יום חמישי, 18.04.2024 שעה 08:05
ליגת ווינר סל 23-24
86%1749-200422מכבי ת"א
76%1744-198921הפועל ת"א
73%1777-187122עירוני רמת גן
60%1557-162120הפועל ירושלים
57%1654-172121הפועל חולון
50%1818-179222בני הרצליה
50%1859-181922עירוני קריית אתא
43%1879-174821הפועל חיפה
39%1915-189923עירוני נס ציונה
38%1706-168521הפועל עפולה
30%1711-152520הפועל אילת
24%1860-173021הפועל ב"ש/דימונה
23%1956-178122הפועל גליל עליון
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • חמישי, 18/04, 20:45
  • מכבי ת"א
  • הפועל עפולה
  • שישי, 19/04, 13:45
  • הפועל ת"א
  • הפועל גליל עליון
  • ראשון, 21/04, 18:00
  • בני הרצליה
  • עירוני רמת גן
  • ראשון, 21/04, 18:15
  • הפועל אילת
  • הפועל חולון
  • ראשון, 21/04, 20:30
  • הפועל ירושלים
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • שלישי, 30/04, 00:00
  • עירוני קריית אתא

קטש התפטר, שרף יאמן עד סוף העונה

בתום ישיבת חירום בעקבות מצבה הקשה של הקבוצה שם המאמן את המפתחות והלך. דייויד פדרמן: "היו בדיון הרבה רגשות והרבה דמעות. עודד היה גבר"

|
עודד קטש היום בנוקיה. עזב את מכבי ת
עודד קטש היום בנוקיה. עזב את מכבי ת"א (ניר בוקסנבאום)
עודד קטש התפטר מתפקידו כמאמן מכבי ת"א, כך הוחלט היום (שלישי) בתום ישיבת חירום של ההנהלה הצהובה לאחר התבוסה אמש מול עירוני ר"ג 104:86.

במכבי ת"א לא תיכננו פתיחה כזאת גרועה בליגה וביורוליג השנה. אם רוצים להיות מדוייקים, אז לא ציפו שכך מכבי ת"א תיראה כאשר אנחנו כמעט במחצית העונה.

רוצים לדבר עוד על מכבי ת"א? כנסו לפורום מכבי ת"א ב-EveryONE

אחד אחרי השני הגיעו אנשי מכבי ת"א לישיבה הטעונה במשרדיו של שמעון מזרחי, כאשר בחוץ ממתין להם צבא שלם של עיתונאים וצלמים. חבר הדירקטוריון, דייויד פדרמן, אמר: "היו בדיון הרבה רגשות והרבה דמעות. עודד היה גבר, עשה לנו חיים קלים והתפטר. הוא היה גבר, הוא רוצה לחזור למכבי בעתיד, להשתלב במערכת". מי שעוד מועמד לעזוב את היכל נוקיה הוא הגארד, וויל ביינום, שצפוי לעזוב כבר בשבוע הבא.

לגבי מעמדם של עוזרי המאמן, אורן עמיאל וגיא גודס, אמר גורם בקבוצה: "אם יהיו שינויים במצבת עוזרי המאמן, הם לא יהיו קשורים לגיא גודס". לפיכך, מסתמן שאורן עמיאל יסיים את תפקידו בקבוצה בעוד שגיא גודס ישאר.

בהודעה רשמית מטעם המועדון נאמר: "בישיבת ההנהלה של מועדון הכדורסל מכבי תל אביב, שנקבעה מראש לתאריך 1.1.08, ובה השתתף גם מאמן הקבוצה עודד קטש, הודיע האחרון כי נוכח מצבה של מכבי עלית תל אביב וכמי שאחראי מקצועית על הקבוצה, נוטל הוא עליו את מלוא האחריות. לאור זאת, ביקש קטש לקבל את התפטרותו מתפקיד המאמן הראשי".


צפו במסיבת העיתונאים של צביקה שרף ושמעון מזרחי

"ההנהלה, בצער, קיבלה את התפטרותו ומאחלת לו הצלחה בכל תפקיד שבו יחליט לעסוק. הנהלת המועדון בטוחה שעודד, כמי שגדל במועדון, ישוב ברבות הימים לפעילות ברוכה בו. כמו כן החליטה ההנהלה כי המאמן צביקה שרף, ששימש עד כה כמנכ"ל החברה, יקבל עליו את תפקיד האימון של מכבי עד תום העונה".


צפו בתקציר הפסדה של מכבי ת"א לעירוני ר"ג

בהודעה מטעם עודד קטש נאמר: "כמי שעומד בראש המערכת המקצועית, אני לוקח אחריות מלאה למצב שמכבי תל אביב נקלעה אליו. הקבוצה זקוקה לשינוי, ובסיטואציה שנוצרה השינוי המשמעותי היחיד שיכול לקרות הוא בעמדת המאמן".

"כאחד שמועדון מכבי תל אביב יקר לליבו ושטובת המועדון תמיד עומדת לנגד עיניו, קיבלה ההנהלה את בקשתי לפיה לא אמשיך כמאמן מכבי תל אביב, הקבוצה שאני כל-כך אוהב. אני מאחל הצלחה לצביקה שרף. אני אוהב את המועדון, השחקנים, מאמין ביכולתם ומאמין שיצליחו לזכות העונה בכל התארים".


צפו בתגובות לתבוסה של מכבי ת"א לעירוני ר"ג

צביקה שרף, שכעת עושה את המעבר מתפקיד מנכ"ל הקבוצה לתפקיד המאמן, אמר: "אני רוצה לדבר כמה שפחות. צריך לדבר פחות ולעשות יותר. אני נכנס לתפקיד הכי קשה בכדורסל הישראלי והאירופי, אבל אני לא לבד. אני אצטרך לפעול תוך כדי תנועה כי יש הרבה עבודה".

"אני אעשה ככל יכולתי כדי להסביר לשחקנים מה צריך לעשות ואיך. מכבי זה המועדון הכי גדול בארץ, עם מאות אלפי אוהדים. יש לנו מחויובות כלפי האוהדים וכלפי ההנהלה. אני אפגש היום עם כל הצוות המקצועי שעבד עם עודד ונתקדם בעניין. זה יום קשה בשבילי. עבדתי עם עודד ביחד 5 חודשים. לא האמנתי בתחילת העונה שיגיע היום שאחליף אותו".


עודד קטש היום. עוזב את מכבי ת"א (יניב סופר)
עודד קטש היום. עוזב את מכבי ת"א (יניב סופר)

"כל שחקן שנצמא בקבוצה יקבל את כל ההזדמנויות, כל אחד יקבל צ'אנס תחת מאמן חדש. אני מכיר טוב את הקבוצה, הייתי ב-95 אחוז מהאימונים השנה. אין לי זמן להתרגש, יש לי עבודה לעשות", סיכם שרף.

מינוי מבטיח שלא קיים
העונה החלה עם תקוות גדולות לאחר שהנהלת הקבוצה מינתה במהלך הקיץ את עודד קטש למאמן. במקביל אליו, ההנהלה הצהובה מינתה את צביקה שרף למנכ"ל. חיש מהר נמכרו 11 אלף מינויים להיכל נוקיה וגם התקשורת חיבקה וחגגה את המינוי הצעיר והמבטיח.


קאמינגס והלפרין. הלם במחנה הצהוב (יעל מרגלית)
קאמינגס והלפרין. הלם במחנה הצהוב (יעל מרגלית)

למרות התקוות הגדולות מהצוות המקצועי האטרקטיבי ומהשמות הנוצצים שנחתו בהיכל נוקיה, מכבי ת"א גימגמה כבר מפתיחת העונה. חניכיו של עודד קטש לא הרשימו בלשון המעטה, אך בחודש הראשון הנזק הסתכם רק בהפסדי חוץ במסגרת היורוליג.

לצידם של ההפסדים הללו, הגיעו גם ניצחונות אירופיים ביתיים וניצחונות לא מרשימים במשחקי הליגה כשכבר במחזור הראשון, הצהובים היו קרובים מאוד להפסד לפני שניצחו את עירוני נהריה 87:90.

לאחר מכן הגיעו שני ניצחונות ביתיים על גליל עליון (במשחק שבו ניקולה וויצ'יץ' נפצע) והפועל ירושלים וניצחון חוץ בעפולה כשלאחר כל אחד מהם, קטש סיפר לעיתונאים שהוא עדיין לא מרוצה מהיכולת שהציגו חניכיו, והיתה לו סיבה טובה לכך אך גם המאמן הישראלי הצעיר לא שיער עד כמה גרוע יהיה חודש דצמבר.


עודד קטש על הקווים בר"ג: "ההפסד מסמל משהו" (יעל מרגלית)
עודד קטש על הקווים בר"ג: "ההפסד מסמל משהו" (יעל מרגלית)

את החודש פתחה מכבי ת"א במשחק חוץ קשה ברעננה, שהסתיים בתבוסה מחפירה לבני השרון, שרצה 10:26 ברבע הרביעי והביסה את הצהובים 68:87. שבוע לאחר מכן ואחרי שהצהובים הרשימו בניצחון הביתי על אריס סלוניקי, חניכיו של קטש חזרו לסורם עם הפסד מביך נוסף - הפעם להפועל חולון, שניצחה 71:83 מול יציעים ריקים. ההפרש במשחק הזה מטעה מכיוון שהוא צומק לאחר שאלכס גארסיה קלע כמה נקודות בשיאו של הגארבג' טיים.

במכבי ת"א דיברו על היררכיה מחודשת בסגל הרחב אך בפועל שחקנים רבים לא הצליחו להביא את יכולותיהם לידי ביטוי, ביניהם ליאור אליהו ו-וויל ביינום.

הבלאגן בהיכל נוקיה נמשך כשלאחר ההפסד הביתי הראשון העונה במסגרת היורוליג (מול ריטאס וילנה) החלו התלחשויות מסביב לקבוצה, שהגיעו לשיאן עם התבטאויותיו הקשות של אביו של עומרי כספי, אשר מחה על דקות המשחק המעטות להן זוכה בנו.


עודד קטש מגיע לאימון הפרידה (ניר בוקסנבאום)
עודד קטש מגיע לאימון הפרידה (ניר בוקסנבאום)

בלי כספי, שהספיק בינתיים להיפצע, מכבי ת"א, שהצליחה לנצח את עירוני אשקלון בליגה ואת גליל עליון במשחק חלש בגביע (שהסתיים רק ב-9 נקודות הפרש, שלא מבטיחות שום דבר לקראת הגומלין), הגיעה לשיאה כשהובסה על-ידי עירוני רמת-גן, שדורגה ערב משחק ההשלמה במקום האחרון של ליגת העל. כעת הסתבר שזה גם היה משחקו האחרון של עודד קטש בקבוצה.

אסור לפספס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
נגןאיראן: השוער ספג מכות רק כי חיבק אוהדת
איראן: השוער ספג מכות בגלל שחיבק אוהדת
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */