יום שבת, 20.04.2024 שעה 02:48
ליגת ווינר סל 23-24
87%1822-211223מכבי ת"א
73%1828-206722הפועל ת"א
73%1777-187122עירוני רמת גן
60%1557-162120הפועל ירושלים
57%1654-172121הפועל חולון
50%1818-179222בני הרצליה
50%1859-181922עירוני קריית אתא
41%1784-176922הפועל עפולה
41%1987-182122הפועל חיפה
39%1915-189923עירוני נס ציונה
30%1711-152520הפועל אילת
24%1860-173021הפועל ב"ש/דימונה
23%1956-178122הפועל גליל עליון
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 20:40
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • עירוני נס ציונה
  • רביעי, 24/04, 20:30
  • הפועל ת"א
  • עירוני קריית אתא
  • חמישי, 25/04, 20:30
  • הפועל עפולה
  • הפועל גליל עליון
  • שישי, 26/04, 13:45
  • הפועל חיפה
  • הפועל אילת
  • שלישי, 30/04, 00:00
  • הפועל חולון
  • הפועל ירושלים
  • שלישי, 30/04, 00:00
  • עירוני רמת גן

פיני גרשון: רלף השאיר מסורת שחתומה על שמו

המאמן ביכה את מותו של רלף קליין. שמעון מזרחי: "הוא אימן עד יומו האחרון". פנאן: "רלף היה חבר אמיתי". ראש הממשלה אולמרט: "נזכור אותו תמיד"

|
רלף קליין ז
רלף קליין ז"ל בטקס ההוקרה לכבודו. פרידה מאדם גדול (ניר בוקסנבאום)
אבל גדול ירד הבוקר (חמישי) על עולם הספורט בישראל והכדורסל בפרט עם הידיעה על מותו של המאמן האגדי, רלף קליין, שהלך לעולמו בגיל 77 לאחר מאבק ממושך וקשה במחלת הסרטן הארורה.

יו"ר מכבי ת"א, שמעון מזרחי ביכה את מותו של קליין ואמר ל-ONE: "רלף היה איש כדורסל ברמ"ח איבריו ועד יומו האחרון הוא אימן - לא משנה אם נערות או גברים וזה מה שנתן לו את טעם החיים".

"אני כמובן שולח את תנחומי המועדון ואת תנחומי האישים למשפחה ואנחנו מארגנים שהקהל יוכל לחלוף על פני הארון מחר בשעה 10:30 משער 9 בהיכל נוקיה".

מזרחי סיפר על ימיו האחרונים של קליין: "המצב של רלף החמיר בשבוע האחרון, ביום שישי ישבתי איתו ליד מיטתו בבית החולים בתל השומר ובכל מה שקשור בכדורסל הזיכרון שלו היה מדהים".

"כל הזמן הוא דיבר איתי על זה שחייבים למצוא רכז מדרגה ראשונה לקבוצה ובאותן שעות עדיין לא היתה חתימה של השחקן החדש (קרלוס ארויו) ולא יכולתי להגיד לו, אבל הבטחתי לו שזה יהיה רכז מהדרגה הראשונה".


ONE נפרד מרלף - צפו בכתבה

"דיברנו על ימים עברו ועל הכדורסל, ורינת בתו שהיתה בחדר נדהמה אפילו לראות שכל מה שקשור לכדורסל זיכרונו לא בוגד בו. כשהגיע ארצה הצטרף רלף למועדון הכדורסל של מכבי ת"א - הוא היה קלעי אבסולוטי עד כדי כך שמגרש הבלטות של מכבי ברחוב מכבי, היתה בלטה שקרויה על שמו כיוון שהוא היה קולע באופן אבסולוטי מנקודה זו".


צפו בשרף ושחקני הנבחרת מדברים על רלף קליין ז"ל

מזרחי המשיך לדבר ולהלל את פועלו של המאמן האגדי, ז"ל ואמר: "הוא זכה להוביל אותנו בניצחון על צסק"א בוירטון ושם נאמרו המילים הזכורות כל כך של טל ברודי ומשם לא הייתה רחוקה הדרך לזכייה הראשונה בגביע אירופה בבלגרד. במקביל למכבי הוא אימן בנבחרת ישראל וזכה להוביל אותה למקום מכובד בטורינו".

פיני גרשון: "אדם נמדד במה שהוא משאיר אחריו אחרי מותו. רלף השאיר אנשים שאוהבים אותו וספורטאים שגדלו תחת ידיו עם לא מעט מאמנים ומסורת כדורסל שחתומה על שמו. אם לא רלף, אני לא חושב שמישהו מאתנו היה מבין את המילה אמונה שממנה מגיעים להשגים".


קליין ז"ל עם מזרחי וג'ורדי ברתומיאו: "הבטחתי לו שנביא רכז מהשורה הראשונה" (ניר בוקסנבאום)
קליין ז"ל עם מזרחי וג'ורדי ברתומיאו: "הבטחתי לו שנביא רכז מהשורה הראשונה" (ניר בוקסנבאום)

"רלף השריש בנו שלמרות החלושות בספורטאי הישראלי, בחוכמה גדולה אפשר לנצח כל יריב. אני ברמה האישית שיחקתי תחת רלף בנבחרת הנוער. הוא עזר לי כשחקן, עזר לי כמאמן ובלעדיו לא הייתי מגיע למה שהגעתי. הוא ללא ספק נפיל ענק. גם כאדם, גם כספורטאי וגם כמתווה דרך למי שבא אחריו. הוא השאיר ספורטאים, מסורת, חזון ואמונה שאפשר להצליח".

מוני פנאן: "זו אבידה גדולה למשפחת הספורט"
מוני פנאן התקשה לעכל את הידיעה על מותו של קליין ואמר: "אני שמעתי על כך לפני שעה ולא רציתי להאמין שאני שומע נכון. זו אבידה גדולה למשפחת הספורט ולי באופן אישי כי הוא היה חבר אמיתי".


פנאן עם קליין ז"ל: "הוא היה חבר אמיתי, כואב לי מאוד" (יעל מרגלית)
פנאן עם קליין ז"ל: "הוא היה חבר אמיתי, כואב לי מאוד" (יעל מרגלית)

"אני בהלם, קשה לי מאוד. לא הייתי כאן בחודש האחרון ורציתי היום ללכת לבקר אותו בביה"ח. מה שיגידו עליו זה לא משתווה למה שהוא היה באמת. אני שולח את השתתפותי בצערה של המשפחה, הכאב הוא גדול".

גארד מכבי ת"א, טל בורשטיין הוסיף: "זה יום עצוב מאוד, אומנם היה ברור לכולם שהוא היה חולה ובמצב לא טוב, אבל עדיין זה כל כך עצוב וקשה לשמוע. לי אישית לצערי, לא יצא לשחק תחתיו אבל לא קשה להבין מי הוא היה ועד כמה איש ומאמן גדול הוא היה. אני רוצה לשלוח תנחומים למשפחה".


טל בורשטיין: "לא קשה להבין כמה גדול הוא היה" (יעל מרגלית)
טל בורשטיין: "לא קשה להבין כמה גדול הוא היה" (יעל מרגלית)

מנהל מכבי ת"א, גור שלף: "יום עצוב מאוד, רלף היה חלוץ בתחומו והביא הרבה כבוד לכדורסל הישראלי, גם למכבי וגם לנבחרת. אמנם לא עבדתי איתו באופן אישי וישיר אבל נפל בזכותי הכבוד ללמוד ממנו, הוא תמיד אמר את מה שהוא חושב באופן גלוי וישיר".

"מגיע לו הרבה כבוד ולמשפחה שלו תנחומים על התקופה הקשה שעברה ועל האובדן. ברור שרק אדם כ"כ חזק כמו רלף יכול היה להתמודד כ"כ בעקשנות עם המחלה הזו. זה לא סתם קרה שמי שהביא גביע בשמי שהביא גביע בשנת 1977 נפטר בגיל 77".


גור שלף: "קשה לדבר בלשון עבר"
גור שלף: "קשה לדבר בלשון עבר"

נדב הנפלד: "רלף היה בנאדם הכי מוחשי שיש בכל אחד מאיתנו, אי אפשר לדבר עליו בלשון עבר כי הוא חלק מאיתנו ונשאר איתנו. הוא שילוב נדיר של בנאדם יוצא דופן ברמה האישית וברמה המקצועית - מאמן שעשה דברים והגיע להישגים גדולים טרם זמנם שעוד קשה היה לחלום שאפשר להגיע להישגים כאלה לפני שנים רבות".

"הייתי אצלו בבית יום לפני שהוא התאשפז ודיברנו, אני חייב להגיד שהוא היה במצב רוח טוב, דיבר כל הזמן על כדורסל והעיר את ההערות הציניות שלו כל הזמן. אני שמחתי שהספקתי לראותו. אני שולח תנחומים למשפחה ומשתתף בצערם ובצער של כולנו".

"אין מאמן בארץ שלא חייב לקליין משהו מהקריירה שלו"
יו"ר הפועל ירושלים, דני קליין: "אנחנו נפרדים היום מאגדה. זהו יום קשה למשפחה בוודאי ולעולם הספורט הישראלי כולו. אני רוצה לשלוח את תנחומי ואת ההשתתפות בצער למשפחה".

זיו ארז מאמן מכבי ראשון לציון: "רלף היה הגדול מכולם, אני התחלתי בתור סטודנט בוינגייט והוא היה מורה שלי. כל מילה שאגיד מגמדת את מה שהוא עשה, ואני חושב שאין מאמן בארץ שלא חייב לו משהו בקריירה".


רלף קליין ז"ל. בלינקו: "כל עולם הכדורסל מרכין את ראשו היום" (תומר גבאי)
רלף קליין ז"ל. בלינקו: "כל עולם הכדורסל מרכין את ראשו היום" (תומר גבאי)

רובי בלינקו מאמן עירוני ר"ג: "זאת אבידה גדולה. יצא לי לעבוד איתו במשך שנתיים בצורה קרובה. היו לי שנתיים נפלאות איתו, הוא היה פורץ דרך בהרבה דברים בכדורסל הישראלי. כל עולם הכדורסל מרכין את ראשו היום".

קפטן נבחרת ישראל, מאיר טפירו: "יום עצוב לכדורסל הישראלי, הלך לעולמו אחד המאמנים הגדולים שהתווה דרך וגידל שחקנים ומאמנים. אנחנו משתתפים בצער משפחתו ומקווים לשמר את מורשתו".

הפרופסור שטיפל בקליין: "ממיטת חוליו הוא דיבר על כדורסל"
פרופסור דני אדרקה, מנהל היחידה לגידולי דרכי העיכול במרכז הרפואי תל השומר סיפר ל-ONE: "רלף נפטר הבוקר בשעה 8 וחצי. אשתו וחתנו נכחו לידו".

על ימיו האחרונים של קליין אמר: "הוא הגיע לבית החולים לפני שבוע וחצי במצב די קשה, הרופאים הצליחו לייצב את מצבו, הוא חזר להכרתו במשך האשפוז, היה בהכרה מלאה ושוחח עם הרופאים והמשפחה בחלק מהזמן. ממיטת חוליו הוא דיבר על מה שאהב בחייו, הוא דיבר על כדורסל, על האולימפיאדה הקרובה ואפילו הימר שהאמריקאים ייזכו בטורניר הכדורסל".


רלף קליין ז"ל. גם בימיו האחרונים דיבר על כדורסל (עדי בן ברון)
רלף קליין ז"ל. גם בימיו האחרונים דיבר על כדורסל (עדי בן ברון)

"הוא היה איש מדהים, אני רוצה לציין שהאיש לא רק אגדה, אלא התאריך שבו הוא נפטר, היום, יהיה סמל לאגדה בפני עצמה כמספר הנקודות שמכבי ת"א קלעה במשחק הניצחון באליפות אירופה מול וארזה".

"אני חושב שהתאריך הזה מציין אגדה על אגדה. אני כמובן רוצה להשתתף שוב בצער המשפחה ולמסור את תנחומי למשפחת קליין הנפלאה שהפכה להיות כחלק מאיתנו, שלא ידעו עוד צער".

אולמרט: "נזכור אותך תמיד רלף"
ראש הממשלה, אהוד אולמרט, מביע צער עמוק על מותו של רלף קליין, מאמן הכדורסל האגדי, זוכה פרס ישראל, ומשתתף באבלה של משפחתו.

"אין ישראלי שדמותו הגבוהה והצנועה של רלף קליין לא מוכרת לו. גם אלו שלא נמנו על אוהדי מכבי תל אביב בכדורסל, לא ישכחו את הרגעים המכריעים באפריל 1977, עת הוביל קליין את קבוצתו לניצחון היסטורי על צסק"א מוסקבה ולגביע אירופי ראשון", אמר ראש הממשלה.


ראש הממשלה אולמרט: "בזכות רלף, אפילו צסק"א אכלה אותה"
ראש הממשלה אולמרט: "בזכות רלף, אפילו צסק"א אכלה אותה"

"תרומתו לספורט הישראלי גדולה ומכרעת, ואין למדוד אותה רק בגביעים הרבים בהם זכה. אופיו הנוח, אצילותו ומסירותו לתחום הכדורסל בישראל השפיעו על דורות של ספורטאים, ובמיוחד ראוי לציון הפרויקט שקידם בשנותיו האחרונות, תוך כדי התמודדות עם המחלה הקשה - קבוצת הבנות של הדסים-אבן יהודה, אותה הוביל להישגים רבים", הוסיף אולמרט.

"נזכור אותך תמיד רלף, את הזר שהפך ליותר ישראלי מכולנו, ואשר בזכות אמונתך הגדולה, אפילו צסק"א אכלה אותה".

במעמד המפגש עם ספורטאי המשלחת לבייג'ין ספד נשיא המדינה, שמעון פרס לרלף קליין ואמר: "רלף קליין היה אדם צנוע כשניצחנו ואדם מאמין כשנכשלנו. הוא הביא לישראל פיסגה היסטורית חסרת תקדים בכדורסל הישראלי כשניצחנו את הרוסים".

"הוא היה מאמן אהוב אשר גידל אלפי ספורטאים בישראל, תרם מזמנו והתנדב למען הנוער, למען החברה. הוא היה אדם אהוב ונערץ על כל העם. כולנו גאים על כי אדם כרלף קליין חי בקירבנו ופועלו ומעשיו הם גאווה בזכרוננו".

חבר הכנסת שי חרמש הוסיף: "דמותו של רלף מהווה קרן אור ומצפן למחנכים ולספורטאים. הוא הקדיש את כל חייו לספורט ולחינוך, היה ספורטאי למופת שידע לנצח ולהפסיד בכבוד ושם את ישראל על המפה העולמית".

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */