יום חמישי, 16.05.2024 שעה 02:17

פאר בסיבוב השלישי לאחר ניצחון על ג'סיקה מור

הטניסאית הישראלית דילגה מעל האוסטרלית המדורגת 376 וניצחה 0:6 ו-5:7. היריבה הבאה: אלנה דמנטייבה. אנדיוני עלו לסיבוב ה-2. דודי סלע הודח

|
שחר פאר. ממשיכה לסיבוב הבא (רויטרס)
שחר פאר. ממשיכה לסיבוב הבא (רויטרס)
הטניסאית הבכירה של ישראל, שחר פאר, עלתה כצפוי לסיבוב השלישי של טורניר הגראנד סלאם באוסטרליה לאחר שניצחה את ג'סיקה מור המקומית, 0:6 ו-5:7.

מור מדורגת במקום ה-376 בעולם, ומהתחלה היה ברור שכוחה יהיה בקהל הביתי שעודד איתה עידוד מאסיבי, אך חובה לציין את הישראלים שהיו במגרש, עודדו את פאר ולפרקים נשמעו לא פחות חזק מהאוסטרלים הרבים.

המערכה הראשונה היתה חד צדדית לחלוטין ופאר זכתה בה בקלילות ובצורה חלקה 0:6, במערכה השניה, מור עשתה חיים קצת יותר קשים לפאר ואף זכתה בשבירה הראשונה שלה במשחק, אך פאר לא התרגשה ובניסיונה השני להגיש כדי לנצח במשחק היא השיגה את המטרה ניצחה 5:7 וזכתה בכרטיס לסיבוב השלישי.

בסיבוב הבא מחכה לפאר משוכה גבוהה בהרבה, אלנה דמנטייבה הרוסיה המדורגת 11 בעולם שניצחה בסיבוב השני את אנבל מדינה-גריגס.

בזוגות שחר פאר תשחק יחד עם ויקי ארזנקה מבלארוס, השתיים מדורגות 12 ויפגשו בסיבוב הראשון את צמד האוסטריות המסוכנות, סיביל באמר וטמירה פאצ'ק.

מערכה ראשונה
פאר פתחה את המשחק היטב ושברה את משחקון ההגשה של מור ועלתה ל-0:1 מהיר במשחק. פאר המשיכה ביכולת הטובה ואת משחקון ההגשה שלה ניצחה בצורה חלקה, ללא נקודות של היריבה ועלתה ל-0:2 במערכה.

המשחקון הבא כבר היה צמוד יותר ומור עלתה ל-30:40, פאר הישוותה ל-40:40 ואף עלתה ליתרון, פאר זכתה בנקודה הבאה, השיגה שבירה שניה ועלתה ל-0:3 מבטיח במערכה.

שחר פאר הגישה ועלתה ל-0:15, פאר המשיכה ביכולת הטובה ועלתה ל-0:30. מור צימקה ל-30:15, אך פאר לא התרגשה ועלתה ל-15:40, מור צימקה ל-30:40 והישוותה ל-40:40. פאר עלתה ליתרון, זכתה גם בנקודה הבאה ועלתה ל-0:4 במערכה.


שחר פאר. רשמה מערכה ראשונה חלקה
שחר פאר. רשמה מערכה ראשונה חלקה

פאר עלתה ל-0:30 במשחקון ההגשה הבא של מור, פאר לא עצרה השיגה שבירה שלישית ועלתה ל-0:5, וכעת זכתה בהזדמנות להגיש לניצחון חלק במערכה. במשחקון הבא פאר עלתה ל-0:30, המשיכה ל-0:40, שלוש נקודות מערכה. מור צימקה ל-40:15, אך פאר זכתה בנקודה הבאה וניצחה את המערכה הראשונה בצורה חלקה 0:6.

מערכה שניה
מור הגישה ראשונה במערכה השניה ועלתה ל-30:40, שחר הגיבה והשוותה ל-40:40, מור זכתה ביתרון אך שחר הישוותה שוב. הפעם היה תורה של פאר לעלות ליתרון ולנקודת שבירה, אך מור הצליחה להשוות. מור חזרה להוביל, והפעם זכתה במשחקון הראשון שלה במשחק ועלתה ל-0:1 במערכה.

מור עלתה ל-0:15 במשחקון ההגשה של פאר, שחר הישוותה ל-15:15, פאר הפכה את התוצאה ועלתה ל-15:30. מור זכתה בנקודה הבאה והישוותה ל-30:30. מור זכתה גם בנקודה הבאה והשיגה נקודת שבירה במצב של 30:40, פאר לא נשברה והישוותה ל-40:40. פאר השיגה מהפך ועלתה ליתרון במשחקון, ואף זכתה בו והישוותה את המערכה ל-1:1.



פאר עלתה ל-0:15 במשחקון ההגשה של מור, האוסטרלית התאוששה והישוותה ל-30:30. מור עלתה ל-30:40, זכתה בנקודה הבאה ועלתה ל-1:2 במערכה. פאר הגישה את המשחקון הבא ועלתה ל-0:15, ו-0:30, מור צימקה ל-30:15, אך פאר המשיכה ביכולת הטובה ועלתה ל-15:40. פאר זכתה בנקודה הבאה והישוותה את המערכה ל-2:2. שחר פאר עלתה ל-15:30, קפצה ל-30:40 וזכתה במשחקון החמישי כדי לעלות ל-2:3 ולהשיג שבירה ראשונה במערכה השניה, ורביעית במשחק.

שחר הגישה את המשחקון הבא ועלתה ל-0:40, מור צימקה ל-40:15 ומור השיגה נקודה נוספת כדי לצמק ל-40:30. מור השיגה נקודה שלישית ברצף והישוותה את המשחקון ל-40:40. מור השיגה יתרון במשחקון ועמדה בפני נקודת שבירה, אך פאר הצליחה להשוות. מור השיגה שוב נקודה וזכתה בנקודת שבירה נוספת, שחר לא התרגשה והישוותה שוב. שחר זכתה בשתי הנקודות הבאות ועלתה ל-2:4 במערכה.

מור הגישה את המשחקון הבא, השביעי במערכה ועלתה ל-0:15. מור זכתה גם בנקודה הבאה ועלתה ל-0:30. הנקודה הבאה היתה של שחר פאר שצימקה ל-30:15. אך מור זכתה בשתי הנקודות הבאות. מור צימקה את תוצאת המערכה ל-4:3.


שחר פאר. ניצחון בשתי מערכות
שחר פאר. ניצחון בשתי מערכות

המשחקון השמיני במערכה, אותו הגישה שחר פאר נפתח טוב מבחינתה והיא עלתה ל-0:15. מור הישוותה ל-15:15. פאר זכתה בנקודה נוספת ועלתה ל-15:30. הנקודה הבאה היתה גם היא של פאר והיא עלתה ל-15:40. פאר המשיכה במומנטום, זכתה במשחקון עלתה ל-3:5 עם אפשרות לזכות במערכה ובמשחק כולו.

משחקון ההגשה של מור לא נפתח טוב מבחינת שחר והאוסטרלית עלתה ל-0:40 וזכתה בו בצורה חלקה כדי לצמק ל-5:4. כעת הגיעה ההזדמנות של שחר להגיש למשחק. מור עלתה ל-0:30 במשחקון ההגשה של פאר. פאר חבטה מכת החזרה החוצה, ומור זכתה בשלוש נקודות שבירה. מור זכתה גם בנקודה הבאה, השיגה את השבירה הראשונה שלה במשחק והישוותה את המערכה ל-5:5.



ג'סיקה מור הגישה במשחקון הבא ועלתה ל-0:15, פאר הישוותה ל-15:15. מור עלתה ל-15:30. מור חבטה מכת החזרה החוצה ופאר ניצלה זאת כדי להשוות ל-30:30. מור חבטה את המכה הבאה לרשת ופאר עלתה ל-30:40 והשיגה נקודת שבירה. פאר זכתה בנקודה והשיגה את השבירה כדי לעלות ל-5:6 ולהגיש שוב למשחק. מור זכתה בנקודה נוספת ועלתה ל-15:30. שחר פאר הישוותה ל-30:30, עלתה ל-30:40 וניצחה במשחק.

אובזילר הודחה בזוגות
ציפי אובזילר שהפסידה לאלנה דמטנייבה בסיבוב הראשון של טורניר היחידות, סיימה את דרכה גם בזוגות אחרי שהפסידה עם שותפתה, אשלי הרקלרואד, 3:6, 6:2 ו-7:6 ללורה גראנוויל האמריקנית ו-ולדימירה אולירובה הצ'כית.

אובזילר והקלרואד פתחו טוב, שברו ל-3:4 ושוב ל-3:6. הריצה שלהן המשיכה ל-0:2 במערכה השניה, אך אז זכו גראנוויל ואולירובה בשמונה משחקונים רצופים, לקחו את המערכה השניה עם 2:6 והוליכו 0:2 בשלישית. דווקא אז חזרו הישראלית והאמריקנית למשחק, השוו, אך נוצחו בשובר השוויון וסיימו את חלקן בטורניר.



דודי סלע הפסיד לקרלוביץ'
שנה שניה ברציפות, סיים דודי סלע את דרכו בטורניר היחידים של אליפות אוסטרליה בסיבוב השני אחרי שהפסיד הלילה 6:7, 6:4, 6:3 ו-6:1 לאיבו קרלוביץ'.

המחבט הבכיר של ישראל שמר על ההגשה שלו במשך המערכה הראשונה, אך לא ניצל נקודות שבירה ונקודות מערכה מול הקרואטי והשניים ניגשו לשובר שוויון בו סלע ברח ל-2:5 בדרך ל-5:7 ולקח את המערכה הראשונה.

גם המערכה השניה היתה צמודה עד 4:4 אבל במשחקון העשירי הצליח הקרואטי להשיג את השבירה המכרעת ל-4:6. המומנטום של הקרואטי הענק (2.08) שהגיש 15 אייסים, המשיך בשתי המערכות הבאות בדרך לסיבוב השלישי.

יואב שב, מאמנו של דודי סלע, אמר ל-ONE: "סלע שיחק לא רע בשלושת הסטים הראשונים, אבל קרלוביץ' הגיש טוב בנקודות החשובות וקיבל בטחון לסט הרביעי. עכשיו צריך להתרכז בזוגות ביחד עם הראל לוי. בסה"כ אני די מעודד מההופעה של סלע בטורניר לקראת עונת 2008".

בסיבוב השלישי יפגוש קרלוביץ' את המנצח במשחק בין מיכאל יוז'ני האוקראיני המדורג 14 בטורניר לבין אנדראס ספי האיטלקי שהדיח את הראל לוי בסיבוב הראשון.

אנדיוני בסיבוב השני
אנדי רם ויוני ארליך המדורגים במקום השמיני בטורניר, עלו לסיבוב השני בזוגות אחרי ניצחון על הצמד הרוסי דמיטרי טורסנוב ואיגור קוניצין 5:7 ו-3:6.

הרוסים שברו במערכה הראשונה ל-2:3, אך אנדיוני בסיום גדול של המערכה שברו בחזרה ל-5:5 , שמרו ושברו שוב ל-5:7. במערכה השניה הישראלים שברו ל-2:4, שבירה שכבר הספיקה לניצחון כולו. בשלב הבא יפגשו אנדיוני את המנצחים במשחק בין סקוט ליפסקי ודייויד מרטין לבין אוסקר הרננדז ואלברט מונטאנס.


רם וארליך. טיילו לסיבוב השני
רם וארליך. טיילו לסיבוב השני

היריבים הצפויים בשלבים הבאים הם סימון אספלין השבדי וג'וליאן נואלה האוסטרי שאמורים לפגוש את הישראלים ברבע הגמר. במידה ואנדיוני יגדילו לעשות ויעפילו לחצי הגמר, הם אמורים לפגוש את האחים בוב ומייק בראיין.

ארליך ל-ONE: "היה משחק טוב נגד זוג מסוכן - גם התנאים לא היו קלים בגלל הרוחות, אבל התמודדנו יפה.העיקר לעבור לסיבוב הבא".

אסור לפספס
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
נגןהרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
הרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
נגןויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
ויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */