יום שבת, 20.04.2024 שעה 11:28
לוח משחקים
  • הפועל ירושלים
  • חמישי, 09/05, 18:45
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • מכבי ת"א
  • חמישי, 09/05, 21:15
  • עירוני קריית אתא

הפועל ירושלים מחזיקת הגביע 2007-2008

גמר גביע המדינה: ג'יימי ארנולד בערב אדיר החזיר כמעט לבדו את הפועל ירושלים מפיגור של 22 נק' לניצחון 89:93. צפו בתקציר המשחק הדרמטי בנוקיה

|
שחקני ירושלים מניפים את הגביע (ניר בוקסנבאום)
שחקני ירושלים מניפים את הגביע (ניר בוקסנבאום)
הפועל ירושלים זכתה הערב (חמישי) בגביע המדינה בכדורסל בפעם הרביעית בתולדותיה ובפעם השניה ברציפות, לאחר ניצחון מדהים על מכבי ת"א 89:93 בגמר אדיר שייזכר עוד שנים רבות.

הצופים בהיכל נוקיה היו עדים לאחד מאותם משחקים שייכנסו לפנתיאון הכדורסל הישראלי: מכבי ת"א הובילה ב-22 נקודות הפרש במהלך הרבע השלישי, ובסיומו הוליכה 55:73. מהפך אדיר ברבע האחרון, כמעט בלתי נתפס, החזיר את ירושלים ליתרון, ולבסוף הביא לה את גביע המדינה.

שחקני מכבי ת"א ביזו את מעמד הענקת הגביע: צביקה שרף רתח על יו"ר איגוד השופטים ונזף בו, והצהובים ירדו לחדרי ההלבשה, מבלי לחכות לטקס הענקת הגביע להפועל ירושלים.

במשך שלושה רבעים היה המשחק בשליטה מוחלטת של מכבי ת"א. דרור חג'ג' ספג עבירה טכנית ברבע השני, שהובילה לעבירה רביעית של הרכז. נראה היה שהקבוצה של דן שמיר בדרך להתפרקות טוטאלית.

אבל שחקן אחד חשב אחרת. אקס מכבי, ג'יימי ארנולד, שהביא אליפות למכבי ת"א בשנה שעברה מול הפועל ירושלים, לקח על גבו את האדומים בחזרה, ולא הפסיק להאמין לרגע אחד. ברבע האחרון זה עבד. האמונה של ארנולד הדביקה את חבריו, וסחפו אותם לתצוגת שיא בלתי נתפסת ברבע האחרון.


צפו בירושלים לוקחת גביע. באדיבות: ערוץ 1, WWW.IBA.ORG.IL

להפועל ירושלים: ג'יימי ארנולד 31 נקודות, טימי באוארס 17, שרון ששון 15, גיא פניני 11, דרור חג'ג' 8, נואל פיליקס 4. למכבי ת"א: וונטיגו קאמינגס ומרכוס פייזר 16 כ"א, עומרי כספי 13, טרנס מוריס 9, יותם הלפרין ווויל ביינום 8 כ"א.

רבע ראשון - 14:25 למכבי ת"א
פייזר חפר מתחת לסל כבר בפתיחה, מוריס הוסיף שתיים ומכבי עלתה ל-0:4 מהיר. ששון קלע שלשה וסל של באוארס קבע יתרון נקודה למכבי. טרנס מוריס בסל ועבירה השלים מהלך של שלוש והעלה את מכבי ל-5:9 לאחר 3 דקות.

הקהל בנוקיה היה בטירוף והכניס אנרגיות בשחקנים. מרקוביץ' לקח ריבאונד התקפה וקלע מעל פייזר. בהתקפה הבאה כספי ביצע עבירת תוקף והכדור חזר לירושלים. באוארס החטיא ופייזר סחט עבירה ממרקוביץ'. מכבי עלתה ל-7:11.

מרקוביץ' וגליצנשטיין ברגע ההנפה (ניר בוקסנבאום)
מרקוביץ' וגליצנשטיין ברגע ההנפה (ניר בוקסנבאום)

ג'יימי ארנולד, ששב מפציעה, העדיף לזרוק מבחוץ, ולהימנע מקרבות ברחבה עם פייזר. שרון ששון היה שם עם עוד סל, אבל קאמינגס תפר שלשה גדולה, כספי חיקה אותו בדרך ל-2/2 של מכבי מחוץ לקשת, 10:19 למכבי.

דן שמיר הזעיק פסק זמן כדי להרגיע את מכבי ת"א. אבל קאמינגס להט עם השלשה השניה ומכבי עלתה ל-10:22 כשנותרו 2 דק' וחצי לסיום הרבע. נקודות של פייזר מול סל חשוב של פיליקס קבעו 14:24 לצהובים. האווירה בהיכל היתה רותחת.

המשחק התחיל להיות מבולבל, פיליקס ומוריס החטיאו שלשות. הביג מן של ירושלים לא מצא את הטבעת ומהעבר השני מרכוס פייזר ביצע צעדים. ניקולה ווייצ'יץ' עלה במקומו. הלפרין עוד ניסה שלשה אך הרבע הסתיים ביתרון של 11 נק', 14:25 למכבי.

רבע שני - 39:50 לצהובים
יותם הלפרין היה בלתי ניתן לעצירה עם שלשה ועוד סל, שהעלו את מכבי ליתרון שיא של 14 נקודות. מהעבר השני שרון ששון הגיב בטיווח מחוץ לקשת, 21:34 למכבי ת"א, כשנותרו 7:22 לסיום הרבע.


שמעון פרס. נתן גביע לירושלים (ניר בוקסנבאום)
שמעון פרס. נתן גביע לירושלים (ניר בוקסנבאום)

ג'יימי ארנולד בסל ועבירה, החזיר את ירושלים להפרש חד ספרתי, אך ניקולה וויצ'יץ קבע 24:36 לצהובים. וויל ביינום ואלכס גארסיה עלו לפרקט, יחד עם דקות ראשונות של ליאור אליהו.

עבירה שנשרקה לדרור חג'ג' הוציאה אותו מכליו, ורכז הפועל ירושלים זכה גם לעבירה טכנית - עבירה רביעית לחג'ג'!!. דן שמיר רתח על ספי שמש. המשחק החל לברוח לאדומים. דרק שארפ דייק מהקו והעלה את מכבי ת"א ל-14 נקודות הפרש, 24:38, כשנותרו 5 דקות לרבע.


צביקה שרף בנוקיה. מכבי ברחה ל-14 הפרש (ניר בוקסנבאום)
צביקה שרף בנוקיה. מכבי ברחה ל-14 הפרש (ניר בוקסנבאום)

שרון ששון המשיך להיות המצטיין של הפועל ירושלים והחזיר את הקבוצה עם שלשה נוספת. מכבי ת"א נרגעה, וויל ביינום הוציא כדור לגארסיה שהחמיץ מחוץ לקשת. גיא פניני הוריד את האדומים לפיגור 9 עם קליעת עונשין, 41:32. מכבי ת"א שילמה על דקות המנוחה שנתנה לחמישייה.

ג'ייסון וולס נכנס לשחק בירושלים, אבל דרק שארפ הפציץ מחוץ לקשת מהעבר השני. בהתקפה הבאה שארפ חילק אסיסט גדול לבאטיסטה שסיים בדאנק גדול. פניני והלפרין פגעו בדו קרב מבחוץ, 37:50 למכבי על סף ההפסקה. פניני שוב חדר והחטיא, אך שארפ דחף אותו על באטיסטה, והאורוגוואי הגיב בבעיטה.


דן שמיר. מרים ידיים? (ניר בוקסנבאום)
דן שמיר. מרים ידיים? (ניר בוקסנבאום)

פניני עמד על קו העונשין ופגע פעמיים. מהעבר השני וויל ביינום איבד את הראש, שארפ עוד הספיק להחטיא מחוץ לקשת, והקבוצות ירדו למחצית עם 39:50 למכבי ת"א. פייזר, הלפרין וקאמינגס עם 8 נק' כ"א הובילו את הצהובים בהפסקה, מול 13 נק' של שרון ששון.

רבע שלישי - 55:73 למכבי ת"א
לא חלפה חצי דקה וארז מרקוביץ' עצר את מרכוס פייזר בעבירה קשה. פייזר כמעט ואיבד את העשתונות, אך חבריו הרגיעו אותו, והוא הגיב ב-2 נק' קלות. וונטיגו קאמינגס בכושר מדהים צלף שלשה שלישית ללא החטאה. מכבי עלתה ל-41:57 כשנותרו 7:19 שניות לרבע.


חג'ג' צועק על ספי שמש. עבירה מוקדמת (ניר בוקסנבאום)
חג'ג' צועק על ספי שמש. עבירה מוקדמת (ניר בוקסנבאום)

מכבי ת"א פתחה פעם של 18 נקודות, 41:59. עומרי כספי חדר פנימה והחטיא, טרנס מוריס היה שם לתקן, והצהובים פתחו פער בלתי מחיק של 20 נקודות, 41:61. ארנולד קלע אבל מהעבר השני כספי רתח עם 3 נק'. מכבי עלתה ליתרון שיא 43:64.

ירושלים הצליחה לקזז מעט ביתרון השיא של ת"א. ג'יימי ארנולד עם 4 נקודות רצופות העלה את מאזנו ל-16, אבל הצהובים לא נלחצו. בתום הרבע השלישי 55:73 למכבי ת"א.


וויצ'יץ' מנסה להשתלט על כדור (ניר בוקנבאום)
וויצ'יץ' מנסה להשתלט על כדור (ניר בוקנבאום)

רבע אחרון - 89:93 להפועל ירושלים
הפועל ירושלים חזרה בגדול: שלשה של באוארס וחטיפת כדור עם סל של פניני, צימקו ל-60:73. עם זאת, ארנולד רשם איבוד כדור שלישי, אך הלפרין החטיא מבחוץ. חג'ג' החטיא אבל ארנולד תיקן עם ריבאונד התקפה וסל, וירושלים הורידה ל-11 הפרש בלבד!

ג'יימי ארנולד המשיך לתת תצוגה מדהימה בתוך הצבע. אקס מכבי החזיר לבדו את הפועל ירושלים למשחק. 0:10 לירושלים מפתיחת הרבע. שרף הזעיק פסק זמן אך דרק שארפ חזר ממנו עם איבוד כדור. טימי באוארס צימק לפיגור 6, 73:67, משחק חדש.


צביקה שרף בטירוף הערב בנוקיה (ניר בוקסנבאום)
צביקה שרף בטירוף הערב בנוקיה (ניר בוקסנבאום)

כעת היה תורם של הצהובים לאבד את הראש. מרכוס פייזר בעבירת תוקף נוראית, ומיד אחריו טרנס מוריס שספג פאול רביעי, הביאו את ג'יימי ארנולד לקו העונשין. הפורוורד קלע אחת בלבד. מצד שני פייזר קלע נקודות ראשונות ברבע למכבי אחרי 4 דקות.

פייזר מהעונשין שמר על פער של 6 נקודות, 71:77. דרור חג'ג' החמיץ מהעונשין פעמיים, אך ארנולד לקח ריבאונד התקפה. חג'ג' ניסה לחדור, הלפרין שלח יד וקיבל שריקה לפאול חמישי.


כספי מול טימי באוארס (ניר בוקסנבאום)
כספי מול טימי באוארס (ניר בוקסנבאום)

מכבי ת"א הובילה 73:78 כשנותרו 4:13 על השעון. משחק גביע טיפוסי, מכות ומלחמה על כל כדור אפיינו את סוף הרבע. ארנולד שוב לקח ריבאונד התקפה, עומרי כספי ביצע עליו עבירה חמישית ונשלח גם הוא לצפות במותחן מן הספסל.

באוארס העלה את הפועל ירושלים ליתרון ראשון, 78:79, אבל וויל ביינום החזיר את מכבי לשוויון. דרור חג'ג', עם ארבע עבירות שסחב עוד מהרבע השני חדר פנימה נהדר והעלה את ירושלים שוב ל-82:84, כשנותרו 2 דקות ו-20 לסיום.

דרור חג'ג' שוב צלף והפועל ירושלים עלתה ל-84:87 אחרי נקודות מהעונשין. וויל ביינום ניסה לקחת על עצמו את המשחק, אך החטיא אחרי פריצה אופיינית. מי היה מאמין? ארנולד בליי אפ נהדר העלה את הפועל ירושלים ליתרון 5, 84:89. האדומים חזרו עם 11:34 ברבע!!

באוארס קלע מהקו אחרי עבירה של באטיסטה, בלות'נטל החטיא משלוש, והפועל ירושלים תזכה בגביע הרביעי בתולדותיה ובגביע השני ברציפות. ג'יימי ארנולד קלע נקודה מהעונשין והוביל את ירושלים ליתרון 4, 89:93 כשנותרו 4 שניות לסיום.

מכבי חזרה מפסק הזמן עם שלשה גדולה של דייויד בלות'נטל, בדרך לפיגור 2, 89:87. מוריס נכנס לשחק עם 4 עבירות. ירושלים בודדה את ארנולד על מוריס, והעבירה נשרקה לחובתו של שחקן מכבי, מוריס בחוץ עם חמש עבירות.


צביקה שרף זועם. הפסיד בפעם הראשונה (ניר בוקסנבאום)
צביקה שרף זועם. הפסיד בפעם הראשונה (ניר בוקסנבאום)

ארנולד קלע מהקו. מכבי יצאה להתקפה וביינום חדר מדהים כדי לקלוע ולסחוט פאול, 89:90 לירושלים. ביינום החטיא מהקו אך מכבי חטפה את הכדור. הגארד חדר על גיא פניני וקיבל עבירת תוקף! 32 שניות לסיום המשחק, כדור של ירושלים.

באטיסטה ביצע עבירה על טימי באוארס שקלע שתיים מהקו. בלות'נטאל יכול היה לעשות משהו עם שלשה אך החטיא ומיד ביצע עבירה על ארנולד. ג'יימי קלע את הזריקה השניה מהקו, והעלה את ירושלים ליתרון 89:93. משם כבר לא היתה דרך חזרה. הפועל ירושלים היא מחזיקת גביע המדינה לעונת 2007/08.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */