יום שישי, 29.03.2024 שעה 03:36

זליגת תכנים גם באולימפיאדה?

ל-ONE נודע כי מועצת הכבלים והלוויין בודקת בקשה של ערוץ הספורט לשדר חלק מהתחרויות מבייג'ין בערוצים בתשלום, זאת בניגוד למכרז ולהסכם מול ערוץ 1

|
רונאלדיניו ובלאט. לעשירים בלבד? (רויטרס)
רונאלדיניו ובלאט. לעשירים בלבד? (רויטרס)
האם גם שידורי האולימפיאדה זולגים לערוצים בתשלום? ל-ONE נודע כי בימים האחרונים בודקת מועצת הכבלים והלוויין בקשה של ערוץ הספורט לשדר חלק מהתחרויות האולימפיאדה מבייג'ין בערוצים החדשים בתשלום (ערוץ חמש פלוס לייב וערוץ הגולד) בניגוד למכרז אותו פירסמה רשות השידור ולהסכם המקורי והברור, עליו חתמו בערוץ כאשר רכשו את הזכויות מערוץ 1.

במידה והמועצה תאשר זאת, אמורים הצרכנים לשלם שוב סכום כסף נוסף כדי להתחבר לערוצים אלו כדי לצפות בשידורים מבייג'ין.

בין היתר מדובר בחלק גדול מ-18 הענפים אותם אמור ערוץ הספורט לשדר מבייגי'ן (משחקי הכדור, אגב, שייכים בלעדית לערוץ הספורט): – כדורגל, כדורסל, כדוריד, כדורעף, כדור-מים, טניס שולחן, הרמת משקולות, קליעה, האבקות, אגרוף, חתירה, קפיצות למים, אופני מסלול, סוסים, הוקי שדה, בייסבול, טריאתלון ובדמינטון.


זליגת תכני הספורט נמשכת
בערוץ הספורט לא המתינו להחלטת המועצה או לערוץ 1 ובשבועיים האחרונים מופיעים קדימונים רבים אשר קוראים לחובבי הספורט לרכוש את הערוצים החדשים בכדי לצפות בשידורי האולימפיאדה

במועצת הכבלים והלווין אישרו ל-ONE כי מתנהלת בדיקה בנושא: "הוגשה בקשה לשידור תכנים בערוצים בתשלום, כרגע המועצה עדיין לא החליטה האם לאשר זאת", מסרו מהמועצה.

גורם בכיר בערוץ 1 מסר ל-ONE כי נמכרו זכויות שידור ב-18 ענפים לערוץ הספורט לשידור בערוץ פתוח לאחר מכרז ובין היתר הערוץ התחייב לשדר את המשחקים ללא תשלום בשידור בערוץ הבסיס ערוץ 5. אולם אותו גורם מוסיף כי יכול להיות שבזמן הקרוב זה ישתנה.

כזכור, ערוץ 1 הוא בעל הזכויות לשידורים מבייג'ין ולאורך השנים שודרו המשחקים האולימפיים בערוץ השידור הציבורי ללא כל תשלום נוסף.

התנהלות לא חוקית של ערוץ 1?
בעת שערוץ 1 פרסם את המכרז בנוגע לשידורי המשחקים האולימפיים מבייג'ין, הערוץ קבע בפירוש כי הזכיין, קרי ערוץ הספורט, יכול לשדר את המשחקים בערוץ פתוח בלבד.


רונאלדיניו. לפי המכרז, אנחנו אמורים לצפות בו בערוץ פתוח
רונאלדיניו. לפי המכרז, אנחנו אמורים לצפות בו בערוץ פתוח

התנאי היה תנאי יסודי במכרז וכעת במידה וזה ישתנה (העברת תכנים לערוץ בתשלום) מדובר במכרז לא חוקי של הרשות.

מיותר לציין כי אין זה עולה על הדעת שתנאי מכרז שפורסמו עוד טרם העברת זכויות השידורים לערוץ הספורט, ישונו אחרי שכבר הועברו הזכויות, שכן אז יהיה מדובר במכרז לא תקין, אשר ערוץ 1 יצטרך לתת את הדין בעניינו.

האם המועצה נכנעת ועלולה לפגוע בציבור הספורט?
כזכור גיבשה המועצה לאחרונה כללים לשידורים חיים בערוצים בתשלום בשימוע שנערך בנושא השידורים. בין היתר קבעה המועצה כי לא יתאפשר עוד שידור משחקים חיים בערוצי "לייב" ו"גולד" של ערוץ הספורט על חשבון שידורם בערוצים 5 ו- 5+.



בנוסף, קבעו במועצה כי במסגרת אירועי הספורט בשידורים חיים יופחתו הערוצים ל-4 ערוצים בלבד במקום 6 כפי שיש כעת, ערוצים שלהם נגישות גבוהה יותר למנויים, ועלותם נמוכה יותר.

האם כבר בסוגיה הראשונה שעולה בנושא השידורים הישירים מארוע ספורט בסדר גודל עולמי, נראה את המועצה לוקחת צעד אחורה מנהלים שהיא עצמה הציבה בשימוע האחרון ולפיהם משחקים של נציגים בכחול-לבן ישודרו ללא תשלום?

האם ניצן חן ייתן יד לזליגת התכנים?
יו"ר מועצת הכבלים והלווין, ניצן חן, שהכריז יחד עם שר התקשורת, אריאל אטיאס, כי הם מודאגים מהעברת התכנים לערוצי התשלום, אמור כעת להתמודד בפעם הראשונה עם הלחצים להעברת השידורים לערוצים בתשלום, בניגוד להצהרת המועצה והכללים שהיא מגבשת.


ניצן חן. מבחן רציני ראשון למועצה
ניצן חן. מבחן רציני ראשון למועצה

זהו למעשה המבחן הראשון אשר יעמוד בפניו יו"ר המועצה - זאת לרקע הצעת החוק בנושא השידורים של משחקי הישראליות האירופה וכן משחקי הנבחרות. האם הוא יצליח לעמוד איתן ולשמור על זכויותיו של ציבור אוהדי הספורט בישראל?

נושא זליגת התכנים ניצב בראש סדר היום התקשורתי
לרקע האמור לעיל בנוגע לאפשרות שחלק משידורי האולימפיאדה יועברו בערוץ בתשלום, פועלים בכנסת למען הסדרת נושא השידורים בכל הקשור למשחקי הישראליות באירופה והנבחרות, ענין שהיה פרוץ בלשון המעטה כל עוד לא היה מוסדר בחוק.


ח"כ ארדן. הוביל להצעת החוק בנושא השידורים
ח"כ ארדן. הוביל להצעת החוק בנושא השידורים

מי שפועלים בענין הנם ח"כ ארדן וח"כ חסון, אשר הובילו להצעת חוק בנושא, הצעה אשר אושרה ע"י ועדת הכלכלה של הכנסת לאחר שעברה בקריאה טרומית. הצעת החוק מחייבת שידור משחקי קבוצות ישראליות במפעלים רשמיים החל משלב המוקדמות בערוצים פתוחים – כולל משחקי הנבחרות השונות.

"לא נאפשר שום סעיף בחוק שיעקר אותו מתוכן ויאפשר שידור משחקים בערוצים בתשלום. להיפך – אנחנו נקבע עקרון מנחה ונוסחאות לשידורים של משחקי הקבוצות והנבחרות הישראליות בשידור פתוח ולמעשה נסדיר את השוק הפרוץ והפרוע שמתנהל כיום", כך אמר ח"כ יואל חסון, שמעלה יחד עם ח"כ גלעד ארדן את הצעת החוק שמחייבת שידור משחקי קבוצות ישראליות במפעלים רשמיים החל משלב המוקדמות בערוצים פתוחים.


השר אטיאס. הודיע קבל עם ועדה על תמיכתו בהצעת החוק
השר אטיאס. הודיע קבל עם ועדה על תמיכתו בהצעת החוק

ח"כ ארדן הוסיף בנושא: "משלם המסים כבר סבסד את שידור המשחקים באמצעות רכישת כרטיסים למשחקים, תשלום לטוטו, אגרת הטלוויזיה ותשלום על חבילת הבסיס שגם כך היא בין היקרות בעולם. אין שום סיבה שצופה ישלם סכום נוסף מעבר לכך. אי אפשר לאפשר רק לאנשים שהממון בכיסם לצפות באירועי ספורט מרכזיים בגלל שהם יכולים לשלם בעבורם. מדובר בעושק של ציבור צופי הספורט".

מי שמלווה כל העת את המהלכים למניעת זליגת התכנים הוא שר התקשורת, אריאל אטיאס, שהודיע קבל עם ועדה, על תמיכתו בהצעה החוק המדוברת, שעברה בקריאה טרומית. כזכור, בזכות שר התקשורת, אריאל אטיאס, הממשלה הצטרפה לתמיכה והצביעה בפה מלא עם 19 בעד ואפס מתנגדים, שעל משמעויות רוב זה כמובן אין עוררין.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */