יום חמישי, 25.04.2024 שעה 12:38

השביעייה הסודית - מי תעלה מהליגה הארצית?

אחרי 32 שנה אנו נפרדים מהליגה השלישית בטיבה, כש-7 קבוצות יעלו ללאומית, 4 ירדו לליגה א' ואחת תלך למבחנים. הכירו את הקבוצות שיעשו היסטוריה

|
בית
בית"ר/שמשון. הליגה הארצית יוצאת לדרך

רק בשנת 1976 היא הגיחה לאוויר העולם - הליגה הארצית. אז היא עוד היתה הליגה השניה בחשיבותה בכדורגל הישראלי. בשנת 2000 הורדה בדרגה והחלה לשמש בתפקיד הליגה השלישית.

כשעונת 2008/09 מתדפקת על דלתינו תצא הליגה הארצית לסיבוב נוסף, אך הפעם בסיום העונה היא תגיד שלום ולא להתראות.

בואו נעשה קצת סדר בבלאגן: לפני כחודשיים אישרה הנהלת ההתאחדות לכדורגל את ההצעה של היו"ר אבי לוזון לשינוי מבנה הליגות. ההחלטה המרכזית בה היתה כי החל מעונת 2009/10 יהיו שתי ליגות מקצועניות בנות 16 קבוצות כ"א, אלו הן ליגת העל והליגה הלאומית, בעוד שהליגה הארצית תבוטל.

מה זה אומר? ביום שישי הקרוב, 12 קבוצות ילחמו ויתנו הכל על המגרש כל שבוע, מכיוון שבסיום העונה שבע הקבוצות הראשונות יעלו באופן אוטומטי לליגה הלאומית.

אום אל פאחם - ליגת העל כבר לא חלום
"המטרה שלנו היא לעלות ליגה ולסיים באחד משני המקומות הראשונים", כך אמר ל-ONE יו"ר הפועל אום אל פאחם, עאדל אדיב אגבריה.

לעולה החדשה יש הרבה ציפיות ואפשר להבין זאת מדברי היו"ר, שסיפר: "זאת העונה השלישית שלי בהפועל אום אל פאחם. כשהגעתי לקבוצה היא היתה בליגה א', ללא שום ציפיות ומטרות. היום הקבוצה מנוהלת בצורה הכי מקצוענית שיש ומקבלת ממני תמיכה כספית ראויה".

"בשנה השניה שלי באום אל פאחם עלינו ליגה והקבוצה תשחק בליגה מקצוענית לראשונה מזה 50 שנה", המשיך אדיב אגבריה והוסיף: "לדבר על ליגת העל מבחינתי זה כבר לא חלום".

אופיר חלוואני. קבלן עליות
אופיר חלוואני. קבלן עליות

קהל האוהדים של הפועל אום אל פאחם נחשב לקהל גדול ותומך במיוחד וזהו אחד ממאפייניה הבולטים של הקבוצה. גם היו"ר מסכים ואומר: "יש לנו את הקהל הכי גדול במגזר ואנחנו נחשבים לקבוצה מספר 5 במדינה מבחינת כמות האוהדים - מגיע להם שנעלה".

אל שחקני הבית, ביניהם קפטן הקבוצה, פאריד טאהר וצמד הקשרים, האחים מחאג'נה, חמאדה ומחמוד, יצטרפו לא מעט שחקנים, כשהמרכזיים הם אלון אברמוביץ' וצחי שמריהו שהגיעו מהפועל אשקלון, אופיר חלוואני מהפועל ר"ג, רמי עאמר שהגיע מהפועל פ"ת, ושני שחקניה של הפועל בני ג'דידה בעונה החולפת, מיכה שושן והשוער ענאן פרו.

מי שיעמוד על הקווים הוא המאמן, אבי סבג, שהגיע אחרי עונה מאד מוצלחת בהפועל בני ג'דידה ונראה כי היו"ר מאוד מרוצה מההחתמה בעמדה זו: "אחת הסיבות שדחפו אותי להביא את סבג להיות מאמן הקבוצה היא מכיוון שהוא מאמין בשילוב של שחקני בית צעירים. ראו את זה בעונה שעברה כשהוא אימן את בני ג'דידה, ובלי שמות גדולים של שחקנים הם סיימו את העונה במקום השלישי".

אבי סבג. ינסה להעלות את אום אל פאחם (גבע תלם)
אבי סבג. ינסה להעלות את אום אל פאחם (גבע תלם)

סבג סיפר ל-ONE על המטרות שלו בתור המאמן: "המטרה שלי היא להצליח בכל קבוצה שאני מגיע אליה. מאד חשוב לי לחבר תלכיד אנושי טוב, שיהיה כמובן בשילוב תלכיד מקצועי טוב לא פחות. לפני הכל, אני רוצה שהשחקנים יהיו בני אדם, שיהיה כיף להיות בחדר ההלבשה גם כשמנצחים וגם בימים פחות טובים, כי זה מה שייתן לנו את החוסן והחוזק לצאת מהימים האלו".

"יש לנו קבוצה טובה, חזקה, שתשחק בהתלהבות ותראה כדורגל יפה עם הרבה לב ונשמה. הקהל של הפועל אום אל פאחם הוא קהל מדהים שיעזור לנו ויתמוך בנו ויהיה בעצם השחקן ה-12" הוסיף המאמן.

כשנשאל סבג האם הוא בדעה אחת עם היו"ר לגבי ציפיות הקבוצה, ענה: "המטרה שלנו היא לעלות ליגה מהמקום הכי גבוה שאפשר. יש עוד קבוצות טובות, אבל אני מאמין בקבוצה שלנו ועם הרבה שקט וצניעות אנחנו נתקדם ממשחק למשחק. לעלות ליגה - זו המטרה".

הקהל של אום אל פאחם. ה-5 בגודלו בישראל (מיכה בננו)
הקהל של אום אל פאחם. ה-5 בגודלו בישראל (מיכה בננו)

אחת הסיבות, כאמור, שאבי סבג הגיע לקבוצה היא כי הוא נחשב לאחד שמאמין ונותן במה לצעירים. גם לכך התייחס כשאמר: "כשהגעתי לקבוצה, ראיתי את הכישרון והיכולות שיש לשחקנים הצעירים, הם צמאים ללמוד. חשוב לי לתת להם הרגשת שייכות לקבוצה, ההתייחסות אליהם שווה כמו אל כל שחקן אחר בסגל, הם חלק בלתי נפרד מהקבוצה".

סבג הוסיף: "אני ידוע בתור אחד שמאמין בשילוב של צעירים, גם אני הייתי פעם שחקן וחיכיתי לקבל את הצ'אנס. כל אחד רוצה שיאמינו בו ויתנו לו את ההזדמנות, מי שיהיה טוב, לא ייצא מההרכב".

עירוני בת ים - למרות התקציב הנמוך. המטרה: עליה
אצל העולה השניה מליגה א', עירוני בת ים, שומרים על קצת יותר איפוק מאשר האחרונה, אך לא מנמיכים ציפיות ובהחלט מציבים לעצמם כמטרה להיות בשביעיה שתעלה בסיום העונה לליגה הלאומית.

פליקס חלפון. הצטרף לעולה החדשה
פליקס חלפון. הצטרף לעולה החדשה

מאמן הקבוצה, יעקב בנודיס אמר ל-ONE: "המטרה שלנו היא לעלות ליגה. להיות בין שבע העולות זה יהיה הישג אדיר בשביל קבוצה שרק לפני שלוש שנים היתה בליגה ב'".

בין השחקנים שהצטרפו לקבוצה ניתן למצוא את הקשר האחורי, נתן שקורי ששיחק בעבר בהפועל כפר סבא, כשהאחרונה היתה עוד בליגת העל ואף גדל במחלקת הנוער שלה. שחקן נוסף שהגיע לחזק את הקבוצה של בנודיס הוא פליקס חלפון שהגיע מהפועל ראשל"צ.

עירוני בת ים צירפה גם מספר שחקנים צעירים, ביניהם המגן-קשר הצעיר, לירן אלמלם שגדל במחלקת הנוער של מכבי ת"א, הקשרים איציק בן סלומון, רועי כהן והחלוץ, מתי אברהם.

עירוני בת ים. תקציב נמוך (מיכה בננו)
עירוני בת ים. תקציב נמוך (מיכה בננו)

"יש אצלנו שילוב של שחקנים ותיקים ושחקנים צעירים. בדרך כלל זה מתכון להצלחה ואני מקווה שזה יתפוס גם אצלנו". אמר בנודיס שהוסיף: "העברנו את כל השחקנים בבקרה התקציבית. התקציב שלנו הוא בין הנמוכים בליגה, אבל אני חוזר ואומר, הציפיות הן לעלות ליגה וזו המטרה שלנו".

הפועל ראשל"צ - הנהלה חדשה, מטרות ישנות
קשה לשכוח את מחזור הסיום של הליגה הלאומית. הפועל ראשל"צ (אז עירוני) אירחה את הפועל בני לוד למשחק בו ניצחון היה משאיר את הכתומים בליגה, אך 6 דקות לסיום ספגו שער שיוויון, מה שעלה להם בירידה לליגה הארצית.

מאז, מים רבים עברו בנהר והפועל ראשל"צ שינתה את פניה כמעט לחלוטין ובונה את עצמה מחדש לקראת העונה שבפתח. בחודש יוני 2008 נרכשו זכויות הניהול של המועדון על ידי אנשי העסקים רביב ספר, רון חדד ויואב כץ.

יעקב הלל (מימין). מנהל מקצועי בראשל
יעקב הלל (מימין). מנהל מקצועי בראשל"צ

אריק גילרוביץ', המאמן שהעלה בעונה שעברה את עירוני בת ים לליגה הארצית מונה למאמן הקבוצה עוד באותו החודש. "רוב השחקנים של העונה שעברה עזבו את המועדון, אם זה בגלל הירידה או הבעיות שהיו בקבוצה", אמר מנהלה המקצועי של הפועל ראשל"צ, יעקב הלל.

השוער, אבי איבגי, שעזב למכבי פ"ת מליגת העל ושחקנים נוספים ביניהם מור גולן, רוני אוחנה, מתן אוחיון ואופיר חמו הם רק חלק מהשמות שעזבו את הקבוצה.

אל שחקני הבית, גיא טוביאק ורמי גרשון הצטרפו שוערה של הפועל ר"ג בעונה החולפת, יניב והבה, החלוץ, ניסים אסייג, שהגיע מהפועל אשקלון, יוסי אבולעפיה מהפועל ירושלים ועופר שטרית הוותיק ששיחק בעונה שעברה בבית"ר/שמשון ת"א. בנוסף, כפיר אודי מתאמן עם הקבוצה וקרוב לסיכום.

"המטרה היא קודם כל לבוא ולשחק כדורגל אטרקטיבי, להחזיר את הקהל למגרשים". אמר גילרוביץ' והוסיף: "חשוב לנו להראות שיש דרך הן מבחינה מקצועית והן מבחינה ניהולית. כדי להצליח צריך דרך נכונה ואם שני הדברים האלו הולכים ביחד, אז אנחנו נשיג את המטרה שלנו - לעלות לליגה הלאומית".

עופר שטרית. ינסה לעזור לראשל
עופר שטרית. ינסה לעזור לראשל"צ לעלות (ניר בוקסנבאום)

כשנשאל המאמן עד כמה המיקום בשביעיה שעולה אוטומטית לליגה הלאומית חשוב לו, ענה: "אני בטוח שאם מישהו היה מבטיח כבר עכשיו לשבע קבוצות שהן העולות לליגה הלאומית, לא משנה מאיזה מקום, אף אחד לא היה מסרב. כמובן שהמטרה שלנו היא לא להיאבק עד הרגע האחרון, אלא לעשות את זה בסטייל ובצורה יפה"

המנהל המקצועי, יעקב הילל לא מנמיך ציפיות גם כן: "שבע קבוצות עולות השנה ליגה, כך שאין לנו אפשרות לעשות טעויות. יש קבוצות טובות ותהיה תחרות קשה". בנוסף הכריז: "בסופו של תהליך, הפועל ראשל"צ חייבת להיות בליגת העל".

סקציה נס ציונה - עברה מהפכה בסגל
גם השכנה, סקציה נס ציונה עברה מתיחת פנים רצינית, כשלמעט עמית אוחנה, סהר לוי, יוסי אסייג, רועי אליהו, מורן ז'אן ואלירן שערי, כל שאר שחקני הסגל עזבו את הקבוצה, ביניהם השוער, רן קדוש, שחתם בקבוצת בארנט מהליגה הרביעית באנגליה.

מסאי דגו. יחזק את נס ציונה
מסאי דגו. יחזק את נס ציונה

שחקנים רבים כמו עוז ברנדווין, שי אבוקסיס, דודו פלס, שרון ברנשטיין, מאיר בונפיטו, עמית אזולאי ואחרים הגיעו העונה לנס ציונה, אך בין השמות הבולטים ניתן למצוא את האח הצעיר למשפחת דגו, מסאיי ששיחק בעונה החולפת בהפועל רעננה מהליגה הלאומית, לשם ירצה להוביל את הסקציה. חיזוק משמעותי נוסף הוא בדמותו של השוער, יניב בן ישי, שהיה אחד משחקניה הבולטים של בני לוד בעונה שעברה.

מאמן הסקציה, רפי כהן: "המטרה שלנו היא כמובן לעלות ליגה. יש בנס ציונה פוטנציאל עצום, זה מועדון עם עבר של כדורגל ואני מאמין בעתיד שלו. יש לנו הרבה אוהדים, ראש עיר שתומך בקבוצה, חיבור של כל הדברים האלו בשילוב עם הנהלה שעובדת קשה, יוצרים בעיניי משהו שנותן לנו סיכוי להגשים את המטרה".

כהן הוסיף: "כל ספורטאי רוצה לסיים במקום הכי גבוה שאפשר. אנחנו ננסה להגשים את שני הדברים, גם לעלות ליגה וגם לסיים את העונה במקום הכי גבוה".

בית"ר/שמשון ת"א - הסינדרלה רוצה לעלות ליגה
"יש מטרה חד משמעית והיא לעלות ליגה. כמובן שאנחנו רוצים לסיים בחלק העליון של הטבלה כדי לא לשמור את המתח עד הסוף", כך אמר ל-ONE מאמן בית"ר/שמשון ת"א, רונן ויינשטיין.

רונן ויינשטיין.
רונן ויינשטיין. "מטרה אחת חד משמעית - לעלות ליגה" (ניר בוקסנבאום)

את הסינדרלה של משחקי גביע המדינה בעונה האחרונה כולנו זוכרים, אחרי שהפסידה בחצי הגמר להפועל ת"א וגם זה היה רק אחרי דו קרב פנדלים מותח במיוחד.

הקבוצה של ויינשטיין שיחררה שחקנים רבים הקיץ, ביניהם השוער יניב מזרחי שעבר לאותה הפועל ת"א, חיים שאבו שחוזר לקדנציה שלישית בעירוני רמה"ש, שרון מימר ואלי גבאי שעזבו להפועל מרמורק של חנן עדני ועידו אקסברג שנמצא כרגע בבוררות מכיוון שרוצה להשתחרר לאחת מקבוצות ליגת העל.

בבית"ר/שמשון לא נחו לרגע ואל אלירן אלקיים, שלומי דהאן, אבי טדסה, מור שקד, סמי אליקים ותומר עיני שממשיכים מעונה שעברה, הצטרפו השוער, שחר שמש, מהפועל ירושלים שיעמוד בין הקורות במקומו של מזרחי, שלומי טולדו ממכבי הרצליה, קובי אבדייב ושי והבה שהגיעו מהפועל אשקלון ואודי כבודי שעזב את סקציה נס ציונה לטובת קבוצתו של ויינשטיין.

יניב מזרחי. התקדם להפועל ת
יניב מזרחי. התקדם להפועל ת"א (ניר בוקסנבאום)

בנוסף, חתמו בקבוצה שלושה שחקני נוער, בן פישמן ועדי סלוניקי מבית"ר ירושלים ואנדריי רבדאי ממכבי נתניה. כשנשאל ויינשטיין האם הוא רואה את הצעירים משתלבים בהרכב הקבוצה, נשמע מאד ממוקד במטרה כשאמר: "לא תהיה לנו אפשרות לתת הזדמנויות העונה, מי שיוכיח את עצמו באימונים - יקבל קרדיט".

הפועל אשקלון - שייע פייגנבוים בונה על הצמד 'שלומי בן חמו'
בדומה לרוב הקבוצות שראינו עד כה, גם אצל הקבוצה הדרומית, הפועל אשקלון נעשו שינויים רבים. שחקנים מרכזיים כמו צחי שמריהו ואלון אברמוביץ' עזבו והצטרפו, כאמור, להפועל אום אל פאחם, קובי אבדייב עבר לשחק תחת רונן ויינשטיין בבית"ר/שמשון ת"א, ניסים אסייג חתם בקבוצה המתחדשת של אריק גילרוביץ', הפועל ראשל"צ והמגן הוותיק, תומר בצלאל עזב את הקבוצה גם כן, לאחר שהאחרון פנה להנהלה וביקש לעזוב מסיבות אישיות.

"בעונה שעברה היה קאדר שחקנים מוצלח. מבחינה מקצועית מאד רציתי שהם ימשיכו בקבוצה, אך היו להם דרישות כספיות גבוהות ולכן זה לא הסתדר", אמר מאמנה של הפועל אשקלון, שייע פייגנבוים.

מי שהצטרף על מנת לחזק את אשקלון ולהשאירה בתמונת העליה הם החלוץ אלירן אסאו, שחזר מבני יהודה, הקשר יקיר לוסקי ששיחק בעבר בהפועל ת"א, הקשר, שלומי בן חמו, החלוץ עידן ביטון ואחיו ניר שמשחק כמגן. הקשר כפיר לייבוביץ' ימשיך עונה נוספת בקבוצה, כמו גם השוער שלומי בן חמו שיעמוד בין הקורות - ולא, זו לא טעות, העונה ישחקו באשקלון שני שחקנים שעונים לשם 'שלומי בן חמו'.

שייע פייגנבוים לא מוותר על גביע הטוטו
שייע פייגנבוים לא מוותר על גביע הטוטו

פייגנבוים דיבר על שאיפות הקבוצה לעונה הקרובה: "הציפיות הן לעלות ליגה כמובן ולא רק בגלל השינוי במבנה הליגות - זו המטרה הראשונית שלנו. בנוסף, אנחנו לא מוותרים על גביע הטוטו ומי שמכיר אותי, יודע שכל משחק חשוב לי, לא משנה באיזה מפעל מדובר". המאמן הוסיף: "מטרה נוספת היא להחזיר את הקהל הגדול של אשקלון למגרשים".

בני ג'דידה - מאמינים בשחקני הבית
הפועל בני ג'דידה, שסיימה את העונה החולפת במקום השלישי והמכובד, מינתה את אמיתי ברק למאמן הקבוצה, שנכנס לנעליו של קודמו בתפקיד, אבי סבג שעבר כאמור ליריבה מהמגזר, הפועל אום אל פאחם.

בניגוד לרוב הקבוצות, רוב הסגל מהעונה שעברה נשאר. הקפטן וואהיב כיאל ימשיך להוביל את הקבוצה יחד עם שניר שטרית, מוחמד שעבאן, מהדי וואכד, טל עובד, אקרמה כיאל ואדם חמוד, כשבין הקורות יחלקו את עמדת השוער רבאח רבאח ואסף מנדס.

החלוץ הצעיר והכשרוני שגדל בהפועל עכו, יקי ויצמן הצטרף לקבוצה, כמו גם הקשר, לואב כיאל, שהשתייך לקבוצת הנוער של מכבי חיפה. שני שחקנים נוספים שיחזקו את ההגנה של הפועל בני ג'דידה הם הבלם, אודי לוי והמגן עבאס רחיל.

"יש 12 קבוצות בליגה ואין ספק שכל קבוצה רוצה לעלות. אני מאמין שאנחנו נסיים בין השביעיה הראשונה", אמר מאמן הקבוצה, אמיתי ברק. כשנשאל על התחזקות הקבוצות בליגה אמר ברק: "מהניסיון שיש לי בכדורגל אני יכול להגיד ששמות ותקציבים לא עושים קבוצה. תהיה לנו קבוצה טובה וחזקה, יש לנו שחקני בית טובים שמהווים את השלד של הקבוצה ויובילו אותנו לליגה הלאומית".

הפועל מרמורק - עדני רוצה מקומות 1-4
"הציפיה שלנו היא לסיים בין 4 הראשונות" כך אמר ל-ONE יו"ר הפועל מרמורק, חנן עדני. לא מעט שחקנים הצטרפו השנה למרמורק ובשילוב עם הסגל הקיים יש הרבה ציפיות בקבוצה הרחובותית.

חנן עדני. צירף לא מעט שחקנים (עמית מצפה)
חנן עדני. צירף לא מעט שחקנים (עמית מצפה)

"השינוי במבנה הליגות מאלץ אותנו לחשוב לכיוון הזה, העונה אין הרבה אפשרויות, או שאתה עולה ללאומית או שיורדים לליגה א'" אמר מאמן הקבוצה, פיני עייש והוסיף: "אנחנו לא השתגענו מבחינה כספית כמו בקבוצות אחרות, אבל אני חושב שבמסגרת התקציב שלנו הבאנו שחקנים איכותיים ביותר".

אז השחקנים שעליהם מדבר עייש הם הבלם, שרון מימר, והקשר, אלי גבאי, ששיחקו בעונה החולפת בבית"ר/שמשון ת"א, הקשר ההתקפי, רון ברבי, שהגיע מהפועל אשקלון, אייל ארשיד, חלוצה של הפועל בני ג'דידה בעונה שעברה, החלוץ ירדן גרובר, שהצטרף מממכבי השקמה/רמת חן והשוער בן ה-20, ג'ניה דונייב שהגיע ממחלקת הנוער של טוברוק.

בין קורות השער יעמוד גיא סאלם שממשיך בקבוצה מהעונה שעברה, יחד איתו בהגנה ניתן למצוא את הבלם איתן פריינטה ומגן הקבוצה עומרי עטיה שממשיכים גם כן. שמות נוספים הם אדיב שרעבי, תומר בן חיים, יוסי יונה, נבו מזרחי, ארנון תמיר וכמובן הזמר ושחקן הכדורגל, אייל גולן.

אייל גולן. יעלה ליגה עם מרמורק? (תומר גבאי)
אייל גולן. יעלה ליגה עם מרמורק? (תומר גבאי)

המאמן פיני עייש לא מפחד לכוון גבוה בדומה ליו"ר הקבוצה: "אנחנו נמצאים במקצוע תחרותי, כך שבאופן אוטומטי מכוונים גבוה. כמובן שגם אני שואף לסיים כמה שיותר גבוה, אני לא יודע להגיד בדיוק באיזה מקום, אבל המגמה היא בהחלט לכיוון מקומות 1-4. אסור לשכוח שאנחנו לא לבד במטרה הזו, יש הרבה קבוצות שהתחזקו העונה בצורה משמעותית, אבל כמו שאמרתי, אנחנו רוצים לשאוף כמה שיותר קדימה ולעלות לליגה הלאומית".

מכבי עירוני טירת הכרמל - שם המשחק: כסף
אז פיני עייש בהחלט צודק, אבל בין כל הקבוצות האלו בוא לא נשכח גם את הקבוצות הקטנות, ביניהן הקבוצה הצפונית, מכבי עירוני טירת הכרמל.

אחרי ששוער הקבוצה, רועי לייבוביץ' עזב לרמה"ש ומאור ג'נאח עבר לחזק את חוד ההתקפה של הפועל אום אל פאחם, בטירת הכרמל דאגו לחזק את קבוצתם עם שחקנים כמו הקשר, רן גוזלן, שעשה את הדרך ההפוכה מאום אל פאחם, השוער אוהד דוד שהגיע מקרית שמונה, חלוצה של מכבי פ"ת בעונה שעברה, ארז ללוז, הקשר ליאור ליברמן, שהגיע מהפועל עפולה וגם לי זליאט, ששיחק בעונה החולפת בקרית אתא.

למרות ההחתמות הללו, בקבוצה מטירת הכרמל מנמיכים ציפיות ואחד שהתבטא בנושא היה יו"ר הקבוצה, רפי עטר: "זו עונה מיוחדת, אין מישהו שלא יגיד שהשאיפות הן לעלות ליגה. אני לא יודע אם נצליח להשתלב בין שבע העולות, אנחנו בין הקבוצות עם התקציב הכי נמוך בליגה ויהיה לנו מאד קשה להתמודד".

מאמן הקבוצה, ברוך סער, נשמע מאד חריף בדבריו כשאמר: "העונה הזו היא העונה הכי חשובה לקבוצות הליגה הארצית. המטרה שלנו היא כמובן להשתלב בשביעיה הראשונה, אבל לצערי הרב עקב הקיצוץ המשמעותי בתקציב הקבוצות בסדר גודל של כ-300 אלף שקלים, נגרמה פגיעה אנושה בקבוצות הקטנות כדוגמת מכבי עירוני טירת הכרמל, שכן כרגע שכר השחקנים עומד על כ-300 אלף שקלים ברוטו וזהו תקציב שלא יספיק לעלות מליגה ג' לליגה ב'".

טירת הכרמל. הקבוצות הקטנות נפגעו
טירת הכרמל. הקבוצות הקטנות נפגעו

"הפרטת ההתאחדות סללה את הדרך לקבוצות העשירות כמו ראשל"צ, נס ציונה ובית"ר/שמשון לעלות לליגה הלאומית בקלות וגרמה לכך שהקבוצות הקטנות מהפריפריה כגון בני ג'דידה, טירת הכרמל, כפר קנא אשר מתבססות על תקציבים נמוכים קיבלו מכת מוות". הוסיף סער והמשיך: "אני מאד מעריך את הרצון של יו"ר ההתאחדות לכדורגל להגדיל את הליגות העליונות ובכך לאפשר לקבוצות מן הפריפריה להשתלב, אך לצערי המטרה הזאת הוחטאה והקבוצות העשירות יעלו לליגה הלאומית 'בהליכה'".

הפועל בני טמרה - "מכוונים כמה שיותר גבוה"
את הפועל בני טמרה עזבו הקיץ מספר שחקנים מרכזיים, ביניהם הקשר האחורי, נתן שקורי, שעבר, כאמור, לקבוצתו של יעקב בנודיס, עירוני בת ים, הבלם הוותיק, גל פיבך, שהחליט לחזק את הגנת הפועל אסי גלבוע של הישאם זועבי והחלוץ, אחמד דיאב, שעזב למכבי הרצליה וירצה לעזור לאחרונה לחזור לליגת העל.

מאמן הקבוצה, שאול דה צ'וקרל סיפר ל-ONE על הכנות הקבוצה: "אנחנו התחזקנו בכדי להיות בחלק העליון של הטבלה, יש לנו קבוצה טובה, עשינו את כל ההכנות, אם זה בין השאר מחנה אימונים כדי לגבש את הסגל הן מבחינה מקצועית והן מבחינה חברתית. בסה"כ השחקנים רוצים להצליח, יש להם את הרצון והמוטיבציה להצליח באופן אישי וכמובן קבוצתי - זו הסיבה שבחרנו אותם".

גם בבני טמרה לא נחו הקיץ ובין השחקנים שהצטרפו לקבוצה ניתן למצוא את שני שחקני הפועל בני ג'דידה בעונה החולפת, הבלם אבי דנן והחלוץ יוחאי אהרוני, גיל אופק שעמד בשערה של הפועל חיפה בעונה שעברה ושלושת הקשרים של הפועל עכו, ישראל דרור, ערן גאון ושלומי לזמי שהגיעו גם כן לחזק את הקבוצה.

בעקבות שינוי מבנה הליגות, דה צ'וקרל יודע שהשנה הולכת להיות מלחמה: "אני בטוח שתהיה ליגה תחרותית וחזקה, דבר שטוב לליגה ולספורטיביות שלה ואין ספק שזה שהרבה קבוצות מעורבות, יגרום להרבה עניין. אנחנו מכוונים כמה שיותר גבוה".

מכבי כפר קנא - עוד מחפשים חיזוק
עוד קבוצה שתנסה להילחם בגדולות היא מכבי כפר קנא. מנהל הקבוצה, חוסאם אבו חלף יודע שזה לא יהיה קל: "תהיה עונה מאד קשה, יש שבע עולות וכמובן שזה מחייב את כל הקבוצות לחשוב על עליה לליגה הלאומית. אני לא חושב שאנחנו מהקבוצות שהשתגעו מבחינת רכש שחקנים, אבל אנחנו קבוצה ותיקה שמתבססת על שחקני בית ואני מקווה שנצליח להתברג בין שבע העולות".

כפר קנא מול בני יהודה. גם כן רוצים לעלות (מיכה בננו)
כפר קנא מול בני יהודה. גם כן רוצים לעלות (מיכה בננו)

השחקנים שממשיכים מהעונה שעברה הם קפטן הקבוצה, סאמר מיעארי, הבלם הקדמי, ג'יהאד רביע, החלוץ, מוחמד עבאס, האחים נמארנה, סאלח שמשחק כחלוץ ומהראן שמשחק כמגן. עוד שניים שממשיכים לעונה נוספת וינסו לשמור על שער נקי כמה שניתן, הם השוערים נאיל עאקלה ואופיר בקר.

שחקני הרכש של מכבי כפר קנא כוללים את הבלם-מגן, מוחמד שחברי, שהגיע מנצרת עילית, קשר הפועל בני טמרה בעונה החולפת, נידאל טאהא, החלוץ, אלכסיס ויינשיין, ששיחק בעונה שעברה בהפועל אסי גלבוע, הקשר ניר דדון ושחקן הבית, וואליד עבאס, שהושאל בעונה שעברה להפועל אום אל פאחם וחזר הקיץ לכפר קנא.

בנוסף לכל אלו, גם שחקני הבית הצעירים, הקשרים, נאיל חובבאה וחמאדה עודה ישתייכו העונה לסגל הקבוצה הבוגרת. למרות זאת, קאדר השחקנים עדיין לא סגור. "נכון להיום הקבוצה מתבססת על שחקנים צעירים, גם שחקני הבית וגם שחקני הרכש. אנחנו רוצים לחזק את הקבוצה בשבועיים-שלושה הקרובים בעוד ארבעה שחקנים, כשהתכנון הוא להביא שחקן הגנה, שני קשרים וחלוץ", אמר המאמן.

עבאס לא הנמיך ציפיות כשהוסיף ואמר: "המטרה שלנו היא לעלות ליגה. השנה אין דבר כזה להישאר בליגה, קבוצה שלא משכילה להתברג בין העולות, יורדת לליגה א'. אנחנו רוצים להיות בין שבע הראשונות ולא משנה מאיזה מקום, רק להיות בשביעיה".

מ.כ. נצרת עילית - עתיד לא ברור
הקבוצה שנועלת את הרשימה היא היורדת השניה מהלאומית, מ.כ נצרת עילית, אך מאמן הקבוצה, דני גולן לא נשמע אופטימי כשסיפר ל-ONE: "נכון לרגעים אלו הקבוצה לא עברה בבקרה התקציבית. ההנהלה מטפלת בכל העניינים על מנת לסגור את הנושא הנ"ל. לצערי, אין כרגע דברים ממשיים, בתקווה כי ב-48 השעות הקרובות אנחנו נפתור את כל הבעיות כדי לעבור בבקרה".

אסור לפספס
נגןאוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
אוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
נגןבולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
בולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
נגןהוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
הוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
נגןמאוהבים: רונאלדו וג'ורג'ינה מבלים בים
מאוהבים: רונאלדו וג'ורג'ינה מבלים בים
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */