יום שלישי, 16.04.2024 שעה 12:36

גם בנוער: ראשון לציון צהובה ובגדול

כדוריד: מכבי "חיים" ראשל"צ השיגה ניצחון יוקרתי 23:29, על היריבה באדום. הפיבוט של המנצחת, אלכס פליסקין: "ניצחנו, למרות שהיינו פצועים"

|
שתי הקבוצות טרם המשחק. בסיום הצהובים חגגו (דין אלמס)
שתי הקבוצות טרם המשחק. בסיום הצהובים חגגו (דין אלמס)
היום (שישי) נערך הדרבי הראשל"צי במסגרת הליגה העלית לנוער בכדוריד בין מכבי והפועל המקומיות. כמו בששת המפגשים הקודמים בין הקבוצות, היתה זו ידה של מכבי על העליונה עם ניצחון יוקרתי, 23:29.

שתי הקבוצות שחיפשו נקודות שייקדמו אותן בטבלה, נפגשו לפני כשבועיים וחצי במסגרת רבע גמר גביע המדינה, אז מכבי "חיים" ראשל"צ עם סגל חסר ניצחה 22:23 בדרך לשלב חצי הגמר מול הפועל קריית אונו.

מאמני מכבי "חיים" והפועל ראשל"צ הם מהטובים בליגה. את מכבי מאמן לא אחר מגלעד מאור שמאמן גם את הקבוצה הבוגרת. מנגד, את היריבה העירונית באדום מאמן שוער העבר של הקבוצה בתקופות היפות ביותר בתולדותיה, וובה זייקמן.


מכבי ראשל"צ הגיעה למשחק בסגל חסר מאוד אך מנגד הציגה לראווה את אחד משחקני העתיד של הכדוריד הישראלי, שחקן הפינה הימנית, עמית סטלמן, שכבר בגיל 14.5 משחק בקבוצת הנוער עם בני 17-18.

יאיר רוזנטל ודור גבע גמרו את העונה. רוזנטל בגלל פריצת דיסק בגבו וגבע בגלל פציעה בכתפו שבעקבותיה ייאלץ לעבור ניתוח. באופן מפתיע החליט אחיו של יאיר ואחד השחקנים המובילים בארץ בגילו, יוני רוזנטל, לשחק על אף פציעה בגבו שהקשתה עליו ברוב שלבי המשחק ואף גילה יכולת מצויינת.


גלעד מאור. עוד ניצחון על הפועל
גלעד מאור. עוד ניצחון על הפועל

גלעד מאור שהוריד ציפיות לפני המשחק, הופתע משחקניו לאחר שפתחו את המשחק מעולה בדרך לפסק זמן של הפועל בדקה ה-13, עם יתרון 2:6. בהמשך, אחד הפיבוטים המוכשרים ביותר בנוער, אלכס פליסקין, פירק את הפועל מכל עמדה בדרך ל-8:16 למכבי ראשל"צ במחצית.

במחצית השנייה הפיבוט המעולה של הפועל, דדי פרץ, ניסה להוביל את הקבוצה בחזרה למשחק ובדקה ה-40 התוצאה עמדה על 14:18 למכבי בלבד.

יוני רוזנטל עם משחקו הטוב ביותר העונה, יחד עם עצירות רבות של אלדר שיקלושי שגילה יכולת מדהימה, גרמו לכך שבדקה ה-48 הזעיק זייקמן את פסק הזמן השני שלו במשחק במצב של 17:25 לטובת מכבי. עד הסיום החליף מאור ביחד עם חיבוק גדול את רוזנטל ואלכס בדרך לניצחון 23:29 ענק בדרבי.


זייקמן מנסה להעיר את שחקני הפועל ראשל"צ המיואשים (דין אלמס)
זייקמן מנסה להעיר את שחקני הפועל ראשל"צ המיואשים (דין אלמס)

כבשו למכבי "חיים" ראשל"צ: אלכס פליסקין ויוני רוזנטל 8 כל אחד, בר מסורי 4, עמית סטלמן, נועם קצ'נס, אור יוסיפון ואביב כהן 2 כל אחד ובן שירן הוסיף שער.

כבשו להפועל ראשל"צ: יותם טל 6, דדי פרץ 5, טיראן ששון 3, ערן צרפתי, עומר אבולעפיה, רועי כהן ודור ינקוביץ 2 כל אחד ודור בסן הוסיף שער.

יוני רוזנטל, מרכז מכבי "חיים" ראשל"צ: "מוקדם לדבר על דאבל כי הדרך לשם עוד ארוכה. ניצחנו במשחק חשוב היום, יש לנו ילד בן 14.5 בקבוצה, עמית סטלמן, הוא אבישי סמולר הבא". רוזנטל הוסיף: "רצינו יותר היום ובגלל זה ניצחנו את המשחק".


אלדר שיקלושי.  מנע מספר שערים בטוחים (דין אלמס)
אלדר שיקלושי. מנע מספר שערים בטוחים (דין אלמס)

אלכס פליסקין, הפיבוט של מכבי "חיים" ראשל"צ: "אנו כקבוצה מקווים מאוד לזכות בדאבל. אנחנו פצועים ולמרות זאת ניצחנו היום. העובדה כי יכול מאוד להיות משחק גמר גביע בין מכבי "חיים" למכבי 2 יכולה לעזור לאגודה ואני מקווה מאוד שזה יתממש".

אמש, ברבע גמר גביע המדינה, מכבי ראשל"צ 2, העולה החדשה ואחת הפייבוריטיות לזכייה באליפות, השיגה ניצחון 26:25 בחוץ מול א.ס רמה"ש בניצוחם של השחקנים שכבר זכו לשחק בקבוצת הבוגרים, ניב יסקולקא ורועי ביטון, והם יפגשו את המנצחת בין מכבי קריית מוצקין ומכבי "הארזים" ר"ג.

אסור לפספס
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
נגןאיראן: השוער ספג מכות רק כי חיבק אוהדת
איראן: השוער ספג מכות בגלל שחיבק אוהדת
נגןמתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
מתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
נגןחכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
חכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */