יום שישי, 19.04.2024 שעה 22:43

אז מה היה לנו? סיכום סיבוב בכדוריד

אחד הסיבובים הסוערים בתולדות הכדוריד הישראלי מאחורינו: הפועל ראשל"צ חזרה לצמרת עם תיקו בדרבי, בפ"ת הלכו מכות ומכבי ת"א בבית העליון

|
בכושר של 20 אחוז? מכבי ראשל
בכושר של 20 אחוז? מכבי ראשל"צ (יניב סופר)
מכות בין עירוני פ"ת לארזים ר"ג, פתיחה מאכזבת של הפועל ראשל"צ, ומכבי ת"א שלא מצליחה להתרומם. מאז משוחקת ליגת הכדוריד במתכונתה הנוכחית לא זכור סיבוב כה מרתק ומלא במהפכים.

את הסיבוב הראשון פתחו ארבעת הגדולות עם חמישה ניצחונות. את "הקטר הצהוב" של גלעד מאור אף אחד לא עצר, א.כ נס ציונה הציגה משחק התקפי מצויין, אס"א או ליתר דיוק, "כח מישה", ספגה את כמות השערים המועטה ביותר והפועל ראשל"צ ניצחה בקלות בביתה אולם במשחקי החוץ היא התקשתה.

במחזור החמישי, סוגרת הטבלה מכבי הקרייתים, השיגה את הנקודות היחידות שלה העונה עם ניצחון 15:19 מול מכבי "הארזים" ר"ג, שסיימה את הסיבוב במקום הלפני אחרון.

במחזור השישי שתי קבוצות גדולות איבדו נקודות: הפועל ראשל"צ הפסידה 27:23 באוניברסיטת ת"א, והחלה את השבוע הגרוע ביותר שזכור לוותיקי האגודה. מכבי ת"א נתנה הכל מול נס ציונה שבאופן מפתיע השיגה רק תיקו ביתי 22:22.

במחזור זה התרחשה הקטטה המכוערת במשחק בו אירחה עירוני פ"ת את מכבי "הארזים" ר"ג. כזכור, המשחק פוצץ לאחר שקהל פ"ת פרץ למגרש בגלל עבירה מכוערת של רמי אינגל, ששלחה את נדב רובין לביה"ח. הקהל הכה את אינגל, יונגר ושחקנים נוספים. וועדת המשמעת החליטה בראשות עו"ד עדי זרנקין החליטה על עונש מגוחך של משחק חוזר (שהסתיים אגב בתיקו 27:27), וקנס של 5,000 ₪ יחד עם הורדת ארבע נקודות על תנאי לפ"ת.


הארזים מול נס ציונה. מכות, משחק חוזר וקנס של 5000 ש"ח (יניב סופר)
הארזים מול נס ציונה. מכות, משחק חוזר וקנס של 5000 ש"ח (יניב סופר)

לאחר ההפסד לאס"א בחוץ, שוב הפסידה הפועל ראשל"צ, הפעם בביתה 33:27 לנס ציונה. אך סער פרנקל ושחקניו הגיעו עם מוטיבציה גבוהה לדרבי בגן נחום. משחק הירואי של האדומים הדהים את "הקטר הצהוב". האדומים השיגו תיקו 29:29, כשדדי פרץ עוד החמיץ בשנית הסיום מקו 6 המטרים. אך לילד בן ה-17 עוד מצפה עתיד ורוד.

נס ציונה הנחילה הפסד ראשון לאס"א 26:29 וחזרה הביתה עם ביטחון למשחק העונה מול הצהובים של ראשל"צ. האחרונים השתיקו את כולם עם ניצחון 24:31 מדהים בנס ציונה. שני מחזורים לסיום הסיבוב הראשון, נחת בישראל הזר החדש של הפועל ראשל"צ, יורי מנקובסקי האוקראיני, ששיחק בעבר עם אנדריי קמישב באותה הקבוצה, פורטוביק יוז'ני.


נס ציונה. לא יכלו לקטר הצהוב מראשון (גבע תלם)
נס ציונה. לא יכלו לקטר הצהוב מראשון (גבע תלם)

מכבי ראשל"צ סיימה את הסיבוב הראשון בלתי מנוצחת. אל ארבעת הגדולות הצטרפו למשחקי הבית העליון מכבי ת"א ובני הרצליה, שבעונתה השניה בליגת העל כבר הגיעה למעמד מכובד זה. בעקבות שיטת "ארבעת הגדולות", במקרה וכולן תעלנה לחצי הגמר הגביע, ייערך דרבי ראשל"צי ומשחק בין אס"א ונס ציונה.

גלעד מאור, מאמן מכבי ראשל"צ סיפר ל-ONE: "כבר אמרתי שמכבי היא הקבוצה הטובה בארץ. כיום, הקבוצה נמצאת לדעתי ב-20% יכולת, מקווה שבפברואר-מרץ נמצא עצמנו ב-50% ולפלייאוף באפריל נגיע ב-80% ואז אני מאמין שנשלים אליפות רביעית ברציפות".


הפועל ראשון. פתיחה חלשה, ניצחון בדרבי (יניב סופר)
הפועל ראשון. פתיחה חלשה, ניצחון בדרבי (יניב סופר)

מאור אמר בקשר לחסרונו בקבוצתו בגלל משרת עוזר מאמן הנבחרת "השחקנים שמחליפים אותי באימון הקבוצה הם שחר הבר ודוד עמר שבעלי תעודת מאמן ומדי פעם גם יורם מנחם שממלא את תפקיד מאמן הכושר של הקבוצה ושל נבחרת ישראל בכדוריד".

פגרת החורף המסורתית תסתיים ב-1 בפברואר כשבתווך נבחרת ישראל תשחק בבית מוקדמות אליפות העולם 2009, מול איי פארו וסרביה. המשחקים ייערכו בשיטת בית וחוץ והנבחרת המנצחת תעפיל לשלב הפלייאוף. יש למה לצפות!

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */