יום ראשון, 19.05.2024 שעה 03:21

גל וקליגר זכו במדליית הארד באליפות העולם

הצמד זכה במדליה בפעם השלישית ברציפות באליפויות העולם אחרי שסיים את שיוט המדליות במקום ה-8. למרות ההישג, השניים לא יקבלו פרס כספי כלשהו

|
גל וקליגר. מדליית ארד שלישית ברציפות
גל וקליגר. מדליית ארד שלישית ברציפות
צמד השייטים הישראלי, אודי גל וגידי קליגר, זכו הבוקר (רביעי) במדליית הארד באליפות העולם בדגם ה-470 הנערכת במלבורן שבאוסטרליה.

השניים הגיעו לשיוט המדליות כשהם במקום השני, אבל יום לא מוצלח הביא אותם רק למקום השמיני ולארד השלישי ברציפות באליפויות העולם.

את האליפות גמרו גל וקליגר עם 70 נקודות שליליות כאשר האנגלים ניק אשר ואליוט וויליס שזכו בזהב, סיימו עם 56. במקום השני סיימו הפורטוגלים אלברו מריניו ומיגל נונייז עם 57 נקודות.

ההישג מצטרף לזה של אנדי רם ויוני ארליך, שזכו בטורניר הזוגות באליפות אוסטרליה הפתוחה ולזה של שחר צוברי, שזכה בארד באליפות העולם בניל-פרייד בניו-זילנד.

אודי גל אמר ל-ONE: "הפודיום בבייג'ין זו המטרה". יהודה מעיין, יו"ר איגוד השייט, הוסיף על ההישג: "זו תוצאה מצוינת ואני מאוד שמח על הזכיה שלהם. זה תוצר של עבודה קשה וזה מוכיח שהתוכנית שהם פועלים לפיה, ושהוכנה יחד איתנו, היתה טובה".

גור שטיינברג, המנהל המקצועי של קל וקליגר, שאחראי על ההכנות לאולימפיאדה אמר: "היתה תחרות מאוד קשה. בשיוט האחרון הצמדים מאנגליה ופורטוגל פרצו קדימה מיד אחרי הזינוק ומה שנותר לגל וקליגר זה לשמור על הצמד הצרפתי שלא יעקוף אותם, כדי לשמור על מדליית הארד, וכך הם עשו".


גל וקליגר. עוד מדליה לאוסף
גל וקליגר. עוד מדליה לאוסף

הצמד הישראלי אמר לאחר הזכיה: "פתחנו מצוין והיינו בחבורה המובילה בתחילת השיוט, הרגשנו טוב מאוד במהלך השיוט והפלגנו טוב. לצערנו הימורים נכונים של היריבים השתלמו להם והם עקפו אותנו. ניסינו לצמצם את הפער אבל זה היה יחסית שיוט קצר וסיימנו במקום ה-8".

"התוצאה הסופית של השיוט מאכזבת מבחינתנו כי הרגשנו מוכנים וידענו שאנחנו יכולים לנצח את השיוט הזה".


גל וקליגר. זכו בארד
גל וקליגר. זכו בארד

"יש סוג של הרגשת אכזבה, בגלל שציפינו והאמנו שאנחנו יכולים לזכות בזהב. ברור לנו שזה הישג מצוין ואולי חסר תקדים שבשלוש אליפויות העולם האחרונות זכינו במדליה. זה מוכיח שאנחנו נמצאים בצמרת הגבוהה ביותר בעולם".

"יש לנו ביטחון מלא בעצמנו ובצוות שעוטף אותנו, אנחנו בכושר טוב וכמובן הפנים קדימה. אין ספק שהציפייה מאיתנו היא מדליה בבייג'ין ואנחנו מאמינים בעצמנו".


גל פרידמן. כבר הביא מדליות
גל פרידמן. כבר הביא מדליות

לא יקבלו פרס כספי
מי שציפה שזכיה במדליית ארד תרפד מעט את חשבון הבנק של הצמד, כיאה לספורטאים שרשמו הישג פנטסטי בקנה מידה בינלאומי, יתאכזב לשמוע שהשניים שלא רק שהשניים לא הכניסו לכיסם אפילו יורו בודד, אלא אפילו הוציאו מכיסם 300 יורו על הרשמה לאליפות.

לשם השוואה, רק לפני פחות משבוע זכו כזכור אנדי רם ויוני ארליך בטורניר הזוגות של אליפות אוסטרליה, הישג מכובד לכל הדעות. בניגוד לגל וקליגר, אנדיוני העשירו את חשבון הבנק שלהם ב-400 אלף דולר אוסטרלי. יחי ההבדל הקטן.



לא ההישג הראשון של השיט
זה לא ההישג הראשון הגדול של השיט הישראלי. גל פרידמן כבר השיג בעבר הישגים משמעותיים לענף עבור ישראל. ביניהם הזכיה במדליית זהב באולימפיאד האחרונה באתונה ב-2004, זכיה במדליית ארד באליפות העולם ב-2003, זכיה במדליית זה באליפות העולם בדגם המיסטרל בשנת 2002 וזכיה במדליית ארד באולימפיאדת אטלנטה בשנת 1996.

הבטיחו את מקומם בבייג'ין
אודי גל וגידי קליגר נמצאים בחברה טובה, ולא יהיו לבדם באולימפיאדת בייג'ין. בענף השיט מלבדם ייצגו את ישראל גם נופר אדלמן, ורד בוסקילה וניקה קורנצקי, ושחר צוברי.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */