יום שישי, 29.03.2024 שעה 09:33

מי אתה פליפה מאסה?

יש לו את כל היכולות והפוטנציאל להפוך לכוכב על. הוא אמנם לא רשם אליפות בפורמולה 1 עדיין אבל העונה יש לו סיכוי גדול להגיע לפודיום בתור אלוף

|
פליפה מאסה. ימשוך תשומת לב מיוחדת  (Gettyimages)
פליפה מאסה. ימשוך תשומת לב מיוחדת (Gettyimages)

חובבי הספורט המוטורי יכולים להתענג על העונה החדשה – ולעקוב אחרי החידושים בענף. לצד הכוכבים הותיקים והידועים, יכול להיות שהשנה פרארי מתכננת לנו אירוע דרמטי בגזרת הנהגים.

תשומת לב מיוחדת ימשוך הילד מברזיל פליפה מאסה, הקולגה של רייקונן הפיני אלוף העונה הקודמת.

ברור שרייקונן הוא מספר 1 כרגע – אבל דווקא התוצאות של מאסה מראות שיש כאן פוטנציאל אדיר שמאיים להתפרץ. מאסה הציג יכולת מצוינת במירוץ בולנסיה  וחצה במקצי הדירוג ראשון את קו המטרה בקרב מרתק נגד כוכב גדול נוסף לואיס המילטון.

דווקא רייקונן מאכזב עד כה ויש פרשנים הסבורים כי פרארי עשויה להחליט על חילופי דורות מוקדם מהצפוי.

היכולת בולנסיה, בה הציג מאסה שליטה ברורה ויכולת מקצועית גבוהה. זה מירוץ שני שלו שהוא נוהג מצוין אם כי בולנסיה הצוות שלו סיבך אותו ביציאה מוקדמת.

למאסה יש את כל היכולות והפוטנציאל להפוך לכוכב על. הוא אמנם לא רשם אליפות בפורמולה 1 עדיין אבל יש לו סיכוי גדול להגיע לפודיום בתור אלוף כי הקריירה שלו מראה כיוונים של התפתחות לשיאים חדשים לצד יכולת נהיגה קרת רוח ומחושבת להפליא. הבחור פשוט לא טועה על המסלול.

פליפה מאסה (Gettyimages)
פליפה מאסה. המילניום החדש היטיב עימו (Gettyimages)

מאסה נולד באפריל 1981 ובגיל 8 כבר התחרה במכוניות קארטינג. בעונה הראשונה שלו כילד זכה במקום הרביעי. שנה לאחר מכן לקח אליפות כשניצח שלושה מתוך עשרה מירוצים.

הקריירה
ב-1999 הוא כבר זכה בתואר האליפות של "פורמולה שברולט" בברזיל. המילניום החדש הטיב איתו. ב-2000 עבר לאירופה וזכה בשני תארים. באיטליה הוא זכה בסדרת הפורמולה של רנו איטליה ולאחר מכן תפס את אליפות אירופה של רנו.

פליפה מאסה (Gettyimages)
פליפה מאסה. מחכה לזכיה גם בפורמולה 1 (Gettyimages)

שנה לאחר מכן, מאסה כבר זכה ביורו סרייס של פורמולה 3000 כשאר לקח בקלות יחסית 6 מרוצים מתוך 8 שהתקיימו כולל 6 פול פוזישן וחמישה הסיבובים המהירים ביותר בסבב.

בין לבין הוא ביצע כמה חוזים תחת המותג אלפא רומיאו עד שהסקאוטים של קבוצת Sauber החתימו אותות ב-2002 בתור הרכש החדש. הוא עלה למגרש של הגדולים ובעונתו הראשונה בפורמולה סיים 13 כשהוא משיג בגרנד פרי של ספרד את התוצאה הטובה ביותר למקום החמישי. שנה אחר כך עסק בתור נהג המבחן של פרארי וחזר לקבוצתו המקורית.

לקראת 2006 חתם מאסה על החוזה הגדול עם פרארי. השותף שלו היה לא אחר מאשר האגדה: שומאכר שהיה בשלהי הקריירה שלו אבל אימץ את הברזילאי הצעיר בחום. עד היום השניים שומרים על קשרי ידידות ומאסה נוהג להתיעץ בשומאכר לפני או אחרי מירוצים.

פליפה מאסה (Gettyimages)
פליפה מאסה. בעיות בגיר (Gettyimages)

בעונת 2006 החל המוניטין שלו לצבור תאוצה. הוא סיים שני במירוץ בבחריין. במלזיה פתח במקום 21 וסיים חמישי. בעונה שעברה השיג מאסה 3 נצחונות ו-6 פול פוזישן והוא חידש את החוזה עם פרארי עד 2010.

במוקדמות של עונת 2007 הוא השיג את הזמן המהיר ביותר להקפה אבל סבל מכמה בעיות לאורך העונה – אחת מהן בעיות גיר ברכב שלו בגרנד פרי של אוסטרליה.

מרבה להתייעץ איתו. מיכאל שומאכר (Gettyimages)
מרבה להתייעץ איתו. מיכאל שומאכר (Gettyimages)

מאחורי המסלול מדובר באיש משפחה
מאסה הוא איש משפחה שמפרגן וקשור לקרובים אליו. הוא מעריץ אביו לואיס אנטוניו שכנראה הדביק בו את חיידק המירוצים. אחיו אדוארדו בן ה-21 לומד שיווק בסאו פאולו אך נחשב למעריץ מספר אחד שלו. האמא – אנה אלנה – תמיד לצידו עם החיוך הגדול שלה והמאכלים הביתיים.

לצערן של המעריצות – מאסה נשוי. בנובמבר האחרון הוא נשא את בת זוגו היפהפיה אנה רפאלה באסי בטקס שהתקיים בסאו פאולו. רפאלה נותנת לו תמיכה קבועה ונראית איתו בהרבה אירועים.

פליפה מאסה (Gettyimages)
פליפה מאסה. כל הפוטנציאל להפוך לכוכב (Gettyimages)

הוא בחור שנראה טוב, לבוש בקפידה ואוהב את החיים הטובים אך לא מסתחרר מהם. הוא חובב כדורגל ואוהד את סאו פאולו ואת פנרבחצ'ה הטורקית. הסיבה לדבריו : היא מזכירה לו את ברזיל הקטנה.

אבל צריך לזכור שלפנר הגיע ברזילאי שהיה גיבור הילדות של מאסה – זיקו. עוד כוכב כדורגל ברזילאי גדול, רוברטו קרלוס, הוא אחד החברים הכי טובים של מאסה. תחביב נוסף, קולנוע. במיוחד סרטים של רוברטו דה נירו.

השניים שגרמו לו לאהוד את פנרבחצ'ה. רוברטו קרלוס וזיקו (Gettyimages)
השניים שגרמו לו לאהוד את פנרבחצ'ה. רוברטו קרלוס וזיקו (Gettyimages)

אוהב את החיים הטובים ולא מסתנוור
מאסה גם מאוד אוהב ביגוד. יש לו אוסף ג'ינסים ענק וכשהוא באזור של מילנו הוא מוצא זמן להתפנות מהמירוצים ולבקר בחנות הדגל של המעצבים האהובים עליו דולצ'ה וגבאנה בקורסו ונציה במילנו. עוד מסממני החיים הטובים: ריצ'רד מייל מעצב שעונים שוויצרים הקדיש למאסה קולקציה מיוחדת ואף השיק אותה איתו לפני שיצאו לקהל הרחב.

פליפה מאסה (Gettyimages)
פליפה מאסה. מאוד אוהב את החיים הטובים (Gettyimages)

נקודה מענינת בקריירה שלו בפרארי: המנהל שלו הוא ניקולס טודט שהוא בנו של אחד ממנהלי פרארי, דמות מירוצים אגדתית ז'אן טודט. השניים עוזרים לו ממיטב נסיונם המקצועי.

מאסה טועם כרגע מהזוהר עדיין כאמור בלי להסתנוור. נכון שיש לו מטוס מנהלים פרטי שלוקח אותו לתחרויות בעולם (מסוג פיאג'יו אירו) אך לעומת זאת במירוצי מונטה קרלו, כשכל הקולגות שלו באים עם היאכטה הפרטית שלהם הוא מעדיף להשאר על החוף או מקסימום לשכור אחת לכמה שעות בלבד.

מאסה גם מפעיל אתר אינטרט רשמי על שמו שבו יכולים המעריצים להכנס בשפות פורטוגזית אנגלית ואיטלקית ולשלוח לו שאלות אישיות מסוגים שונים. נציגים מטעמו עונים לכל המעריצים.

השנה הזו עם היכולת שלו, קצת מזל, צוותים טכניים שלא יעשו שטויות כמו שבפרארי קורה מדי פעם – יכולה להיות שנת הפריצה הגדולה על הבמה המרכזית של המירוצים.

נראה שלמאסה יש כבר הכל – חוץ מתואר אליפות. עוד כמה הקפות נוכל לדעת אם קו הנסיקה שלו בקריירה עד כה משמיך גם בפורמולה 1.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */