יום שישי, 19.04.2024 שעה 00:04
דורון טימור

ימים של שינוי

דעה: הבחירות המקומיות ביום שלישי ישפיעו, בין היתר, על עתיד הספורט הישראלי. אוהדים רבים חשים שהגיע הזמן לעשות שינוי ולהשקיע יותר בספורט

רבים נוטים לזלזל בבחירות לרשויות המקומיות, שייערכו ביום שלישי. אותם אנשים טוענים שמדובר באירוע חסר משמעות, שלא לומר איזוטרי, אך רגע לפני שכולם נשארים בבית ולא סופרים את האירוע הלכאורה לא חשוב הזה, כדאי לזכור שבמיוחד עבור אוהדי הספורט, מדובר באירוע הדמוקרטי החשוב ביותר.

מי שיעמוד בראשות העירייה, כל עירייה, יהיה זה שיקים עבורכם האוהדים את האצטדיון הבא, יהרוס את האולם הישן או ידאג לכך שאפשר יהיה להגיע בתחבורה ציבורית למגרש. אותו איש ציבור יהיה גם זה שיחליט אם אתם, חובבי הספורט, תזכו למגרשים, מסלולי ריצה, פארקים ואפילו מתקני כושר על חוף הים, שלא לדבר על כך שחלק מראשי הערים הבאים יחרוץ את גורלן של כמה קבוצות, שתקציבן מתבסס על הקצבות העירייה.

בשבועות האחרונים מנשבות רוחות של שינוי בכמה ערים בארץ כשנושא הספורט הוא אחד הגורמים לכך. בחיפה, למשל, ממתינים אוהדי הכדורגל כבר שנים ארוכות להקמת האצטדיון החדש, שיגאל אותם מקרית אליעזר העתיק. רבים מהם דרשו לא אחת מראש העיר, יונה יהב, לאשר את תחילת הבניה ואם זה לא היה נענה לדרישותיהם, ייתכן שחלקם היו מפנים לו עורף מאחורי הפרגוד.

אוהדי מכבי חיפה. רצו אצטדיון חדש - ויקבלו (עמית מצפה)
אוהדי מכבי חיפה. רצו אצטדיון חדש - ויקבלו (עמית מצפה)

גם בירושלים, לבחירות הקרובות תהיה השפעה גדולה על עתיד הספורט. רבים ממתנגדיו של המועמד החרדי, מאיר פרוש, למשל, מודאגים מהשפעה אפשרית של ניצחון שלו. מנגד, גם אנשיו של פרוש הבינו את חולשתו בתחום הספורטיבי מול שני המועמדים הריאליים הנוספים, ניר ברקת וארקדי גאידמק, וניסו לגייס לעזרתם את יו"ר הפועל ירושלים, דני קליין. קליין החליט לא להיכנס לקלחת הזו, אך המאבק על התמיכה מעיד על חשיבותן של הבחירות הללו בעיני המועמדים.

גם בערים נוספות, הבחירות ישפיעו ישירות על אוהדי הספורט. תארו לכם, למשל, את העיר רמלה בלי יואל לביא בראשה. כיצד תראה קבוצת הכדורסל המצליחה של העיר מהשפלה? וכיצד ייראו חלומותיהם של אוהדים מרחבי הארץ, שחולמים על קבוצה תחרותית, אצטדיון חדש או אולם כדורסל משוכלל?

אוהדי בית
אוהדי בית"ר. מה יהיה עתיד הספורט בבירה? (עדי בן ברון)

אחת המערכות החשובות תתקיים השבוע בתל אביב כשלספורט העירוני יהיה חלק חשוב במסגרתה. בשנים האחרונות עיריית תל אביב בראשותו של רון חולדאי קיבלה כמה החלטות שנויות במחלוקת, ששינו את פני הספורט בעיר.

זה החל עם סאגת הריסת אולם אוסישקין הבלתי נשכחת. המאבק, אוהלי המחאה, נעילת הדלתות השערורייתית בישיבות מועצת העיר, התמוססות קבוצת הכדורסל של הפועל ת"א והקמת קבוצת האוהדים, הפועל אוסישקין. גם אם החלק האחרון בשרשרת האירועים הוא חיובי, הרי שמדובר באחד מתהליכי האימה שעבר הספורט הישראלי בשנים האחרונות.

אוסישקין והדחפורים. המועמדים מבטיחים להחזיר עטרה ליושנה
אוסישקין והדחפורים. המועמדים מבטיחים להחזיר עטרה ליושנה

גם אוהדי מכבי ת"א השרופים ביותר, שחגגו ספורטיבית לאידם של האדומים, יכולים להיזדהות עם אוהדי הפועל, שראו בעיניים כלות כיצד הסמל הספורטיבי שלהם נרמס תחת דחפורי העירייה, וכל זאת, עבור הקמת מגרש חניה בצפון העיר. סיפור דומה התקיים כמה שנים לאחר מכן באצטדיון שכונת התקוה, שהפך מאחד המגרשים הביתיים הצבעוניים בליגת העל, למגרש שכונתי שמארח קבוצות אלמוניות מליגות נמוכות.

שוב הינחו את קברניטי העירייה שיקולי רווח של קבוצות לחץ קטנות על חשבונם של מאות אלפי אזרחים. מדיניות זו באה לידי ביטוי גם בתחומי חיים אחרים בעיר, שסבלו ממדיניות ה"עיר לעשירים" בהנהגת חולדאי וראו כיצד חייהם הופכים בלתי אפשריים. שכר הדירה זינק, התחבורה הציבורית, לעומת זאת, נותרה דוממת, ותושבי דרום העיר נותרו מאחור.

בשבועות האחרונים מנשבת רוח חדשה ברחובות העיר וביום שלישי תתקבל התשובה האם מדובר ברוח של שינוי. בימים האחרונים עושה רושם שלאזרחים רבים וביניהם אוהדי כל הקבוצות בעיר, נמאס ממדיניות העירייה, שהותירה אותם מאחור והתמקדה בעיקר בהקמת מגדלי דירות יוקרה וחניונים.

שכונת התקוה. היציעים יתמלאו פעם נוספת? (יעל מרגלית)
שכונת התקוה. היציעים יתמלאו פעם נוספת? (יעל מרגלית)

מול חולדאי יתייצבו ביום שלישי כמה מועמדים כשמי שנראה כבעל הסיכויים הטובים ביותר להביא את רוח השינוי למשרדי העירייה הוא דב חנין, שמתמודד מטעם התנועה הבלתי מפלגתית "עיר לכולנו". חנין כמו גם אורן שחור, הבטיחו להחזיר לאוהדי הספורט שלהם את הנכסים הסמליים החשובים.

"עיר לכולנו", למשל מבטיחה לבוחריה להפוך את פעילות הספורט לחלק מרכזי בחיי התרבות, לעודד ספורט ולהפוך אותו לנגיש וזמין לכולם ולחלק בלתי נפרד משגרת החיים בעיר. "נקדם הקמת מתקני ספורט בשכונות המגורים ונקפיד על שמירת אזורי הספורט והפנאי העירוניים כמו פארק הירקון, פארק דרום, החוף, הספורטק, אצטדיון האתלטיקה ועוד נגישים ופתוחים לכל תושבי העיר", הם מבטיחים.

השאלה הגדולה היא האם אוהדי הספורט יעשו את השינוי הדרוש ויחזירו את הספורט למרכז הבמה העירונית בערים רבות ברחבי הארץ. את התשובה נקבל ביום שלישי בלילה.

הכתוב הינו טור דעה.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים