יום שבת, 20.04.2024 שעה 13:39
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

נתניה החליטה: לותר מתיאוס לא ימשיך בקבוצה

נוכח הישגיו הדלים ושכרו ולאחר התבטאותו עליה פורסם ב-ONE הוחלט כי המאמן לא ימשיך בעונה הבאה. מתיאוס לשחקנים: "הכל נעשה ברוח טובה"

|
יאמר ומתיאוס. הרומן בין השניים מסתיים
יאמר ומתיאוס. הרומן בין השניים מסתיים

לותר מתיאוס יעזוב את מכבי נתניה בתום העונה. כך החליטו בקבוצה בעקבות הישגיו הדלים, שכרו הגבוה של המאמן ולאחר התבטאותו של מתיאוס בעיתון הגרמני "בילד" בה סיפר כי הוא לא ימשיך בנתניה.

לותר מתיאוס אמר לשחקנים הערב (רביעי) באסיפה שלפני האימון: "אני עוזב בסיום העונה. הגעתי להסכמות עם דניאל יאמר על כך והכל נעשה ברוח טובה. אני מבקש מכם, השחקנים להוכיח רצינות ומקצוענות על לסיום העונה. יש לנו עוד כמה מטרות, אני רוצה שנביא את הגביע לעיר".

בסיום האימון אמר מתיאוס: "אחד הדברים החשובים בחיים זה כבוד, לכן אני מכבד את המצב של יאמר ומכבי נתניה. אנחנו חברים טובים אני מכבד את המצב של מה שיקרה בעתיד בנתניה. אני חושב שבנסיבות האלה הייתי יותר מהוגן לעשות הסכם עם יאמר ולקצר את החוזה בסיום העונה".

"אני יכול לספר שכסף זה לא הכול בחיים, זה נחמד אבל זה לא כל כך חשוב. הכרתי פה הרבה חברים, היתה לי תקופה טובה בנתניה. נכון שהתוצאות לא היו הכי טובות שיכולות להיות אבל לפעמים שימחנו את האוהדים שלנו. התוכנית שלי היתה להישאר עד 2010 אבל עם המצב בישראל והמשבר הכלכלי העולמי אני חושב שבשביל מכבי נתניה זה יותר טוב ללכת לדרך אחרת, להשקיע כסף אולי באצטדיון, בתנאי האימונים ובשחקנים חדשים במקום לתת לי כ"כ הרבה כסף".

מתיאוס מדבר על סוף דרכו

המאמן סיפר על שיחתו עם השחקנים: "סיפרתי להם לפני האימון על זה שאני עוזב כי תמיד היתה לי תקשורת פתוחה איתם, ברור שגם בשבילי היה קצת שוק לשמוע מה יקרה בעתיד במכבי נתניה. תיכננתי גם את החיים הפרטיים שלי כדי להישאר פה עד 2010 אבל אני מכבד את המצב של המועדון ולכן סיימתי בצורה טובה עם יאמר את החוזה בסוף העונה".

לותר מתיאוס באימון נתניה היום (אלעד ירקון)
לותר מתיאוס באימון נתניה היום (אלעד ירקון)

"אני לא יודע מה התוכניות של המועדון לעתיד אני רק יכול לאחל להם בהצלחה, היתה לי תקופה טובה ואני רוב הזמן הייתי מרוצה מהשחקנים יש לנו עוד שבעה משחקים בתקווה, יחד עם הגביע. נקווה שנזכה בגביע ונסיים עם תוצאות טובות".

על השאלה האם ישאר בארץ ויאמן קבוצה אחרת במידה ויקבל הצעה אמר: "אני לא חושב על זה, אני מרוכז לחלוטין בחמשת השבועות הבאים בנתניה ונראה מה יקרה בהמשך, בינתיים אני לא מדבר על העונה הבאה".

אימון נתניה (אלעד ירקון)
מתיאוס אמר לשחקנים שהוא רוצה לזכות בגביע (אלעד ירקון)

במכבי נתניה אישרו את הידיעה ואף מסרו בהמשך הודעה רשמית ארוכה: "מועדון מכבי נתניה מודיע כי יאמר ומתיאוס הגיעו להבנות כי המאמן לא ימשיך במועדון בעונה הבאה".

"אתמול נערכה פגישה בין בעלי מכבי נתניה דניאל יאמר, לבין מאמן מכבי נתניה לותר מתיאוס וסוכנו במהלכה שוחחו הצדדים על העונה הבאה. יאמר אמר למאמן כי היעדר תשתיות והמתקנים פוגעות בהכנסות המועדון וסיפר לו על השאיפות שלו להצלחה. כמו כן הוסיף כי בשל כך אין הוא יכול בתנאים אלו להמשיך ולשדרג את הקבוצה כפי שהיתה בעונות הקודמות, ולפיכך החלום המשותף שלהם לשחק מול אלפי צופים הוא בלתי אפשרי בשלב זה":

"בלתי אפשרי לבנות מועדון שיש לו שאיפות לשחק בליגת האלופות ולארח את המשחקים הביתים שלו באצטדיונים אחרים כמו בלומפילד, ר"ג, קרית אליעזר, או טדי".

מתיאוס: &qout;מאחל לנתניה הצלחה בעתיד&qout; (אלעד ירקון)
מתיאוס: "מאחל לנתניה הצלחה בעתיד" (אלעד ירקון)

"למרות זאת ביקש יאמר ממתיאוס כי ימשיך בקבוצה וזאת למרות היעדר התנאים הנצרכים ולבנות ביחד עם המועדון את קבוצת העתיד לפי הקו החדש. אולם מתיאוס ביקש לפתוח את החוזה שלו, אך הגיב בצורה בה מאמנים רבים לא היו נוהגים ו-ויתר לחלוטין על החוזה שלו לעונה הבאה וזאת ללא כל דרישה לקבל פיצוי על ביטול ההסכם".

"מתיאוס אמר ליאמר: "באתי כחבר אליך ולישראל ואני תמיד אתנהג כחבר, אשמח תמיד להיות בקשר ולייעץ בכל מה שקשור לענייני כדורגל. המשאלה שלי היא לקחת את גביע המדינה ולסיים לפחות במקום השלישי בליגה".

מתיאוס לא התעלה על הישגיו של עטר (אלעד ירקון)
מתיאוס לא התעלה על הישגיו של עטר (אלעד ירקון)

מהנהלת המועדון נמסר: "מתיאוס נהג באצילות נפש כאשר ויתר על החוזה שלו לעונה הבאה. בעונה הזאת יש לנו עוד מספר משימות חשובות להשיג עם מתיאוס ונעשה הכל לזכות איתו בתואר. בכל מקרה העונה הזאת שלו במכבי נתניה תהיה חקוקה לעד בהיסטוריה של המועדון".
 

מתיאוס אמר ל-"בילד" עוד קודם לכן: "נוכח המצב הכלכלי, המועדון פנה אליי והסכמתי לעזוב. חבל מאוד רציתי להישאר תקופה ארוכה יותר".

בלדב מיהר להגיב ל-ONE ואמר: "זו לא פעם ראשונה שמתיאוס מדבר נגד המועדון בתקשורת בחוץ לארץ, אין לי מילים חוץ מלהצטער על דבריו. כל הדברים ייסגרו בתוך המועדון בנושא של מתיאוס".

מתיאוס יאמר (עדי בן ברון)
מתיאוס ליאמר: "המשאלה שלי היא לזכות בגביע" (עדי בן ברון)

ל-ONE נודע כי ישנן מספר סיבות מרכזיות לכך שהמאמן יפרד מהקבוצה בקיץ, ביניהן כמובן החוזה השמן שלו העומד על 630 אלף יורו לעונה, חוסר ההצלחה המקצועי בליגה וגם כי למאמן מספר הצעות מקבוצות אירופאיות.

לכל אורך החודשים האחרונים במכבי נתניה אמנם היו מרוצים מהמקצוענות והמשמעת שהביא המאמן לקבוצה, אך פחות מהתוצאות.

בעוד שבעונה שעברה עם ראובן עטר על הקווים, מכבי נתניה התבססה בדרך קבע במקום השני בטבלה, כוכב העבר הגרמני לא הצליח להגיע לאותן תוצאות ונראה כי כרגע המאבק היחיד שלקבוצה יש הוא על המקום השלישי בטבלה ועל הגביע.

בתוך כך, לאימון הקבוצה הערב חזר הקשר, דלה ימפולסקי, לאחר שבתחילת השבוע שעבר הורד ע"י מתיאוס לקבוצת הנוער.

מהנפת גביע העולם לקופסא בנתניה
לותר מתיאוס בן ה-48 היה אחד השחקנים הגדולים ביותר בתולדות הכדורגל הגרמני. הוא החל את דרכו בבורוסיה מינשנגלאדבך ומהר מאוד צד את עיניהם של אנשי באיירן מינכן, שרכשו אותו ב-1984 והכישרון הצעיר לא איכזב וזכה יחד עם הקבוצה ב-3 אליפויות ברציפות מ-1985 עד 1987, כולל דאבל ב-1986.

קובי בלדב. בנתניה כעסו על דבריו של מתיאוס בגרמניה (אלעד ירקון)
קובי בלדב. בנתניה כעסו על דבריו של מתיאוס בגרמניה (אלעד ירקון)

ב-1988 הוא הצטרף לאינטר וכעבור ארבע שנים הוא שב למינכן ושיחק במשך שמונה שנים נוספות במדי הקבוצה הבווארית במהלכן היא זכתה בארבע אליפויות ובגביע אופ"א אך גם הפסידה למנצ'סטר יונייטד בגמר ליגת האלופות הבלתי נשכח בקאמפ נואו. מתיאוס, שהיה אז המצטיין בשורות באיירן, הוחלף בדקה ה-77 ביתרון 0:1 אך בתוספת הזמן טדי שרינגהאם ואולה גונאר סולשיאר כבשו והעניקו את הגביע ליונייטד. את הקריירה שלו כשחקן מתיאוס סיים בניו יורק מטרוסטארס מה-MLS.

מתיאוס היה, כאמור, גם אחד מהשחקנים המובילים בנבחרת גרמניה והוביל אותה לזכיה במונדיאל באיטליה ב-1990. הוא גם שיאן ההופעות במדי הנבחרת הגרמנית עם לא פחות מ-150 הופעות.

קריירת האימון של מתיאוס אמנם מרשימה פחות אך גם היא מתובלת בהישגים ביניהם זכיה באליפות סרביה עם פרטיזן בלגראד. מתיאוס הדריך גם את ראפיד וינה, נבחרת הונגריה, אתלטיקו פראנאנסה ורד בול זלצבורג.

מתיאוס הביא לנתניה שיטות אימון אחרות (אלעד ירקון)
מתיאוס הביא לנתניה שיטות אימון אחרות (אלעד ירקון)

בתחילת העונה שעברה מתיאוס סיכם במכבי נתניה ועורר עניין רב עם הגעתו לארץ. הוא החדיר מספר שינויים לאורח החיים של שחקני הקבוצה ביניהם שני אימונים ביום. עם זאת, הקבוצה בהדרכתו, שניצבה בראש הטבלה בתחילת העונה, איבדה את סיכוייה לזכות באליפות בעקבות פתיחה חלשה של הסיבוב השלישי.

בגביע, לעומת זאת, נתניה עדיין חזק בתמונה ולאחר שלושה ניצחונות דחוקים, היא תפגוש את מכבי חיפה ב-13 במאי בחצי הגמר. 

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */