יום חמישי, 09.05.2024 שעה 12:08

בית הלוחם ת"א היא מחזיקת הגביע בכדורסל נכים

בגמר הגביע שנערך במלחה, התל אביבים ניצחו 56:80 את בית הלוחם ירושלים, רועי רוזנברג הצטיין. רוג'ר פאוול שנכח: "היה מדהים, הם אתלטים אמיתיים"

|
בית הלוחם ת
בית הלוחם ת"א. מחזיקת הגביע (גיא בן זיו)

קבוצת בית הלוחם תל אביב היא מחזיקת הגביע בכדורסל נכים לאחר שניצחה הערב (שני) 56:80 את בית הלוחם ירושלים.

הערב אירח לראשונה היכל הספורט מלחה שבירושלים, את גמר גביע המדינה בכדורסל נכים, שהפגיש בין מועדון בית הלוחם ת"א לבית הלוחם ירושלים. כ-2,100 צופים נלהבים הגיעו והעניקו להתמודדות אווירה ששמורה בד"כ לפיינל-פור, שנערך בהיכל נוקיה.

טרם פתיחת המשחק, נערך טקס הצגת שחקנים מרשים וסבב ברכות קצר שכלל את יו"ר ההתאחדות הישראלית לספורט נכים, דני בן אבו, ואת ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, שהדגיש את החשיבות בהפיכת האולם לנגיש עבור ספורטאים נכים, דבר אשר קרה רק בשבועות האחרונים לאחר פניות וניסיונות שכנוע רבים של הספורטאים הנכים ונציגיהם.

בחמישייה של בית הלוחם ת"א עלו ארן סוויסה, שי חיים, דורון טרופר, רועי רוזנברג ורותם פיליפס. בחמישייה הירושלמית עלו הקפטן, דוד דרעי, המאמן, דותן מישר, ברק חצור, מוטי כהן ורועי פיין.

דותן מישר פתח את המשחק מצויין עם קליעה מוצלחת מחצי מרחק, כבר בניסיון הראשון של קבוצתו. רועי רוזנברג התל-אביבי העניק לקבוצתו 4 נקודות רצופות והעלה אותה ליתרון מוקדם. האדומים עלו ליתרון ראשון, 6:8, באמצע הרבע הראשון מזריקה שהגיעה כתוצאה מריבאונד התקפה מוצלח של רועי פיין.

גמר גביע בית הלוחם

הלבנים של ת"א המשיכו להציג יכולת עדיפה ושמרו על היתרון במהלך הרבע, בעיקר בזכות עליונותם בכל הקשור לכדורים חוזרים. מישר הירושלמי, שחקן נבחרת ישראל וכוכבה של הקבוצה המקומית, שמר את חבריו במשחק עם סל קשה ולאחריו אסיסט נפלא לברק חצור. למרות ניסיונות החזרה למשחק, הצליחו התל-אביבים לרדת להפסקת הרבע ביתרון, 14:17.

מאבק על הכדור (גיא בן זיו)
רבע ראשון. משחק שקול (גיא בן זיו)

ברבע השני, עלה לפרקט בצד הירושלמי רועי בן טולילה, ממייסדי הקבוצה, שסובל מנכות קשה יחסית, אך ניחן בזריזות וראיית משחק מרשימים. הרבע הזה היה בסימן בריחה של בית הלוחם ת"א, שניצלו את ההזדמנויות שניתנו להם עד תום, ועלו ליתרון 6, 19:25, 6 דקות לפני הירידה לחדרי ההלבשה.

פסק זמן שהזעיק הספסל הירושלמי לא ממש עזר להתקפה התקועה ות"א המשיכה לברוח, למרות ניסיונות הגנה מרשימים של ירושלים. ההפרש הלך וצמח עד לסיום המחצית והגיע בשיאו ל-12, 21:33 , דקה לסוף הרבע. לחץ של הירושלמים צמצם במעט את ההפרש לפני שדורון טרופר קבע את תוצאת המחצית, 24:35 לבית הלוחם ת"א.

דותן מישר. מאמן ושחקן בירושלים (גיא בן זיו)
דותן מישר. מאמן ושחקן בירושלים (גיא בן זיו)

המחצית השניה נפתחה בסערה מצד הירושלמים, שעלו למגרש עם הרבה אנרגיות וצימקו מהר מאוד את ההפרש ל-4 בלבד, 33:37, 3 דקות בתוך המחצית, בעיקר בזכותו של המאמן-שחקן דותן מישר. שלשה של רוזנברג עצרה במעט את הריצה הירושלמית ואפשרה לבית הלוחם ת"א להוריד מעצמה מעט מן הלחץ.

עד לסיום הרבע, ניכרה בעיקר העייפות בשני צידי המגרש, שאפשרה לתל-אביבים לברוח פעם נוספת ולעלות ליתרון 12, 39:51, בסמוך לסיומו של הרבע. טעות בהגנה הירושלמית אפשרה לארן סויסה לקלוע סל במתפרצת ולקבוע את תוצאת הרבע, 40:55 לבית הלוחם ת"א. 

מוטי כהן ופיליפס נאבקים. הערב במלחה (גיא בן זיו)
מוטי כהן ופיליפס נאבקים. הערב במלחה (גיא בן זיו)

הרבע האחרון עמד בעיקר בסימן עייפותם של שתי הקבוצות. המאמצים האדירים שהושקעו ברבעים הראשונים עלו במשחק מבולבל בשלבים המכריעים, כשרק שתי דקות בתוך הרבע מצליח מישר לקלוע סל ראשון לטובת בית הלוחם ירושלים. 

הירושלמים לא היו מוכנים לתת למשחק לברוח להם והמשיכו ללחוץ על כל המגרש כשמישר ממשיך להיות המוציא לפועל העיקרי, עם 6 נקודות רצופות שהורידו את ההפרש ל-12, 46:58, 6 וחצי דקות לסיום.

אבל גם זה לא הספיק, כשת"א העלתה הילוך וסגרה עניין, כשהיא כבר מובילה ב-19 הפרש, 46:65, חמש דקות לסיום. הדקות האחרונות היו לפרוטוקול בלבד, והתל-אביבים ניצלו זאת לטובת הפגנת כישוריהם הטכניים המרשימים, ובעיקר אמור הדבר לגבי סויסה, ששלט באיזור הצבע ועשה ככל העולה על רוחו. בן-טולילה המקומי עוד הספיק לסחוט קריאות עידוד מהקהל עם סל יפה מחצי מרחק, אך שי חיים קבע את תוצאת הסיום עם סל נאה, 56:80, וגביע המדינה לבית הלוחם ת"א.

רובי ריבלין (גיא בן זיו)
רובי ריבלין. מעניק מדליות (גיא בן זיו)

במחצית המשחק נערך טקס חלוקת מלגות למצטייני המשלחת הפרא-אולימפית בייג'ין 2008. את האירוע כיבד בנוכחותו יו"ר הכנסת, רובי ריבלין, חובב ספורט ידוע, ושחקני הפועל מגדל ירושלים שהגיעו להביע תמיכה בעמיתיהם הנכים.

רוג'ר פאוול: "זה היה מדהים. הם אתלטים אמיתיים"
רוג'ר פאוול, שנטל חלק באירוע כשהשתתף בתחרות קליעות על כיסא גלגלים, היה נפעם מהאירוע. "זה מדהים. לא היתה לי אף פעם הזדמנות לצפות בכדורסל נכים ברמה הזאת וזה פשוט מדהים", אמר פורוורד הפועל ירושלים, "משמח לראות את כל התמיכה שהם מקבלים מהאוהדים. החבר'ה האלה ממש מוכשרים".

רוג´ר פאוול. התרשם מן המשחק (גיא בן זיו)
רוג´ר פאוול. התרשם מן המשחק (גיא בן זיו)

כשנשאל אם יש לקבוצתו סיכוי במשחק מול בית הלוחם ירושלים, כששתי הקבוצות ישובות על כיסאות גלגלים, צחק ואמר: "השחקנים האלה טובים בהרבה ממה שאנחנו יכולים להיות, אין ספק. הם אתלטים אמיתיים ומדהימים".

רועי בן טולילה, אחד מהוגי הרעיון של עריכת המשחק במלחה, אמר בסיום: "האמת שרק כמה ימים לפני המשחק הבנו כמה טירוף הולך להיות פה. היתה אווירה מדהימה, אין מה להגיד. מבחינה ספורטיבית הפסדנו את המשחק, אבל אני חושב שבשבילנו המשחק עצמו היה המטרה והגענו קצת מבולבלים. אף אחד לא רגיל לשחק במעמדים כאלה".

רועי רוזנברג. המצטיין במשחק (גיא בן זיו)
רועי רוזנברג. המצטיין במשחק (גיא בן זיו)

"בכל זאת היה מרגש, היה אירוע מדהים, ואני חושב שזה תעודת כבוד לחברה שלנו ולאנשים שבאו לעודד מכל הארץ. אני מודה לכולם. בעזרת השם זאת תחילתה של מסורת. מתוך ההיכרות עם הקהל הירושלמי שאוהב ספורט וכדורסל אני חושב שככה זה יהיה".

רועי רוזנברג, המצטיין בשורות מחזיקת הגביע הטריה, היה נסער מהמעמד ואמר: "קודם כל, כל הכבוד לבית הלוחם ירושלים, לרועי בן טולילה ולראש העיר ברקת. זה לא מובן מאליו שיש אירוע כזה. אני בא אחרי שנה באירופה, שמה זה ככה בכל האולמות, והגיע הזמן שהמדינה תבין שיש גם ספורט אחר, ספורט שמביא המון כבוד למדינה".

בית הלוחם ת&qout;א חוגגת. הפנים אומרות הכול (גיא בן זיו)
בית הלוחם ת"א חוגגת. הפנים אומרות הכול (גיא בן זיו)

"כל הכבוד לכל מי שארגן את זה, חוויה אמיתית. מבחינה ספורטיבית אין מה לעשות, היינו טובים יותר, ואני מקווה שזה יהיה ככה גם בגמר של הליגה", סיכם רוזנברג.

אסור לפספס
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
נגןיפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
יפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
נגןכמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */