יום שבת, 04.05.2024 שעה 22:17

מנהל טורניר דובאי: שחר פאר תיצור אנטגוניזם

סאלח טאלק התייחס להשארתה של הישראלית מחוץ לטורניר: "הקהל עלול היה להחרים את האירוע ולסכן את השחקנים". ציפי אובזילר הודחה מטורניר בוגוטה

|
שחר פאר. חששו מנוכחותה (רויטרס)
שחר פאר. חששו מנוכחותה (רויטרס)

הסערה הגדולה שחוללה בעולם הטניס השארתה של שחר פאר מחוץ לטורניר דובאי, אילצה כנראה את מארגני הטורניר לצאת בהכרזה רשמית, כדי למנוע את ההידרדרות המואצת במעמדו של הטורניר ובעתידו.

"נוכחותה של שחר פאר בטורניר בארץ מזרח תיכונית, היתה עלולה ליצור אנטגוניזם בקרב הקהל במגרש בעקבות הדיווחים הטלוויזיונים על המלחמה בעזה", אמר היום סאלח טאלק, מנהל הטורניר.

"פאר היתה עדה להפגנות נגדה בטורניר אוקלנד רק לפני מספר שבועות, וזה עורר דאגה בקשר לשלומה וביטחונה. אם היו נערכות כאן הפגנות דומות, היה קיים סיכוי שהטורניר כולו היה מוחרם ע"י הקהל", מוסיף טאלק.

"אנחנו לא שואפים לערבב פוליטיקה וספורט, אבל עלינו להיות רגישים לעניינים האחרונים באזורינו ולא לסכן את השחקנים שהגיעו לכאן, או את אוהדי הספורט מכל העולם".

רוזאנו העיפה את סאפינה
ובינתיים בטורניר דובאי, ללא שחר פאר: הפתעה גדולה חוללה היום וירג'יני רוזאנו מצרפת (58) כשהעיפה את דינארה סאפינה, המדורגת שניה בעולם, כבר אחרי משחק אחד בטורניר (סאפינה עלתה אוטמטית לסיבוב השני) עם 4:6 ו-2:6.

דינארה סאפינה (רויטרס )
סאפינה. הופתעה כבר בסיבוב השני (רויטרס )

סאפינה פתחה עם יום הגשות נוראי ונשברה פעמיים בתחילת המערכה הראשונה. רוזאנו הוליכה 0:4 ו-1:5. הרוסיה התאוששה והתקרבה עם 5:4, אך רוזאנו הגישה בהצלחה למערכה. התסריט חזר שוב במערכה השניה. סאפינה נשברה בפתיחה, נקלעה לפיגור 2:0 ו-5:2, ממנו כבר לא חזרה, כפי שעשתה פעמים רבות בעבר.

המדורגת 3, ילנה ינקוביץ', עברה לשמינית הגמר עם 3:6 ו-2:6 לא פשוט, על מוניקה ניקולסקו מרומניה. "היה קשה לעבור מהאולם בפאריס לחום כאן. היה קשה לקרוא את היריבה שלי, אז התמקדתי בטניס שלי", אמרה הסרבית בסיום.

ונוס וויליאמס, המדורגת 6, הביסה את אנסטסיה פאבליצונקובה הרוסיה בת ה-17, אלופת שלושה גראנד סלאמים לנוער, 0:6 ו-1:6 והראתה לה כי הדרך בבוגרות עוד ארוכה. "היא מאוד מוכשרת, אבל שיחקתי טוב היום", אמרה וויליאמס.

ונוס וויליאמס. ניצחה בקלות ועלתה לסיבוב הבא (Gettyimages)
ונוס וויליאמס. ניצחה בקלות ועלתה לסיבוב הבא (Gettyimages)

המדורגת 11, מריון ברטולי, התקרבה עוד קצת לטופ 10 כשניצחה 6:7, 6:3 ו-3:6 את פרנצ'סקה סקיהבונה מאיטליה. קאיה קנאפי מאסטוניה, יריבת ישראל בפדרציה באפריל, העיפה את סאניה מירזה ההודית עם 5:7 ו-2:6.

סרינה וויליאמס שמטה ארבעה משחקונים ראשונים, לפני שהתאוששה וניצחה את שרה אירני האיטלקיה 6:4, 2:6 ו-0:6. "התחלתי חלש, היה קשה להתרגל לתנאים, וגם לא אהבתי את הסוג של הכדור בטורניר הזה", התלוננה סרינה. אלנה דמנטייבה ניצחה בפעם ה-500 בקריירה את סיביל באמר האוסטרית, 5:7 ו-2:6.

שבועיים לפני הדייויס: הראל לוי גבר על רינקוויסט
זריקת עידוד לנבחרת הדייויס של ישראל, שבועיים לפני המפגש במאלמו מול שבדיה במסגרת הסיבוב הראשון של הבית העליון.

המחבט מספר שתיים של הנבחרת, הראל לוי, 249 בעולם, גבר היום בסיבוב הראשון של טורניר בלגרד על מי שעתיד להיות כנראה המחבט מספר שתיים של השבדים, ביורן רינקוויסט, המדורג 216 בעולם 6:7 ו-4:6. לוי, המלווה בבלגרד ע"י עמוס מנסדורף, שמר על הגשותיו לאורך המשחק כולו ואף היכה 9 אייסים.

הראל לוי.  (גבע תלם)
הראל לוי. ניצחון חשוב שיוסיף לביטחון לפני גביע הדייויס (גבע תלם)

עובדת הניצחון מעודדת גם עקב העובדה שהמשטח באולם בבלגרד אמור להיות דומה למשטח במאלמו. לוי ורינקוויסט שמרו על ההגשות במערכה הראשונה, בשובר השוויון לוי הצליח לברוח ל-3:5 ו-4:7 בסיומו.

במערכה השניה הצליח לוי לשבור ל-3:4, בפעם הראשונה במשחק, רינקוויסט די התעצבן ולוי המשיך עם ההגשה עד לסיום עם 4:6. בשמינית הגמר יתמודד לוי, שעבר שלושה סיבובי מוקדמות, עם המדורג 151 בעולם, קרול בק מסלובקיה. מאוחר יותר הערב ישחק לוי בטורניר הזוגות לצידו של סאם וורבורג מארה"ב, איתו זכה בכמה טורנירים בשנה שעברה.

ציפי אובזילר הודחה הערב בסיבוב הראשון של טורניר ה-WTA על החימר בבוגוטה ע"י פטרישיה מאייר האוסטרית (92) לאחר שהפסידה בתוצאה 6:2 ו-6:3. אובזילר (179) עברה שלושה סיבובי מוקדמות כדי להיכנס לטורניר.
 

אסור לפספס
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */