוי ועוד 20 מיליון ש"ח

פרסום ראשון: שרת התרבות והספורט, שהתנגדה לתקציב המדינה, הורידה את המיסוי וקיבלה תוספת לתקציב הספורט אחרי דיונים מרתוניים

|
לימור לבנת. הישג מרשים
לימור לבנת. הישג מרשים

הישג מרשים לשרת התרבות והספורט, לימור לבנת, אחרי שעות של דיונים ושיחות בישיבת הממשלה שדנה אמש (שלישי) עד השעות הקרובות לזריחה בתקציב המדינה, לבנת הצליחה להוריד את המיסוי על הזכיות בהימורים ובנוסף קיבלה תוספת של 20 מיליון ש"ח לתקציב הספורט.

כזכור, עם פרסום גזירות המיסוי ממשרד האוצר, על מיסוי חדש בזכיות בהימורים ומיסוי על שחקנים ומאמנים זרים שיגיעו לישראל, הודיעה השרה לבנת שהיא מתנגת בתוקף להצעת החוק החדשה שהינה מכה קשה לספורט והיא תלחם בכל כוחה בנושא.

אתמול, פרסמנו לראשונה ב-ONE על כוונת השרה להצביע נגד התקציב באם הגזירות על המיסוי בזכיות לא יבוטלו. לבנת נימקה את איומיה וציינה: "המדינה מתקצבת את הספורט ב-42 מיליון ש"ח בלבד (לפני התוספת). בתקציב זעום כזה לא ניתן לקיים את הספורט בישראל. קיצוץ נוסף במשאבים בגלל פגיעה במיסוי בהגרלות היה נזק בלתי הפיך".

על התוספת לתקציב הספורט אמרה לבנת: "ישנה חשיבות גדולה להגדלת התקציב של הספורט בישראל. התקציב החדש כולל תוספת משמעותית באחוזים גבוהים של 20 מליון ₪ לספורט והוא יסייע בפיתוח ענפי ספורט נוספים ובפיתוח תשתיות בפריפריה. בכוונתי להמשיך ולפעול לקידום הספורט בישראל".

כאמור, בשעה 5 לפנות בוקר, יצאו לבנת ואנשי משרדה, עם הישג באמתחתם - ביטול המיסוי על ההגרלות ותוספת של 20 מיליון ש"ח לתקציב הספורט שיעמוד כרגע על 62 מיליון.

לבנת (רויטרס)
לימור לבנת. הצליחה במאבקה נגד המיסוי על הגרלות (רויטרס)

המאבק הבא של לימור לבנת
אחרי שנחלה הצלחה במאבקה במיסוי על פרסי זכיה בהגרלות, המטרה הבאה של השרה לימור לבנת היא להחזיר את הפטור על המיסוי למאמנים ושחקנים זרים. בתוכנית הכלכלית החדשה של ראש הממשלה ביבי נתניהו ושר האוצר, יובל שטייניץ, יבוטל הפטור, דבר שיפגע קשות בקבוצות הספורט בארץ, ובכל הענפים.

כיום, המס השולי המקסימלי על אוכלוסיה זו עומד על 25% בלבד לעומת שיעור של 46% בקרב שאר האוכלוסיה. המשמעות היא ששחקן זר יעלה לקבוצת כדורגל או כדורסל בדיוק כמו שחקן ישראלי. לא עוד פטור מכמעט מחצית מס ההכנסה.

קרלוס ארויו. האם נראה זרים ברמתו בארץ גם בעתיד? (יעל מרגלית)
קרלוס ארויו. האם נראה זרים ברמתו בארץ גם בעתיד? (יעל מרגלית)

קבוצות ייאלצו לספוג את ההפרש וככל הנראה עשויות לשחרר חלק מהזרים שלהן. רמת השחקנים שיגיעו תרד, שכן העלות שלהם תהיה גבוהה הרבה יותר. למרות שהמהלך יחסוך למדינה עשרות מיליוני שקלים בלבד, נראה שבמשרד האוצר נחושים להוציא אותו על הפועל.

בשיטת המיסוי החדשה, נתקשה לראות בארץ זרים דוגמת מרכוס בראון וקרלוס ארויו, השחקן היקר ביותר בתולדות מכבי ת"א. מטבע הדברים, הדבר יפגע בצהובים, כמו בשאר הקבוצות הישראליות, גם במפעלים האירופיים.

קובי מויאל. האם יהיו פחות מושאלים לקבוצות ליגת העל? (אלעד ירקון)
קובי מויאל. האם יהיו פחות מושאלים לקבוצות ליגת העל? (אלעד ירקון)

אלא שלא רק הכדורסל ייפגע. ביטול הפטור ייאלץ את קבוצות הכדורגל לעבוד שעות נוספות על מנת למצוא שחקנים זרים במחירים נמוכים יותר, על מנת להצליח בזירה האירופית. בטורקיה, למשל, אין מיסוי על זרים כלל.

השפעה נוספת של המהלך הוא שקבוצות שונות בליגת-העל עלולות להיפגע לא רק מעצם העובדה שהזרים שלהן יעלו יותר, אלא משום שהם יקבלו פחות שחקנים מושאלים ישראלים. מועדונים גדולים נוטים להשאיל שחקנים ישראלים שיקבלו דקות משחק בקבוצות קטנות יותר, כמו בני-יהודה. לאור המצב החדש, ספק אם הן יקבלו שחקנים כמו תמיר כחלון, קובי מויאל ותומר חמד.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */