יום שבת, 20.04.2024 שעה 07:06

אודי גל: כולנו בוכים יחד עם אלון ומחזקים אותו

השייט שמתכונן לתחילת התחרות בסין התייחס למקרה המצער בו נהרג בתאונה אביו של חברו למשלחת, השחיין אלון מנדל. על תחילת התחרויות: "אנחנו מוכנים"

|
אודי גל. מרגיש מוכן לקראת בייג'ין (ניר בוקסנבאום)
אודי גל. מרגיש מוכן לקראת בייג'ין (ניר בוקסנבאום)
בזמן שהכפר האולימפי בבייג'ין גועש ומתרגש לקראת טקס הפתיחה שיתקיים מחר (יום שישי) בערב (3 אחר הצהריים שעון ישראל) יש לנו נציגות לא קטנה בכפר האולימפי הקטן יותר, בעיר צ'ינגדאו, שם נערכות כל תחרויות השייט.

אודי גל, גידי קליגר ושאר המשלחת הימית שלנו החליטו שלא לטוס לבייג'ין לטקס הפתיחה כדי לא לעייף את הגוף לקראת התחרויות. כנראה שככה זה כשאתה כ"כ חדור מוטיבציה להצליח, אתה מוכן לוותר גם על הטקס המרגש, כדי שהגוף בסופו של דבר יעמוד במבחן הכי חשוב.

ממש לפני פתיחת המשחקים אמר גל ל-ONE: "אוטוטו זה מתחיל, מחר הטקס פתיחה, בתקשורת כבר כיסו את זה מכל כיוון, אבל אצלנו יש אווירה של עוצמה, חוויה והתרגשות שעוטפות אותנו רגע לפני שמתחילים. מבחינה טכנית ומקצועית אנחנו מוכנים וזה קצת מוזר לבוא ולהגיד את זה ועוד 3 ימים לפני שהכל מתחיל".

על ההכנות המוצלחות אמר השייט: "אני לא זוכר אף תחרות בכל 21 שנותיי בשייט שיכולתי להגיד כזה דבר רגע לפני. במידה מסוימת, מי יודע אם זהו המצב הנכון? אני כן זוכר כמה פעמים שהגענו עם ביטחון ואמונה אבל לא ראינו את זה בא לידי ביטוי בתוצאה. מצד שני, בחיים שום דבר אינו מושלם וכך גם המצב כרגע. אבל אנחנו לא צריכים יותר, זה לא שאנחנו צריכים להפליג מושלם, אנחנו צריכים להפגין רמה גבוהה במשך התחרויות בתנאים יוצאי דופן, מאתגרים ומרתקים".

למרות כמה בעיות של הרגע האחרון גל בטוח שיהיה בסדר: "תכל'ס, כולם פה מוכנים הרי לרגע הזה כולנו התכוננו. כל מה שאנחנו צריכים זה להיות קצת יותר טובים מאחרים, לעשות טעיות זה בסדר, כל עוד הן פחות טעויות ממה שעושים המתחרים".

"מחר (יום שישי) ומחרתיים (שבת) נעשה עוד שני אימונים קצרים, נכין את הציוד הרזרבי, נעבור על כל בורג וחבל בסירה, נפנק את הקרקעית בעיסוי של פוליש ווקס איכותי שיגן מפני הזיהום הסיני (גם המים בעייתיים) ונדביק את דגל ישראל בגאווה על המפרש הראשי - עד עכשיו (ועדיין) יש בעיות עם המדבקה והדבק. אבל גם כאן אנחנו מנוסים ונצליח בסופו של דבר".


אודי גל וחבר בסין. מוכן מבחינה טכנית ומקצועית
אודי גל וחבר בסין. מוכן מבחינה טכנית ומקצועית

על האווירה בצ'ינגדאו סיפר גל: "אתמול לא הייתה רוח, אז ניצלנו את אחר הצהריים לקצת התרעננות בעיר מחוץ לאתר. מדהים כאן, בשלוש השנים האחרונות העברנו פה סה"כ יותר מארבעה חודשים ולפני שבועיים עזבנו פה אחרי מחנה אימונים וזה מדהים כמה הכול השתנה רגע לפני האולימפיאדה. יש פה בובות ענק של האולימפיאדה בכל מקום, העתק של הלפיד הרשמי נמצא בכל מקום במקום עמודי חשמל לאורך הרחובות, בניינים ושכונות חדשות שאני לא זוכר שראינו לפני ושלטי ענק לאורכם של בייג'ין 2008, צ'ינגדאו".

"על הבניינים יש תמונות שונות שגורמות לתמונות באיילון להיראות כמו תמונות פספורט לעומת מה שקורה כאן. בלילה, הבניינים מכוסים בתמונות מאורות מתחלפות, תאורה מרשימה ואפקטים של לייזר בכל מקום. לטקס הפתיחה החלטנו שלא לנסוע, הטיסה לבייג'ין, השעות הרבות בעמידה לפני, תוך כדי ואחרי, השינה במיטה אחרת ותנאים אחרים בכפר האולימפי בבייג'ין, יגרמו לגוף להגיב באופן משמעותי לזה".

"בסופו של דבר אם היינו נוסעים לטקס הפתיחה היינו מפסידים יום וחצי, כמעט יומיים קריטיים בזמן כ"כ קרוב למועד. אז כל אלה ועוד שכנעו אותנו לוותר על אחד האירועים הכי מרגשים ועוצמתיים שיש. אנחנו מקווים שבמקום לצעוד מחר, נשייט בגאווה שבוע הבא".

לסיום התייחס השייט למקרה המצער שקרה לאלון מנדל שאביו נהרג אמש בתאונה. "עם כל ההתרגשות שיש מסביב, כולנו התעוררנו הבוקר ליום קשה ועצוב מאוד. שמענו על הטרגדיה של אלון, העברנו את היום בשוק עקב הידיעה על מותו הטרגי של קוסטיה מנדל, אביו של חברינו לנבחרת, אלון מנדל. כמה נוראי זה לשמוע או לחוות מות קרוב, כמה טראגי האירוע והתזמון. אלון יקירי,אנחנו כולנו משתתפים בצערך, בוכים אתך, ומחזקים אותך. תהיה חזק אנחנו אתך ואוהבים אותך".


גל עם החבר'ה הישראלים מהשייט. ינסה להביא מדליה אולימפית
גל עם החבר'ה הישראלים מהשייט. ינסה להביא מדליה אולימפית

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */