יום שלישי, 19.03.2024 שעה 07:01

אלתרמן וביכמן ניצחו בתחרות השחיה של אס"א

הבוקר השלישי של התחרויות נפתח עם מקצה השחיה ל-2.5 קילומטר. בגברים זכה הטריאתלט ובנשים השיאנית למרחקים ארוכים (צוות ONE, אילת)

|
דן אלתרמן. יוצא ראשון מהמים (שי לוי)
דן אלתרמן. יוצא ראשון מהמים (שי לוי)

"מה אתה עושה כשאתה קם בבוקר?", שואל אריק איינשטיין בשירו, והתשובה של כ-60 שחיינים ושחייניות המשתתפים בטורניר אס"א 2009 באילת היא, קמים לשחות.

הבוקר השלישי של תחרויות אס"א באילת נפתח היום (שלישי) עם מקצה השחיה למרחק של 2.5 קילומטר אשר נערך בחוף מפרץ השמש.  

בין המתחרים השתתפו שני הטריאתלטים, דן ורם אלתרמן, גיא כפתורי מאוניברסיטת תל אביב, והשיאנית לשחיה במרחקים ארוכים, עדי ביכמן, מהמכללה האקדמית תל אביב.

הקור העז לא מנע מהשחיינים לרוץ למי-הים ולעבור את המסלול הארוך והמייגע. מי שסיים את המסלול ראשון אצל הגברים, היה דן אלתרמן שעשה זאת ב-34:05 דקות. מיד אחריו הגיע גיא כפתורי שעצר את השעון על 34:06 דקות. אחיו של אלתרמן, רם, סיים שלישי כשעשה זאת ב-34:07 דקות.  

כפתורי לא הסתיר את התרשמותו מהתחרות כולה: "מטורף לקפוץ למים כל כך מוקדם, אבל היה כיף חיים, המים בטמפרטורה בסדר וכשאתה שוחה זה עוד יותר מחמם".

אליפות השחיה למרחקים ארוכים

על כך שסיים במקום השני הוסיף: "קודם כל באתי ליהנות, אני מאמין שהאלתרמנים הגיעו עייפים מהאימונים והם לא בכושר. גם אני לא בכושר, ככה שאני רואה את התוצאה הזאת כמקרית לחלוטין".

על כך שהוא שוקל לשוב ולהתחרות באופן מקצועי אמר כפתורי: "אני חושב לחזור ולהתחרות באופן רציני אולי לקראת המכביה. השיקולים הם הלימודים והזמן שצריך להשקיע. נשקול ואולי נחזור ונקווה שנעשה משהו טוב".

גיא כפתורי מתנגב אחרי שסיים שני (שי לוי)
גיא כפתורי מתנגב אחרי שסיים שני (שי לוי)

במקצה הבנות, ביכמן סיימה ראשונה במרחק של 34:45 דקות, הילה מימון סיימה שניה ב-36:49 דקות.

ביכמן הודתה בסיום: "הייתי רוצה להיות בשעה כזו במיטה, אבל זה ספורט ואנחנו נהנים בכל רגע. באנו להתחרות ובאנו לייצג את הנבחרות ואני מקווה שעשינו את זה בכבוד". 

"זאת הפעם הראשונה שלי בתחרות של אס"א באילת, הופתעתי לטובה", ציינה ביכמן, "אני רוצה לציין לטובה את כל מי שארגן את התחרויות. מה שיגרום לספורט להתרומם ולהביא אנשים לצפות בו הרי זה משובח". 

אמנם ביכמן סיימה את המקצה של הבנות ראשונה, אך אם לא הייתה נעשית הפרדה בין הגברים לנשים הרי שביכמן הייתה מסיימת רביעית. על כך שאינה יכולה להתחרות גם בגברים אמרה: "בסופו של דבר, הגברים באמת יותר חזקים מאיתנו. בשחייה יש לנשים יתרון, השומן שמציף אותנו וכדומה. יש פה את מיטב הספורטאים בארץ. אני שמחה שיש לי את הכבוד להשתתף ולעודד אותם הלאה".       

ביכמן יוצאת מהמים ראשונה במקצה הבנות (שי לוי)
ביכמן יוצאת מהמים ראשונה במקצה הבנות (שי לוי)

אסור לפספס
נגןהצצה לחופשה החלומית של משפחת רונאלדו
הצצה לחופשה החלומית של משפחת רונאלדו
נגןהסדרן נרדם בזמן המשחק, הקהל המציא לו שיר
הסדרן נרדם בזמן המשחק, הקהל המציא לו שיר
נגןספיד כובש שער מרהיב עם סלטה במספרת
ספיד כובש שער מרהיב עם סלטה במספרת
נגןחלטורה: רונאלדו הולך במרפסת ומצלם פרסומת
חלטורה: רונאלדו הולך במרפסת ומצלם פרסומת
/* LAST / NEXT ROUNDs */