יום שבת, 20.04.2024 שעה 18:10

הצעירה חגגה עם 1:4 על מולדובה, צמד לביטון

איווניר וחניכיו רשמו ניצחון בכורה בקדנציה הנוכחית. דודו ביטון עלה כמחליף וכיכב, צ'קול ולביא האשדודים הצטרפו לחגיגה. לוינטה רק צימק למולדבים

|
הנבחרת הצעירה חוגגת על חשבון מולדובה (שי לוי)
הנבחרת הצעירה חוגגת על חשבון מולדובה (שי לוי)

בשעה טובה ולאחר שני הפסדים רצופים, נבחרתה הצעירה של ישראל השיגה  הערב (רביעי) ניצחון בכורה במסגרת ההכנה למוקדמות יורו 2011 -  1:4 על מולדובה, במשחק שנערך לעיני 50 צופים בנס ציונה.

לרשותו של מוטי איווניר עמד סגל חסר, ממנו נעדרו אייל גולסה ומוחמד גאדיר (השוהים באיטליה עם קבוצת הנוער של מכבי חיפה), גיא אסולין שמחלים מפציעה ואלמוג כהן, שפצוע גם כן.

פתיחת המשחק היתה שייכת למולדבים, ששלטו ללא עוררין על כר הדשא והדביקו כדור לקורת שערו של אריאל הרוש בדקה ה-9.

לאחר מחצית נטולת שערים ביצע איווניר ארבעה חילופים ששינו לחלוטין את אשר נעשה על המגרש. בדקה ה-59 פתח מגן מ.ס. אשדוד, רחמים צ'קול המחליף, את מסכת השערים עם כדור חופשי נהדר מ-20 מטרים שנעצר ברשת הגבוהה - 0:1 לישראל.

16 דקות מאוחר יותר הכפיל דודו ביטון המחליף את התוצאה עם הקפצה אלגנטית מעל השוער המולדבי, סטפן סיקקי. החגיגה של הישראלים נמשכה דקותיים בלבד, אחרי שארתור לוינטה האורח ניצל ערבובייה ברחבה ודחק פנימה בכדי לצמק ל-2:1.

שלוש דקות בלבד לאחר מכן זכתה ישראל לכדור עונשין מ-11 מטרים אחרי שדודו ביטון הוכשל בתוך הרחבה. חלוצה של הפועל רעננה לקח בעצמו את הבעיטה ודייק בכדי לקבוע 1:3. דקה בתוך תוספת הזמן חתם מחליף נוסף, אמיר לביא, את תוצאת המשחק עם בעיטה חדה מתוך הרחבה - 1:4 בסיום לישראל.

דודו ביטון ורן אבוקרט חוגגים בסיום (שי לוי)
דודו ביטון ורן אבוקרט חוגגים בסיום (שי לוי)

אירוע אחד העיב במעט על החגיגה בנס ציונה כאשר איגור אנדרוניס האורח נפצע בדקה ה-26. לאחר אבחנה ראשונית התברר כי המולדבי שבר את ידו והוא פונה באמבולנס לבית החולים.

מחצית ראשונה
הפתיחה היתה שייכת למולדבים שלחצו בדקות הראשונות את הנבחרת המקומית. ההגנה שהציב מוטי איווניר נראתה מבולבלת, הירבתה לאבד כדורים והתקשתה לעבור את קו מחצית המגרש.

אושרי רואש. בלבול רב בהגנה הישראלית בפתיחת המשחק (שי לוי)
אושרי רואש. בלבול רב בהגנה הישראלית בפתיחת המשחק (שי לוי)

בדקה ה-9 האורחים הגיעו להזדמנות ממשית לכיבוש לאחר שאלכסנדרו פסקלסו נותר חופשי בתוך הרחבה הישראלית ובעט כדור שכבר הכניע את אריאל הרוש, אך למזלו של השוער העמוד הציל אותו ואת חבריו מספיגה.

המולדבים המשיכו לשלוט ובדקה ה-16 כדור חופשי של ארתור פאטארס מ-20 מטרים עקף את החומה הישראלית אך נעצר בידיו של אריאל הרוש, האיש העסוק בנבחרת  עד כה. 

איגור אנדרוניס הפצוע מפונה לבית החולים (שי לוי)
איגור אנדרוניס הפצוע מפונה לבית החולים (שי לוי)

בדקה ה-26 ביצע סרגיי קירילוב חילוף ראשון בשורות המולדבים - סטניסלב סולדג נכנס על חשבונו של איגור אנדרוניס, ששבר את ידו ופונה באמבולנס לבית החולים.

חניכיו של מוטי איווניר המשיכו להפגין משחק חלש להחריד ולא הצליחו לסכן את שערו של סטפן סיקקי אפילו לא פעם אחת במהלך חצי השעה הראשונה.

ביבראס נאתכו עם הכדור, אושרי רואש משקיף מאחור (שי לוי)
ביבראס נאתכו עם הכדור, אושרי רואש משקיף מאחור (שי לוי)

בדקה ה-33 סופסוף הזדמנות ראשונה לישראל - טוטו תמוז נותר לבדו מול סיקקי אחרי מסירה נהדרת של רן אבוקרט אך נתן לעצמו מקדמה גדולה מדי ואיפשר לשוער המולדבי להשתטח ולקלוט את הכדור. החמצה גדולה של החלוץ הבית"רי.

5 דקות להפסקה הגיע תמוז לעוד הזדמנות ענקית לאחר שקיבל כדור רוחב מביבראס נאתכו, אך בעט מזווית קשה החוצה. עד למחצית לא נרשם שינוי בתוצאה - 0:0 מאכזב בתום 45 דקות.

טוטו תמוז. החמיץ ברשלנות מול השוער המולדבי (שי לוי)
טוטו תמוז. החמיץ ברשלנות מול השוער המולדבי (שי לוי)

מחצית שניה
מוטי איווניר ביצע ארבעה חילופים עם תחילת המחצית השניה והכניס את גיל שוחט, דודו ביטון, עומר דמארי ועידן ורד על חשבונם של אריאל הרוש, ביבראס נאתכו, טוטו תמוז וטל בן חיים.

דודו ביטון שהכניס חיים בהתקפה הישראלית עם כניסתו למשחק, הגיע בדקה ה-55 להזדמנות נהדרת לכבוש אחרי שקיבל מסירה מחן עזריאל, אך התמהמה ואיפשר לסיקקי לגלוש לרגליו ולקחת את הכדור.

עודד אלקיים נלחץ ע
עודד אלקיים נלחץ ע"י דומיטרו ברבינשי (שי לוי)

דקה 59 - ישראל עולה ל-0:1: רחמים צ'קול מעלה את הכחולים-לבנים ליתרון בשער יפהפה. מגן מ.ס. אשדוד בעט כדור חופשי מ-20 מטרים שהכניע את סיקקי ונעצר בפינה הימנית הגבוהה.

דקה לאחר השער ביצע איווניר חילוף נוסף במדי ישראל כשהכניס את דור מלול על חשבונו של חן עזריאל. 3 דקות מאוחר יותר חילוף גם אצל המולדבים - אלכסנדרו דיבוב יצא, יורי לבדובסקי נכנס.

הכדור של רחמים צ'קול נושק לרשת (שי לוי)
הכדור של רחמים צ'קול נושק לרשת (שי לוי)

חניכיו של מוטי איווניר המשיכו בקו העלייה שהחל בפתיחת המחצית השניה והגיעו ללא מעט הזדמנויות - ראשון היה זה דודו ביטון המצויין שפרץ באגף שמאל ושיחרר כדור חזק שנהדף ע"י השוער. בדקה ה-70 הגיע תורו של עומר דמארי לסכן את השער המולדבי, עם בעיטה חזקה מתוך הרחבה שנהדפה ע"י סיקקי המצוין.

דקה 75 - ישראל עולה ל-0:2: המארחים מצליחים להכפיל את התוצאה אחרי מהלך כדורגל משובח. עידן ורד המחליף מצא במסירה נהדרת את דודו ביטון, שנותר חופשי בתוך הרחבה והקפיץ באלגנטיות מעל השוער ופנימה.

דודו ביטון, רן אבוקרט ועידן ורד חוגגים את השני של ישראל (שי לוי)
דודו ביטון, רן אבוקרט ועידן ורד חוגגים את השני של ישראל (שי לוי)

דקה 77 - מולדובה מצמקת ל-2:1: ארתור לוניטה ניצל בלבול בהגנה הישראלית ומ-2 מטרים בעט באין מפריע פנימה. המולדבים חוזרים למשחק.

דקה 80 - ישראל עולה ל-1:3: דודו ביטון הוכשל בתוך הרחבה ע"י השוער המולדבי, מה שאילץ את השופט להצביע על הנקודה הלבנה. חלוצה של הפועל רעננה לקח את הפנדל בעצמו ודייק בדרך לצמד אישי.

דודו ביטון חוגג צמד אישי (שי לוי)
דודו ביטון. הביא את השינוי במשחק (שי לוי)

דקה 90+1 - ישראל עולה ל-1:4: אמיר לביא המחליף משלים את החגיגה הישראלית בנס ציונה. חלוצה של מ.ס. אשדוד נותר לבדו בתוך הרחבה ובעט מימין לשמאל כדור חד שחדר לרשת.

ישראל: אריאל הרוש (גיל שוחט, 46'), עודד אלקיים (אוראל דגני, 85'), ישראל ראש (רמי גרשון, 85'), דין מורי, רחמים צ'קול (גל שיש, 68'), ביבראס נאתכו (דודו ביטון, 46'), רן אבוקרט (אבי ריקן, 77'),  אושרי רואש (אמיר לביא, 85'),  טוטו תמוז (עומר דמארי, 46'),  חן עזריאל (דור מלול, 60'),  טל בן חיים (עידן ורד, 46').

מולדובה: סטפן סיקקי, סטפן קרולאן, דומיטריו בוגדן, איגור אנדרוניס (סטניסלב סולדג, 26'), אלכסנדרו פסקלסו (אולג אנדרוני, 77'), ארתור פאטראס, אלכסנדרו דיבוד (יורי לבדובסקי, 63'), דומיטריו ברבינשי, אלכסנדרו אנטוניק, ארתור לוניטה, אולק קלונין.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */