יום שישי, 29.03.2024 שעה 05:27

הספורטאים הישראלים באולימפיאדה

המשלחת הגדולה ביותר אי פעם תייצג את ישראל במשחקים האולימפיים בבייג'ין ותנסה לחזור לארץ עם מדליות. כל הפרטים על הסגל הישראלי לבייג'ין

|
אריק זאבי. התקווה הגדולה למדליה
אריק זאבי. התקווה הגדולה למדליה
לא פחות מ-42 ספורטאים ישראלים ישתתפו במשחקים האולימפים שיחלו ב-8.8.08 בביג'ינג. כגודל המשלחת גודל הציפיות וחזרה ארצה ללא מדליה, בכל צבע אשר תהיה, תהוו כישלון.

המשלחת הישראלית מציגה הפעם סגל מוכשר ומאוזן להפליא - ספורטאים כאריק זאבי, מיכאל קלגנוב ואלכס אברבוך מייצגים את הדור המנוסה, אלו שכבר היו בכל מעמד גדול אפשרי, אנדי רם ויוני ארליך, אניה גוסטמלסקי ואחרים שייכים לדור הביניים ואילו צמד ה"שחרים", פאר את צוברי נחשבים כמטאורים עולים עם הישגים משמעותיים מחוץ לביצה המקומית.

אז הבטחות, יומרות ושאיפות יש ובגדול וכעת השאלה המתבקשת היא האם נציגינו המובחרים יעמדו בלחץ וישתמשו בתמיכה של מדינה שלמה כמנוף, או ימעדו ויעשו במכנסיים ברגע האמת - נחיה ונראה. ONE עושה לכם קצת סדר בבלאגן ומציג לכם את המשלחת הישראלית לאולימפיאדה. שיהיה בהצלחה.

אלכס אברבוך (קפיצה במוט)
הקופץ במוט כבר לא בשיאו אבל האולימפיאדה הקרובה היא בדיוק ההזדמנות שלו להביא לעצמו ולנו מדליה אולימפית ראשונה. עד כה אברבוך זכה במדליות רבות, כולל שתיים עשויות מזהב באליפויות אירופה (2002 ו-2006) כאשר את השיא האישי שלו קבע בשנת 2003 עם תוצאה נהדרת של 5.93 מ'.

אברבוך כבר לא צעיר וזאת נראית כהזדמנות האחרונה שלו לעמוד על בימת המנצחים באולימפיאדה. אלכס יתחיל את התחרות ב-20.8 וכולנו תקווה שיצליח להפתיע את כולם ולחזור עם מדליה אולימפית ראשונה בגיל 34.


אלכס אברבוך.  הזדמנות אולימפית אחרונה
אלכס אברבוך. הזדמנות אולימפית אחרונה

היילה סטאין (מרתון)
זקן המשלחת וזה גם בלי להכנס לבעיות הגיל הידועות הוא היילה סטאין. סטאין המתחרה השני בתחום האתלטיקה הקלה קבע את הקריטריון האולימפי באליפות העולם באוסאקה כשסיים במקום ה-19 עם זמן מצוין של 2:22:27. שיאו האישי עומד על 2:14:21 , שיא שנקבע לפני 5 שנים בונציה.

סטאין שזאת תהיה האולימפיאדה השניה ברציפות בשבילו מקווה לשפר את הישגו מאתונה 2004 שם לקח את המקום ה-20 והמכובד. סטאין יתחרה במרתון שיתקיים ב-24.8.

אריק זאבי (ג'ודו)
אחת התקוות הגדולות למדליה באה מכיוון הג'ודוקא המצטיין. זאבי בן ה-31 רשם בשנה החולפת ארבעה הישגים והביא ארבע מדליות: שתי ארד, אחת כסף ומדלית זהב בסבב גביע העולם בפראג. אריק יודע שרק הפציעה שלו בכתף יכולה לעצור אותו בדרך למדליה שניה והוא נראה יותר ממוכן.



זאבי שכבר הצליח לזכות במדלית ארד אולימפית רוצה מאוד להוסיף לשורת ההישגים הענקיים בקריירה שלו את המדליה שתחולק בביג'ין, אולי אפילו היא תהיה עשויה ממתכת אחרת. זאבי יתחרה בקטגוריה של עד 100 קילו ב-14.8.08.

גל יקותיאל (ג'ודו)
יקותיאל שמתחרה במשקל עד 60 קילו השתתף באולימפיאדת אתונה 2004 אך שם לא הצליח להביא הישגים. אחרי שהשתתף באליפויות שונות ומשונות שם התקדם גם בזכות סירוב של חלק מהספורטאים להתחרות נגדו, הגיע יקותיאל להישג שיא מבחינתו עם מדלית ארד באליפות אירופה שנערכה בבלגרד בשנת 2007, מה שכמובן קנה לו מקום על המיזרון האוליפי בביג'ין. יקותיאל יתחרה ב-9.8 במשקל של עד 60 ק"ג.

אליס שלזינגר (ג'ודו)
הספורטאית המחוננת שכבר מצליחה להוכיח שהיא הרבה יותר מסתם קוריוז תנסה להביא לידי ביטוי את הכישרון שלה במשחקים האולימפים. עם שלל ההישגים המרשימים של התקופה האחרונה כמו מדלית זהב באליפות ג'וניור בצ'כיה וארד באליפות אירופה בפורטוגל, הצליחה שלזינגר להתברג במשלחת האולימפית במקצה של עד 63 ק"ג . אליס תתייצב על המזרון בבייג'ין ב-12.8 בתקווה להפתיע.


אליס שלזינגר. הפתיעה עם ארד באליפות אירופה
אליס שלזינגר. הפתיעה עם ארד באליפות אירופה

התעמלות אומנותית קבוצתית
בפעם הראשונה בהיסטורית של משלחות ישראל לאולימפיאדה מופיעה קבוצה של התעמלות אומנותית קבוצתית הכוללת את המתעמלות הבאות : קטיה פיסצקי (אלופת ישראל 2004), רחלי ויגדורצ'יק (מקום 6 יוון 2007), מריה סבנקוב (אלופת ישראל 2006), אלונה דבורניצ'נקו (אלופת ישראל נוער 2005), ו-ורוניקה ויטנברג (מקום 6 יוון 2007).

למרות פרשת נטשה אוסמלוב, שהועזבה מתפקידה כמאמנת הקבוצה, נראה כאילו המתעמלות הם מועמדות בטוחות לגמר אולימפי עם מקום 5 באירופה לפני כחודשיים. הבנות ינסו ב-21.8 לעלות לגמר שיתקיים 3 ימים אחר כך.

אירה ריסנזון (התעמלות אומנותית)
אירה בת ה-20 כבר מחזיקה באחד מהישגי השיא של הספורט בארץ כשלקחה שתי מדליות ארד מרשימות בגמר הגראנד פרי שנערך באינסבורק, אוסטריה בסוף נובמבר 2007. אירה שמתאמנת תחת אירינה ויגדורצ'יק עשתה חודשיים קודם לכן הישג לא פחות משכנע שלקחה את המקום השביעי באליפות העולם שנערך בפטרס, יוון, יחד עם עוד מקום שביעי באליפות העולם בבאקו , אזרבייג'ן. אירה תתחיל את דרכה ב-21.8.


קטיה פיסצקי. הופעה קבוצתית היסטורית למתעמלות
קטיה פיסצקי. הופעה קבוצתית היסטורית למתעמלות

נטע ריבקין (התעמלות אומנותית)
נטע ריבקין שהומלצה להשתתפות בקריטריון הצעירים נמצאת כ-11 שנים בתחום והיא רק בת 17. ריבקין קבעה את הקריטריון הבינלאומי בפטראס יוון כבר לפני כשנה כאשר סיימה במקום ה-20 מתוך 24 מתעמלות באליפות העולם. ריבקין לא היתה צריכה להשיג את הקריטריון הישראלי בשל קידומה לקריטריון צעירים. ריבקין תתחיל את דרכה ב-21.8 על המזרן בבייג'ין.

אלכס שטילוב (קרב רב)
שטילוב בן ה-21 נמצא כבר כ-6 שנים בארץ ומונחה על ידי סרגיי וייסבורג בהתעמלות מכשירים. התחום החזק ביותר של שטילוב הוא תרגילי הקרקע, דרכם הוא מצליח לעלות לגמרים דוגמת אליפות העולם בדנמרק 2006 ואליפות העולם בגרמניה 2007 בה רשם הישג מדהים כשסיים במקום החמישי. בגרמניה סיים אלכס עם תוצאה יפה מאוד עם 15.575. אלכס יסע עם ראשוני המשלחת והוא יחל את התחרות ב-9.8.

בת אל גטרר (טאקוונדו)
שם ששמענו הרבה השנה הוא ללא ספק בת אל גטרר. הלוחמת הישראלית שלקחה מקום ראשון באליפות שבדיה ב-2006 לא עצרה והמשיכה לאליפות אוסטריה ב-2007. גטרר בת ה-20 הפתיעה את כולם כאשר לקחה מקום שלישי בתחרות קדם אולימפית שהתקיימה באיסטנבול שם קטפה את המקום היחידי באולימפיאדה במקצוע הטאקוונדו. גטרר תתחרה במשקל של עד 57 ק"ג ב-21.8.


בת-אל גטרר. הפתיעה את כולם  (עדי בן-ברון)
בת-אל גטרר. הפתיעה את כולם (עדי בן-ברון)

תומר אור (סייף)
סייף הרומח (Foil) תומר אור קבע את מקומו במשלחת לפני כ-4 חודשים כאשר סיים במקום ה-11 בגראנד פרי שהתקיים בסנט פטרסבורג ושמר על המקום הראשון בדירוג האולימפי לאולימפיאדה (156 נק'). אור יהיה הגבר הישראלי הראשון שמתחרה במקצוע מאז 1984, אז התחרה חיים חטואל אביה של דלילה חטואל. אור שיסע עם מאמנו הצמוד זה 21 שנה אודי כרמי, יתחיל את התחרויות ב-13.8 בסיבוב הראשון.

דלילה חתואל (סייף)
סייפת רומח (Foil) נוספת במשלחת היא דלילה חתואל, בתו של חיים חתואל אשר השתתף באולימפיאדת 1984 ומשמש גם כמאמן הנבחרת. חטואל סיימה במקום השישי בתחרות הסבב העולמי שהתקיימה בזלצבורג, אוסטריה. חתואל שלקחה מדלית ארד בגראנד פרי בפולין ונמצאת בטופ 15 העולמי, בהחלט רוצה להפתיע עם הרבה התייחסות לקרב מול אלופת העולם, מרגריטה גרנבסקי, שנגמר בתוצאה צמודה מאוד 10:12 לטובת האחרונה. חטואל תתחיל את הקרבות ב-11.8 בדגם הרומח.

נעם מילס (סייף)
הסייפת נעם מילס שלא קבעה את הקריטריון הישראלי, תצא עם המשלחת תחת קריטריון צעירים לאחר התוצאות המרשימות שלה בדגם הדקר (Epee). הישג השיא של הסייפת הצעירה היה מדליית הכסף שלקחה בבנגקוק לפני כשנה. מילס בת ה-21 סיימה את סבב הגביע העולמי לנוער ב-2006 במקום הראשון בעולם, מה שהקנה לה את קריטריון הצעירים. מילס תוציא את הדקר מהנדל ב-13.8.


דלילה חתואל. נצר נוסף למשפחת הסייפים
דלילה חתואל. נצר נוסף למשפחת הסייפים

דורון אגוזי (קליעה)
דורון אגוזי קנה את מקומו בביג'ין בזכות יכולתו המצוינת באליפות אירופה בספרד, בה לקח מקום שמיני ועלה לגמר בקטגוריות ירי ל-50 מ' בשלושה מצבים. בנוסף למאמנו הרגיל, גיא סטריק אגוזי ישתמש בשירותיו של יאיר דוידוביץ כדי לנסות להתברג לפחות בגמר. אגוזי מופיע לראשונה באולימפיאדה ויהיה אחד משלושה קלעים. אגוזי יתחרה ברובה מ-50 מ' וברובה אוויר מ-10 מ' ויחל את דרכו האולימפית ב-11.8 מ-10 מ'. לאחר מכן יתחרה שוב ב-15.8 הפעם ב-50.

גיל סימקוביץ' (קליעה)
סימקוביץ השיג את הקריטריון האולימפי עם הישג מרשים בדמות זכיה במקום הראשון בתחרות גביע העולם בגרמניה, שם השתתף ב-4 מצבים. סימקוביץ, רק בן 25, החל את דרכו במועדון גדנ"ע קליעה בכפר סבא ומייצג כיום את מועדון הקליעה של הפועל ת"א. גם הוא התאמן תחת גיא סטריק ואף ניצח אותו באותה אליפות מדוברת בגרמניה. סימקוביץ יתחרה ב-50 מ' שכיבה וב-50 מ' שלושה מצבים. סימקוביץ יתחרה ב-15.8 וב-17.8 וינסה לשחזר את הישגו המרשים מגרמניה.

גיא סטריק (קליעה)
אחד השמות הידועים ביותר בתחום הקליעה בלי ספק הסתבך קצת בדרך לאולימפיאדה אבל בסוף קיבל את קווטת המצטיינים מהתאחדות הקליעה הבינלאומית וישתתף באולימפיאדה בפעם ה-4 ברציפות. סטריק עשה הישג חסר תקדים השנה במינכן כאשר השווה את השיא העולמי עם ניקוד מקסימלי של 600 נק'. הקלע המצוין הוא בהחלט כרגיל תקווה למדליה ולמרות שיצא לו שם של אחד שבדרך כלל לא מתעלה באולימפיאדות, הוא ינסה לעשות זאת בביג'ין. סטריק ישתתף במקצה של 50 מ' שכיבה ב-15.8.


גיא סטריק. אולימפיאדה רביעית ברציפות
גיא סטריק. אולימפיאדה רביעית ברציפות

איתי צ'מה (שחייה)
השחיין שהשיג ראשון את הקריטריון לאולימפיאדה כבר לפני שנה וחצי, מתחרה ב-200 מ' גב. את הקריטריון השיג צ'מה באליפות העולם במלבורן אחרי שהעפיל לחצי גמר במשחה ה-200 מטר גב. עוד לפני כן קבע צ'מה תוצאה מרשימה בבודפשט בשנת 2006 כאשר הגיע לחצי גמר ולמקום ה-12 בכל התחרות. השחיין שמאומן על ידי ליאוניד קאפומן יחל את חלומו האולימפי ב-13.8.

גל נבו (שחייה)
גל נבו בן ה-21 מתחרה במעורב אישי 200 מ' ו-400 מ' וקבע את הקריטריון לאולימפיאדה באליפות אירופה באינדוהבן כאשר שבר את השיא הישראלי ב-200 מ' מעורב אישי וסיים במקום העשירי. נבו ששוחה בהפועל ירושלים ובמכללת אריזונה סטייט כבר שבר כמעט כל שיא ישראלי אפשרי בתחום והוא יחל את התחרות כבר ב-9.8 ב-400 מ', כאשר לאחר מכן ב-13.8 יתחרה ב-200 מ'.



גיא ברנע (שחייה)
עוד שחיין צעיר ומוכשר מהדור החדש הוא גיא ברנע שמתחרה ב-100 מ' גב ו-100 מ' פרפר. באליפות האיחוד האירופאי שהתקיימה בצרפת שחה ברנע במאית אחת בלבד מעל הקריטריון ב-100 מ' גב. את היכולת המרשימה המשיך ואף מחק את איתן אורבך מספר השיאים הישראלים כאשר שבר את שיאו באותו משחה ב-10 מאיות. ברנע לומד ומתאמן במכללת קליפורניה וגם הוא מתאמן עם ליאוניד קאופמן. השחיין הצעיר יתחיל את דרכו ב-10.8 במקצה הגב וב-14.8 בפרפר.

תום בארי (שחייה)
תום בארי בן ה-22 נמצא כיורש של שחיין החזה, ואדים אלכסייב והוא לא היה אמור להיות במקור במשלחת לביג'ין אבל בשל השיא המרשים שלו באליפות פורטוגל הפתוחה ב-200 מ' חזה החליטה ועדת החריגים לאשר לו את התוצאה כקריטריון למרות שלא הושג בשעה הנכונה של היום. השחיין הצעיר יתחרה גם ב-100 מ' חזה וגם ב-200 מ' חזה ויעלה על המקפצה האולימפית לראשונה כבר ב-9.8 ב-100 מ' וב-12.8 ב-200 מ'.

אניה גוסטומלסקי (שחייה)
השחיינית היחידה במשלחת מגיעה בפעם ה-2 לבמה האולימפית כאשר תתחרה ב-100 מ' חופשי, גב ופרפר ותצרף את ה-50 מ' חופשי. אניה בת ה-27 ממשיכה לרשום הישגים ופיספסה ב-4 מאיות רק בחורף האחרון מדליה באליפות אירופה לברכות קצרות. באותה תחרות סיימה גוסטומלסקי במקום ה-11 ב-100 מ' פרפר.


אניה גוסטמלסקי. תנסה לשפר את התוצאות המאכזבות מאתונה
אניה גוסטמלסקי. תנסה לשפר את התוצאות המאכזבות מאתונה

אניה ממשיכה לשבור שיאים ישראלים ורק בחודש מאי השנה קבעה זמן שיא ב-50 מ' גב. גוסטומלסקי תשים את כובע הים ותקפוץ לבריכה האולימפית ב-9.8 ב100 מ' פרפר, יום אחרי זה תתחרה בגב וב-13.8 תתחרה ב-100 מ' חופשי. אניה תקנח ב-15.8 ב-50 מ' חופשי.

אנדי רם ויוני ארליך (טניס זוגות)
זוג הטניסאים הבכיר אנדי רם ויוני ארליך כבר רשמו הישגים יפים מאוד, ביניהם זכיה אדירה באליפות אוסטרליה הפתוחה. השניים אמנם קצת הדאיגו אותנו במהלך הזמן שאחרי הטורניר אבל ההופעה בווימבלדון רק הראתה לנו שהשניים עשוים מחומר נדיר שיכול להביא מדליה. גם באולימפיאדה יכולים השניים להגיע להישגים כאשר בדרך עלולים להפריע שוב האחים בראיין האמריקנים. הזוג המצחיק יעלה למגרש הטניס האולימפי ב-10.8.

שחר פאר (טניס)
שחר פאר עוברת שנה לא קלה ואין ספק שההצלחה בטורניר ווימבלדון באה לשחר בדיוק בזמן כדי להרגיש טוב בביג'ין. המחבט מספר אחת של ישראל שירדה העונה עד למקום ה-26 תפגוש באולימפיאדה את מיטב המתחרות ותידרש ממנה יכולת שיא כדי לעבור שלבים. שחר תרצה לזכור את הישגיה מאליפות אוסטרליה הפתוחה ואליפות ארה"ב הפתוחה ב-2007 ולא את ההופעות הרעות יותר ב-2008. שחר תיתן את מכת ההגשה האולימפית הראשונה שלה ב-10.8.

ציפי אובזילר (טניס)
הטניסאית מספר 2 של ישראל זוכה לתקופת נערות שניה והיא בהחלט בשיא הקריירה. הישגיה האחרונים וההופעות הטובות מול מיטב טניסאיות העולם לא נעלמו מאיגוד הטניס הבינלאומי שהחליט להכליל אותה, ביחד עם שחר פאר, בטורניר הזוגות בביג'ין. אובזילר בת ה-35 תופיע לראשונה על הבמה האולימפית והיא בהחלט מקווה להמשך התקופה הטובה שלה כדי לכל הפחות לרשום הופעה מכובדת. אובזילר תעלה למשטח הקשה בסין ב-10.8 יחד עם שחר פאר בטורניר הזוגות האולימפי.



אנסטסיה גלושקוב , אינה יופה (שחייה אומנותית)
טטיאנה צים תוביל את השתיים בביג'ין כאשר הן ינסו לשפר את ההישג מהאולימפיאדה באתונה (מקום 17) ולהמשיך להוכיח שהן שם דבר בשחיה האומנותית. השתיים יתחרו בדואט באולימפיאדה אחרי שלקחו את המקום ה-7 באליפות אירופה באינדהובן והן מכוונות גבוה יותר. אחרי אתונה 2004 פרשה אינה יופה וחזרה לקראת סוף 2006. את ריקוד הדואט בין שתי הצעירות המנוסות יראו בביג'ין ב-18.8.

גידי קליגר, אודי גל (שייט 470)
את צמד השייטים המצוין של ישראל כבר כולם מכירים ועכשיו אחרי שהוסר האיום על השתתפותו של גל אפשר גם להתייחס עליהם כצמד שיתחרה ביחד בביג'ין. השניים שמחזיקים כבר 3 שנים ברציפות במקום ה-3 באליפויות העולם הם בהחלט תקווה של הוועד האולימפי ושל מדינת ישראל בדרך למדליה אולימפית. באתונה 2004 השניים הגיעו רק למקום ה-13 והמאכזב מאוד מבחינתם. יש לציין שגם אם יזכו השניים יש סיכוי שהמתחרים שלהם יערערו על החלטת בית הדין להוציא את גל בנזיפה בלבד. השניים יחלו לשוט ב-11.8 אל עבר המדליה האולימפית.

ניקה קורניצקי, ורד בוסקילה (שייט 470)
השתיים שכמעט ולא פיספסו מדליה אחת בגיל הנוער הגיעו לגיל בוגרים ונפרדו, מה שלא החזיק יותר מידי זמן ואז ב-2004 לקחו השתיים מדליות ארד באליפויות האירופה והעולם וקבעו את הישג השיא שלהן. השתיים שמאומנות על ידי אילן תשתש תגענה לבייג'ין אחרי שבסידני כבר כמעט והייתה מדליה ישראלית בתחום מכיוונן של ענת פבריקנט ושני קדמי מגיעות השתיים מאוד מנוסות ובעלות יותר הישגים. את הצמד שמייצג כל כך יפה את קיבוץ הגלויות הישראלי נוכל לראות ב-11.8 בחוף בביג'ין.


גל וקליגר. מקום השלישי בעולם - שלוש שנים ברציפות
גל וקליגר. מקום השלישי בעולם - שלוש שנים ברציפות

שחר צוברי (שייט RSX)
מאז נכנס הדגם החדש (ניל פרייד) לתמונה התחלנו לשמוע שמות חדשים בתחום והראשון שבהם הוא השם של הגולש הצעיר, שחר צוברי. אחרי שהשיג מדלית כסף בטורניר הייר בצרפת המשיך הגולש למקום 6 באליפות אירופה ו-8 באליפות העולם. שחר החל לגלוש מגיל 7 והוא מתגורר ומתאמן לחופי הים האדום באילת. הישגו הגדול ביותר בשנות הנוער היה אליפות העולם לנוער ב-2002. צוברי יגלוש בביג'ין ב-11.8 בפעם הראשונה במסגרת המשחקים האולימפיים.

מעיין דוידוביץ' (שייט RSX)
דוידוביץ' בת ה-20 תתחרה גם היא בדגם החדש אחרי שרשמה בעבר הישגים יפים דווקא בדגם המיסטרל הישן. דוידוביץ' מחזיקה במדלית זהב מטורניר אליפות העולם לקדטיות בשנת 2002 והיא השיגה את הקריטריון האולימפי כאשר סיימה במקום ה-9 את התחרות בפאלמה במרץ האחרון. דוידוביץ' שמאומנת על ידי גור שטיינברג היא עוד שייטת מבית השייט של הפועל ת"א שכבר שולח את הספורטאית ה-5 במספר לאולימפיאדה. דוידוביץ' תתחיל את דרכה האולימפית ב-11.8.

נופר אדלמן (שייט)
אדלמן בת ה-26 קבעה את הקריטריון האולימפי והישראלי באליפות העולם בפורטוגל שהתקיימה ביולי 2007. אפשר בהחלט להגיד שהחלפת הדגם לדגם הלייזר רדיאל עשה רק טוב לשייטת הישראלית שב-2006 סיימה במקום ה-4 בשבוע ברצלונה. שנה לאחר מכן כמעט שיחזרה את ההישג כאשר סיימה במקום ה-5 באותו המקום מה שסלל לה את הדרך להופעה מכובדת מאוד ב-2007 בפורטוגל שם היא לקחה את המקום ה-7 והבטיחה את מקומה בבייג'ין. אדלמן תשוט ב-12.8 לראשונה במשחקים אולימפיים.


מיכאל קלגנוב. מדלית ארד בסידני, והפעם?
מיכאל קלגנוב. מדלית ארד בסידני, והפעם?

מיכאל קלגנוב (חתירה)
אחד מהמצטרפים האחרונים למשלחת הוא המדליסט מיכאל קלגנוב. 8 שנים אחרי שגרם לכולנו להתעורר באמצע הלילה כדי לראות אותו לוקח את מדלית הארד בסידני הולך קלגנוב להתחרות שוב על הבמה האולימפית. קלגנוב הרוויח את מקומו בביג'ין אחרי שהמשלחת הבלגית בחרה לוותר על מקום במקצה ה-500 מ'. קלגנוב יתחרה גם ב-500 מ' וגם ב-1000 מ' ולאור הישגו האחרון (מקום 7 באליפות אירופה) אפשר בהחלט לצפות להופעה מכובדת. קלגנוב ינסה לחתור אל מדליה שניה בקריירה החל מה-11.8.

ניקי פאלי (קפיצה לגובה)
הקופץ לגובה שכבר בגיל נוער קבע תוצאה מדהימה של 2.30 הצטרף לאולימפיאדה בדקה ה-90 אחרי שהתקשה לעבור גובה של 2.27 אבל לבסוף עשה זאת פעמיים. הפוטנציאל האדיר של פאלי קנה לו בעיקר את אליפויות ישראל עד כה כאשר בין היתר הוא קובע תוצאות שמתחרות עם כל בני גילו ברחבי העולם. לאחר הישגים נאים גם בזירה הבינלאומית נפצע פאלי ותוצאתיו החלו להידרדר עד לרמה שלא עבר 2.21 באליפות ישראל. פאלי הצליח להתרומם תרתי משמע קבע 2.27 ואנחנו נראה אותו באולימפיאדה החל מה-17.8.

איתי מגידי (3000 מ' מכשולים)
עוד מצטרף מאוחר לאולימפיאדה הוא האצן למרחקים ארוכים איתי מגידי. מגידי שכבר הספיק לשבור שיאים ישראלים רבים בתחום קבע תוצאה יוצאת דופן אחרי שריסק את שיאו ב-3000 מ' מכשולים ושכנע את הועד האולימפי לתת לו מקום במשלחת. מגידי מתאמן באינדיאנה(ארה"ב) בשל חוסר התחרות שיש בתחומו בארץ. ב-2006 קבע מגידי תקדים כאשר עלה לגמר 3000 מ' מכשולים באליפות אירופה בשוודיה ומשם הוא ממשיך להשתפר כל שנה. למגידי יש זמן להתאמן עד ה-16.8 אז יעלה על הבימה האולימפית.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */