יום חמישי, 18.04.2024 שעה 07:00
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

חזי מגן מודה: בני יהודה ירדה לליגה הלאומית

יו"ר בני יהודה הודה בספורט 99 בשיתוף ONE: "כשיש פער של 11 נקודות זה בלתי אפשרי". עוד אמר מגן: "אני כמעט ולא ישן. לשירזי ואלי כהן יש חלק"

|
חזי מגן.
חזי מגן. "ירדנו ליגה"
"אפשר לומר שאתמול ירדנו ליגה", הודה הערב (ראשון) חזי מגן, יו"ר בני יהודה, בראיון מיוחד לספורט 99 בשיתוף ONE עם אופירה אסייג ואייל ברקוביץ'.

בני יהודה הפסידה אתמול 3:2 להפועל ת"א לאחר שכבר הוליכה 0:1. בעקבות ההפסד מצבה בתחתית הטבלה קשה מאוד, כשהיא מרוחקת 11 נקודות מהפועל ת"א, שנמצאת מעל הקו האדום.

מגן אמר: "אני יכול להיות יפה נפש ולהגיד שנשארו נקודות בקופה. כשיש 11 נקודות הבדל זה בלתי אפשרי. זה יהיה יומרני להגיד שנישאר בליגה".

על הגורמים לכישלון אמר מגן: "כשאין הצלחה יש הרבה גורמים. המאמן שבנה את הקבוצה, השחקנים והסגל, שלא נתן את התפוקה. קודם כל היו"ר נכשל. יש עוד גורמים, אבל התיק קודם כל נופל עלי. גורלי האישי לא מעניין".

מגן המשיך ואמר: "בני יהודה כבר ירדה 6 פעמים ליגה ובכל פעם היא חזרה. היינו יציבים ב-4 העונות האחרונות ובחמישית לא. בתחילת העונה צפו לנו מקום בצמרת וזה לא הסתייע. זה לא מדע מדויק. אי אפשר להעמיד תקציבים גדולים, למרות שעשינו מאמץ בשביל אלי כהן מהבחינה הזו".

"אם נגזר עלינו להיות בליגה השניה, נחזור לליגה הראשונה. גם נתניה, כפ"ס והרצליה היו שם. אחרי המשפחה והבריאות זה בני יהודה. אני לא ישן כמעט בכלל. הגדלנו את מחלקת הנוער, אני מגיע למשחקים, כואב לי המצב, פשוט סובל מזה".

מגן התייחס למאמן שפתח את העונה עם הקבוצה, ניצן שירזי: "היה לניצן שירזי קשה. כולם אשמים, אני לא מנקה אף אחד. בוודאי לניצן יש חלק".

על המאמן הנוכחי אמר היו"ר: "אלי כהן נמצא אצלנו 11 מחזורים ומתוך 33 נקודות עשינו 6. גם לאלי כהן יש חלק בירידה. אני אגיע למגרש בכל יום. בני יהודה לא תתפרק. בני יהודה זה מועדון של 72 שנים, לא חזי מגן יוציא את החשק לשחק כדורגל".


חזי מגן. לא ישן כמעט
חזי מגן. לא ישן כמעט

לפחות 10 שחקנים יעזבו
ההפסד הצורב אתמול (שבת) 3:2 בקרב התחתית להפועל ת"א, הוריד למעשה (אך לא סופית) את בני יהודה לליגה השניה, 7 עונות אחרי הירידה האחרונה שלה (בעונת 2000/01), שאחריה שבה לליגת העל בתום עונה אחת בלאומית.

11 נקודות מפרידות עתה בין הכתומים של אלי כהן לבין חוף המבטחים וגם אם תיאורטית קיים סיכוי קלוש שנועלת הטבלה תשרוד כנגד כל הסיכויים (בקופה נותרו עוד 27 נקודות), דומה שגם אחרוני האופטימיסטים בשכונת התקוה איבדו תקוה, דווקא אחרי תצוגת כדורגל מהנה של הקבוצה, שהסתיימה בהפסד ה-16 שלה העונה.

מספר שחקנים מיררו בבכי בחדר ההלבשה אחרי ההפסד לאדומים של אלי גוטמן, שסתם למעשה את הגולל על סיכויי הקבוצה להישאר בליגה. הדמעות שהזילו כמה מהם, לא היו אלא דמעות תנין.

כבר בקרוב צפויים בשכונה להתחיל בהכנות לעונה הבאה, בניגוד לדברי המנכ"ל משה דמאיו שסיפר לאחרונה כי 75 אחוזים מהשחקנים ימשיכו עם הקבוצה גם בעונה הבאה, מסתמנת נטישה המונית של שחקנים מהשכונה, בתום העונה.

כבר עתה ברור כי שלושה מחמשת הזרים יעזבו. המדובר בהרוויה קובאצ'ביץ', אימורו לוקמן ובמילאן מרטינוביץ' שהוחתם בינואר עד סוף העונה. מסקרן במיוחד עתידו של הצרפתי המצוין סדריק ברדון שהוחתם בינואר לשנה וחצי, על חוזה שנאמד בכ-250 אלף דולר והפך לשחקן היקר בקבוצה. במידה וברדון ישחק בבני יהודה גם בעונה הבאה ולא יקצץ משמעותית בשכרו, הוא צפוי להיות הזר היקר אי פעם ששיחק בליגה הלאומית.

באשר לשוער דלה אינוגבה, הקבוצה רכשה בקיץ את כרטיסו מקבוצתו בניגריה, אולם קרוב לוודאי שבשכונה יעדיפו להשאילו לקבוצה אחרת ולשפשף בעונה הבאה את השוער הצעיר ניל אברבנל, המושאל מהפועל ת"א לשנתיים.


צפו בתגובות להפסד של בני יהודה

לא רק הזרים יעזבו, גם הרוב המכריע של הרכש הישראלי ינטוש בסוף העונה. עידן מליחי יעזוב בוודאות וכמוהו גם זאב חיימוביץ', שכרטיסו שייך בחציו להפועל פ"ת וחציו השני נרכש בקיץ ע"י מ.ס אשדוד.

לאשדוד יחזור בקיץ יאיר אזולאי שהושאל לשכונה בארבע העונות האחרונות, סאלם אבו סיאם המסיים את חוזהו יעזוב גם הוא. גם אלי ביטון ואלי אברבנל לא צפויים להמשיך בקבוצה. כרטיסו של תמיר כחלון המושאל ממכבי ת"א, ישוב בסוף העונה אוטומטית לקריית שלום.

משה ביטון חתם בקיץ האחרון על חוזה לשנתיים והפך לישראלי בעל השכר הגבוה בקבוצה, אבל למרות שהוא מחזיק בחוזה לעונה נוספת, ספק רב אם ימשיך איתה בלאומית. עתידו של החלוץ תלוי בהצעות שיקבל בקיץ הקרוב. יתכן כי בשכונה יעדיפו לשחררו בשל חוזהו "הכבד".


משה ביטון. ספק רב אם ימשיך עם הזהובים ללאומית (ניר בוקסנבאום)
משה ביטון. ספק רב אם ימשיך עם הזהובים ללאומית (ניר בוקסנבאום)

באשר לשחקני הבית, איציק עזוז האריך העונה את חוזהו בקבוצה, ואולם המגן שזומן לאחרונה לנבחרת של דרור קשטן, עשוי לעזוב ולחתום בקבוצה מליגת טוטו, כדי שמעמדו המקצועי לא ייפגע. בעזוז התעניינה בינואר הפועל ת"א וייתכן כי בפגרה היא תחדש את התעניינותה במגן המוכשר מהשכונה.

בלדוט לאוהדים: אמשיך בעונה הבאה ואנסה להעלות את בני יהודה בחזרה לליגת העל
מסקרן יהיה לראות האם הקפטן והסמל של הקבוצה בשנים האחרונות, אסי בלדוט, ימשיך איתה גם בלאומית (כפי שעשה בשעתו אלי אוחנה, ששיחק בבית"ר ירושלים בליגה השנייה). בלדוט חתום גם לעונה הבאה ולפחות על פי מה שסיפר אמש לאוהדי הקבוצה, בצאתו מבלומפילד, בכוונתו להמשיך ולהוביל את הקבוצה בעונה הבאה בחזרה לליגת העל.

לצדו של בלדוט ומשה ביטון (אם יישאר), תתבסס בני יהודה בעונה הבאה על החומר המקומי הצעיר בתוספת שחקנים שישובו מהשאלה, כמו קובי דג'אני שהושאל לאשדוד והשוער יהב יולזרי שעבר בתחילת העונה להכח עמידר ר"ג והמשיך למכבי חיפה, שם הוא משמש כמחליפו של ניר דוידוביץ'.


אסי בלדוט.  מתכנן להוביל את בני יהודה חזרה לליגת העל (מיכה בננו)
אסי בלדוט. מתכנן להוביל את בני יהודה חזרה לליגת העל (מיכה בננו)

הצעירים המקומיים שינסו להחזיר את הקבוצה לליגת העל בתוך עונה אחת, הם לירוי צעירי, עוז ראלי, טל מאיר, ניתן אהרונוביץ', יוני רביבו, דין מורי, אלון סולטן וכן החלוץ מוחמד חטארי, המגן מאור הלוי (בנו של המאמן יפתח הלוי) והשוער מיקי מגן (בנו של היו"ר, חזי מגן), שיעלו מקבוצת הנוער.

באשר לחלוץ הכשרוני אלירן עטר, ידוע על מספר קבוצות בליגת העל שמגלות בו עניין לעונה הבאה. מעניין יהיה לראות האם בשכונה יעמדו בפיתוי הכספי וישאירו אותו.

שאלה מסקרנת נוספת היא לגבי המאמן אלי כהן שהחליף את ניצן שירזי שהתפטר וחתם בקבוצה לשנה וחצי. יצויין כי הפעם האחרונה שכהן לא אימן בליגה הבכירה היתה לפני 15 שנים, כשהוביל בעונת 1992/93 את מכבי הרצליה מליגת המשנה לליגה הראשונה.

חזי מגן: בליגה הלאומית, נארח בשכונה
באשר לראשי הקבוצה, היו"ר חזי מגן והמנכ"ל דמאיו, השניים הצהירו כי ברצונהם להעביר את הבעלות על המועדון לידיים אחרות שיבטיחו לקבוצה גב כלכלי לשנים הבאות ואולם הם הודיעו כי במידה ולא ימצאו רוכש, ימשיכו לנהל את המועדון גם בשנה הבאה.


משה דמאיו. הוא וחזי מגן רוצים להעביר את הבעלות של הקבוצה
משה דמאיו. הוא וחזי מגן רוצים להעביר את הבעלות של הקבוצה

"אנחנו עצובים וכואב הלב, כי המצב נראה אבוד ומסתמן שבני יהודה תשחק בעונה הבאה בלאומית", אמר חזי מגן והוסיף: "בני יהודה כבר ירדה בעבר חמש פעמים לליגה נמוכה וחזרה חמש פעמים לליגה הבכירה. גם אם נרד, נעשה מאמצים לשחזר את ההישג של סכנין שעלתה תוך עונה אחת לליגת העל".

מגן גם התייחס לנושא חזרתה של הקבוצה מבלומפילד, ביתה בארבע השנים האחרונות, לשכונה ואמר: "הסכנה בלחזור לשכונה, היא להפוך לקבוצה שכונתית, ולא חסר כאלה בת"א, שמסתפקות בלשחק בליגות נמוכות. השאיפה של בני יהודה היא לשוב ולהיות קבוצה לגיטימית בליגת העל. בלאומית נשחק בשכונה, וזה רק מטעמים כלכליים כי השימוש ב-בלומפילד יקר מאוד".


חומת אצטדיון השכונה עם כתובות הנאצה
חומת אצטדיון השכונה עם כתובות הנאצה

אלמונים, ככל הנראה אוהדי בני יהודה ריססו כתובות נאצה על חומת המגרש בשכונה נגד הפועל ת"א, בסמוך ללוח הזיכרון של ניקולאי קודריצקי. לצד גרפיטי: "בני יהודה אהבת חיי" ו"ניקולאי אוהבים אותך", רוסס גם: "הפועל זונה" ו"מוות לאדומים".

הקבוצה תקיים אימון שחרור. משה ביטון שנפצע אתמול במהלך המשחק בקרסול בקרסול ונטש את המשחק כבר אחרי 36 דקות, ייבדק כדי לברר מהי חומרת הפציעה.

שחקני בני יהודה יבקרו מחר (שני) במחלקה האונקולגית בבית החולים תל השומר וביום ספורט שמקיימת ישיבת בני עקיבא בנתניה. ביום שלישי, תשתתף הקבוצה באירוע לחג הפורים שמארגנת עמותת "גדולים מהחיים".

משה ביטון שנפצע אתמול בקרסול ונטש את המשחק כבר אחרי 38 דקות, נבדק היום והתברר כי הוא סובל מנקע חמור. לדברי גורם בצוות הרפואי של הקבוצה סיכוייו של החלוץ לשחק בשבת הקרובה במשחק החוץ בסכנין קלושים. פצוע נוסף, המגן סאלם אבו-סיאם טרם החלים מקרע בשריר הארבע ראשי והוא בספק למשחק בשבת.

אסור לפספס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
נגןאיראן: השוער ספג מכות רק כי חיבק אוהדת
איראן: השוער ספג מכות בגלל שחיבק אוהדת
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */