יום שבת, 20.04.2024 שעה 09:08
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

שרצקי מינה את בן-שמעון, היום אימון הבכורה

המאמן ששב לקבוצה: "שמח לחזור, מצפה מלאכה מרובה", אלי כהן יגיע להיפרד מהשחקנים. על פנייתו של שרצקי לבן שמעון פורסם לראשונה ב-ONE

|
בן שמעון ושרצקי. חוזרים לעבוד ביחד (ניר בוקסנבאום)
בן שמעון ושרצקי. חוזרים לעבוד ביחד (ניר בוקסנבאום)

רן בן-שמעון, מי שהחל את העונה כמאמן מכבי ת"א, מונה אתמול (ראשון) למאמן עירוני קרית-שמונה כמחליפו של אלי כהן שהתפטר. בן-שמעון חתם בקבוצה לשנה וחצי.

המאמן החדש ישן יעביר את אימון הבכורה שלו היום, ושחקני הקבוצה נשמעו מרוצים מהמינוי ומקווים שרן הוא אכן האיש שיוכל להוציא את הקבוצה הצפונית מבוץ התחתית בו היא נמצאת.

עוד לפני האימון הראשון של בן שמעון, יגיע המאמן שהתפטר אלי כהן לאצטדיון כדי להיפרד מהשחקנים.

הכחולים לבנים לא ציפו לתחלופה של שלושה מאמנים בעונה אחת, אך ללא ספק אם רצו מאמן שיגיע לצפון, מדובר ברן. קרית שמונה נמצאת במקום ה-12 בטבלת הליגה עם 7 מחזורים לסיום העונה אך במועדון מאמינים שעדיין קיים הסיכוי להישאר בליגת העל גם בעונה הבאה.

רן בן שמעון אמר בקצרה לאחר חתימתו: "אני שמח לחזור לקרית שמונה. מצפה לי מלאכה מרובה מאוד".
כפי שפורסם לראשונה ב-ONE, לאחר ההפסד 1:0 להכח עמידר ר"ג, שהוריד את ק"ש למקום האחרון בטבלה, הגיש אלי כהן את התפטרותו. המאמן עשה זאת בשיחה עם איזי שרצקי, שקיבל את ההתפטרות של אלי כהן.

לאחר הודעתו של כהן, הבוס של קרית-שמונה פנה רשמית לבן-שמעון, כפי שפורסם לראשונה ב-ONE. בן-שמעון אימן בהצלחה את עירוני קרית-שמונה שתי עונות. בראשונה הוא העלה אותה לליגת-העל ובשניה הוא השיג מקום בגביע אופ"א. לאחר תקופה מוצלחת זו הוא עבר לאמן את מכבי ת"א.

בן-שמעון, שאימן גם את הנוער של מכבי ת"א ולאחר מכן את הפועל חיפה בלאומית, סיים את תפקידו לאחר הפסד 1:0 בבלומפילד, לאותה ק"ש אותה עזב.

מאז כאמור ק"ש הלכה מדחי אל דחי. מישל דיין עזב ואלי כהן הגיע. התוצאות העגומות הובילו את הקבוצה של שרצקי למקום האחרון.

ב-18 המשחקים האחרונים היה לאלי כהן רק ניצחון בודד. שרשרת התוצאות הכושלות הובילו אותו כאמור להתפטר מק"ש.

הכח נשארת בחיים

אבידור: "שמח על המינוי", נוסבאום: "האיש הנכון במקום הנכון"
שחקני קרית שמונה הגיבו בשמחה על המינוי של המאמן החדש-ישן, יובל אבידור התייחס לכך: "אני שמח מאוד על המינוי. זה נותן הרגשה טובה לדעת שמגיע מאמן שמכיר אותנו ויודע מה היכולות שלנו. לא נשאר לנו הרבה זמן לתקן, אבל אנחנו מאמינים שנוכל לעשות את העבודה".

עמיר נוסבאום הוסיף: "בסיטואציה שנוצרה, רן הוא האיש הנכון במקום הנכון".

הקפטן, יניב לביא, אמר לאחר המינוי: "אנחנו מצטערים בשביל אלי כהן שזה נגמר בצורה כזו, אבל כולנו רצינו את המינוי הזה. אנחנו יודעים שיגיע אלינו מאמן ברמה הכי גבוהה שיש, עם החיבור הכי טוב עבורנו. עדיין, אנחנו צריכים להסתכל על עצמנו ולעבוד קשה כדי לתקן את המצב שנוצר. אנחנו מאמינים שהכל אפשרי".

יובל אבידור.
יובל אבידור. "הרגשה טובה כשהמאמן מכיר אותנו" (עמית מצפה)

בן-שמעון - הוביל את ק"ש להופעה היסטורית בליגת העל ובאופ"א
רן בן שמעון שיחק כבלם במכבי פתח תקוה ועבר להפועל חיפה, עמה זכה באליפות בשנת 1999 בעונה גדולה בה שיחק ביחד עם ג'ובני רוסו, עופר טלקר ודודו אוואט.

אחרי שפרש עבר לתחום האימון וקיבל לידיו את קבוצת הנוער של מכבי תל אביב, אותה הוביל לזכיה באליפות. משם רצה בן שמעון לאמן קבוצת בוגרים וקיבל לידיו את אותה הפועל חיפה בשורותיה שיחק, כשהמטרה היתה ברורה, להוביל את הקבוצה לליגת העל.

אחרי שנכשל במשימה מונה בן שמעון למאמן עירוני קרית שמונה, כששוב המטרה היתה לעלות ליגה. במקום שאייל לחמן ושמעון הדרי נכשלו לפניו, הצליחו בן שמעון להוביל את הקבוצה הצפונית בפעם הראשונה בהיסטוריה שלה לליגה הבכירה.

אלי כהן. יש לו כבר מחליף (אור שפונדר)
אלי כהן. יש לו כבר מחליף (אור שפונדר)

אומרים שהעונה הראשונה בליגת העל קשה? לא עבור בן שמעון שהצליח בעזרת אוסף שחקנים לא מוכר במיוחד אבל מאוד נחוש להוביל את הקבוצה למקום שלישי בליגה ולהופעה היסטוריה בגביע אופ"א.

ב-20/3/2008 החליט הבעלים של מכבי ת"א, אלכס שניידר שמאמן קרית שמונה, רן בן שמעון יהיה זה שיוביל את הצהובים בעידן שאחרי לוני הרציקוביץ'. גם בירוקים של יעקב שחר רצו את המאמן, אך בן שמעון, שאימן כאמור בנוער של הצהובים, החליט להגיע דווקא לקרית שלום.

בתום העונה, בה סיימה קרית שמונה במקום ה-3 בליגה, הוצג בן שמעון כמאמן מכבי בצורה רשמית. מאור בוזגלו, אילייה יבוריאן חתמו בקבוצה אליהם הצטרף גם איגור טומאסיץ', מי שיהיה בעתיד השחקן שסימל יותר מכולם את הכישלון של בן שמעון.

רן בן-שמעון. אחרי תקופה לא מוצלחת במכבי ת
רן בן-שמעון. אחרי תקופה לא מוצלחת במכבי ת"א, הוא חוזר לצפון (אור שפונדר)

באימון הבכורה, שפוצץ כמובן, אמר בן שמעון על הקבוצה המתגבשת: "אני בטוח שתהיה לנו קבוצה טובה, ויש לנו כבר עכשיו קבוצה טובה. אני מקווה שנמצא את הדרך לשלב את הצעירים ואת שחקני הבית של המועדון בעונה הבאה".

למרות כמה תצוגות לא טובות בגביע הטוטו, מכבי הגיעה למחזור הראשון וניצחה 1:2 את בני יהודה. משחק הליגה השני שלו זימן לבן שמעון קרב מול בית"ר ירושלים בטדי. מכבי נתנה פייט לדאבליסטית, אך סיימה ב-0:0. בן שמעון קרא קריאות גנאי לשופט והורחק מהמגרש. בוועדת המשמעת הורחק בן שמעון לשני משחקים נוספים.

הצרות החלו מהמשחק הביתי מול מכבי נתניה באיצטדיון ר"ג הקבוצה הפסידה 1:0 משער בדקות האחרונות של ביוואן פרנסמן ולאחר מכן סיימה ב-0:0 שלישי הפעם מול הכח עמידר ר"ג. הקהל כבר החל לאבד את הסבלנות.

רן בן-שמעון. האיש שלקח את קרית שמונה לגביע אופ
רן בן-שמעון. לקח את קרית שמונה לגביע אופ"א

אחר כך הגיע ההפסד המשפיל בחיפה, בו פיגרה הקבוצה 3:0 והצליחה לגרד הפסד מינימלי של 3:2 והמשחק האחרון של המאמן בקבוצה, מול קבוצתו לשעבר, קרית שמונה, בו הפסידה הקבוצה 1:0 והתרחקה עד כדי 11 נקודות ממכבי חיפה.

לראשי מכבי ת"א לא נשארה ברירה ואחרי 8 משחקי ליגה וכ-4 חודשים כמאמן הצהובים, פוטר בן שמעון על ידי הבעלים, אלכס שניידר, שהחליט להפקיד את המושכות בידי אבי נמני ומרקו בלבול.     

העונה של ק"ש: הופעה היסטורית באירופה, יכולת דלה בליגה
העונה של קרית שמונה נפתחה דווקא בתחושה טובה. מישל דיין עמד על הקווים והקבוצה עשתה היסטוריה והופיעה לראשונה בגביע האופ"א. בשלב הראשון, דילגה הקבוצה של איזי שרצקי מעל מוגרן המונטנגרית ובשלב לאחר מכן, נפגשו עם המועדון הבולגרי, ליטקס לובץ'. 

שרצקי ובן-שמעון. חוזרים לעבוד ביחד
שרצקי ובן-שמעון. חוזרים לעבוד ביחד

למרות תיקו חוץ בבולגריה, הפסידו חניכיו של דיין בקרית אליעזר והודחו מן המפעל. גם הליגה לא התחילה בצורה מושלמת והקבוצה לא הצליחה להבקיע אף שער ב-3 מחזורי הפתיחה, כאשר סיימה פעמיים ב-0:0 והפסידה 0:2 לאשדוד.

במחזור הרביעי הגיע הניצחון הראשון - 0:1 על בני יהודה ואחרי ניצחון נוסף, הפעם בבית, על בית"ר ירושלים ונראה היה שהקבוצה עולה על הדרך הנכונה, אולי בדרך להופעה נוספת באירופה.

אבל מהר מאוד הבינו בקרית שמונה שכנראה משהו לא עובד בקבוצה. השחקנים של מישל דיין הפסידו 5 מתוך 7 המשחקים הבאים, כאשר רק מול הגדולות - מכבי חיפה ומכבי ת"א מצליחה הקבוצה להשיג נקודות, כשאפילו הכח עמידר ר"ג יוצאת מהצפון עם נקודות.

איזי שרצקי ומישל דיין. המינוי המפתיע לא עבד (איתי חסיד)
איזי שרצקי ומישל דיין. המינוי המפתיע לא עבד (איתי חסיד)

לאיזי שרצקי נמאס מהתוצאות החלשות והחליט לפטר את מישל דיין ולהביא במקומו את אלי כהן, שלא אימן מאז שעזב את בני יהודה בעונה שעברה. אמנם הקבוצה לא הפסידה את שני המשחקים הבאים, אך גם לא ניצחה והמצב לא השתפר.

ב-14 משחקים תחת אלי כהן ניצחה הקבוצה רק פעם אחת, את מכבי חיפה בבית, וההפסד האחרון - 1:0 להכח עמיד ר"ג - הוריד את הקבוצה למקום האחרון בטבלה ואילץ את אלי כהן להתפטר.
 

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */