יום חמישי, 28.03.2024 שעה 19:29
ליגה ספרדית 23-24
7220-6429ריאל מדריד1
6434-6029ברצלונה2
6234-5929ג'ירונה3
5626-5029אתלטיק בילבאו4
5534-5429אתלטיקו מדריד5
4631-4229ריאל סוסיאדד6
4233-3429בטיס7
4032-3228ולנסיה8
3851-4729ויאריאל9
3842-3729חטאפה10
3732-2929לאס פלמאס11
3643-3329אוססונה12
3235-2629אלאבס13
3035-2529מיורקה14
2938-2529ראיו וייקאנו15
2844-3629סביליה16
2744-3229סלטה ויגו17
2240-2029קאדיס18
1458-3028גרנאדה19
1357-2829אלמריה20
לוח משחקים
  • קאדיס
  • שישי, 29/03, 23:00
  • גרנאדה
  • חטאפה
  • שבת, 30/03, 16:00
  • סביליה
  • אלמריה
  • שבת, 30/03, 18:15
  • אוססונה
  • ולנסיה
  • שבת, 30/03, 20:30
  • מיורקה
  • ברצלונה
  • שבת, 30/03, 23:00
  • לאס פלמאס
  • סלטה ויגו
  • ראשון, 31/03, 15:00
  • ראיו וייקאנו
  • ג'ירונה
  • ראשון, 31/03, 17:15
  • בטיס
  • אלאבס
  • ראשון, 31/03, 19:30
  • ריאל סוסיאדד
  • ריאל מדריד
  • ראשון, 31/03, 22:00
  • אתלטיק בילבאו
  • ויאריאל
  • שני, 01/04, 22:00
  • אתלטיקו מדריד

ברצלונה וריאל: הסופר קלאסיקו, ראש בראש

שתי היריבות הגדולות ייפגשו בקאמפ-נואו למפגש המרתק את כל אוהדי הכדורגל בעולם. ONE מכין אתכם למפגש עם השוואה בין הקטלונים לבלאנקוס

|
מסי וראול. מי יחגוג בסיום? (רויטרס)
מסי וראול. מי יחגוג בסיום? (רויטרס)

לאחר שבשבועות האחרונים אנחנו שומעים בכל פינה את המילה המפוצצת 'סופר קלאסיקו', הגיע הזמן שנבדוק אם יש לכך סיבה. ביום שבת ב-23:00 באצטדיון הקמפ-נואו ייערך הסופר-קלאסיקו הגדול של ספרד ואולי של הכדורגל האירופי, בין ברצלונה לריאל מדריד.

על פי הכושר הנוכחי של שתי הקבוצות, ועל פי רשימת הפצועים של ריאל מדריד, נראה כי ברצלונה "תטייל" להנאתה בדרך לניצחון קליל. אבל אם בכדורגל אי אפשר לנחש תוצאה, אז בטח שלא בסופר-קלאסיקו.

על מנת שאתם, גולשי ONE, תוכלו להגיע הכי מוכנים שאפשר למשחק הגדול, ערכנו השווה בין המאמנים, השחקנים ואפילו המחליפים של הקבוצות. לא מסכימים? חושבים אחרת? טקבקו!

מאמנים
פפ גוארדיולה: המאמן הקטאלוני שהגיע לברצלונה בתחילת העונה, הפך את הקבוצה, לפחות על פי היכולת הנוכחית, למכונה משומנת, מהנה ובלתי ניתנת לעצירה. עדיין קצת חסר ניסיון כמאמן. ציון: 7.5.

חואנדה ראמוס: מאמן מנוסה וכנראה גם ווינר גדול. זכה עם סבילה פעמיים בגביע אופ"א ועם טוטנהאם בגביע הליגה באנגליה. עבר שנה קשה בטוטנהאם אבל עדיין מאמן טוב. ציון: 7.5.

שוויון בעמדת המאמנים.

ראמוס במשחקו הראשון בריאל. הצלחה גדולה בסביליה (Gettyimages)
ראמוס במשחקו הראשון בריאל. הצלחה גדולה בסביליה (Gettyimages)

שוערים
ויקטור ואלדס: למרות שבארסה ספגה רק 9 שערים, קשה להגיד שלשוער יש חלק גדול בכך. ואלדס הוכיח לא פעם שאי אפשר לסמוך עליו, אך בעונה האחרונה הוא מראה שיפור קל. ואולי השיפור הוא בגלל היכולת הגבוהה של חוליית ההגנה שלו? כנראה שכן. ציון: 6.

איקר קסיאס: ביום ראשון נגד סביליה היה חלש מאוד. תחילתה של נפילה? אין סיכוי! קסיאס שוער ענק, כמעט ללא חסרונות, שהציל ועוד יציל את ריאל מדריד רבות. ציון 9.

יתרון גדול לריאל מדריד, קסיאס פשוט יותר טוב.

הגנה
מגן ימני -
דני אלבס: תשאלו את מאמן ריאל מדריד חואנדה ראמוס מה הוא חושב על אלבס ותבינו לבד כמה אלבס הוא שחקן גדול. מגן ימני כמעט מושלם בעל בעיטה חזקה ומדויקת, מהירות וכוח. למרות שלפעמים נראה כאילו אלבס מפקיר את ההגנה, הוא תמיד נמצא שם כשצריך אותו. ציון: 8.5.

דני אלבס. סילון ברזילאי בכנף ימין (רויטרס)
דני אלבס. סילון ברזילאי בכנף ימין (רויטרס)

סרחיו ראמוס: אחד השחקנים המשוגעים ביותר שיש. ראמוס, שנמצא בהתקפה יותר מבהגנה ומורחק כל שני וחמישי, הוא מגן קשוח ומהיר שלא כדאי להתעסק איתו. מסי, תיזהר.. ציון: 8.

מגן שמאלי -
אריק אבידל: לאחר מספר משחקים בהם לא שותף, אבידל היה חלק מה-0:4 על ולנסיה בשבוע שעבר, אבל חלק מינורי לחלוטין. אבידל הוא מגן שמאלי סביר, ויכול להיות שהוא אחת מנקודות התורפה הבודדות של בארסה. ציון: 6.5.

מיצ'ל סלגאדו: אוי ואבוי לריאל מדריד אם סלגאדו צריך לשחק בצד שמאל של ההגנה. הפציעות של היינצה ומרסלו פגעו קשות בריאל וסלגאדו ייאלץ להתמודד עם מסי. ייאלץ? אין לו שום סיכוי. ציון 5.

מיצ'ל סלגאדו חושב על מפגש עם מסי (רויטרס)
מיצ'ל סלגאדו חושב על מפגש עם מסי (רויטרס)

בלם -
רפאל מרקז: ללא ספק, העונה הטובה ביותר של מרקז בקריירה. המקסיקני נמצא במרכז ההגנה ויש לו חלק גדול בכך שבארסה ספגה רק 9 שערי ליגה ב-14 משחקים. ציון: 8.

פאביו קנבארו: בעבר, הבלם הטוב בעולם. כיום, עוד בלם טוב. קנבארו כבר מעבר לשיא ורואים את זה כמעט בכל משחק. למרות זאת, למשחקים גדולים הוא תמיד מופיע. ציון 8.

בלם -
קרלס פויול: בלא מעט משחקים העונה פויול שיחק יותר כמגן שמאלי וגם בתפקיד הזה פויול היה מעולה כהרגלו. לפי איך שזה נראה, נגד ריאל פויול יחזור לעמדת הבלם, ו-ויקטור ואלדס יוכל להיות רגוע... ציון: 9.

פויול (MobileONE)
פויול. איפה שלא תשימו אותו בהגנה, הוא יעשה את העבודה (רויטרס)

כריסטוף מצלדר: בהיעדר פפה והיינצה, מצלדר הופך להיות שחקן הרכב. גבוה וחזק, אבל ממש לא מהיר. התיאום של מצלדר עם קנבארו הכרחי מול בארסה, אחרת אטו יחגוג. ציון 7.

בעמדות ההגנה: ברצלונה 32 - ריאל 28. לשתי הקבוצות יש בעיה בצד שמאל של ההגנה, אצל ריאל זה הרבה יותר חמור.

קישור
יא יא טורה: גוארדיולה היה קשר אחורי והוא הופך את טורה אט אט לקשר אחורי מהטובים בעולם. לא מעט מהחופש שיש לשחקני ההתקפה של בארסה מגיע בזכות העבודה השקטה של טורה מאחור. ציון: 8.

צ'אבי: תענוג צרוף. למרות חסרונו של חברו הטוב אינייסטה, ואולי דווקא בגללו, צ'אבי שולט במרכז השדה, מנווט ומכוון את השחקנים ומראה לכולם שיש בעל הבית בקמפ-נואו. ציון: 8.5.

צ
צ'אבי. שולט במרכז השדה ובעל בית אמיתי (רויטרס)

סעידו קייטה/אלכסנדר חלב/איידור גיודנסון: לא משנה מי מהשחקנים יעלה בהרכב, הוא רק יצטרך להשתלב כראוי במערך הקבוצה. בארסה מסודרת ומאורגנת וקייטה, חלב או גיודנסון, שייכנסו למשבצת השייכת לאינייסטה, ינסו להביא את הערך המוסף. ציון: 7.

גאגו: אחד השחקנים החשובים במערך של ריאל מדריד. כאשר כל הקישור חושב התקפה, גאגו שם כדי לעצור מתפרצות. ציון: 7.5.

רפאל ואן דר וארט: הבעיטות החופשיות המצוינות שלו יכולות להכריע משחק, אבל במשחקים גדולים מידי הוא פשוט לא מורגש. בגלל ההיעדרות של שניידר, דיארה ורובן, לואן דר וארט תהיה הרבה אחריות. ציון: 7.5.

גוטי (רויטרס )
גוטי. ינפק מסירות מדויקות לראול? (רויטרס)

גוטי: ה-משחק של גוטי. השחקן הכי מנוסה בקישור של ריאל, ולבטח גם החכם ביותר. העובדה שריאל משחקת עם 4 קשרים ובארסה רק עם 3, עשויה לתת לגוטי חופש גדול. כמעט כל מסירה של גוטי מגיעה ליעדה ולפעמים מספיקה מסירה אחת לראול כדי... ציון: 8.

דרנטה: כפי הנראה, דרנטה יקבל מקום בהרכב של ריאל. האם הוא השחקן שיעשה את ההבדל? ממש לא נראה. דרנטה הוא שחקן טוב אבל לא יותר מזה, בריאל היו שמחים לראות אותו עולה מהספסל. ציון: 7.

בארסה תשחק עם 3 שחקנים בקישור, ריאל תשחק עם 4 שחקנים. לבארסה שחקנים טובים יותר אבל יכול להיות שהיתרון המספרי בקישור יהיה המפתח לניצחון של ריאל.

התקפה
תיירי הנרי: עונה לא רעה בכלל של הנרי, שמתחיל להבין את המערך של בארסה ולהיות חלק בלתי נפרד ממנו. בשבוע שעבר נגד ולנסיה הוא כבר כבש שלושער, ונגד ריאל הוא יצטרך לנצל את החופש שיהיה לו בגלל השמירה הצמודה על מסי ואטו. ציון: 8.

מסי (רויטרס )
מסי. הכי טוב בעולם, כבר אמרנו? (רויטרס)

מסי: ללא ספק, השחקן הכי טוב בעולם כרגע. בכלל לא משנה מי ישמור אותו, מסי יעבור אותו. במדריד צריכים להיות מודאגים מדבר אחד, מסי היה חלש מול ולנסיה, ומסי לא חלש פעמיים ברצף! שחקן זריז, חכם, מהיר, בעל דריבל מדהים ו-ווינר ענק. ציון: 9.5.

סמואל אטו: אוי, כמה שבמדריד מפחדים ממנו. אטו לא סולח לקבוצה שלא רצתה אותו כנער וכובש נגד הבלאנקוס פעם אחר פעם. צריך חצי הזדמנות כדי לכבוש ולפעמים אפילו פחות. 14 שערי ליגה ו-7 בישולים ב-13 משחקים בהם שותף העונה. ציון: 9.

ראול: השחקן החשוב ביותר של ריאל מדריד, המנהיג הבלתי מעורער של הקבוצה, ווינר ענק ושחקן שתמיד מופיע למשחקים גדולים. כמה קלישאתי ככה נכון. בלי ואן ניסטלרוי הפצוע, ראול הופך להיות משמעותי פי כמה וכמה. ציון: 9.

ראול. עוד סופר קלאסיקו לחלוץ הוותיק של ריאל (Gettyimages)
ראול. עוד סופר קלאסיקו לחלוץ הוותיק של ריאל (Gettyimages)

גונזאלו היגוואין: היגוואין בכושר פנטנסטי וכובש ללא הפסקה. ינסה לבוא מצד ימין ולנצל את חולשתו היחסית של אריק אבידל, כי את פויול ומרקז לא יהיה לו קל לעבור. ציון 8.5.

לברצלונה יש התקפה טובה יותר, שרצה מהר יותר, משחקת כדורגל יפה יותר, וכובשת יותר. לריאל מדריד יש את ראול, ולפעמים זה כל מה שצריך.

ספסל
ברצלונה: מנואל פינטו, ג'רארד פיקה, סילביניו, חלב/קייטה/גיודנסון, בוז'אן ופדרו רודריגז. לבארסה אין שמות מפוצצים יותר מידי על הספסל, אבל יש לה ספסל מספיק טוב שיכול להביא שינוי למשחק. ציון 7.5.

בוז'אן. יכול להיות האס מהספסל של גווארדיולה (רויטרס)
בוז'אן. יכול להיות האס מהספסל של גווארדיולה (רויטרס)

ריאל מדריד: ייז'י דודק, חאבי גארסיה וחאבייר סאביולה יהיו שם וכנראה גם גורקה, צ'מה אנטון, פאלנסה ואלברטו בואנו. מכת פציעות והרחקות שכוללת את: פפה, היינצה, מרסלו, טורס, שניידר, דיארה, דה לה-רד ורוד ואן ניסטלרוי, משאירה את ריאל עם שמיכה קצרה מאוד. ציון: 5.

לברצלונה יש שחקנים טובים על הספסל, לריאל יש שחקנים טובים מאוד ביציע.

לסיכום: ההרכב של בארסה טוב יותר, בטח בכושר הנוכחי ובגלל הסגל החסר של ריאל מדריד. בסופר קלאסיקו כמו באומנות, אין דבר כזה שאין דבר כזה ולכן צפויות הפתעות. 2:3 לריאל מדריד.
 

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */