יום שישי, 19.04.2024 שעה 20:55

איווניר לצעירה, גיא לוזון לנוער, ברקוביץ' לנערים

פרסום ראשון: מהפך בכדורגל הישראלי עם שיבוץ מאמני הנבחרות מהנערים ועד הצעירה של יו"ר ההתאחדות לכדורגל אבי לוזון. ההכרזה בשבוע הבא

|
אייל ברקוביץ', מוטי איווניר, גיא לוזון ואלון חזן
אייל ברקוביץ', מוטי איווניר, גיא לוזון ואלון חזן
יו"ר ההתאחדות לכדורגל, אבי לוזון, יכריז מייד לאחר חג השבועות בשבוע הבא על המינויים למאמני הנבחרות כפי שאנחנו מפרסמים היום (חמישי) לראשונה ב-ONE.

מאמן הנבחרת הצעירה יהיה מוטי איווניר, מאמן נבחרת הנוער גיא לוזון, מאמן נבחרת הנערים א' אייל ברקוביץ' ומאמן נבחרת נערים ב' אלון חזן.

כעת נותר להעביר את המינויים בישיבת מזכירות התתאחדות לכדורגל שתתקיים בשבוע הבא, שם יבקש לוזון אישור על המינויים לארבעת מאמני הנבחרות. ברור שישיבת המזכירות הזאת תהיה סוערת ולא רגילה.

ל-ONE נודע שלוזון התלבט ארוכות כיצד להרכיב את הפאזל של מאמני הנבחרות הצעיר והאטרקטיבי הנ"ל ולאחר פגישות, התייעצויות ומשאים ומתנים עם מועמדים רבים שהציעו את עצמם, החליט לוזון על הנבחרת הפרטית שלו הבנויה ממאמנים צעירים שבעבר היו שחקנים מובילים בכדורגל הישראלי ובאירופה.

מאמן הצעירה - מוטי איווניר - מי שהצליח עם נבחרת הנערים והיה המועמד המוביל מלכתחילה להתקדמות משמעות במסדרונות ההתאחדות לכדורגל ופסח על ראובן עטר ורוני לוי הוא מוטי איווניר שמשדרג משמעותית את מעמדו ואת שכרו מנערים לצעירה במקומו של גיא לוי כאשר המטרה היא ברורה - להגיע לאליפות אירופה.


מוטי איווניר. עובר לנבחרת הנוער (ניר בוקסנבאום)
מוטי איווניר. עובר לנבחרת הנוער (ניר בוקסנבאום)

איווניר יחליף בתפקיד את מאמנה היוצא של הנבחרת הצעירה, גיא לוי, אשר הודיע כבר לפני מספר חודשים כי לא ימשיך בתפקידו, למרות שהנבחרת מצויה בעיצומו של קמפיין מוקדמות אליפות אירופה עד גיל 21. כזכור, גיא לוי ידריך בעונה הבאה את הפועל ב"ש במקומו של גילי לנדאו, שלא הצליח במשימתו להעלות את הקבוצה לליגת העל, כך כבר פורסם לראשונה ב-ONE.

גיא לוי מסיים את תפקידו לאחר שנה סוערת במיוחד בה העפיל לאליפות אירופה עד גיל 21 בהולנד, שם לא הצליח לעבור את שלב הבתים ומצא עצמו תחת מטר של ביקורות. עם זאת, ההצלחה של המאמן להעפיל לטורניר עצמו לא נעלמה מעיניהם של אנשי מכבי ת"א, שרצו בזמנו שיחליף את אלי כהן המפוטר, אך המאמן, אולי בעצת אביו (יו"ר ההתאחדות לשעבר גברי לוי) החליט בסופו של דבר לא להתפטר מתפקידו – זאת לאחר שאבי לוזון לא הסכים לשחררו מחוזהו.


גיא לוי. עכשיו הוא כבר בבאר שבע (ניר בוקסנבאום)
גיא לוי. עכשיו הוא כבר בבאר שבע (ניר בוקסנבאום)

כעת כאמור, מוטי איווניר יקבל את התפקיד השני בחשיבותו בנבחרות, והשאלה כעת היא לא רק אם יצליח במשימה להעפיל לאליפות אירופה עד גיל 21, אלא גם האם יצליח לשמור על מערכת יחסים תקינה עם מאמן הנבחרת הלאומית, דרור קשטן. כזכור, גיא לוי וקשטן עברו לא מעט תקופות מורכבות, מאחר ושחקנים רבים מהצעירה התאימו גם לבוגרת, דבר אשר מטבעו לא היה ענין פשוט.

שחקן העבר של מכבי ת"א מגיע לאימון הצעירה לאחר קריירה של למעלה מ-10 שנות אימון, כאשר החל דרכו בבית"ר ב"ש. קבוצת הבוגרים האחרונה אותה אימן היתה נצרת-עילית, עמה העביר שנתיים ראשונות מוצלחות (עליה לליגת העל ולאחר מכן מקום 5) ושנה עגומה בה ירדה הקבוצה לליגה הלאומית. בשנתיים האחרונות משמש איווניר כמאמן נבחרת נערים א', אשר הציגה כדורגל ושחקנים יוצאים מן הכלל בקמפיין האחרון (גולסה וגאדיר) אך לא הצליחה להעפיל לאליפות אירופה (טורניר המוקדמות נערך לני מספר חודשים בארץ).


מוטי איווניר. מהנערים לנבחרת הצעירה
מוטי איווניר. מהנערים לנבחרת הצעירה

מאמן נבחרת הנוער - גיא לוזון - ידוע כמאמן שאוהב לקדם שחקנים מהנוער למחלקת הבוגרים. דחה את הצעת הפועל ב"ש ובני יהודה והעדיף להיכנס לנבחרת הנוער ולקדם פוטנציאל של שחקנים מוכשרים וכך יעשה מהנבחרת שלו לנבחרת של מוטי איווניר.

גיא לוזון עבר בשנה האחרונה את שנתו הקשה בקריירה לאחר שהתפטר מהפועל ת"א שהידרדרה לתחתית, ניסה לעזור למכבי פ"ת וכשראה שהמצב מחמיר החזיר את המפתחות למשפחה. גיא לוזון זוכה בתפקיד נחשק אך לאור עברו עם הנוער של מכבי פ"ת אולי יהיו כאלה שירימו גבה, אבל מומלץ לספור עד עשר ולהסתכל טוב על הרזומה של לוזון והצלחתו עם צעירים.


גיא לוזון. מאמן הנוער הבא (ניר בוקסנבאום)
גיא לוזון. מאמן הנוער הבא (ניר בוקסנבאום)

כזכור, גיא לוזון חתם בתחילת עונת 2007/8 על חוזה לשלוש שנים בהפועל ת"א, מהלך אשר הגיע כרעם ביום בהיר אחרי שהאחרון זוהה בצורה כה מובהקת כמאמן המלאבסים. לוזון אמנם העלה את הפועל לשלב הבתים בגביע אופ"א, אך כל השאר היה די עגום מבחינתו. הזרים לא ממש התחברו, הקבוצה לא הצליחה להתרומם בליגה ולאחר ההפסד 2:0 בחוץ למכבי חיפה הודיע המאמן על סיום דרכו במועדון האדום.

לאחר שנראה היה כי לוזון לוקח פסק זמן מאימון כדורגל, ולאחר שדודו עמוס לוזון הבטיח כי לא יחזור לאמן בקבוצה, בסופו של דבר הבלתי נמנע קרה, ולוזון מונה למאמנה של מכבי פ"ת, אחרי תקופה פושרת של עופר פביאן על הקווים. גם תחת הדרכתו של לוזון הקבוצה לא הצליחה לשחזר את ההצלחה מתקופתו של יוסי מזרחי שיצא לאמן בקפריסין, וב-6 באפריל המאמן סיים את דרכו בקבוצה בליגת העל בפעם השניה תוך פחות מחצי שנה.


אבי לוזון. מהפכה גם בנבחרת הנוער (תומר גבאי)
אבי לוזון. מהפכה גם בנבחרת הנוער (תומר גבאי)

כעת כאמור, ינסה להראות גיא לוזון כי לא "איבד את הטאץ'" בכל הקשור לאימון צעירים וקידומם, יכולת אשר הביא לידי ביטוי בצורה בלתי רגילה בשנים בהן אימן במכבי פ"ת. עם שלל הכשרונות שראינו בליגת הנוער ובנבחרת הנערים, נראה כי יש לו חומר מצוין לצאת עמו לדרך, אולי טובה יותר מהשנה האחרונה אותה עבר.

מאמן נבחרת הנערים - אייל ברקוביץ' - השחקן האינטיליגנט ביותר בכדורגל הישראלי עם רזומה עשיר בנבחרת ישראל ובאירופה, מאמין ענק בכדורגלנים תוצרת כחול לבן, מרגע פרישתו הכריז קבל עם ועדה שהכדורגל הישראלי יצליח רק אם החינוך יתחיל בילדים ואמר שלא יאמן באף מסגרת אלא אם יקראו לו לנבחרת ישראל, אמר וקיים!

אבי לוזון ניהל מו"מ ארוך עם ברקוביץ' לקחת את הנערים של נבחרת ישראל. ל-ONE נודע שלברקוביץ' היו עוד מספר הצעות אטרקטיביות מאוד אולם ברקוביץ' נענה בחיוב להצעה מנבחרת ישראל כי אין ציוני מברקוביץ'. כולנו זוכרים היטב כיצד הקוסם התייצב לאימוני ומשחקי הנבחרת עם אנרגיות ורצון שלא היה כדוגמתם וכך יעשה ברקוביץ' לשחקניו הצעירים בנבחרת הנערים.


אייל ברקוביץ'. עובר אל מחוץ לקווים
אייל ברקוביץ'. עובר אל מחוץ לקווים

בימים אלה ברקוביץ' עתיד לסיים את הקורס מאמנים במכון וינגייט מטעם ההתאחדות אך כולם יודעים שגם ללא התעודה מה שיעשה ברקוביץ' בכדורגל ומה שרוצה ברקוביץ' להצלחת הכדורגלן הצעיר עם ההבנה, האנרגיות והרצון, קרוב לוודאי שנקבל את נבחרת הנערים הכי מרתקת ומאתגרת שהיתה בתולדות הנבחרות.

כזכור, אייל ברקוביץ' התבטא לא פעם בעניין אימון הנבחרות וציין כי ירצה מאוד לעבוד עם דור העתיד של הנבחרת הבוגרת. הקוסם היה אחד מגדולי השחקנים שידעה הנבחרת הלאומית שלנו בכל הזמנים, כאשר במאזנו לא פחות מ-79 הופעות ו-18 שערים.


אייל ברקוביץ'. ימשיך לככב גם ברדיו 99
אייל ברקוביץ'. ימשיך לככב גם ברדיו 99

ברקוביץ' שיחק כמעט עשור באי הבריטי שם כבש 36 שערים ובזמנו גם היה השחקן היקר ביותר בתולדות סלטיק הסקוטית שם שיחק בין השנים 1999-2001. אוהדיו של הקוסם ודאי לא ישכחו את ההופעה שלו במדי סאות'המפטון מול מנצ'סטר יונייטד אזכבש צמד ובישל שלושער.



אם נחזור שוב לימיו של הקוסם בנבחרת ישראל, אחד ממשחקיו הגדולים היה ה-0:5 מול אוסטריה באצטדיון רמת-גן, אז ברקוביץ' כבש צמד והוסיף בישול נדיר לנג'ואן גרייב, משחק בו זכה לציון 10 בחלק מכלי התקשורת.


גיא לוזון. יוצא לדרך חדשה בנבחרת הנוער (ניר בוקסנבאום)
גיא לוזון. יוצא לדרך חדשה בנבחרת הנוער (ניר בוקסנבאום)

אלון חזן מגיע לנבחרת נערים ב' - אחרי המהפכה שהוזכרה קודם לכן בעמדות המאמנים בשלוש נבחרות הנוער הבכירות, גם בנבחרת נערים ב' יהיה שינוי על הקווים, כאשר אלון חזן יחליף בתפקיד את חנן אזולאי. האחרון נפרד מהנבחרת לאחר שהוליך אותה למקום הרביעי בטורניר "אירופה המאוחדת", לאחר שזו נוצחה בקרב על המקום השלישי ע"י מכסיקו (2:1).


אלון חזן. יוצא לדרך חדשה באימון הנבחרות
אלון חזן. יוצא לדרך חדשה באימון הנבחרות

אלון חזן מגיע לתפקיד לאחר שהתפטר מאימון מ.ס. אשדוד ב-17 לאפריל האחרון, לאחר שקבוצה דורגה מתחת לקו האדום. כפי שפורסם בלעדית ב-ONE, חיים רביבו החליפו על הקווים, זאת עד להגעתו של יוסי מזרחי אשר סיים את תפקידו באפולון לימאסול הקפריסאית.

כזכור, אלון חזן שימש עד לפני כשנה וחצי כמנכ"ל מ.ס. אשדוד, אך עבר לתפקיד המאמן כאשר יוסי מזרחי "הוזעק" לתפקיד מאמן בית"ר ירושלים לאחר עזיבתו של אוסי ארדילס. אשדוד סיימה את אותה עונה במקום השביעי עם 42 נקודות, 14 יותר מאשר להכח עמידר שירדה אז לליגת המשנה.


יוסי מזרחי. חזן החל את קריית האימון שלו, כשהוא עזב את אשדוד (ניר בוקסנבאום)
יוסי מזרחי. חזן החל את קריית האימון שלו, כשהוא עזב את אשדוד (ניר בוקסנבאום)

אחד מהאתגרים הקרובים של אלון חזן, צפוי להיות טורניר ידידות באנגליה בחודש אוגוסט, בו ישתתפו נבחרות אנגליה, פורטוגל ואיטליה. האחרון יצטרך להביא לתפקידו את נסיונו כאחד משחקני הנבחרת היותר טובים שצמחו פה (72 הופעות ו-4 שערים), שכן שחקני נבחרת נערים ב' אמורים להיות השלד המוביל לנבחרות הבאות.

זלצר עוזב - אחת מרעידות האדמה היותר גדולות שידעה ההתאחדות בכל הקשור למאמנים העובדים תחתיה, היתה סיום עבודתו של זאב זלצר לאחר 13 שנה כמאמן העל של נבחרות הנוער, על כך פורסם לראשונה ב-ONE.


זאביק זלצר. מסיים תפקיד אחרי 13 שנה
זאביק זלצר. מסיים תפקיד אחרי 13 שנה

אבי לוזון אמר אז ל-ONE: "אני מודה לזלצר על כל עבודתו ופועלו במשך 13 שנה במסגרות השונות של נבחרות ישראל. זלצר הוא לא רק אדם גדול אלא גם מאמן ענק". זלצר מצדו, אשר סיים קמפיין לא מוצלח עם נבחרת הנוער בנסיונה להעפיל לאליפות אירופה (שלושה הפסדים בשלושה משחקים בקמפיין), אך גידל לא מעט שחקנים שהפכו לימים לשחקני נבחרת כנראה ולא ימשיך בהתאחדות לאחר שאמר: "הציעו לי תפקיד מנהלי אחר בהתאחדות אבל זה לא לטעמי, מה שאני לא אוהב לעשות לא אעשה".

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */