יום חמישי, 25.04.2024 שעה 08:11
ליגת ווינר סל 23-24
88%1899-220224מכבי ת"א
74%1891-216923הפועל ת"א
74%1846-194623עירוני רמת גן
64%1731-182022הפועל ירושלים
55%1750-181022הפועל חולון
50%1859-181922עירוני קריית אתא
48%1922-189123בני הרצליה
41%1784-176922הפועל עפולה
41%1987-182122הפועל חיפה
38%2017-196224עירוני נס ציונה
27%1889-167922הפועל אילת
26%2055-188523הפועל גליל עליון
23%1950-180722הפועל ב"ש/דימונה
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • 77 - 90
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • עירוני נס ציונה
  • 102 - 63
  • הפועל ת"א
  • עירוני קריית אתא
  • חמישי, 25/04, 17:00
  • הפועל עפולה
  • הפועל גליל עליון
  • שישי, 26/04, 13:45
  • הפועל חיפה
  • הפועל ירושלים
  • שלישי, 30/04, 18:00
  • עירוני רמת גן
  • הפועל אילת
  • רביעי, 01/05, 18:45
  • הפועל חולון

מעצרו של וויל ביינום הוארך עד היום ב-17:00

בית המשפט החליט שיש צורך בהמשך מעצרו של שחקן מכבי ת"א החשוד בדריסה. שמעון מזרחי סניגורו של ביינום: "החלטה שקולה". קודם לכן שוחרר קאמינגס

|
שמעון מזרחי ו-וויל ביינום בדיון (יניב סופר)
שמעון מזרחי ו-וויל ביינום בדיון (יניב סופר)
יו"ר מכבי תל אביב, שמעון מזרחי, כינס אתמול (שבת) מסיבת עיתונאים מאולתרת במהלך אימון הקבוצה בהיכל נוקיה ובה הודיע שאם וויל ביינום ו-וונטיגו קאמינגס יואשמו, הם ייענשו בחומרה על ידי הקבוצה.

ביינום הובא אתמול בפני שופט לאחר שהמשטרה ביקשה להאריך את מעצרו לאחר שלפנות בוקר הוא היה מעורב בתאונת דרכים בתל אביב. לדיון הגיעו שמעון מזרחי, דייויד פדרמן, ניקולה וויצ'יץ', יותם הלפרין, דרק שארפ וטל בורשטיין. בסיום הדיון הוחלט על הארכת המעצר עד יום ראשון ב-17:00.

שמעון מזרחי שמשמש כסניגורו של וויל ביינום אמר על ההחלטה :"אין לי מה להוסיף מעבר למה שהיה בדיון. אני חושב שההחלטה הייתה שקולה". כשפדרמן ששימש כמתרגם, סיפר לביינום על ההחלטה הגארד פרץ בבכי. שחקני הקבוצה ניחמו אותו.

"לפי מה שוויל אומר הוא זה שהותקף אתמול בערב בזמן שחגג את יום הולדתו ביחד עם אחיו", אמר מזרחי, "וויל סיפר שפגעו בו עם מרפקים, התגרו בו והוא לא הגיב. כשניסה לצאת החוצה מהמועדון חיכו לו חבורת אנשים שחיפשו לפגוע בו".

"שמשות מכוניתו של ביינום היו מנופצות", הוסיף מזרחי, "בן אדם מתוך החבר'ה ניסה לדקור אותו ואת אחיו ו-וויל ניסה לברוח. אנחנו לא מתערבים בחקירת המשטרה ונותנים להם את כל הסיוע. את העניינים המשמעתיים תשאירו לנו אם הם ימצאו אשמים הם יענשו במלוא החומרה".

השופט קפח הציג את הטיעון שלו למה מעצרו של ביינום לא צריך להיות מוארך: "אני לא רואה איך הוא יכול לשבש חקירה, אני מבין שהוא היה בסכנת חיים".


צפו בוויל ביינום בדיון להארכת המעצר

החוקר שחקר את ויל ביינום הציג את טיעוני המשטרה לבקשה להארכת המעצר: "במהלך חילופי דברים מחוץ למועדון, החשוד ניסה להימלט אך בשלב מסוים חזר בו והחליט לפגוע באמצעות רכבו. הוא פגע באחד החשודים, המשיך לנהוג, חזר לאחור, האיץ וחזר לפגע באחד החשודים".

"במהלך הזה הוא עלה עם רכבו על הפצוע וחזר לעלות עליו בנסיעה לאחור. יש ממצאים בזירה שסותרים את הגישה של החשוד. החשוד לדבריו הגיע לביתו, התקשר למעסיקיו והם הורו לו להישאר בבית, לא ללכת למשטרה אלא לחכות שהמשטרה תגיע אליו. החשוד טען שלא דרס אף אחד ולא עלה על אף אחד".


צפו בשמעון מזרחי מדבר במסיבת העיתונאים

"על רכבו נמצאו סימני דם ופגיעות וזה לא מתיישב עם הגירסא שלו. הוא מואשם גם בנהיגה תחת השפעת אלכוהול, החשוד סירב לבצע בדיקת אלכוהול. החשוד ברח מהמקום, לא התקשר למשטרה, הסתתר בביתו בדרך הוא נפגש עם חשוד אחר ששוחרר, אנחנו מנסים לאתר שחקני כדורסל נוספים ולכן מבקשים הארכת מעצר מחשש לשיבוש הליכי חקירה".

בשלב זה החל עימות בין סניגורו של ביינום, שמעון מזרחי שאל את החוקר אם הוא יודע שיש סימני דקירה על החשוד, החוקר אישר שהוא יודע. מזרחי המשיך ושאל אותו אם זה נכון ששמשות האוטו נופצו, וגם זאת אושר ע"י החוקר.


שמעון מזרחי ודייויד פדרמן מגיעים לדיון (יניב סופר)
שמעון מזרחי ודייויד פדרמן מגיעים לדיון (יניב סופר)

החוקר הכחיש שהיתה עדות של וויל ואחיו שהכו אותם במרפקים בכל המועדון וטען שביינום לא שיתף פעולה באופן מלא בחקירה.

החוקר המשיך בדבריו: "אנחנו מדברים על אדם שנסע הלוך ושוב שלוש פעמים ולא חשוב מאיזה סיבה. אדם אחר שוכב פצוע קשה בבית החולים. העדים מדברים על נהד שמסתובב ומאיץ לחבורת אנשים כאילו היו חיילי באולינג".

"אנחנו מדברים על מעורבים שמעמדם בספורט לא מקנה להם זכות לקחת את החוק לידיים. מדובר בעבירה חמורה יש מסוכנות לחשש לשיבוש. אחננו עדיין לא יודעים בבירור איזה גירסה יותר מדוייקת יותר. חיי אדם בסכנה. אנחנו רוצים לסיים את החקירה כשהחשוד במעצר".


דייויד פדרמן ושמעון מזרחי בדיון (יניב סופר)
דייויד פדרמן ושמעון מזרחי בדיון (יניב סופר)

שמעון מזרחי הגיב לדבריו: "לא עלתה ולו עילה אחת, אין מסוכנות כי אין עבר פלילי, החבורה שתקפה את החשוד מנתה מעל 20 איש. ביינום לא יכול לשבש הליכים כי הוא לא מכיר מעורבים אחרים. לאיזה צורך המשטרה מבקשת חמישה ימים?".

"הדרכון של החשוד בידי המשטרה הוא חתום במועדון על חוזה והוא לא יעזוב את הארץ. מדובר בספורטאי שצריך ליטול חלק במשחק גביע. אני מציע שהנאשם יגור אצל מנהל הקבוצה מוני פנאן ויופיע רק לאימונים ומשחקים. החשוד ברח כדי לא להיכנס לעימות. החשוד אמר לחוקרים שהוא נכנס לאוטו וכופף את הראש, השמשה הקדמית נופצה, ביינום לא ידע שהוא פגע במישהו".

מזרחי איחל גם החלמה מהירה לבחור שנפצע.

כתבנו מיכה בננו מוסר, כי בן נתן התקשה לתקשר עם משפחתו אך הצליח לומר לאחותו לאחר שנותח: "ברחתי בריצה ופתאום הרגשתי שמישהו נכנס בי".


שמעון מזרחי בדיון. הלפרין, שארפ, בורשטיין ו-וויצ'יץ' צופים  (יניב סופר)
שמעון מזרחי בדיון. הלפרין, שארפ, בורשטיין ו-וויצ'יץ' צופים (יניב סופר)

וונטיגו קאמינגס, שהיה מעורב באירוע, סירב לדבר. היחיד מבין השחקנים שהסכים לדבר הוא הקפטן דריק שארפ, שאמר: "אנחנו מתרכזים במשחק מול הגליל זה הדבר היחיד שמעסיק אותנו כרגע. יש לנו עבודה לעשות ואנחנו ננסה להתעסק רק בדברים שבשליטתנו".

"הקבוצה מעל לכל יש לנו מחר משחק חשוב נגד הגליל ובזה אנחנו מתעסקים גם באימון היום בזה התעסקנו", הוסיף עוזר המאמן, גיא גודס, "השחקנים יודעים לא לשים לב לדברים מסביב".

גודס התייחס גם לחזרתו של ניקולה וויצ'יץ' לאימוני הקבוצה לראשונה מאז שנפצע לפני חודשיים. "הוא ערך אימון חצי מלא ונראה טוב מאוד", אמר, "אנחנו לא יכולים לומר מתי הוא ישחק זו פציעה".


עומרי כספי ובאטיסטה, באימון הערב (דניאלה סמרי)
עומרי כספי ובאטיסטה, באימון הערב (דניאלה סמרי)

צפו בראיון הבלעדי עם בני משפחתו של בן נתן ברסון:

צפו בראיון עם בני משפחתו של ברסון

כבר שנים רבות מהווה מועדון הג'י ספוט מקום מפגש לכל השחקנים הזרים שלך הליגה, עד לפני פחות מ-3 שנים היה הג'י ספוט ממוקם בכיכר אתרים והיה מקום קטן שבכל יום מימות השבוע אירח רבים משחקני הליגה ואף היה ידוע בתקריות לא נעימות ואף אלימות.

הג'י ספוט המחודש שקרוב למועדון האומן בת"א גדול יותר ובכל סוף שבוע מרבים לבקר בו שלל שחקני הליגה הזרים.


משטרת ישראל, שם נחקר וויל ביינום (יעל מרגלית)
משטרת ישראל, שם נחקר וויל ביינום (יעל מרגלית)

ניר ממון, הבעלים של מועדון הג'י ספוט, אמר היום ל-ONE: "במסגרת ליין קבוע שיש לנו במועדון שבו מבלים מזה שנים שחקני כדורסל רבים, בילה במועדון וויל ביינום. הוא סיים את הבילוי בסביבות השעה חמש להערכתי ויצא מהמועדון".

"לפי דיווחים שקיבלתי הבנתי שהחלה קטטה בפינת הרחובות אליפלט וסלמה שזה כמאה חמישים מטר מפתח המועדון ומאוחר יותר, כשהיינו בשלבים של קיפול וסגירה, פנתה אלינו המשטרה ושאלה אם ידוע לנו משהו. מדיבורים בין השוטרים הבנתי ששמו של ביינום עלה. לכל צוות המועדון שלום ולא נדרס חלילה אף תקליטן מהמועדון".

בני משפחתו של בן נתן ברסון (מיכה בננו)
בני משפחתו של בן נתן ברסון (מיכה בננו)

"בשנה שעברה ביינום ואחיו היו מגיעים לכאן באופן קבוע. אני מוכרח לציין שהופתעתי לגלות שביינום מעורב באירוע אלים מכיוון שהוא בחור רגוע ושקט. השנה ביינום לא הרבה להגיע. בשבוע שעבר הוא היה וכמובן גם אתמול. אנחנו סגרנו בחמש ורבע את המקום ולפי מה שאני ראיתי, ביינום היה בערך עד השעה ארבע וחמישים. חשוב לי לציין שאני מתקלט במקום ולכן חשוב להבהיר שלא מדובר שתקליטן שעבד או עובד אצלי שנמצא כרגע בבית חולים, כי מאז היוודע הידיעה אנשים לא מפסיקים להתקשר לשאול לשלומי".

"ראיתי אותו אתמול בבר יחד עם וונטיגו קאמינגס ולא ראיתי שום דבר חריג. המאבטחים סיפרו לי שכמה חבר'ה יצאו מהבר שהם והתווכחו ביניהם אבל לא משהו שנראה חריג. לא מכות ולא צעקות ובכל אופן בוודאות ביינום לא היה חלק מאותה חבורה שיצאה בויכוח מהמועדון".


בן נתן ברסון. עבר ניתוח במותן (מיכה בננו)
בן נתן ברסון. עבר ניתוח במותן (מיכה בננו)
רענן כץ: מאיפה היתה לו חוצפה לבלות עד 5 בבוקר?
רענן כץ, אחד מבעלי מכבי ת"א היה תקיף ואמר ל-ONE בשיחת טלפון ממיאמי: "אני מודה לאלוהים שנתן לי גם חיים אחרים. מבחינה אישית אני מאחל לו שיינצל ושימשיך בחיים שלו. הוא לא בחור רע אבל עשה שטות איומה. נחכה ונראה מה בית המשפט יחליט. שחקן מקצועי לא מבלה בשעות האלה. מאיפה היתה לו חוצפה וכוח לבלות עד 5 בבוקר אני לא יודע".

"את היית באיסטנבול וראית איך הם עבדו שלושה ימים, איך היה לו כוח אני לא מבין. אף שחקן לא צריך להיות ער בימים כאלה אחרי אחת בלילה ובטח לא להסתובב באיזורים כאלה מפוקפקים. איך אני אדע אם זה לא קרה גם לפני משחקים בהם הוא לא היה טוב? הוא כבר שנה שניה כאן וצריך להבין את זה. וונטיגו צריך לקבל קנס גדול ולגבי ביינום אחרי המשפט מחר נחליט מה עושים איתו".

גורם בכיר מאוד בקבוצה אמר אמש: "לביינום אין מקום במכבי אחרי מה שהוא עשה, גרסיה יעשה דברים פחות משוגעים על הפרקט ויעשה את זה מצוין וישמור יותר טוב. הוא יכול להחליף אותו, אמרתי את זה לצביקה ולמי שצריך. שחקן שמרוויח סכומים כאלה ומתנהג ככה לא צריך להיות חלק ממועדון מכובד כמו שלנו".

כך הכל החל
סמוך לשעה 05:00 ברחוב סלמה פינת אליפלט, מחוץ למועדון הג'י-ספוט, נערכה מסיבה פרטית לכבוד ביינום. ביציאה מהמועדון התפתחה קטטה בין מספר שחקנים על רקע לא ידוע, בסיומה אירעה התקרית הקשה בה היה מעורב שחקנה של מכבי ת"א.

בשעה 9:00 בבוקר הגיע ביינום לתחנת המשטרה כשהוא מלווה בשוטרים ושם הוא נחקר במשך שעות ארוכות. עפ"י עדויות, ביינום נכנס לרכבו וניסה להימלט מהמקום, תוך שהוא דורס צעיר מדימונה ששהה במקום.

גם וונטיגו קאמינגס הגיע לתחנת המשטרה והוא נחקר שם בחשד למעורבות בקטטה שקדמה לאירוע שבו היה מעורב ביינום, בתום החקירה החליטה המשטרה לשחרר את קאמינגס והוא אף הגיע לאימון מכבי בהיכל נוקיה.

גם שחקנה של עירוני ר"ג, ג'רום ביזלי, נכח במקום האירוע ומסר את עדותו במשטרה. ביזלי אמר לאחר צאתו: "הייתי שם אתמול בלילה אבל לא היה לי חלק במה שקרה. הייתי עד לדברים ולכן הבוקר זומנתי לתחנת המשטרה על מנת לתת עדות. הם רק רצו לשמוע את הצד שלי בסיפור ואני עכשיו בדרך לאימון להצטרף לקבוצה שלי".

שתי המכוניות, של ביינום ושל קאמינגס נשארו בתחנת המשטרה. לפי עדויות שתי המכוניות חבולות וחלק מהשמשות נופצו. במכוניתו של ביינום כל הפגוש הקדמי התעקם.


ג'רום ביזלי יוצא מתחנת המשטרה (יניב סופר)
ג'רום ביזלי יוצא מתחנת המשטרה (יניב סופר)

הצעיר שנדרס הוא בן נתן ברסון, חבר קהילת "הכושים העבריים" מדימונה בן 22. נתן עבר ניתוח במותנו וכעת הוא נמצא בהתאוששות. מוני פנאן, מנהל הקבוצה, מסר: "דיברתי איתו. הדבר היחיד שאני יודע זה שהוא במשטרה". שחקן אחרי בקבוצה טוען שביינום היה בסכנת חיים ושהרכב שלו מפוצץ מאבנים שנזרקו עליו.

שחקן במכבי אמר: "לפני הדיבורים מסביב, הכל התחיל בגלל שמישהו דחף את הבחורה שקאמינגס רקד איתה". מלשכת דוברות מחוז תל אביב של המשטרה נמסר: "כל הנושא בבדיקה. במועדון המדובר התפתחו דין ודברים בין המעורבים בפרשה, כאשר יצאו השחקנים התפתחה קטטה וכנראה במהלך מנוסתו של ביינום מהמקום הוא פגע בצעיר".

עדת ראיה שביקשה להישאר בעילום שם סיפרה על מה שראתה: "הכול התחיל כשאחד מהשחקנים של מכבי ת"א התחיל עם בחורה שהיה לה חבר. השחקן לא רצה לשמוע ונתן לו אגרוף. במהלך הקטטה מחוץ למועדון נשארתי בפנים, פחדתי לצאת ואח"כ שיצאתי ראיתי את השחקן של מכבי בתוך האוטו שלו מנסה לדרוס את החברים שלי".


שמעון מזרחי עם אחיו של וויל ביינום (יניב סופר)
שמעון מזרחי עם אחיו של וויל ביינום (יניב סופר)

"השחקנים האלו מגיעים בכל יום שישי למקום הזה וחושבים שמגיע להם הכול, מתחילים עם בחורות ולא אכפת להם אם יש להם חבר אן אם אין להם חבר, כל שבוע הם נטפלים לשחורים מדימונה. הם חושבים שאם הם שחקני כדורסל מותר להם הכול".

סייעו בהכנת הידיעה שי לוי, מיכה בננו ומילן בן דוד.

אסור לפספס
נגןהוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
הוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
נגןמאוהבים: רונאלדו וג'ורג'ינה מבלים בים
מאוהבים: רונאלדו וג'ורג'ינה מבלים בים
נגןפחד אלוהים: שוער אחד מול מאה בועטים
פחד אלוהים: שוער אחד מול מאה בועטים
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */