יום שני, 20.05.2024 שעה 05:30

מוריליו דה-רוסה בדרך חזרה למכבי תל-אביב

פרסום ראשון: הסנטר הברזילאי צפוי להגיע לארץ ביום שני ויחזק את הצהובים בליגה. הערב ב-20:25 מכבי ת"א מול ראשל"צ, הפועל חולון פוגשת את נהריה

|
מוריליו דה-רוסה. חוזר למכבי ת
מוריליו דה-רוסה. חוזר למכבי ת"א
פרסום ראשון: מוריליו דה-רוסה בדרך חזרה למכבי תל-אביב. הסנטר הברזילאי יגיע לארץ ביום שני ויחזק את הצהובים בליגה.

לאור הפציעות הרבות שפקדו את הקו הקדמי של המכבים, פציעתו של מרכוס פייזר במשחק נגד אולימפיאקוס בטופ 16, ומצבו של ניקולה וויצ'יץ' שאמנם חזר לכושר, אך חשוב לשמור עליו להמשך המאבקים ביורוליג.

לאור ההעפלה של מכבי למשחקי ההצלבה נגד ברצלונה, בו לצהובים יתרון ביתיות, עלו הסיכויים להופעה של מכבי בפיינל פור, כך שהצוות המקצועי החליט על עיבוי השורות, לפחות בזירה המקומית.

דה-רוסה הגיע לטרום העונה, התאמן עם הקבוצה, אך הושאל לאקדמיק סופיה מבולגריה. הסנטר גם נמנה על סגל הנבחרת הברזילאית במשחקי הפאן אמריקה.

דריק שארפ אמר באימון: "זו עונה ארוכה, אבל ככה זה. כולם עייפים, אבל מוכרחים להמשיך לדחוף קדימה. זה הולך להיות משחק קשה כי לא כולם רגילים לשחק ברמה הגבוהה ביותר ואח"כ לשחק בליגה הישראלית. אנחנו צריכים להיות מוכנים מבחינה מנטלית ולשחק כמו אלופים בכל ערב, ולא משנה מי היריבה".

עוזר המאמן, גיא גודס: "זה משחק שמבחינת ראשל"צ הוא חשוב מאוד, כי כל משחק מבחינתם זה להיות או לחדול. אבל גם מבחינתנו זה משחק חשוב, כי אנחנו רוצים לסיים את הסיבוב השני במקום הראשון ולקבל את היתרונות שבכך. אנחנו צריכים לעשות את הסוויץ' מיום חמישי, להיות מוכנים ולהתקדם הלאה".


טל בורשטיין משתעשע באימון (יעל מרגלית)
טל בורשטיין משתעשע באימון (יעל מרגלית)

טל בורשטיין: "אני מרגיש טוב ואין לי כאבים, אני יודע שאתלבש, אבל עוד לא אם אשחק. אני עוד לא בכושר משחק מלא, צריך ללכת צעד- צעד".

מצאו את מנדז
במרכז אימון מכבי ראשל"צ עמדה פרשת היעלמותו של חואן מנדז. השחקן לא הופיע לאימונים ביומיים האחרונים ול-ONE נודע כי מנהל הקבוצה והפיזיוטפריסט הלכו לביתו אך הוא לא היה שם. רק בבוקר יום ראשון הוא אותר וטען שהוא לא מרגיש טוב.

אתמול, כשהגיעו אליו לדירה, הבינו שהוא נמצא בבית משום שהמפתח היה בצד השני של הדלת ולכן הם לא יכלו להיכנס פנימה.


שחקני מכבי ת"א מוכנים לראשל"מ (יעל מרגלית)
שחקני מכבי ת"א מוכנים לראשל"מ (יעל מרגלית)

במכבי ראשון לא מתכוונים לעבור בשתיקה על התנהגותו של מנדז שהפכה לדפוס קבוע. בפעם הקודמת שנעלם הוא ספג קנס גדול, וכעת יעמידו אותו לדין, ונראה שהדרך שלו החוצה סלולה.

הקבוצה כבר מחפשת מחליף. יור הקבוצה משה קליסקי אמר ל-ONE: "אנחנו מחפשים ונראה אם נמצא מחליף. בלי קשר אנחנו מחפשים כל הזמן שחקן שיכול לעזור לנו".

השחקן לא עונה לטלפונים גם לא מחבריו לקבוצה וסדריק בנקס אמר ל-ONE: "ניסיתי גם אני לתפוס אותו אבל אין לי מושג מה קורה איתו. בלעה אותו האדמה".


עופר ברקוביץ' וחניכיו. איפה מנדז? (מילן בן דוד)
עופר ברקוביץ' וחניכיו. איפה מנדז? (מילן בן דוד)

השחקן שלח הודעה להנהלת הקבוצה בה הודיע כי הוא חולה ולא יגיע לאימון ומאז לא ידוע עליו דבר. יש לציין כי זו אינה הפעם הראשונה בה מנדז נעלם בתירוץ שהוא חולה. בפגרה האחרונה קיבלו הזרים הזדמנות לטוס הביתה וכשהגיע הזמן לחזור, מנדז הודיע כי הוא חולה ולא ישוב בזמן. בסופו של דבר השחקן הגיע באיחור של שמונה ימים.

ככל הנראה עכשיו ייאלץ עופר ברקוביץ' להסתדר ללא מנדז, שנחשב מרכזי בקבוצה. הקבוצה של ברקוביץ' ממשיכה לקרטע, ומול הענקים של מכבי הסיכוי שלהם נמוך ביותר. עודד שעשעוע ממשיך לערוך אימונים חלקיים מלווים בפיזיוטרפיה ולא צפוי לשחק.

בקבוצה לא מוכנים לדבר לפני המשחק משום שלטענתם אין הרבה מה לומר על משחק מול מכבי, בטח לאור העובדה שהיא מגיעה בכושר מצוין ובמומנטום חיובי.


מנדז ובטיסטה. יפגשו שוב? (יניב סופר)
מנדז ובטיסטה. יפגשו שוב? (יניב סופר)

הסיבוב השני של ליגת ווינר קרוב לקיצו, ומלבד המשחק של ראשון לציון ומכבי תל אביב (20:25), יתקיימו רוב משחקי המחזור ה-18 כשביום שני יינעל הסיבוב עם המשחק בין הפועל י-ם לאליצור אשקלון.

המחזור הקרוב חשוב מאוד בעיקר כי הוא זה שייקבע את מיקום הקבוצות ואת סדר המשחקים של הסיבוב השלישי כשבמוקד המשחקים בין שתי הנאבקות על מקום בפיינל פור, הפועל חולון שתתארח בנהריה והבכורה המחודשת של עודד קטש בגליל שתארח את בני השרון.

הפועל גליל עליון-בני השרון (שעה:20:10, כפר בלום, 76:82 לגליל במשחק הקודם)

משחק הקצוות בין המארחת, נועלת הטבלה, לבין הקבוצה החזקה והמחוברת של אפי בירנבוים מקבל משמעות נוספת עם חזרתו של עודד קטש לקווים בכפר בלום אחרי יותר מחצי שנה.

העונה רבת התהפוכות שעוברת על גליל השנה (שלושה מאמנים בשני סיבובי ליגה) מקשה מאוד על הקבוצה הצפונית, שנחשבת לאחת מספינות הדגל של הכדורסל הישראלי, להתרכז בכדורסל נטו וכרגע נראה שלקטש מצפה עבודה רבה וקשה אם ברצונו להשאיר את הגליל בליגה השנה.

הזר החדש, ג'אווד וויליאמס (2.05,24), הצטרף השבוע לאימונים אחרי שנבחר ל-אמ.וי.פי. של הליגה היפנית עם ממוצעים מרשימים של למעלה מ-24 נקודות למשחק. וויליאמס משלים בגליל סגל של גארדים ופורוורדים שאמור לשחק בקצב מסחרר בדיוק כמו שעודד אוהב.


טפירו. רוצה לשבור את הסטטיסטיקה (תומר גבאי)
טפירו. רוצה לשבור את הסטטיסטיקה (תומר גבאי)

מהצד השני, בני השרון מגיעה למשחק בכושר נהדר, מעודדת מחזרתו מפציעה של הגארד המצוין, קוקי בלצ'ר, וכשבמאזנה שלושה ניצחונות רצופים. למרות חזרתו של בלצ'ר השבוע לאימונים מלאים, לא הכל מושלם בשרון. הקפטן, מאיר טפירו, סובל מממתיחה במרפק שמגבילה אותו בתקופה האחרונה ומאלצת אותו לשחק עם תחבושת מיוחדת ורוד גריזארד, שחקנה הזר של הקבוצה מאושפז בבית החולים עם חום גבוה ולא יהיה בסגל למשחק.

טפירו, שמושך את הפציעה כבר מספר שבועות (דבר הלא מונע ממנו להציג יכולת שיא) אמר ל-ONE לקראת המשחק החשוב: "אנחנו הולכים לקראת משחק קשה מאוד בכפר בלום. גליל עשו שינוי בעמדת המאמן כשמינו את עודד קטש וסטטיסטית תמיד שעושים שינוי מנצחים. אנחנו צריכים לבוא מרוכזים, להאמין בעצמנו, להציג כדורסל טוב ולהמשיך לנצח מבלי להתייחס לכל הבלגן מסביב".

עירוני נהריה-הפועל חולון (שעה:20:15, אולם עין שרה, 69:87 לחולון במשחק הקודם)

אריאל בית הלחמי ועירוני נהריה מגיעים לעוד משחק של להיות או לחדול כשהפסד ביתי לקבוצה שנלחמת איתה על המקום בפיינל פור, יכול לגמור לה סופית את העונה ולשלוח אותם מוקדם מאוד לחופשת הקיץ.

משחק ההפסד בשבוע שעבר לבני השרון יכול ללמד הרבה על נהריה השנה. קבוצה מוכשרת ואיכותית שסובלת מנפילות דרסטיות ביכולת במהלך המשחק. למרות זאת, כמו שראינו גם ברעננה בשבוע שעבר,לקבוצה של בית הלחמי יש הרבה כשרון ואופי שמאפשר לה להתמודד בצמרת של הליגה והיא תצטרך אותו כדי לנצח את סוללת הכוכבים של מיקי דורסמן והפועל חולון.

החולונים מצויים בכושר מצוין ונחושים להבטיח את המקום הרביעי שיוביל אותם ללוח משחקים הרבה יותר ידידותי בסיבוב השלישי עם חמישה משחקי בית.


סימונס. חולון רוצה ניצחון בצפון (יניב סופר)
סימונס. חולון רוצה ניצחון בצפון (יניב סופר)

הקלע הנהדר של החולונים, טריי סימונס, אמר ל-ONE ערב המשחק: "נהריה קבוצה חזקה אבל הוכחנו השנה שאנחנו מסוגלים לנצח כל קבוצה. בבית ניצחנו אותם ללא קושי אבל בחוץ זה סיפור שונה לגמרי ונצטרך להביא הרבה יותר אנרגיות מבדרך כלל כדי לנצח".

המתאזרח, כריס ווטסון, שהתגבר בשבועיים האחרונים על פציעה טורדנית בכף ידו, הוסיף: "יהיו לנו חיים קשים כי נהריה קבוצה מאוד חזקה שנראית הרבה יותר טוב מאשר בפעם הקודמת ששיחקנו נגדם אבל אני עדיין מאמין שזה תלוי רק בנו ואם נבוא ונעשה את מה שמיקי אומר במשך 40 דקות ננצח".

עירוני רמת גן-עפולה גלבוע (שעה:20:20, אולם זיסמן, 77:99 לר"ג במשחק הקודם)

כמו לעפולה גלבוע גם לרמת גן יהיה משחק של להיות או לחדול. בניגוד לעפולה, רמת גן מתמודדת על העלייה לפיינת פור ובזיסמן יודעים טוב מאוד כי הפסד נוסף, ירחיק אותם מאוד מהרביעייה הראשונה.

הקבוצה של בלינקו לא נמצאת במייטבה לאחרונה לאחר שרשמה שני הפסדים רצופים (לאשקלון ולהפועל ירושלים) וזקוקה לניצחון כדי להמשיך ולהידבק לחולון, ירושלים ולנהריה שחולקת איתה את אותם מספר נקודות.

בקבוצה של בלינקו מוכנים לכך שעפולה תגיע לתת פייט בזיסמן ומקווים כי ההפסדים האחרונים לא ישברו את השחקנים אלא יעודדו אותם להמשיך את היכולת הטובה אותה הציגו עד כה.

לרשותו של בלינקו יעמוד סגל מלא ועל הספסל יישב גם אלישי כדיר שחזר לאימונים. עם זאת, כדיר לא צפוי להשתלב במשחק.


ניר כהן מימין. צופה שיהיה משחק טוב
ניר כהן מימין. צופה שיהיה משחק טוב

עמיר עוזי, עוזר המאמן אמר ל-ONE: "אנחנו מתכוננים למשחק מאוד מאוד קשה. אנחנו מכבדים את עפולה ויודעים שהיא נלחמת על החיים שלה בליגת העל. נשתדל להגיע מפוקסים וממוקדים. אנחנו מאוד רוצים את הניצחון הזה כדי לגמור את הסיבוב השני במאזן חיובי וכדי שיהיה על מה להיאבק בסיבוב השלישי".

ניר כהן שהגיע לרמת גן אחרי ששיחק במכללת סן דייגו בעונה שעברה: "המשחק חשוב גם לנו וגם להם באותה מידה.שתי הקבוצות ירצו לנצח כך שיהיה משחק טוב".בהכנת הידיעה סייע שי לוי

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */