יום שישי, 26.04.2024 שעה 18:17
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6922-6230מכבי ת"א1
6222-6230מכבי חיפה2
5525-4930הפועל ב"ש3
5040-4230הפועל חיפה4
4329-3230מכבי בני ריינה5
3637-2830בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3734-3229הפועל ירושלים1
3341-2529הפועל חדרה2
3353-3529מכבי פ"ת3
3244-3029מכבי נתניה4
3135-3929בית"ר ירושלים5
2744-3229הפועל ת"א6
2744-2329מ.ס אשדוד7
2143-2229הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 27/04, 17:00
  • מכבי ת"א
  • הפועל ב"ש
  • שני, 29/04, 20:00
  • בני סכנין
  • הפועל חיפה
  • שני, 29/04, 20:30
  • מכבי חיפה
  • מכבי נתניה
  • שבת, 04/05, 17:00
  • הפועל ת"א
  • הפועל פ"ת
  • שבת, 04/05, 20:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שני, 06/05, 20:30
  • מכבי פ"ת
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 06/05, 20:30
  • מ.ס אשדוד

אבי נמני אומר שלום

המלך הבלתי מעורער של מכבי ת"א פורש ומותיר את כולנו עם זיכרונות שילוו אותנו שנים רבות קדימה. בואו ניזכר בדרך שעבר מאז עלה לבוגרים ועד היום

|
אבי נמני. מספר 8 האגדי פורש
אבי נמני. מספר 8 האגדי פורש
"כמה יפים היו אותם ימים", הן המילים הפותחות את שיר הסגידה של אוהדי מכבי ת"א לסמל היחיד שלהם, אבי נמני. מיום זה, לאחר הודעת הפרישה הסופית של נמני והדקות האחרונות להן זכה על כר הדשא, יקבלו מילים אלה משמעות אחרת, עמוקה יותר.

אבי נמני, המלך של מכבי ת"א, המנהיג הבלתי מעורער והכל יכול, הקפטן הנצחי, הווירטואוז המהפנט, הלב הגדול של הצהובים, לא ישחק יותר כדורגל מקצועני.

נמני פורש ומותיר אותנו, אוהדי הכדורגל הישראלי, עם זיכרונות שילוו אותנו שנים רבות קדימה. זכרונות מתוקים ועצובים, מרוממי נפש ומשביתי שמחה. זכרונות של אליפויות, גביעים, שערים מרהיבים ובישולים, תבוסות, השפלות והרבה מכביזם. עם כל אלה משאיר אותנו מספר 8 וממשיך לקריירה אחרת.

אבי נמני, עבור אוהדי קבוצתו, היה הרבה מעבר לשחקן, בעיקר בשנים האחרונות. אין שחקן בהיסטוריה של הכדורגל הישראלי שצבר כח רב כל כך במועדון בו הוא משחק. לא אוחנה, לא אבוקסיס, לא מלמיליאן ולא עטר מתקרבים לרמות הפופולריות להן זכה נמני מהיושבים ביציעי 10-11 של בלומפילד.

אבי נמני. סמל בלתי מעורער
אבי נמני. סמל בלתי מעורער
לא זכור כדורגלן ישראלי שמעמדו בקבוצה היה כל כך הרבה יותר יציב משל מאמנו (שלמה שרף) ושהצליח לגבור עליו ולהביא לעזיבתו את הקבוצה, לא זכור שחקן שהוגלה לקבוצה אחרת וגרם לאוהדים רבים לעודד אותו במדי בית"ר ולהקים קול מחאה שלא היה כדוגמתו לפני כן.

לא סתם נותרה החולצה מספר 8 מיותמת בשנים שנמני היה מחוץ למכבי. לצער כולנו, אוהביו וגם אלה שפחות, החולצה הזו תישאר כנראה במלתחה לעד.

הניצוצות של הנער הצנום
נמני עלה לקבוצת הבוגרים תחת הדרכתו של נסים בכר בעונת 1989/90 ומיד סומן כהבטחה גדולה. כבר במשחקו הראשון, מול הפועל כפ"ס, בישל הקשר שער וסחט פנדל בניצחון 0:3. במחזור האחרון שוב שיחק מול הפועל פ"ת ולמרות ההפסד, הנער הצנום הראה ניצוצות שלא הותירו מקום לספק – הוא יהיה שחקן הרכב קבוע במועדון הצהוב.

בעונה שלאחר מכן, עונת 1990/91, תחת הדרכתו של צביקה רוזן, כבר קיבל המלך את המפתחות במרכז המגרש בצוותא עם איציק זוהר, והשניים נתנו תצוגות שאותתו על השנים הבאות לבוא אצל הצהובים. בעונה זו הבקיע נמני את שערו הראשון בבוגרים, בניצחון 1:5 על מכבי שעריים בגביע הטוטו.

שער הליגה הראשון שלו הושג מול הפועל ירושלים, בניצחון 0:3. נמני פרח אצל רוזן ואת העונה הזו, כשהוא רק בן 19, סיים נמני עם 6 שערים ו-4 בישולים.


נמני וחבריו חוגגים עוד שער
נמני וחבריו חוגגים עוד שער

העונה שלאחר מכן, עונת 1991/92, היתה עונת האליפות הגדולה כשמיודענו, אברהם גרנט, עומד על הקוים.

גרנט הביא עימו את אלכסנדר אובארוב השוער ואלכסנדר פולוקארוב הבלם מרוסיה, החזיר את נועם שוהם מאשקלון, נתן לאיציק זוהר ולאבי נמני שבנו עצמם את המפתחות ודאג שניר קלינגר, אורי מלמיליאן, אבי כהן הירושלמי ואלי דריקס יהיו שם כדי להשגיח על הצעירים.

מכבי פתחה את העונה לא טוב (הפסד 3:2 לבית"ר ת"א) וכבר אז היו קולות להחזיר את אובארוב ואת פולוקארוב לרוסיה, עקב ההפסד המביך. גרנט דבק בזריו ועם הזמן התגבשה לה חבורה נהדרת על הדשא.


נמני וגרנט. זכו יחד בשתי אליפויות
נמני וגרנט. זכו יחד בשתי אליפויות

השיא הגיע כשבקרב על המקום הראשון הביסה מכבי 0:4 את יריבתה העירונית הפועל, בדרבי בלתי נשכח כשנמני כובש את השער השני לרשתו של קרמנס. מאז הקבוצה לא ירדה מהמקום הראשון והספיקה לנצח פעמיים את מכבי חיפה בתוצאה הזהה והמרשימה 1:5. את העונה הגדולה ההיא סיים נמני עם לא פחות מ-15 שערים ו-7 בישולים, שחיזקו את מעמדו כדבר החם של הכדורגל הישראלי.

את עונת 1992/93 לא ירצה נמני לזכור יתר על המידה. הצהובים אמנם זכו בתואר, גביע הטוטו, אך הפסידו את כתר האליפות ליריבה הגדולה מהבירה, בית"ר ירושלים, שרק חזרה מהליגה השניה ועשתה זאת בגדול עם דרור קשטן על הקוים.

ב-27 משחקי ליגה בהם שותף, כבש נמני 7 שערים ובישל עוד 3 שערים. מכבי סיימה אז במקום השני.


נמני חוגג עוד שער מרהיב
נמני חוגג עוד שער מרהיב

העונה שלאחר מכן, עונת 1993/94 כבר היתה ורודה הרבה יותר עבור נמני וחבריו. האליפות אמנם לא חזרה לקרית שלום, אך הגביע חזר, ועוד איך חזר. מכבי אמנם פתחה את העונה בסערה עם 11 ניצחונות רצופים, אך נכנעה בקרב על האליפות למכבי חיפה המצוינת ושוב סיימה במקום השני.

מהזכרונות הפחות יפים של אותה עונה ייקחו אתם נמני ואוהדי מכבי את התבוסה הכואבת 5:0 מול מכבי חיפה בקרית אליעזר.

עם זאת, בגביע הסיפור היה אחר לגמרי. הצהובים חלפו בשמינית הגמר על מכבי חיפה החזקה עם ניצחון 1:2 גדול משערים של גדי ברומר ו..אבי נמני. בגמר הגביע ניצחה מכבי 0:2 את הפועל בדרבי לוהט כשאיציק זוהר וניר קלינגר היו הכובשים, וסידרו לנמני להניף את גביע המדינה הראשון שלו בקבוצה הבוגרת.


אבי נמני מתאמן. סמל למקצוענות
אבי נמני מתאמן. סמל למקצוענות

באותה עונה כבש "המלך" לא פחות מ-11 שערים והתכבד גם ב-10 בישולים.

עוד אליפות...ועוד אחת...
עונת 1994/95 היתה אחת הגדולות והמוצלחות של נמני במכבי. באותה עונה יצא שותפו של נמני במרכז השדה, איציק זוהר, לנסות את מזלו בזירה האירופית באנטוורפן הבלגית, והשאיר את נמני בקישור עם קלינגר, אלון ברומר ונועם שוהם, כשאלון מזרחי מגיע כדי לחזק את ההתקפה אך לא משתלב בקבוצה ומשוחרר לאחר קצת יותר מסיבוב אחד.

העונה נפתחה דווקא עם גמגומים קלים מצד הצהובים שהתקשו לתפקד והתחברו רק בהמשך הדרך. מכבי ת"א ומכבי חיפה היו צמודות לאורך כל הדרך במירוץ אל הכתר. במחזור הסיום נסעו הצהובים למשחק חוץ קשה בבאר שבע, כשהם מוליכים על הירוקים ב-2 נקודות. מכבי היתה זקוקה לניצחון שיבטיח את האליפות והיא קיבלה אותו מראשו של אלון ברומר בדקה ה-45.


אבי נמני ושחקני מכבי בטירוף
אבי נמני ושחקני מכבי בטירוף

נמני, שהתחתן באותו שבוע, אמר לאחר הזכיה: "זו לא רק שבת חתן, זו שבת חלום. קיבלתי את המתנה היפה ביותר לחתונה. יש לנו חבורה של צעירים ווינרים. כל מי שהספיד אותנו במהלך העונה, היום אני מרחם עליו".

את העונה הגדולה ההיא סיים נמני עם 12 שערים כמלך השערים של הקבוצה בצוותא עם ניר סביליה ועם 4 בישולים.

בסיום אותה עונה נפרדה מכבי ת"א ממאמנה אברהם גרנט ומינתה במקומו את דרור קשטן, שפוטר עונה לפני כן מהפועל חיפה.

עונת 1995/96 היתה הגדולה ביותר של הצהובים בשני העשורים האחרונים. מכבי פתחה את העונה טוב וסיימה את הסיבוב הראשון במקום השני. בסיבוב השני זו כבר היתה אופרה אחרת, כשנמני מוביל את חבריו לעונה חלומית ודאבל מדהים.


נמני עם לוני. מערכת יחסים קרובה
נמני עם לוני. מערכת יחסים קרובה

ייזכר במיוחד המשחק שלאחריו לא היה ספק מי הקבוצה הראויה לזכות בתואר, ה-1:3 הענק של הצהובים בקרית אליעזר על מכבי חיפה, עם שער יפהפה של נמני שהבטיח את הניצחון. מכבי רשמה באותה עונה רצף של 16 משחקים ללא הפסד, מתוכם 12 ניצחונות!!!

משחק האליפות התקיים לעיני 22 אלף צופים בבלומפילד מול בית"ר ירושלים. נמני עוד הספיק להחמיץ פנדל לפני שעבר את איציק קורנפיין בקור רוח בדרך לשער האליפות. נמני סיים את אותה עונה עם 10 שערי ליגה ו-14 בישולים.

גם בגביע עשו הצהובים חיל בניצוחו של נמני. בשמינית הגמר הם ניצחו 0:1 את הפועל חיפה, ברבע הגמר הם עברו בירושלים את בית"ר המקומית עם 0:1 משער של נמני ובחצי הגמר את מכבי חיפה עם ניצחון 1:2.


נמני זוכה בגביע
נמני זוכה בגביע

בגמר הגביע ניצחה מכבי את עירוני ראשל"צ 1:4 משערים של נמני, דריקס, אלון ברומר ומליקה והשלימה דאבל מדהים, לראשונה מאז שנת 1977.

בסיום אותה עונה, החליטה הנהלת הקבוצה להחזיר את אברהם גרנט במקומו של דרור קשטן בצעד מעורר מחלוקת. לימים ייקרא הצעד הזה "קללת קשטן".

הניסיונות להצליח גם מעבר לים
את עונת 1996/97 פתחו נמני וחבריו עם שלושה ניצחונות , שני הפסדים ותיקו בודד ואיפשרו להפועל פ"ת ובית"ר ירושלים לפתוח פער בצמרת. במחזור השביעי פגשה מכבי לראשונה קבוצה מהמגזר הערבי במסגרת הליגה, הפועל טייבה. בתוספת הזמן של המשחק כבש נמני שער מרהיב והעניק לה ניצחון 1:2 היסטורי, שלא הספיק בהמשך הדרך למאבק על האליפות.


אבי נמני. קריירה מרובת שערים
אבי נמני. קריירה מרובת שערים

הקבוצה גימגמה לאורך מרבית שלבי העונה, סיימה במקום השישי וגרמה לאלפי אוהדים לקרוא לפיטוריו של אברהם גרנט, אותו גרנט שהביא 2 אליפויות רק מספר שנים לפני כן. את אותה עונה סיים נמני עם 12 שערי ליגה ו-7 בישולים.

במהלך עונת 1997/98 החליט נמני לנסות את מזלו בפעם הראשונה באירופה ולאחר 11 מחזורים בהם הבקיע 2 שערים ובישל עוד שניים, עבר לאתלטיקו מדריד הספרדית. נמני לא הצליח להשתלב בליגה החזקה והמהירה, שולב במעט משחקים וחזר בתום העונה לישראל ולמועדון בו הרגיש בבית, לא לפני ששיחק עם אתלטיקו בחצי גמר גביע אופ"א.

בעונת 1998/99 מכבי כבר נראתה קצת אחרת. נמני חזר מאתלטיקו ואיתו הצטרפו לקבוצה קוביקה, קוסולאפוב ומייקל אמנלו. העונה התחילה לא טוב ומכבי הפסיגה שלושה מתוך חמשת המחזורים הראשונים. אט אט הצהובים התחברו ונכנסו לכושר משחק. נמני וחבריו החלו להפציץ שישיות, חמישיות, רביעיות ושלישיות כשהקורבנות היו בני-יהודה, הפועל כפ"ס, עירוני אשדוד ומכבי פ"ת.


אבי נמני. ניסה את מזלו בחו"ל
אבי נמני. ניסה את מזלו בחו"ל

כשהפועל חיפה דוהרת לאליפות, נפגשו בסיבוב השני מכבי ת"א ומכבי חיפה לקרב ישיר על המקום השני. הצהובים ניצחו 1:2 משערים של נמני וקוביקה. לנמני עוד נפסל שער חוקי, אבל למי זה באמת שינה אז? נמני המשיך להרשית מכל מקום וכבש צמד לאחר מכן ב-0:4 על הפועל ירושלים כדי להוביל את מכבי לשבעה ניצחונות רצופים עם מאזן פנטסטי של 2:26.

בסיומה של אותה עונה חגגו הצהובים ונמני את המקום השני ואת החזרה של הקבוצה לאירופה. נמני סיים את העונה עם לא פחות מ-17 שערים ו-4 בישולים.

מכבי זכתה גם בתואר באותה עונה. היה זה התואר השלישי בחשיבותו, גביע הטוטו, כשבגמר מול בית"ר ירושלים מתעלה נמני עם צמד מצוין ומקנה לצהובים ניצחון 1:2 לאחר הארכה וסיום מעט יותר מתוק לעונה.


אבי נמני וניר לוין. שיתוף פעולה פורה
אבי נמני וניר לוין. שיתוף פעולה פורה

בתחילת עונת 1999/2000 לאחר חזרה מפציעה החליט נמני ללכת פעם נוספת על אירופה. הוא חתם במדי דרבי קאונטי האנגלית מהפרמייר ליג, הפגין יכולת לא רעה ואף כבש שער. למרות זאת חזר עוד באותה העונה למכבי ת"א, שהתנדנדה לה אי שם בין מרכז לתחתית הטבלה. הוא הראה שאין לו תחליף בקרית שלום כשכבש ב-12 משחקים 8 שערים והוסיף 2 בישולים.

התקרית עם שלמה שרף
בתחילת עונת 2000/01 מיצב עצמו נמני כסמל הבלתי מעורער של מכבי ת"א. לאחר מספר שנים שחונות ביצע לוני הרציקוביץ' שינוי על הקוים כשהחתים בעמדת המאמן את שלמה שרף במקומו של אברהם גרנט.

נמני ובנין מניפים גביע
נמני ובנין מניפים גביע
במחזור השני של העונה, בסיומו של משחק שהסתיים בתיקו נגד הפועל חיפה, התבטא שלמה שרף נגד נמני שהיה קפטן הקבוצה. שרף אמר על נמני לאחר המשחק: "הוא שיחק בושה וחרפה. לא ראיתי אותו על המגרש". נמני לא נשאר חייב והתבטא בחזרה נגד שרף. המאמן דרש להשעות את השחקן ולקח ממנו את סרט הקפטן, אך נמני התייצב לאימונים כרגיל כשהוא מגובה על ידי הרציקוביץ'.

נמני עוד ניסה להתנצל בפני שרף, אך זה נשאר כועס ונפגע מהפגיעה במעמדו כסמכות המקצועית המובילה בקבוצה, מה שהוביל לבסוף לעזיבתו את המועדון ולהתבססותו של נמני ככל יכול במועדון הצהוב.

ניר לוין קיבל את תפקיד המאמן. אבי נמני וניר לוין היו צמד לתפארת. מכבי לא היתה הצלחה מסחררת באותה תקופה, אך דווקא לאחר שהבינה שאיבדה את הסיכוי לקחת אליפות, היא לקחה את עצמה בידיים. נמני כיכב ומכבי הפכה להיות מכונה משומנת שמביסה באותה עונה את עירוני ראשל''צ 1:10, את בית''ר ירושלים 0:7, וגם את הפועל חיפה 0:4, משלושער של נמני כבר במחצית הראשונה.

את העונה היא מסיימת מול כ-40 אלף צופים צהובים באיצטדיון ר"ג כשהיא מביסה בגמר גביע המדינה 0:3 את מכבי פ"ת. נמני התכבד בשער השלישי ובסיום אמר: "הגיע לנו לקחת את הגביע. אני מאושר בשביל הקהל, השחקנים והצוות המקצועי. אני לא רוצה לישון, אלא להישאר ער ולחגוג שבוע". את העונה המצוינת סיים נמני כמלך השערים של הליגה עם 25 שערים ו-6 בישולים, כשמכבי חוזרת לקחת תואר משמעותי לאחר 5 שנים.

בעונה הבאה, 2001/02, מכבי ת''א הובילה את הטבלה זמן רב, אך איבדה את האליפות למכבי חיפה החזקה עם רוסו, בניון ויעקובו. לנמני ייזכר כרטיס אדום שקיבל בדרבי, לאחר שביצע כביכול תיקול על השופט.


נמני מול אבוקסיס. יריבות עירונית
נמני מול אבוקסיס. יריבות עירונית

את העונה הזו, בה התמוטט מני לוי על המגרש בטדי, מכבי ת''א סיימה עם גביע מדינה שני ברציפות, כשהיא מנצחת בגמר בפנדלים 4:5 את מכבי חיפה לאחר 0:0 בתום 120 דקות. את הליגה סיימה מכבי לבסוף במקום השלישי, כשנמני כובש 13 שערים ומבשל עוד שמונה.

הסיפסול והקאמבק האדיר
ניר לוין סיים את הקנדציה שלו במכבי ת''א, וניר קלינגר, שחקן העבר, לקח את הקבוצה בעונת 2002/03. במחזור ה-13 הפסידה מכבי לבאר שבע, וקלינגר החליט לחולל מהפך. קלינגר החליט לשבור את המוסכמות והוריד את נמני לספסל. במשחק הראשון של מכבי ללא נמני, ניצחה מכבי בקריית אליעזר 2:3 את מכבי חיפה וקנתה לעצמה מקום במירוץ לאליפות, כשברוך דגו מקבל את המושכות במרכז השדה.

הספסל הפך להיות מקום הקבע של נמני, שמדי פעם ראה גם את היציע מקרוב, אך זכה לעיתים רחוקות מאוד לרגעי חסד בהם עלה למגרש, ולא פעם הציל את המצב. מכבי רצה לאליפות, כמעט בלי אבי נמני. הצהובים התמקמו בצמרת יחד עם מכבי חיפה והפועל ת''א עם מספר נקודות זהה, כשרק הפרש שערים מפריד בין הקבוצות.


נמני במקום שהוא לא רגיל אליו
נמני במקום שהוא לא רגיל אליו

חמישה מחזורים לסיום העונה שבר ברוך דגו את הרגל ונמני זכה בהזדמנות להוכיח את עצמו ולהביא את הישועה למכבי ת''א, שלא רצתה לוותר על האליפות לאחר מספר שנים בהן איבדה עניין כבר במהלך העונה. מכבי יצאה למשחק חוץ בטדי מול בית"ר. המארחת עלתה ל-0:2 מהיר. משום מקום, הגיע שער עצמי של בית''ר, ואז הגיע אבי נמני, כמו שרק אבי נמני יכול, וכבש שני שערים שהשאירו את מכבי ת''א חזק בתמונת האליפות.

במחזור הבא, נגד בני יהודה, כבש נמני שלישיה אדירה, מכבי ת''א ניצחה וקלינגר זיכה את נמני בתואר מלך. המחזור אחרון הגיע, מכבי ת''א שיחקה באיצטדיון ר"ג מול הפועל פ"ת וחיפה מול אשדוד, כשלשתי הקבוצות אותו מאזן ורק הפרש שערים מפריד ביניהן. בסיום המחצית הראשונה האליפות היתה כבר בקרית אליעזר. מכבי חיפה כבשה חמישייה ואילו הצהובים היו עדיין ב-0:0.

נמני במדי בית"ר ירושלים
נמני במדי בית"ר ירושלים
הווינריות והמכביזם עשו את שלהם במחצית השניה. מכבי כבשה שלושה שערים כששוב נמני מתכבד באחרון שבהם ומוביל את מכבי ל-0:3 ולאליפות נוספת ומתוקה כל כך. כמה סמלי שהשער האחרון בעונה ההיא של אבי נמני במכבי ת''א הביא את האליפות האחרונה שלו בקבוצה בה גדל. נמני סיים את העונה כמו מלך עם 14 שערים ו-3 בישולים והוכיח לכולם שהאליפות לא היתה מגיעה בלעדיו.

מחנה נמני VS מחנה בנין
אלא שהספסול המתמשך באותה עונה זרע את זרעי הפורענות בקיץ שאחרי האליפות. מכבי יצאה למחנה אימון באוסטריה וטענות על מחנאות החלו להישמע, כאילו בקבוצה יש שני מחנות, זה של נמני וזה של בנין. אז גם הגיעה ההדחה המביכה ממוקדמות ליגת האלופות על ידי ז'ילינה הסלובקית.

מיד לאחר ההדחה כינסה מכבי מסיבת עיתונאים דרמטית, בה הודיעה כי אבי נמני וטל בנין סולקו מהקבוצה בשל בעיות "מחנאות". המהלך של שחרור נמני יצר קרע עמוק עם הקהל, שהחל להופיע במגרשים עם חולצות שחורות, החרים חלק מהמשחקים ודרש את פיטוריו של קלינגר.

נמני ישב בבית עד סופו של חודש נובמבר והבטיח לאוהדים שלא יחתום אצל היריבה העירונית, הפועל ת"א, שגיששה בעניינו. בסופו של דבר עבר אבי נמני לבית"ר ירושלים, אותה הספיק לחלץ מהתחתית.


נמני מתקבל באהבה אדירה ע"י אוהדי מכבי
נמני מתקבל באהבה אדירה ע"י אוהדי מכבי

הסיפור האמיתי לאחר הפרידה קרה כאשר מכבי ת"א עם אוהדיה פגשה את אבי נמני ובית"ר בטדי. אוהדי מכבי הכינו מפגן תמיכה חסר תקדים בשחקן, כאשר השיא היה פריסת דגל ענק עם דיוקנו של נמני והמשפט "אין עוד מלבדו". על הדגל היו רשומים התאריכים מאז המשחק הראשון של נמני במכבי עד ועד לתאריך שנזרק מהקבוצה.

בעונת 2004/05 נקלעה מכבי למשבר עמוק. הקבוצה ביצעה עליה היסטורית לליגת האלופות, אך התקשתה לתמרן בין המשחקים באירופה לאלה שבליגה וסיימה רק במקום השמיני בטבלה. הקבוצה אמנם זכתה בגביע המדינה לאחר ניצחון דחוק בפנדלים על מכבי הרצליה מהלאומית בגמר, אך ראשיה ידעו כי שינוי חייב לבוא.


נמני, ברקוביץ', רוסו ויחיאל. פרוייקט הגלקטיקוס
נמני, ברקוביץ', רוסו ויחיאל. פרוייקט הגלקטיקוס

החזרה לעונת הגלקטיקוס
אחרי כמעט שתי עונות בבית"ר, שם נתן רגעים יפים והתקבל באהבה על ידי הקהל הגועש של טדי, חזר נמני למכבי לעונת ה"גלקטיקוס" הכושלת. בתחילת אותה עונה הוחתמו במכבי ת"א נמני, אייל ברקוביץ', ג'ובאני רוסו, ז'וזה דוארטה ואבי יחיאל, במהלך שנועד להחזיר את הצהובים למקום הטבעי בצמרת הטבלה.

למעלה מ-3000 אוהדים צהובים הגיעו לאימון הפתיחה על מנת לקבל את פני השחקנים ובעיקר את פני המלך ששב לקרית שלום. במהלך עונת 05/06 היה נמני בורג מרכזי בכיבוש השערים של הקבוצה. הצדדים פתחו דף חדש ונראה היה שהמועדון חוזר לדרך המלך. אך מה שהיתה אמורה להיות עונת המאה של המועדון, הפכה לאחת העונות הגרועות בהיסטוריה של הצהובים.


אבי נמני עם אייל ברקוביץ'.  שיתפו פעולה בבלומפילד
אבי נמני עם אייל ברקוביץ'. שיתפו פעולה בבלומפילד

הקבוצה הודחה מגביע אופ"א ולא עלתה לשלב הבתים כמצופה. נמני אמנם סיים עם 10 שערים את העונה, אך הצהובים סיימו את הליגה במקום השישי, הודחו מהגביע כבר בשמינית הגמר וסיימו עונה עם תקציב עצום ללא תואר. קלינגר נפרד מהקבוצה כבר במהלכה ובמקומו מונה טון קאנן ההולנדי.

במאי 2006 מונה אלי כהן למאמן מכבי תל אביב במקומו של קאנן. פתיחת העונה לא היתה מזהירה עבור נמני וחבריו שצברו 4 נקודות בלבד לאחר חמישה מחזורים.


נמני עם אלי כהן. 20 משחקים ללא הפסד
נמני עם אלי כהן. 20 משחקים ללא הפסד

לאחר מכן הגיע השינוי המיוחל והצהובים נכנסו לטירוף עם חמישה ניצחונות בשישה משחקים, ביניהם גם 1:3 ענק בדרבי על הפועל כשנמני כובש את השער הראשון של מכבי.

באותה עונה רשמו מכבי ונמני רצף מדהים של 20 משחקים ללא הפסד ואף איימו במקצת על בית"ר שדהרה לאליפות. בסיום העונה איבדו הצהובים את הכוח וסיימו במקום השלישי כשנמני שוב כובש 10 שערים ומסיים עוד עונה אישית פנטסטית.


נמני עם רוני מאנה. העיסקה לא יצאה לפועל
נמני עם רוני מאנה. העיסקה לא יצאה לפועל

ביוני 2007 נחתמה העסקה המיוחלת בין לוני הרציקוביץ' לאיש העסקים רוני מאנה, במהלכה הצטרף האחרון כשותף בבעלות על המועדון. האוהדים כבר ראו את האור בקצה מנהרת התקציב החשוכה, אך בעקבות סכסוכים בין לוני ורוני, לא זרמו מספיק מזומנים לתקציב הקבוצה לעונת 2007/08 והסגל שנבנה היה דליל מאוד ולא ראוי לליגה או לאירופה.

נמני ולוני החלו להתכונן ליום הפרישה של הפנומן וזה זכה לתפקיד ניהולי והיה אחראי, בין השאר, על המשאים ומתנים של הקבוצה ביחד עם תמי פרידמן, בנוסף לתפקידו כשחקן וכקפטן. התפקיד החדש זכה לתואר ג'נרל-מנג'ר.


נמני בתפקידו כג'נרל-מנג'ר
נמני בתפקידו כג'נרל-מנג'ר

התוצאות הגרועות בתחילת העונה, שכללו הפסד מביש לסנטה קולומה באנדורה, הדחה מגביע אופ"א על ידי ארצ'יאספור, ונקודה אחת בלבד לאחר שני מחזורים, הביאו לפיטוריו מהקבוצה של אלי כהן ומינויו של המאמן הנוכחי, ניר לוין.

נמני כמעט ולא שיחק בליגה העונה בשל פציעה ממנה הוא סובל והתרכז בעיקר ברכש שיציל את הקבוצה מקרבות התחתית. בחמשת המחזורים הראשונים, בהם כן שותף, כבש נמני שני שערים. במחזור החמישי הרחיק שי שטרית את אבי נמני במשחק מול קרית שמונה, ללא כל סיבה מוצדקת. מאז לא חזר נמני אל המגרשים עד הדקות האחרונות להן זכה הערב.


האדום האחרון בקריירה של נמני
האדום האחרון בקריירה של נמני

במהלך העונה נרכשה מכבי ע"י איש העסקים אלכס שניידר. שניידר ונמני נפגשו ושוחחו מספר פעמים ונראה כי שיתוף הפעולה החדש בין הג'נרל-מנג'ר לבעלים של הקבוצה יביא לתוצאות טובות ולעתיד צהוב וטוב יותר למכבי.


אבי נמני ואלכס שניידר. יצעידו את מכבי להישגים
אבי נמני ואלכס שניידר. יצעידו את מכבי להישגים

אסור לפספס
נגןשיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
שיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
נגןאוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
אוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
נגןבולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
בולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
נגןהוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
הוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */