יום שני, 20.05.2024 שעה 16:11

אריק זאבי זכה במדלית זהב בגביע העולם

הג'ודוקא הישראלי ניצח באיפון את יריבו הבלארוסי, יאוהן ביאדולין, 17 שניות לפני תום הקרב. אדי קואז: "זה מראה לכולם מאיזה חומר אריק עשוי"

|
אריק זאבי. מדלית זהב והתקווה (רויטרס)
אריק זאבי. מדלית זהב והתקווה (רויטרס)
הג'ודוקא הישראלי אריק זאבי השיג הערב (ראשון) תוצאה מצוינת בסבב גביע העולם בפראג: זאבי גבר בקרב הגמר על יאוהן ביאדולין מבלארוס, וזכה במדלית הזהב.

הקרב המתיש נמשך 4:43 דק'. אריק זאבי הפגין יכולת מרשימה והשיג וואזארי אחד לעומת יריבו שזכה בניקוד משני. כאמור, לקראת תום הקרב הצליח זאבי לגבור על יריבו באיפון.

את חמשת הקרבות שלו בתחרות סיים זאבי עם 4 איפונים, 3 וואזארי, קוקה ויוקו.

קודם לכן, אריק זאבי רשם יום מצויין בתחרות סבב גביע העולם בפראג, והבטיח כבר זכיה במדליה לאחר שעלה לגמר האליפות. מדובר באותה תחרות בה הגיע גל יקותיאל למקום החמישי. זאבי השיג בכך את הקריטריון האולימפי לבייג'ין.

הדרך של זאבי לגמר החלה בסיבוב השני אליו עלה אוטומטית בעקבות מיקומו בדירוג העולמי. בסיבוב השני הוא ניצח באופן מרשים ביותר את הסיני יון ז'ו באיפון לאחר דקה וחצי.

בשמינית הגמר פגש זאבי את דניאל ברטה הרומני והמשיך ביכולת הנפלאה, ועלה לרבע הגמר לאחר ניצחון בקרב שנמשך חמש דקות. זאבי הצליח להשיג בקרב קוקה, יוקו ו-וואזרי שהתעלה על יוקו בודד שהשיג הרומני.

בשלב רבע הגמר חיכתה לזאבי משוכה גבוהה במיוחד כאשר פגש את האלוף האולימפי מאתונה (מעל 100 ק"ג) קאיג'י סוזוקי מיפן. זאבי לא התרגש וניצח אותו בקלות באיפון אחרי שתי דקות. זאבי המשיך ביכולת הנפלאה ובשלב חצי הגמר ניצח באיפון תוך 49 שניות את לבן ז'ורזליאני הגיאורגיאני. בשלב הגמר יחכה לג'ודוקא הישראלי, יהואן ביאדולין מבלארוס.



אדי קואז, יו"ר איגוד הג'ודו הגיב על ההישג של זאבי: "אני מברך על ההישג הגדול, זה רק מראה שאריק חוזר לעצמו. למרות הזכיה הוא עדיין לא בשיא יכולתו, והוא נסע עם רופא מלווה צמוד לתחרות. עכשיו שחזר לו הביטחון, והוא הבטיח את מקומו באולימפיאדה, הוא יוכל להתכונן בשקט לבייג'ין".

קואז, מאמן ג'ודו במקצועו המשיך ואמר ל-ONE: "הזכיה מראה לכולם מאיזה חומר עשוי אריק. יש לו תוכנית אימונים, והוא ימשיך להכין את עצמו לקראת האולימפיאדה בהתראם לתוכנית. אני בטוח שהצוות המקצועי שוקי קואז ואלכס אשכנזי יובילו אותו להישגים גם באולימפיאדה".


אריק זאבי. רוצה לזכות במדליה בבייג'ין
אריק זאבי. רוצה לזכות במדליה בבייג'ין

רק לפני שבועיים זאבי זכה במדלית הארד בטורניר בפריס, והתקרב מאוד לכרטיס לאולימפיאדת בייג'ין. זאבי שהחלים מפציעה קשה במרפק, ניצח ב-5 קרבות והפסיד באחד בלבד.

בקרב על המדליה ניצח הספורטאי הישראלי את הקוריאני קואנג סון יו. על מנת להיכנס לאולימפיאדה, על הישראלי להיות מדורג בין תשעת השחקנים הטובים בעולם. המדליה שהשיג בצרפת, וכעת מדלית הזהב בפראג, הבטיחו את מיקומו.

הישג השיא: מדלית ארד באולימפיאדת אתונה 2004
באליפות אירופה ב-1999 פרץ זאבי לתודעה כשזכה במדלית ארד במשקל עד 100 ק"ג. באליפות אירופה בשנת 2003 הגיע זאבי להישג אדיר נוסף כשקטף את מדלית הזהב.



אך הישג השיא של הג'ודוקא הישראלי הגיע במשחקים האולימפיים באתונה, בשנת 2004. זאבי שהיה בשיאו בתחרות, זכה במדלית הארד בתחרות. באולימפיאדה השיג גל פרידמן מדלית זהב בשיט, ודחק מעט את התוצאה הנהדרת של אריק זאבי.

שנה מאוחר יותר שיחזר זאבי את הישגו וזכה באליפות אירופה במקום הראשון. באליפות אירופה שנערכה ב-2005 הפסיד בגמר וזכה במדלית הכסף. באליפות אירופה בבלגרד, בשנת 2007, זכה במקום השלישי.

סייע בהכנת הכתבה רועי גלדסטון
אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */