יום שישי, 19.04.2024 שעה 19:59
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

עכשיו זה סופי: ברק יצחקי חתם בגנק ל-3.5 שנים

פרסום ראשון: חלוצה של בית"ר ירושלים חתם בשורות הקבוצה, שנציגיה הגיעו ארצה כדי להיפגש עם רונן קצב. בית"ר תקבל מיליון יורו על שחרורו

|
ברק יצחקי. עוד שחקן שיוצא לבלגיה (יניב סופר)
ברק יצחקי. עוד שחקן שיוצא לבלגיה (יניב סופר)
פרסום ראשון: ברק יצחקי, חלוצה של בית"ר ירושלים, חתם היום (חמישי) ל-3.5 שנים בשורות גנק הבלגית לאחר משא ומתן ארוך ומקצועי בראשותו של סוכן השחקנים רונן קצב שהצליח להוציא עוד שחקן איכותי לאירופה.

על הסיכום של יצחקי בגנק פורסם לראשונה ב-ONE.

יצחקי אמור לחבור בקבוצה לאליניב ברדה, החלוץ הישראלי שהגיע מהפועל ת"א וכבש עד כה לא פחות משמונה שערי ליגה.

המושבה הישראלית בבלגיה כוללת כעת כאמור את שחקני גנק יצחקי וברדה, את קשר סטנדרד ליאז' סלים טועמה, את שחקן גנט גילי ורמוט ואת עומר גולן שיצטרף ללוקרן.

נציגי גנק נחתו בארץ הבוקר (חמישי) ונפגשו עם סוכניו של יצחקי, רונן וגלעד קצב, שאירחו אתם בבית המלון הילטון בת"א ובמשך שעות ארוכת דנו הצדדים על תנאיו של יצחקי, על שכרו ועל העברת מיליון יורו לבית"ר ירושלים, סכום השיחרור שנקבע מראש בחוזהו של החלוץ באלופה.

יצחקי ייפרד מבית"ר ירושלים תוך חמישה ימים ויעבור לבלגיה עם פתיחת בחלון ההעברות. בבית"ר ירושלים, שם נאלצו לוותר על יצחקי, עדיין עשויים להתמודד עם עזיבות נוספות. תומר בן-יוסף עדיין מחוזר ע"י מכבי ת"א, כריסטיאן אלבארז ע"י פורטו וטברטקו קאלה ע"י לאציו.


צפו ברונן קצב ונציגי גנק במלון הילטון

ברק יצחקי הגיב לחתימה ולעזיבה הצפויה: "זה לא סוד שאני מחובר למערכת של בית"ר ירושלים. אני אפרד מהשחקנים. אני מתרגש, זה לעבור לשחק במדינה זרה. אני שמח שיהיה איתי עוד שחקן שאפשר יהיה לדבר איתו בעברית. יש משמעות לכסף. זו מדינה יותר קרובה לליגות הבכירות. המשחק שם יכול לחשל אותי למעבר לליגות הבכירות. אני חושב שאני בשל לצאת לחו"ל".


ברק יצחקי באילת. מאמין שבית"ר תהיה אלופה (ניר בוקסנבאום)
ברק יצחקי באילת. מאמין שבית"ר תהיה אלופה (ניר בוקסנבאום)

"אני אדבר עם ברדה על המעבר. זה שדרוג משמעותי, לא רק בגלל הכסף. יש שחקנים טובים בבית"ר שיכולים למלא את מקומי. אנחנו ניקח אליפות. יש לי חלק קטן בהצלחה של בית"ר. אני מאמין שיעשו את העבודה בלעדי. אני אצפה במשחקים של בית"ר".


צפו בבית"ר מנצחת את ק"ש ובתגובות לעזיבת יצחקי

נשיא גנק: "מצפים מברק להרבה ואני מקווה שהוא יצדיק את זה"
נשיאה של גנק, הארי למנס התייחס לרכש החדש של קבוצתו ואמר: "יש לנו הסכם עם ביתר ירושלים שנחתם ע"י יו"ר הקבוצה וסוכן השחקן. הבנתי שברק לא יכול היה להגיע כי יש לו מסיבה הערב".


הארי למנס עם רונן קצב ודוד קורן, הערב בפגישה (גבע תלם)
הארי למנס עם רונן קצב ודוד קורן, הערב בפגישה (גבע תלם)

"נכון לעכשיו אין תכניות לקבוצה להוסיף שחקן בחלון ההעברות בינואר. התכנית הייתה להביא את ברק כי התפנה שחקן בעמדה שלו. הוא היה אמור להגיע בכלל ביוני, אבל מכיוון שהתפנתה עמדה הם יצרו איתי קשר מיידי ונתנו אור ירוק לעסקה".

על הרדיפה הארוכה אחרי יצחקי סיפר למנס: "לפני שנה וחצי יצרנו קשר ראשוני עם דוד קורן, אבל לא כל העסקאות נסגרות בשיחה הראשונה. עכשיו, אחרי שנה וחצי, הגענו לכאן לשכנע את ברק לבוא לבלגיה ולשחק במועדון שלנו מינואר. אני והצוות המקצועי בטוחים שברק ישפר את סגל השחקנים הקיים ובייחוד את עמדת החלוץ".


קברניטי עסקת יצחקי בתמונה משותפת (גבע תלם)
קברניטי עסקת יצחקי בתמונה משותפת (גבע תלם)

על הציפיות מהחלוץ אמר למנס: "ברק הולך לשדרג את עצמו מקצועית וכלכלית בקבוצה שרצתה והראתה נכונות ובגלל זה הוא חתם אצלה. מצפים ממנו להרבה ואני מקווה שהוא יצדיק את זה".

למנס מבטיח שיצחקי יתאקלם במהרב ואומר: "כמו שמשפחת ברדה סומכת עלינו שנדאג לאליניב, ככה גם נדאג לקלוט את ברק על הצד הטוב ביותר, הוא לא ירגיש שהוא בחו"ל. אני יכול להבטיח שיהיה לו ערוץ טלוויזיה ישראלי, ימי שישי הוא יעשה איתנו, הוא יצטרף למשפחה הגדולה".

לגבי נהירת הישראלים לליגה הבלגית הוסיף למנס: "יש לנו כבר את ברדה, ועכשיו עם יצחקי יש לנו את הישראלים הטובים ביותר".


דוד קורן: "אני מרגיש כאילו תפרתי דיל לבן שלי" (גבע תלם)
דוד קורן: "אני מרגיש כאילו תפרתי דיל לבן שלי" (גבע תלם)

דוד קורן, שנחשב לאבא של השחקנים בבלגיה, היה שותף ברקימת העיסקה והיה מאושר לאחריה: "אני מרגיש כאילו תפרתי דיל לבן שלי, מעבר להיותו של ברק כדורגלן מחונן וטוב הוא גם ילד מקסים ואין לי ספק שהוא יעשה לנו שירות טוב כמו שברדה עושה עד עכשיו".

"דיברתי עם ברק, הוא מאוד מתרגש והוא אמר לי: 'הבטחת ועשית'. על אורך המו"מ, אמר קורן: היו המון סעיפים שרונן קצב, מטבע הדברים היה צריך לעבור עליהם, ובסופו של דבר הכל היה בסדר".

רונן קצב: "אני מאמין בברק ומקווה שיגיע לרמות הגבוהות"
סוכנו של יצחקי, רונן קצב, התייחס לעיסקה ואמר ל-ONE: "נחתם הסכם בין בית"ר לבלגים. התנאים שלו עדיין לא מסוכמים סופית אבל אני לא מצפה לשום בעיה. הוא יגיע בשעות הערב המאוחרות. נשב ונקווה לחתום".


רונן קצב: "במידה וברק יחזור לישראל, זה יהיה לבית"ר" (מיכה בננו)
רונן קצב: "במידה וברק יחזור לישראל, זה יהיה לבית"ר" (מיכה בננו)

|יש סיכום בין ברק לבלגים ואנחנו מעלים אותו עכשיו לכתב ודנים בכל מיני סעיפים קטנים כמו רכב וכו', אבל כעיקרון הכל מסוכם והוא יחתום לשלוש שנים וחצי בגנק בתנאים מצוינים. בין הקבוצות כבר הוחלפו הפקסים החתומים ונשאר בעצם שברק יסכם את כל התנאים שלו, הוא ייצא לבדיקות רפואיות ב-2 בפברואר ואחרי זה תושלם העברה".

על מעברם של שחקנים ישראלים רבים לליגה הבלגית, אמר קצב: "השוק הבלגי הוא טוב, הכספים לשחקנים הם מצוינים, השחקן הישראלי נראה מעניין בעייני השוק הבלגי וזה טוב לנו".

על סיכויי ההצלחה של יצחקי אמר: "אני מאד מאמין בברק ומקווה שהוא יגיע לרמות הגבוהות. אחרי שהוא יחתום על ההסכם הוא כבר לא יהיה שחקן בית"ר. אני מקווה שהדברים יסגרו והוא יעבור את הבדיקות הרפואיות בהצלחה. בית"ר תקבל את כל מה שמגיע לה. העסקה היא הקני מידה מאד מכובד עבור הליגה הבלגית".


רונן קצב: "השוק הבלגי טוב עבור השחקנים הישראלים" (מיכה בננו)
רונן קצב: "השוק הבלגי טוב עבור השחקנים הישראלים" (מיכה בננו)

לשאלה מדוע החליטו ללכת דווקא על בלגיה דווקא השיב קצב : "היו הרבה הצעות, אבל אחרי התלבטות החלטנו להתחיל בבלגיה. הלכנו על כיוון בליגה שקל בה יותר להצליח וגם ההתאקלמות בה תהיה קלה יותר, כי יש שם בקבוצה את אליניב ברדה, דוד קורן שגר באזור והבן שלו, שהוא חבר טוב של ברק".

"האמונה שלי שגם שחקן טוב במקומות פחות טובים יכול להצליח - ראו מקרה בניון שהיה שייך לקבוצה יותר קטנה כמו סנטאנדר, שהיתה קבוצה קטנה בספרד והוא הגיע דרכה לטופ בליברפול. השאר תלוי בברק".

"ברק רצה שהעסקה תסגר, חשוב להבין שהוא מאד אוהב את בית"ר ובמידה שהוא יחזור הוא ירצה לחזור לבית"ר. זה לא מופיע בחוזה, אלו דברים שבאים בלב. למרות שהוא גר באשקלון הוא מרגיש שייך לבית"ר".



מאשקלון כל הדרך עד לבלגיה
ברק יצחקי החל את הקריירה במחלקת הנוער של הפועל אשקלון. את הופעת הבכורה בקבוצה הבוגרת, ששיחקה אז בליגה השלישית, הוא ערך בגיל 17 וגם זכה בגביע הטוטו של הליגה הארצית. החלוץ המשיך לשחק בקבוצה גם בעונת 2002/03 בה זכה בשנית בגביע הטוטו של הליגה הארצית.


ברק יצחקי. גדל באשקלון
ברק יצחקי. גדל באשקלון

בשלב זה הכישרון הגדול התגלה על-ידי בית"ר ירושלים, שרכשה אותו ויצחקי נחת בבית וגן בקבוצה שכללה אז את מאור מליקסון, אבירם ברוכיאן ועמית בן-שושן, שעשו את צעדיהם הראשונים בקבוצה הבוגרת של הצהובים-שחורים.

יצחקי שיחק בבית"ר גם בעונות 2004/05 ו-2005/06 וכאשר לואיס פרננדז הגיע לקבוצה, הוא התרשם מיכולתו של השחקן הצעיר והורה להאריך את חוזהו. בסיום אותה עונה חוזר החלוץ על-ידי גנק, שאף הגישה הצעה לבית"ר ירושלים, אבל לאחר שהצדדים לא הגיעו לסיכום, הוא נשאר בבירה וחתם על חוזה ל-5 עונות.


ברק יצחקי במדי הנבחרת. "גנק זה מועדון מפואר" (ניר בוקסנבאום)
ברק יצחקי במדי הנבחרת. "גנק זה מועדון מפואר" (ניר בוקסנבאום)

בתחילת העונת הקודמת סבל יצחקי מפציעות וחזר רק לקראת סוף העונה, בדיוק בזמן כדי לעזור לבית"ר לזכות באליפות. הוא כבש 7 שערים בסיבוב השלישי, רובם מכריעים, מה שסידר לו זימון בכורה לנבחרת הבוגרת.

גנק - סגנית אלופת בלגיה
גנק שסיימה במקום השני בעונה הקודמת בליגה הבלגית, קיוותה לטפס מקום אחד במעלה הטבלה, אבל התחילה את העונה הנוכחית ברגל שמאל. למרות שניצחו את סרקל ברוז' במחזור הפתיחה, בהמשך הגיע 5:0 משפיל מול גנט של גילי ורמוט והדחה ממוקדמות ליגת האלופות מול פ.ק. סראייבו.

אבל עם הזמן אליניב ברדה, שכבש את שער הבכורה במדי גנק ב-0:1 על פורטו במסגרת משחק הכנה, התעורר והחל לכבוש בכמויות כולל מספר שערים חשובים. השיא הגיע במחזור האחרון אז כבש שלושער ב-2:5 על זולט וורגם המפתיעה ועד עתה יש לחלוץ שהגיע מהפועל ת"א כבר 8 כיבושים.


אליניב ברדה. מקבל חבר (יניב סופר)
אליניב ברדה. מקבל חבר (יניב סופר)

עוד כשנודע הסיכום של יצחקי בגנק, אמר אליניב ברדה ל-ONE: "אני שמח מאד לשמוע את זה ומקווה שבאמת הכל סגור והוא יצטרף אלי, אני אעשה הכל כדי שהוא יתאקלם פה מהר.

אני בטוח שהוא יכול לעזור לנו, הוא שחקן טוב ומוכשר, וילד טוב - אין סיבה שהוא לא יצליח פה. אני מבטיח שאני אעשה הכל כדי שיצליח. מעתה הבית שלי זה הבית שלו ואני שמח על כך".

גילי ורמוט הוסיף: "ברק שחקן מצוין והוא מגיע לקבוצה מאד מפוארת בבלגיה. אני מאמין שהוא יצליח ואני בטוח שניפגש, אני מכיר אותו עוד מנבחרת הנוער ואנחנו בקשר מאז. אני מאמין ביכולות שלו ומאחל לו בהצלחה".

חן מישל וגבע תלם סייעו בהכנת הידיעה
אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראל כדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */