יום חמישי, 18.04.2024 שעה 13:36
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

מכבי ת"א לאן? תלוי בשניידר, גם במאיר שמיר

הבעלים של הצהובים ספג מכה כלכלית ומתכוון למצוא שותף (עדיף מאיר שמיר) או לקצץ בחצי את התקציב בעונה הבאה. מי יעזוב, מי יישאר ומה יהיה עם נמני?

|
אלכס שניידר ומאיר שמיר. תלוי בהם
אלכס שניידר ומאיר שמיר. תלוי בהם

גורל העונה הבאה של מכבי תל אביב אמור להיקבע בסוף החודש הקרוב. הבעלים אלכס שניידר, שנמצא בקשר רציף עם אנשי המועדון, צריך לגבש את ההחלטות שלו לגבי תקציב הקבוצה בעונה הבאה, מה שעדיין לא עשה.

כזכור, כפי שפורסם בעבר ב-ONE, שניידר הציע לאיש העסקים מאיר שמיר להיכנס כשותף במועדון ולקחת על עצמו את הניהול השוטף. כפי שידוע עד כה, שמיר לא השיב באופן סופי לשניידר, וכאמור בסוף החודש הקרוב יהיה זה הדד ליין מבחינת שניידר להעמדת התקציב לעונה הבאה.

שותף בניהול - או קיצוץ חד
"כרגע אנחנו לא יכולים לעשות שום דבר", מסביר ל-ONE גורם בקבוצה. "אי אפשר לקחת החלטות כל עוד לא נדע מה תקציב הקבוצה לעונה הבאה. אפשר לחפש מהיום עד מחר שחקנים אבל זה לא יעזור, כי אנחנו לא יודעים איזה תקציב אלכס יעמיד".

שניידר נמצא כעת בתקופה קשה בעסקיו. הטייקון הפסיד מאות מליונים של דולרים כמו רוב עשירי המשק בעקבות המשבר הכלכלי החריף שפקד את העולם בשנה וחצי האחרונות. מקורבים לשניידר יודעים לספר כי למרות מצב עסקיו, הוא לא חשב לרגע לעזוב את המועדון.

עד לסוף החודש הקרוב יפעיל שניידר לחץ על מספר גורמים בשוק שעשויים להצטרף אליו בניהול הקבוצה ובראש ובראשונה כאמור איש העסקים מאיר שמיר. במידה ושניידר לא יצליח בסופו של דבר לצרף שותף למועדון, יקוצץ תקציב הקבוצה ב 50 אחוז לפחות אם לא יותר.

מאיר שמיר. יגיע לקרית שלום? (ניר בוקסנבאום)
מאיר שמיר. יגיע לקרית שלום? (ניר בוקסנבאום)

תקציב מכבי תל אביב עומד כיום על סכום מוערך של כ-70 מליון שקלים. משמעות הקיצוץ הינו הצעות נמוכות יותר של המועדון לשחקנים בעונה הבאה, ואפשרות של קיצוץ בחוזים של שחקנים, אך לא נראה כי במכבי יקצצו את החוזים של שחקניהם בכל מקרה.

מה יהיה עם נמני?
מעניין לראות איזו קבוצה נראה בעונה הבאה. מבחינת עמדת המאמן, אבי נמני עדיין לא הודיע לראשי המועדון כי הוא נשאר בתפקיד בעונה הבאה, אך כבר עכשיו ברור כי נמני פועל בניסיון למצוא שחקנים חדשים לשנה הבאה למרות שהודעה מסודרת על הישארותו לא יצאה עדיין.

ראשי המועדון הבהירו כי רק אבי נמני יהיה זה שיחליט על עתידו בקבוצה ונמני צפוי להודיע בסוף החודש לאחר שידע מה תקציב המועדון לעונה הבאה, להודיע האם הוא נשאר מאמן מכבי ת"א או לא.

במועדון טוענים כי יישאר כל עוד יירצה בכך (אור שפונדר)
במועדון טוענים כי יישאר כל עוד יירצה בכך (אור שפונדר)

עפ"י המסתמן נראה כי נמני יישאר מאמן הקבוצה גם בעונה הבאה וייתכן כי תצורף אליו דמות נוספת. במכבי לא פוסלים את האפשרות שבסופו של דבר ינחת בישראל איש מקצוע זר שיעמוד לצידו של נמני ומרקו בלבול, שאמור להישאר גם הוא במועדון.

מבחינת סגל השחקנים, השחקן הראשון שיעזוב את הקבוצה בקיץ הקרוב יהיה הקשר הליברי המאכזב דולי ג'ונסון שמפגין יכולת פושרת למדי מאז שהגיע למכבי ת"א בקול תרועה.

ג'ונסון סופסל בניצחון האחרון של מכבי מול קרית שמונה, ונראה כי הוא ימשיך לחמם את ספסל המחליפים כל עוד ליאור ז'אן ומושיקו מישאלוף יתפקדו בצורה טובה במרכז הקישור של הקבוצה. במכבי יודעים כי לא תהיה בעיה למצוא קבוצה חדשה לג'ונסון שנחשב לכוכב בשוודיה.

דולי ג´ונסון. הראשון שצפוי לעזוב (אור שפונדר)
דולי ג´ונסון. הראשון שצפוי לעזוב (אור שפונדר)

איגור טומאסיץ' מפתיע לטובה
מי שהפתיע בחודשים האחרונים הוא הבלם איגור טומאסיץ'. הקרואטי, שקיבל אזרחות בולגרית ואף משחק בנבחרת הלאומית של בולגריה, השתפר באופן ניכר מאז שחזר מפציעה ברגלו.

טומאסיץ' התחיל רע מאוד את העונה וירד לספסל לאחר מספר מחזורים, לא לפני שהספיק לעשות טעויות מביכות. אז דיברו במועדון על חוסר ביטחון וכנראה שזה מה שהיה חסר לטומאסיץ'. הבלם חזר לפני חודשיים וחצי מפציעה היישר להרכב מכבי תל-אביב.

אבי נמני החליט להציב את טומאסיץ' בעמדת הקשר האחורי ולא בעמדת הבלם, הצבה שהוכיחה עצמה מהרגע הראשון. במשחקים האחרונים טומאסיץ' חזר לשחק לצידו של אבי יחיאל בהגנה ואף השלים צמד משחקים בינלאומיים עם נבחרתו בשבוע שעבר והציג יכולת טובה.

איגור טומאסיץ´. פתח רע, אבל השתפר בהמשך (אור שפונדר)
איגור טומאסיץ´. פתח רע, אבל השתפר בהמשך (אור שפונדר)

טומאסיץ' חזר לנבחרת בולגריה לאחרונה, לאחר שכבר הודיע על פרישה בעקבות רצונו להתרכז בנעשה במכבי תל-אביב. השחקן עצמו קנה לעצמו את המקום לעונה הבאה, ואם בינואר דובר על טומאסיץ' כשחקן הראשון שהיה צפוי לעזוב, הרי שיכולתו הטובה בתקופה האחרונה, הקנתה לו ככל הנראה מקום בסגל של מכבי גם בעונה הבאה.

למרות הבעיות הצפויות בתקציב בעונה הבאה, אבי נמני מתכוון לבנות קבוצה יציבה ומאוזנת. נמני אמר בשבת לאחר ניצחון הבית 2:3 בבלומפילד על קרית שמונה, כי גם בעונה הבאה מכבי לא תתמודד על תואר האליפות. נמני מוריד כבר מעכשיו את הציפיות לעונה הבאה ומקווה כי בלי הציפיות והלחץ הגדול שיש כל עונה על הקבוצה, אולי מכבי תצליח להפתיע בשנה הבאה עם תקציב קטן יותר.

זנדברג ואבו חצירא על הכוונת
כפי שפורסם לראשונה ב-ONE לפני כחודש, מיכאל זנדברג הוא השחקן הישראלי הראשון שמכבי תל-אביב רוצה להביא. זנדברג מסיים חוזהו בבית"ר ירושלים, והסיכויים שיגיע לקרית שלום די גבוהים. כאמור שגם הבאתו של זנדברג תלויה בתקציב של מכבי תל-אביב.

זנדברג. הגעתו תלויה בתקציב של שניידר
זנדברג. הגעתו תלויה בתקציב של שניידר

נראה שבמקרה שהתקציב יקוצץ ביותר ממחצית, בקבוצה יצטרכו לקבל החלטות שונות, האם להשקיע שוב את מירב התקציב שיתקבל במספר מצומצם של שחקנים שעלותם גבוהה, או לחלק את התקציב באופן שווה ולהביא מספר גדול יותר של שחקנים שעלותם נמוכה יותר.

עוד שחקן שצפוי להגיע לקבוצה של אלכס שניידר בעונה הבאה הוא חלוץ הפועל פתח-תקוה, שמעון אבו חצירא שכבר קיבל פניה ממכבי בחודש ינואר. נמני רצה את אבו חצירא אצלו בקבוצה, אך לבסוף המהלך לא יצא אל הפועל לאחר פיצוץ המו"מ בין מכבי להפועל פ"ת. בעונה הבאה כאמור, צפוי החלוץ ממלאבס ללבוש את החולצה הצהובה.

כמו כן, גם בעמדת השוער בקבוצה עדיין לא הגיעו להחלטה סופית. מצד אחד, דראגוסלב יבריץ' הוא שוער יציב כבר שנה שנייה בקבוצה והביא לה לא מעט נקודות ליגה, מצד שני, מכבי רוצה להביא שוער ישראלי ולפנות את העמדה הזו בכדי להביא זר למרכז השדה. שמו של אוהד כהן עלה בעבר אך לשוער יש חוזה לעונה נוספת במכבי פ"ת, דבר שיכול להכשיל את הניסיון של הצהובים להעברתו של אוהד כהן לקרית שלום.

אוהד כהן. גם הוא על הכוונת של מכבי ת
אוהד כהן. גם הוא על הכוונת של מכבי ת"א (אמיר לוי)

אנשי הקבוצה תולים תקוות כי עד לסוף החודש הקרוב, יצליח אלכס שניידר למצוא שותף שירכוש ממנו אחוזים על המועדון ויכנס כאמור לניהול השוטף. במידה ושניידר אכן יצליח למצוא שותף שכזה, תקציב מכבי תל-אביב לא יפגע כלל ואז התוכניות ישתנו בהתאם.

מקווים להיפטר מהחוזים היקרים
במידה ושניידר אכן יכניס שותף לקבוצה, צפוי נמני לקבל כסף רב לחיזוק בעונה הבאה לאחר שישתחרר מלא מעט שחקנים. חוזהו של דולי ג'ונסון מוערך בכ-400 אלף יורו, כמוהו גם חוזהו של רודי חדד שמושאל לקבוצה שאטורו מהליגה השנייה בצרפת ויחזור לקבוצה בתחילת העונה הבאה. במכבי ינסו למכור את חדד ובכך לחסוך את עלות חוזהו הגבוהה.

מצבת שחקני הבית במכבי תשונה גם היא. במועדון טוענים, כי מספר שחקני בית יעזבו בתום העונה הנוכחית. "יש שחקני בית שנמצאים במכבי ת"א כבר כמה שנים והם עומדים עם מכבי במקום ולא מצליחים להתקדם. אז למה שהם יישארו עוד שנה?" – טענו גורמים בקבוצה.

מישאלוף ואבי יחיאל. אחד יעזוב בוודאות, השני לא ברור (עמית מצפה)
מישאלוף ואבי יחיאל. אחד יעזוב בוודאות, השני לא ברור (עמית מצפה)

מושיקו מישאלוף יקבל הצעה לחוזה חדש בקבוצה, אך הסיכויים שיישאר במכבי בעונה הבאה לא גבוהים. השחקן עצמו מחפש אופציה בחו"ל וייתכן כי אף ישחק בקבוצה אחרת בישראל, כאשר מכבי נתניה הביעה בו התעניינות לפני שנה.

בלם הקבוצה אבי יחיאל, לא צפוי להמשיך עונה נוספת כפי שפורסם ב-ONE כבר לפני שלושה חודשים. יחיאל אמנם התגבר על התקופה הלא טובה שעברה עליו, אך במכבי רוצים להביא שחקני הגנה חדשים כחלק מהמהפכה שדובר עליה.

במכבי תל-אביב קיבלו בכעס את הודעתו של תמיר כחלון שהבהיר כי הוא אינו רוצה לחזור לקבוצה בעונה הבאה. כחלון מושאל לבני יהודה ממכבי ומעדיף להישאר בשכונה, שם הוא מאמין כי יקבל הזדמנויות. במכבי הבהירו כי כחלון נמצא תחת חוזה, ובמידה וירצה להשתחרר ממנו הוא יאלץ לשלם למועדון או להביא קבוצה שתיקח אותו ותשלם פיצויים למכבי תל-אביב.

אסור לפספס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
נגןאיראן: השוער ספג מכות רק כי חיבק אוהדת
איראן: השוער ספג מכות בגלל שחיבק אוהדת
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */