יום רביעי, 08.05.2024 שעה 02:37
ליגת ווינר סל 23-24
88%1899-220224מכבי ת"א
76%2030-233025הפועל ת"א
72%2021-211825עירוני רמת גן
62%1903-199524הפועל ירושלים
52%1983-202525הפועל חולון
50%2030-198724עירוני קריית אתא
46%2004-197124בני הרצליה
46%2152-199724הפועל חיפה
40%2096-204725עירוני נס ציונה
38%1959-192424הפועל עפולה
29%2036-183324הפועל אילת
28%2220-204625הפועל גליל עליון
24%2215-207325הפועל ב"ש/דימונה
לוח משחקים
  • עירוני קריית אתא
  • 84 - 67
  • הפועל ירושלים
  • בני הרצליה
  • חמישי, 09/05, 18:30
  • הפועל חיפה
  • הפועל גליל עליון
  • שישי, 10/05, 13:00
  • עירוני נס ציונה
  • עירוני רמת גן
  • שבת, 11/05, 20:40
  • הפועל חולון

אפי מתעקש על סולומון? הוא יודע למה

ניסיון, מנהיגות, עיתוי מצוין, תאוות משחק, הגנה טובה והתקפה משופרת. ערן סלע מסביר למה מאמן מכבי רוצה את הרכז האמריקני בקבוצה שלו

|
וויל סולומון. האיש הנכון במקום הנכון (אתר היורוליג)
וויל סולומון. האיש הנכון במקום הנכון (אתר היורוליג)
מאמן מכבי ת"א, אפי בירנבוים, מתעקש על וויל סולומון והוא יודע למה. מבין כל השמות שנזרקו בחלל האוויר כמועמדים להצטרף למכבי ת"א בעמדת הרכז, סולומון הכי מתאים לצרכים של בירנבוים. הנה ניסיון לנתח מה בדיוק מביא איתו סולומון, שבירנבוים כל כך רוצה וספק אם רכזים אחרים יכולים לתת לו באותה מידה.

ניסיון
יותר מכל השמות האחרים שהתפרסמו בתקשורת, סולומון מגיע עם ניסיון עשיר ומוכח. הוא לא רק שחקן מנוסה, יש לו גם את המצרך הדרוש: ניסיון אירופי רב. בכל מקום בו שיחק זכה בתארים. ולא רק זה, הוא אפילו שיחק כבר במכבי ת"א, מכיר את האווירה, המסורת של המועדון והדרישות שלו. תקופת ההתאקלמות שלו תהיה קצרה מאוד בהשוואה למועמדים אחרים. הרכז הפנוי היחיד ברמה גבוהה שאני מכיר, שמנוסה יותר מסולומון באירופה, הוא תיוס אדני אבל הוא כבר בן 35 וזה בטח לא עובד לטובתו.

מנהיגות
בפעם הקודמת שבה הגיע סולומון למכבי ת"א, הוא נכנס לתוך פאזל קיים כמחליפו של שאראס, אבל הקבוצה לא היתה ממש בידיו ולא היתה "שייכת" לו. זו היתה קבוצה של אנתוני פארקר, ניקולה וויצ'יץ' ומייסיאו באסטון, וסולומון התבקש להשתלב בה במהירות ולהשלים את החסר.

הפעם, באופן מודגש ומוצהר, בירנבוים מתכוון לשים את הקבוצה בידיו ולאפשר לו מנהיגות מלאה. זה נתון חשוב, כי הוא משנה את עמדת המוצא של הסיפור כולו ומאפשר לסולומון שליטה ונוחות. אם אז הוא הגיע אחרי שנתיים רצופות בהן מכבי היתה אלופת היורוליג, היום הוא מגיע אחרי עונה בלי תארים וזה הבדל משמעותי מאוד, שאמור להקל עליו בגישה. אם אז הוא הגיע במקום שאראס, היום הוא מגיע במקום ביינום, שבתקופתו מכבי ת"א איבדה אליפות ולא זכתה בגביע המדינה. מכבי רוצה את התארים שלה בחזרה, וסולומון יודע איך מביאים אותם. לפחות ברמה המקומית.


אפי בירנבוים. יתן לסולומון להנהיג
אפי בירנבוים. יתן לסולומון להנהיג

אני לא יודע אם סולומון יכול לסחוף אחריו קבוצה ולא בטוח שיש לו את כישורי המנהיגות שיגרמו לכולם לחבב אותו, אבל כמנוסה ביותר בחבורה הוא בהחלט מישהו שבירנבוים ישאף ללכד את כל השאר סביבו.

הצד המנטאלי
אם סולומון יגיע למכבי ת"א, בירנבוים יכול לשחק לו על האגו. העובדה שמכבי ת"א מחזירה אותו היא קצת כמו ניצחון קטן עבור השחקן, שבתום העונה היחידה שלו במכבי נשאר תלוי באוויר מבלי שלמישהו יהיה ברור באמת מה קורה איתו. מכבי הרי לא ממש פעלה אז כדי להמשיך את הקשר, סולומון לא ממש רצה להמשיך ונוצר רושם כאילו שני הצדדים מעדיפים שהקיץ יעבור איכשהו מבלי שיצטרכו לדבר או להתראות שוב. וזה בדיוק מה שקרה.

הפעם, אם וכאשר, הוא חוזר כשמכבי ממש מתעקשת על חזרתו בהתאם לדרישות המאמן. זה ייתן לו להרגיש רצוי. זה יגרום לו לשחק גם עבור המאמן, אחרי שבטורקיה היו לו בעיות בחיבור עם בוגדאן טאנייביץ'. בירנבוים יצטרך לדאוג, מצד שני, שהסיטואציה הזו של חופש פעולה וסמכויות מלאות על המגרש לא תביא את סולומון לכדי התנהגות רשלנית או לא מקצוענית. כי עם סולומון צריך לפעמים להלך על חבל דק, על אף שהוא מקצוען אמיתי, והתנאי הזה ברור וידוע לכל.


שאראס. הפעם סולומון לא יורש את הקבוצה ממנו
שאראס. הפעם סולומון לא יורש את הקבוצה ממנו

עיתוי
סולומון סיים את העונה הטובה ביותר שלו ביורוליג מתוך ארבע העונות בה הוא משחק בה ברציפות (אפס פילזן, מכבי ת"א, שנתיים בפנרבחצ'ה-אולקר). הוא סוף-סוף הצליח להעמיד יחס אסיסטים/איבודים חיובי, ולו במקצת. למעשה, בגיל 30, סולומון נמצא בשיא הקריירה שלו. לא לחינם הוא נותן לעצמו צ'אנס נוסף להגיע ל-NBA הקיץ הזה. גם הוא יודע, שזו כנראה ההזדמנות האחרונה. מכל הבחינות – גיל, כושר משחק, מוכנות פיזית, היכרות עם המועדון – סולומון עדיף על כל אחד מהאחרים.

הגנה
נהוג למדוד את סולומון בכלים התקפיים, לספור לו את הזריקות ואיבודי הכדור, ההחלטות המשוגעות, המעברים והכדרורים שלא לצורך, לפעמים, על הבייס-ליין, בעיקר כדי להוכיח מי פה הגבר. אבל סולומון הוא גם שחקן הגנה מצוין, מכופף את הברכיים, שומר, חוטף, מלא התלהבות ובעיקר מלא תשוקה למשחק. כשהוא משחק כדורסל העיניים שלו בורקות. הוא חיית משחק ובימים שהוא מגיע מוכן אפשר לראות את זה קודם כל בהגנה, ורק אחר כך בהתקפה.


סולומון שומר. מדובר בשחקן הגנה מצוין (אתר היורוליג)
סולומון שומר. מדובר בשחקן הגנה מצוין (אתר היורוליג)

התקפה
מאז העונה בהפועל ירושלים, בה הוביל את הקבוצה לזכייה בגביע יול"ב, לא היתה לסולומון עונה פרודוקטיבית כל כך. הוא סיים את עונת היורוליג האחרונה עם 17.9 נקודות, 3.9 אסיסטים ו-4.9 עבירות שסחט בממוצע למשחק. הוא היה בעל הבית בטורקיה וזכה בשתי אליפויות עם פנרבחצ'ה-אולקר.

נכון להיום, כשבירנבוים לא יכול לדעת מראש באיזו מהירות יתאקלמו טריי סימונס ורודני ווייט, הוא חייב סקורר מוכח במגרש גם אם הכי קל בעולם לדקלם שמכבי ת"א צריכה רכז שמעדיף מסירה על פני קליעה. למעשה, סולומון היה מלך הסלים של היורוליג בעונה שעברה. הוא גם שחקן פיקנ'רול מצוין.


טריי סימונס. לא ברור כמה זמן יקח לו להתאקלם (תומר גבאי)
טריי סימונס. לא ברור כמה זמן יקח לו להתאקלם (תומר גבאי)

מעשית, אגב, העובדה שהיה כל כך בולט לאורך העונה עזרה לקבוצות חזקות שהתמקדו בו והחליטו לנעול אותו, לחסל את הטורקים ביתר קלות. כשפנתינאייקוס התלבשה עליו, הוא לא יכול היה לצאת מזה. אותו דבר סיינה, בשלב ההצלבה. אבל כרגע אנחנו מדברים על היתרונות של סולומון, על הסיבות לכך שבירנבוים מתעקש על החתמתו - ולא על החסרונות שלו.

לסיכום
נכון, יש מינוסים, אבל אפשר לקוות שסולומון התבגר עם השנים ופחות מועד לפורענות. חיבור חברתי? מוזרויות? מופנמות בסיסית? אני חושב שטרנס מוריס, למשל, לא יכול לסמן וי על כל אחת מהתכונות האלה, ובכל זאת הוא היה השחקן הטוב ביותר של מכבי ת"א. ההבדל יהיה, שעם סולומון מכבי ת"א תחזיר לעצמה את התארים ועם מוריס היא לא עשתה את זה. לאפי בירנבוים יש חוזה לעונה אחת בלבד, אין לו זמן להתעסק עם שחקנים שהם במידה מסוימת הימור. הוא רוצה שחקן מוכח. ושחקן מוכח זה וויל סולומון. עם כל השאר המערכת תצטרך להסתדר, ואולי גם להתאים את עצמה.

אסור לפספס
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
נגןיפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
יפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
נגןכמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */