יום ראשון, 19.05.2024 שעה 16:37

שחר פאר: אזארנקה כמעט לא עשתה טעויות

המחבט מספר 1 של ישראל לא יכלה למדורגת 30 בעולם ונוצחה 6:4 ו-6:2 והפסידה בחצי-גמר הגולד קוסט. אדלאייד: אנדי רם ויוני ארליך עלו לחצי הגמר

|
שחר פאר. תנסה להגיע לגמר בשנה הבאה (רויטרס)
שחר פאר. תנסה להגיע לגמר בשנה הבאה (רויטרס)
אכזבה גדולה לשחר פאר, שנוצחה הבוקר (שישי) 6:4 ו-6:2 ע"י ויקי אזארנקה הבלארוסית בחצי גמר טורניר גולד קוסט שבאוסטרליה.

הישראלית שגברה ברבע הגמר על המדורגת 15 בעולם, דינארה סאפינה ברבע הגמר, נתקלה הפעם ביריבה עיקשת, לא הצליחה לשמור על משחק ההגשה שלה (נשברה 5 פעמים), בדרך להפסד ב-2 מערכות וב-68 דקות.

כבר בפתיחה וכסימן לבאות נשברה פאר ונקלעה לפיגור 2:0, בהמשך הצליחה להשוות ל-3:3 אך לא יותר מכך. הבלארוסית המדורגת במקום ה-30 בעולם, הצליחה לקחת את 3 המשחקונים הבאים בדרך לניצחון במערכה הראשונה.

המערכה השניה נפתחה אף היא באופן צמוד, אך לאחר חמישה משחקונים השתלטה אזארנקה על המשחק ולקחה ארבעה משחקונים רצופים בדרך לניצחון ולגמר הטורניר.

בגמר תפגוש אזארנקה את נה לי הסינית שהדיחה ברבע הגמר את ניקול ואדיסובה, המדורגת אחת, במשחק צמוד והפכפך את פטי שניידר משוייץ (מדיחתה של אמילי מורזמו) 6:3, 3:6 ו-5:7.


"ויקי שיחקה ממש טוב, ניסיתי הכל והיא כמעט לא עשתה טעויות", אמרה פאר בסיום, "ניסיתי לגוון ולשנות אבל לצערי זה היה פשוט היום שלה והגיע לה לנצח. בסט השני היו לי שתי הזדמנויות לשבור ואלו היו נקודות ארוכות וטובות שלצערי היא הצליחה לנצח, יש גם ימים כאלה. לא הייתי עייפה ואני מאוכזבת תמיד מכל הפסד. מחר אני טסה לסידני ומתחילה טורניר חדש".

מערכה ראשונה
שחר פתחה עם ההגשה, אך לא הצליחה להעביר באחוזים גבוהים את הסרב הראשון ואף ביצעה טעות כפולה. הבלארוסית ניצלה זאת היטב והצליחה לשבור את הישראלית ל-0:1. פתיחת המשחק המוצלחת של אזארנקה נמשכה והיא עלתה במהרה ל-0:40 במשחקון השני והוסיפה וולי מוצלח מיד לאחר מכן בכדי לעלות ל-0:2.



פאר לא נבהלה מהפיגור המוקדם והצליחה לשבור בחזרה את אזארנקה עם משחקון מושלם, בדרך ל-2:1 לטובת הבלארוסית. הישראלית שיפרה את אחוזי ההגשה ושלטה גם במשחקון הבא, אותו הצליחה לנצח ללא מענה של יריבתה בכדי להשוות ל-2:2.

אזראנקה הצליחה לעצור רצף של 8 נקודות של פאר ולעלות ל-0:30, אך הישראלית לא נשברה והשוותה מיד ל-30:30, הפעם היריבה מבלארוס הצליחה לשבור את פאר ולהחזיר לעצמה את היתרון 2:3. שחר פתחה את המשחקון ה-6 בצורה טובה והצליחה לעלות ל-0:30, אזארנקה צימקה ל-30:15 אך פאר עמדה בהצלחה מול הסרבים של יריבתה בדרך לשבירה שניה במשחק ו-3:3.



הנדנדה במשחק נמשכה ופאר לא הצליחה להשיג ולו נקודה אחת עם ההגשה ונשברה פעם נוספת, בדרך לפיגור 4:3. המומנטום של אזארנקה נמשך והפעם היא שמרה על משחק ההגשה בכדי לעלות ל-3:5, מרחק משחקון מניצחון במערכה הראשונה. במשחקון הבא פאר התאוששה והגישה בהצלחה בכדי לעלות ל-15:40 ולהשלים גיים מוצלח עם חבטת העברה מוצלחת - 4:5 לאזארנקה.

אזארנקה רצתה להכריע את גורל המערכה והגישה בהצלחה וללא מענה של פאר, בכדי לנצח את המשחקון העשירי ולעלות ליתרון 0:1 במערכות.


פאר מאוכזבת. המערכה הראשונה היתה של אזארנקה
פאר מאוכזבת. המערכה הראשונה היתה של אזארנקה

מערכה שניה
פאר פתחה עם ההגשה והתקשתה מול הבלארוסית שהצליחה להשוות ל-30:30 במשחקון, אך בהמשך הצליחה לקחת את שתי הנקודות הבאות ולעלות ליתרון 0:1 במערכה השניה. אזארנקה חזרה למשחק וכפתה שיוויון 1:1, לאחר ששמרה גם היא על הסרב במשחקון קליל בו לא הצליחה פאר להשיג ולו נקודה.

הישראלית המשיכה להציג משחק הגשה משובח במערכה השניה והצליחה להעביר באחוזים נהדרים את הסרב הראשון, בדרך לניצחון קליל משלה במשחקון ו-1:2 במערכה. המומנטום של פאר נמשך והיא הצליחה לתת מענה להגשות של אזארנקה בדרך ל-0:30 במשחקון, הבלארוסית הצליחה להשוות פעמיים והמשחקון נכנס לשובר שיוויון אותו ניצחה בכדי לכפות שיוויון 2:2.



המערכה הצמודה נמשכה במשחקון הבא, פאר הצליחה לעלות ליתרון 0:30 אך אזארנקה הצליחה להפוך את התוצאה ל-30:40 ולהשיג נקודת שבירה רביעית במשחק בדרך ל-2:3. כשהיא עם ההגשה ביצעה הבלארוסית שגיאה כפולה ראשונה במשחק ופאר ניצלה זאת בכדי לעלות ל-15:30, אזארנקה הצליחה לעלות ליתרון אך המחבט מספר 1 של ישראל הצליחה לכפות שובר שיוויון שני ברציפות, שגם אותו ניצחה היריבה מבלארוס.

התנופה של המדורגת 30 בעולם נמשכה והיא הצליחה לעלות ל-0:30 כנגד ההגשה, פאר הצליחה להשוות ל-30:30, אך לא יכלה ליריבתה שעלתה ליתרון מבטיח של 2:5. כשההגשה בידיה, אזארנקה שלטה בנקודה וניצחה בקלות את הנקודה המכריעה של המשחק, בדרך לניצחון 2:6 במערכה השניה ובמשחק כולו.

אנדיוני בחצי גמר אדלאייד
אומנם דודי סלע ושחר פאר כבר את סיימו את חלקם במשחקי היחידים, אבל שני תוארי זוגות בשבוע הראשון של עונת 2008, עדין אפשריים עבור הטניס הישראלי. אנדי רם ויוני ארליך עלו היום לחצי גמר טורניר אדלאייד כשהביסו בקלות את כריס האגארד מדרום אפריקה ופלוריאן מאיר הגרמני 3:6 ו-1:6.

הישראלים עלו במהירות ל-0:3 שהוביל ל-3:6 מהיר במערכה הראשונה. במערכה השניה הסיפור היה אפילו קל יותר, שבירה ל-1:3, והסיפור היה גמור. בחצי הגמר יתמודדו אנדיוני שזכו בעבר בטורניר הזה עם כריס גוצ'יני ורוברט סמיתס האוסטרלים. מרטין גארסיה מספרד ומרצ'לו מלו מברזיל, מחכים מעברו השני של הגמר.


אנדיוני. בדרך לתואר ראשון ב-2008?
אנדיוני. בדרך לתואר ראשון ב-2008?

גם הראל לוי ורג'יב רם בפוטנציאל לתואר זוגות. השניים שהוכיחו זוגיות מצוינת שהובילה אותם לחצי גמר ווימבלדון ניצחו ברבע הגמר בטורניר צ'נאי בהודו את איגור קוניצ'ין מרוסיה וג'ים תומס מארה"ב, 6:3, 3:6 ו-6:10. לוי ורם יתמודדו בחצי הגמר עם מרקוס בגדטיס מקפריסין ומרק גיסקוול מצרפת.

לעומתם נוצחו נועם אוקון ובן זוגו, קווין קים מארה"ב, בחצי גמר טורניר הזוגות של הצ'לנג'ר בניו קלדוניה ע"י ז'אן מרטל הצ'כי ומרטין סאלנאר האוסטרי 6:3, 3:6 ו-3:10.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */