יום שישי, 29.03.2024 שעה 14:38

זפאטה ושחקני נתניה משחררים הרבה לחץ (שי לוי)

זפאטה הלם בהפועל פ"ת, נתניה חזרה לנצח

שער של החלוץ הפנמי בדקה ה-83 קבע 0:1 וקטע רצף של 3 משחקים ללא ניצחון עבור החבורה של לותר מתיאוס. לירן שטראובר הדף פנדל של אורי אוזן

יום שבת, 25/04/2009, 19:00אצטדיון קופסא - 1,500 צופיםליגת העל - מחזור 28
הפועל פ"ת
החמצת פנדל אורי אוזן (41)
הסתיים
1 0
שופט: אלי חכמון (ציון: 18)
שער אלברטו זפאטה (83)
מכבי נתניה
ליגת העל 08-09
6724-4933מכבי חיפה1
6128-4933הפועל ת"א2
5728-4733בית"ר ירושלים3
5432-4033מכבי נתניה4
4931-3833בני יהודה5
4435-3633מכבי ת"א6
3933-2633מכבי פ"ת7
3848-4133מ.ס אשדוד8
3341-2633בני סכנין9
3142-3033הפועל פ"ת10
2946-2633הכח עמידר ר"ג11
2744-2433עירוני ק"ש12
לוח משחקים
  • מכבי חיפה
  • 1 - 2
  • עירוני ק"ש
  • הכח עמידר ר"ג
  • 1 - 1
  • בני סכנין
  • מכבי נתניה
  • 0 - 1
  • הפועל פ"ת
  • בני יהודה
  • 1 - 1
  • מכבי פ"ת
  • בית"ר ירושלים
  • 1 - 2
  • מ.ס אשדוד
  • הפועל ת"א
  • 1 - 1
  • מכבי ת"א
הרכבים וציונים
 
 

מאמן מכבי נתניה, לותר מתיאוס, כל כך לא אהב את היכולת שהציגו חניכיו בניצחון על בני סכנין ברבע גמר גביע המדינה, עד כדי כך שביצע לא פחות מ-6 חילופים בהרכב שעלה הערב (שבת) למשחק הביתי מול הפועל פ"ת. 

אחד החילופים שערך המאמן הגרמני היה הכללתו של אלברטו זפאטה ב-11 הפותחים, בשעה שאיתי שכטר הורד לספסל. החלוץ הפנמי החזיר למתיאוס על הקרדיט והרשית בדקה ה-83 בכדי להעניק לנתניה 0:1 וניצחון ראשון אחרי שלושה משחקים.

קשה להגיד ש-1,500 הצופים שהגיעו לאצטדיון הקופסא קיבלו תמורה הולמת לכספם. במשך חלקים נרחבים מהמשחק הציגו שתי הקבוצות כדורגל אנמי, חסר מעוף ומיעטו לסכן את שני השערים.

האירוע הבולט במחצית הראשונה נרשם בדקה ה-41 כאשר האורחים זכו לכדור עונשין מ-11 מטרים אחרי ששמעון אבוחצירא הוכשל בתוך הרחבה ע"י לירן שטראובר. הפנדליסט הקבוע, אורי אוזן, ניגש לבעוט אך שיגר כדור שנהדף ע"י השוער הנתנייתי.  

במחצית השניה נרשם שיפור קל ברמת המשחק אך ניסיונות של שכטר וזאפטה מצד אחד ושל ריקן מהעבר השני, עדיין לא תורגמו לשערים. בסופו של דבר הלחץ של המארחים הניב פרי בדמות השער של זפאטה.

מרין, מנשה, סבן, שכטר וכהן. בדרך כלל בהרכב, הפעם על הספסל (שי לוי)
מרין, מנשה, סבן, שכטר וכהן. בדרך כלל בהרכב, הפעם על הספסל (שי לוי)

הניצחון, שהיה ה-12 במספר של נתניה העונה, שיפר את מאזנה ל-47 נקודות. חניכיו של זאביק זלצר, שנוצחו בפעם ה-3 ברציפות, נותרו במקום ה-9 עם 27 נקודות.

מחצית ראשונה
נתניה השתלטה על מרכז השדה החל מהפתיחה אבל דווקא פ"ת היתה יותר מסוכנת. בדקה ה-3 כדור שנחטף ע"י שמעון אבוחצירא הגיע לרגליו של סספדס, אך הפרואני שפרץ חופשי באגף שמאל מסר לא טוב לאמצע ואיפשר לשטראובר לקלוט.

שניר גואטה משתחרר מחייר סספדס (שי לוי)
שניר גואטה משתחרר מחייר סספדס (שי לוי)

בדקה ה-8 הגיע אבוחצירא לעמדה טובה אבל בעט כדור חלש שחלף ליד הקורה הימנית. המשחק התנהל בקצב של סוף עונה כאשר נתניה ממשיכה ליזום אך לא להגיע למצבים מיוחדים. בדקה ה-19 שוב מצב מסוכן לאורחים, כאשר אבוחצירא נותר חופשי באגף שמאל אך לא הצליח לייצר בעיטה שתאתגר את לירן שטראובר.

בדקה ה-30 גם הסבלנות של הקהל הנתנייתי פקעה והוא החל לשרוק בוז לעבר שתי הקבוצות שנכחו על הדשא. כדורגל באותן דקות, לא היה.

אורי אוזן מאוכזב לאחר החמצת הפנדל (שי לוי)
אורי אוזן מאוכזב לאחר החמצת הפנדל (שי לוי)

דקה 41 - פ"ת מחמיצה מהנקודה הלבנה: כדור עומק נהדר של אבי ריקן חלף מעל לראשו של אוראל דגני, שמעון אבוחצירא ולירן שטראובר רצו לעבר הכדור, החלוץ היה מהיר יותר והוכשל ע"י השוער. אלי חכמון הצביע על הנקודה הלבנה ועל הדרך הוציא לשטראובר את הכרטיס הצהוב. אורי אוזן לקח אחריות, ניגש לכדור ובעט לפינה השמאלית של שטראובר שזינק נהדר, הדף לקרן וכיפר על הטעות שביצע קודם לכן.

מחצית שניה
לותר מתיאוס ביצע חילוף בודד עם פתיחת המחצית השניה והכניס את איתי שכטר, מי שזכה לביקורת קשה מהמאמן, על חשבונו של נקוסי סיאבונגה החלש.

איציק כהן מרחיק בראש את הסכנה מהרחבה של פ&qout;ת (שי לוי)
איציק כהן מרחיק בראש את הסכנה מהרחבה של פ"ת (שי לוי)

גם החילוף ההתקפי של מאמן נתניה לא הוביל לשינוי במגמה בשעה ששתי הקבוצות המשיכו להציג כדורגל חלש להחריד.

בדקה ה-60 הגיעה ההזדמנות הטובה במשחק כאשר איתי שכטר ניסה להוריד בראש לעברו של זפאטה, הכדור פגע בעמוד ומשם חזר לחלוץ הפנמי שמזווית קשה בעט למרכז השער, אך שביט אלימלך הספיק לחזור ומנע שער בטוח.

האם ג´אקריצ´ה נוגע בידו? (שי לוי)
האם ג´אקריצ´ה נוגע בידו? (שי לוי)

בדקה ה-68 ניסה טל מעבי להציל את המולדת והצליח לעבור שני שחקנים, אבל אלימלך, שנמצא ביום טוב, היה שוב עירני ויצא טוב כדי לבלום את הניסיון של הקשר.

בדקה ה-71 ערכו שני המאמנים חילופים - שלו מנשה החליף את זאביק חיימוביץ' בנתניה ואילו פטי נימבה תפס את מקומו של יוסי רוזן אצל פ"ת. בדקה ה-75 קיבל אבי ריקן מסירה על מגש של כסף מג'וניור ויסה אך הבעיטה של הקשר לא מצאה את המסגרת. דקה לאחר מכן נימבה מצא את המסגרת אך נתקל בשטראובר העירני שהדף ומנע שער.

שמעון אבוחצירא משיג את ביוואן פרנסמן בדרך לכדור (שי לוי)
שמעון אבוחצירא משיג את ביוואן פרנסמן בדרך לכדור (שי לוי)

אוראל דגני פינה את מקומו לקלמי סבן בדקה ה-82. במקביל סטפן אופיי עלה במקום אייל שן אצל פ"ת.

דקה 83 - נתניה עולה ל-0:1: אלברטו זפאטה גואל את הקהל הנתנייתי מיסוריו ומוצא את הרשת כשנותרו 7 דקות לסיום. שלו מנשה החל במהלך ומצא מצוין את טל מעבי שפרץ באגף שמאל, זה הרים כדור לעבר הרחבה שם ניצב לו החלוץ הפנמי שהיה עירני והמשיך עם נגיחה מ-6 מטרים לפינה הרחוקה ופנימה.

שחקני נתניה חוגגים את שער הניצחון של זפאטה (שי לוי)
שחקני נתניה חוגגים את שער הניצחון של זפאטה (שי לוי)

מכבי נתניה: לירן שטראובר, טל מעבי, גולן חרמון, זאביק חיימוביץ' (שלו מנשה, 71'), ביוואן פרנסמן, אוראל דגני (קלמי סבן, 82'), רביד גזל, שניר גואטה, נקוסי סיאבונגה (איתי שכטר, 46'), דדי בן דיין ואלברטו זאפטה. 

נתניה ניצחה את הפועל פ"ת 0:1

הפועל פ"ת: שביט אלימלך, אורי אוזן, גל כהן, איציק כהן, אבי ריקן, קונה ג'אקאריצ'ה, אייל שן (סטפן אופיי, 82'), יוסי רוזן (פטי נימבה, 71'), חייר סספדס, ג'וניור ויסה, שמעון אבוחצירא.

RSS RSS   Facebook Twitter טוויטר   הדפס   הוסף תגובה 
אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה